10 pv eritys päättymässä (korona). Oireita vieläkin...
Onko miten yleistä että oireet ei lopu 10 pv aikana? Minulla lähinnä vielä nenä ihan tukossa ja hengästyn/väsyn helposti. Täällä varmaan muitakin sairastuneita, kauan kesti että olit oireeton?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
No voihan se kestää, mutta olet kuitenkin työkykyinen. Joululoma on ohi.
Siis saan mennä vkl jälkeen töihin? Tämä hyvä uutinen! Noissa ohjeissa sanotaan että pitää olla 2 oireetonta päivää..
Sama juttu influenssassa
Kahden viikon saikun jälkeen töihin ja täysin voimat palautui vasta kk jälkeen
Mutta on alettava vaan hommiin ei se kunto sängyssä maaten kohoa
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä töihin
Nuha ja väsymys ei ole oireita
No mitä ne sitten mielestäsi on? Kaksi oireetonta päivää pitää olla, eristystä
jatketaan kaksi päivää kerrallaan kunnes on oireeton, lukee ohjeissa.
Vierailija kirjoitti:
2 täysin oireetonta päivää pitää olla.
Tätä tässä mietin... tartutanko vielä jos oireita? Saanko lähteä kokeilemaan miten jaksan, fyysisesti raskas työ. Täällä terveydenhuolto aivan tukossa. Soittopyyntöjä olen jättänyt. En saa yhteyttä mihinkään...
Vierailija kirjoitti:
10 päivän eritys, voihan sen niinkin sanoa
Hups, kirjoitusvirhe. Siis eristys/ karanteeni. Mitä nimitystä siitä sitten käytetäänkään. Eritettä kyllä tulee nenästä vielä ihan riittävästi.
En lähtisi kokeilemaan jos olo on huono. Eikö teillä voi olla omalla ilmoituksella pois?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa seurata sitä hengenahdistusta, ettei ole long covid
Olen tässä kotona puuhastellut ihan normi kevyitä kotihommia. Välillä pitää vetää suun kautta henkeä kun tuntuu että muuten ei saa happea riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi kokeilemaan jos olo on huono. Eikö teillä voi olla omalla ilmoituksella pois?
Pitäisi olla saikkulappu heti ensimmäisestä päivästä.
Kun fyysisesti raskas työ niin en missään nimessä lähtisi töihin. Oli tavllinen flunssa tai korona. Oireet vain pitkittyvät tai saat pahan jälkitaudin.
Moi pomo. Mä en pääse maanantaina töihin, tai siis joudun olee pari viikkoo karanteenissa.. Eei tällä nyt mitään tekemistä oo sen kanssa et perjantaina oli tilipäivä ja täs hummaamine lähti pikkusen käsistä, tai siitä et vihaisin mun duunia, jossa käyn vaan tasan rahan takia.. ehei, vaan mulla on oireeton korona, tai on täs vähän pää kipeä ja väsyttää, kotitestin tein. Mut joo nähään sitten parin viikon päästä, jahka palaan tuolta baham.. siis sairas lomalta :)
Ei saa lähteä oireisena töihin, se on ihan selvä. Eikö teillä ole työterveyshuoltoa?
Vierailija kirjoitti:
Moi pomo. Mä en pääse maanantaina töihin, tai siis joudun olee pari viikkoo karanteenissa.. Eei tällä nyt mitään tekemistä oo sen kanssa et perjantaina oli tilipäivä ja täs hummaamine lähti pikkusen käsistä, tai siitä et vihaisin mun duunia, jossa käyn vaan tasan rahan takia.. ehei, vaan mulla on oireeton korona, tai on täs vähän pää kipeä ja väsyttää, kotitestin tein. Mut joo nähään sitten parin viikon päästä, jahka palaan tuolta baham.. siis sairas lomalta :)
Siis mitä ihmettä tällä tarkoitat? Viihdyn työssäni. Virallinen testi, pos tulos. Yritän saada aikaan järkevän keskustelun mahdollisen kohtalotoverin kanssa. Terveydenhuoltoon vaikea saada yhteyttä muussa kuin hätätapauksessa (112).
Vierailija kirjoitti:
Ei saa lähteä oireisena töihin, se on ihan selvä. Eikö teillä ole työterveyshuoltoa?
Vain lakisääteinen. Se ei sisällä juuri mitään.
Oireisena ei töihin!
Koronan oireet kestää osalla useita viikkoja .
Nyt haet sairauslomaa, lepäät ja hoidat utsesi kuntoon.
Jos mahd. niin aloitat kevyillä etätöillä. Jos tämä ei ole mahdollista, niin juttele esimiehesi kanssa, että palaat töihini, kun olet terve, mutta mahd. joudut hiukan keventämään ja ehkä ottamaan rauhallisemmin muutaman päivän.
No voihan se kestää, mutta olet kuitenkin työkykyinen. Joululoma on ohi.