En voi sietää miehen parhaan kaverin vaimoa!
Ja talvella pitäis lähteä reppureissaamaan yhdessä kuukaudeksi. Miten luikertelen tästä pinteestä?
Kommentit (115)
Ja mies vielä sanoi että sotkun syy on se että
mä muka vihaan kaverin vaimoa. No en todella vihaa, hän ei merkitse mulle yhtään mitää mutten kyllä anna hänen myöskään pilata lomaani ja elämääni niinkuin tässä näyttää pian käyvän. Jos tää pn jo nyt näin vaikeeta niin millaista näiden kanssa on jossain bungalowissa Thsimaassa? AP
Kysy nyt ap siltä mieheltä, miksei kertonut matkasta tarkemmin aiemmin.
Mutta jos asia on vain väärinkäsitys, niin parempi sulle. Itse ainakin voisin elää miehen kanssa, joka ei osaa selittää asioita yksityiskohtaisesti, mutta en miehen kanssa, joka haluaa lomailla kaverin kanssa vaimostaan välittämättä.
AP:n mies kuulostaa inhottavan vastuuntunnottomalta ja selkärangattomalta lierolta. Voitko ap pyytää tätä kaveria teille kylään selvittämään asioita? Hän voisi ehkä myös koittaa houkutella miehesi piilopaikastaan. Jospa asiat selviäisivät kaikkien ollessa paikalla.
Suoraan sanottuna tuo kaikki kuulostaa siltä, että ukot ovat suunnitelleet matkan siten, että naiset ovat keskenään kun he pääsevät kahdestaan paikallisiin suihinottobaareihin, ym. Todennäköisesti tuota miehen kaveria ei miesporukassa päästettäisi noihin maihin muuten. Juoni alkaa vaan kusemaan heidän omille kintuilleen.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:08"]
Te täällä jauhavat taidatte itse olla niitä ilkeitä ja kateellisia ihmisiä jotka hyväksyvät vain kaiken mikä menee teidän pillin mukaan. Henkistä kasvua ja hyväksyntää tarvitsette, turha sitä vihaa kohdistaa muihin. Kukaan hyvä tyyppi ei tällaisia vastenmielisiä tylytysketjuja aloita. Asenteenne kertoo enemmän kuin mikään ja yksipuolinen vaahtoaminen. Aika tympeää.
[/quote]
Kysymys ei ole siitä etteikö hyväksyisi kyseistä tyyppiä oman kumppanin kaverin kumppaniksi, vaan siitä että on kurjaa joutua viettämään aikaa hänen kanssaan kun elämäntilanteet, kiinnostuksen kohteet ja ajatusmaailma ovat oikeasti tosi erilaiset. On yksinkertaisesti vaikeaa edes avata keskustelua, saati keksiä sellaista puheenaihetta, josta saisi aikaan minkäänlaista hedelmällistä keskustelua toisen kanssa. Siinä käy keneltä tahansa aika pitkäksi ja toisaalta, pelkkä hiljaisuuskin alkaa jossain vaiheessa muuttua suorastaan kiusalliseksi.
Minä en ainakaan halua viettää yhtään vapaa-aikaa sellaisten ihmisten kanssa joista en tykkää. Sukulaisten kanssa joskus täytyy, ja onneksi miehen kaverit eivät edellytä mitään yhteislomia, ja ovat mukavia. Kuinka joku voisi lähteä LOMALLE jonkun kanssa josta ei pidä!
Oletko varma, että haluat seurustella miehen kanssa jolla ei ole selkärankaa? Olin itsekin aiemmin suhteessa samanlaisen vastuun pakoilijan ja syyllistäjän kanssa ja se kävi pidemmän päälle todella raskaaksi. Minulla ei ollut oikeutta suuttua mistään, koska mies käänsi kaikki aina minun syykseni ja alkoi mököttämään. Jouduin aina itse pyytämän anteeksi, kun mies oli loukannut minua. En enää ikinä halua samanlaista miestä itselleni! Olen ollut niin paljon onnellisempi yksin. Haluatko sinä sietää tuollaista käytöstä loppuelämäsi? Ex:äni sentään tunnusti minulle tekevänsä väärin ja yrittävänsä parantaa, mutta käytös ei ikinä muuttunut.
Reppureissaus paljasjaloin viidakossa on nyt sitten kääntynyt häämatkan kautta luxus-resorttireissuksi, johon liittyy kaverin vaimon siskon kaima, pari uutta maata, viulut maksaa kaveri ja kaikki riitelee puhelimitse ja tekstarein. Aika monta päivää kestänyt vedätys. Onnittelut siitä.
Onkos ap saanut yhteyttä mieheen tai tämän kaveriin?
Onpa kyllä mutkikas keissi. Tuntuu, että asiat on menny pahemmalle solmulle mitä alkuasetuksista olis voinu päätellä. Sympatiat kyllä sulle, on veemäistä joutua syylliseksi, jossa kokee, että itseä on vedätetty. Tuli tämmöinen ajatus mieleen..jätä omaan arvoonsa jos ei sinusta sovi tilanteeseen, itse olet paras asintuntija ja tiedät miten miehesi kanssa täytyy toimia. En siis halua lähteä neuvomaan, mutta sanon mitä tuli mieleen.
Kertomasi perusteella vaikuttaa, että miehesi on tosi vaikea myöntää, että hän on tässä syypää ainakin sinun ahdinkoosi. Hän ei alunperin ole kertonut ihan totuudenmukaisesti millaiseksi matkaa on suunniteltu. Hän on pyrkinyt miellyttämään sekä kaveria että sinua, ja varmaan jotain omaa intressiäkin on joukossa.
Mutta, nyt totuus on tullut julki ja ikävä kasa lävähtänyt tuulettimeen. Miehesi on varmaan tosi vahvassa puolustusasemassa, näkee, että olet hurjan pettynyt. Mitäpä jos yllättäisit ja lähtisit uudesta päästä purkamaan asiaa. Ota sovittelevampi ja ymmärtävämpi ote. Uskon, että vain näin voit saada selville lopullisen totuuden asioiden kulusta ja siitä, onko miehesi todella suorastaan valehdellut sinulle. Tämän tiedon valossa voit myös paremmin punnita sitä, miten jatkossa suhtaudut koko suhteeseesi. Ota ensimmäinen askel sovittelun tiellä ja kerro rauhallisesti ja avoimesti miten olet kokenut tilanteen ja kuinka surullinen olet, että sinut on ohitettu lomasuunnitelmissa ja miten paskalta tuntuu, että selkäsi takana on junailtu asiota. Mutta pysy rauhallisena ja pyri kysymään myös miten miehesi on asian kokenut ja alunperin ajatellut. Jos ensimmäisen askelen ottaminen ei auta eikä toivomaasi informaatiota irtoa niin sitten on varmaan harkinnan paikka miten eteenpäin.
Joka tapauksessa elämä on opettanut, että viisain on se, joka pyrkii sovintoon ja selkeyteen asioissa. Sellainen ihminen yleensä voittaa ja saa myös totuuden selville. Asemiin lukittautuja häviää. Sinua on loukattu pahasti ja sinulla on täysi oikeus vihan tunteeseen, mutta koita nousta tunteen yläpuolelle ja laita taitosi peliin. Voimia sotkuiseen tilanteeseen!
En minäkään oikein siedä miehen parhaan kaverin nykyistä vaimoa. Perfektionisti, päällepäsmäri jyrä, joka menee skrabapulla edellä joka paikkaan. Ystäväporukasta moni on samaa mieltä. Eikä oikein valinnan varaakaan ole, joko vanha ystävä plus tämä vaimo ja pikkuvekara, tai ei edes sitä vanhaa ystävää. Ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:39"]Ihmeen rauhallinen sinä ap olet! Minulla olisi kyllä jo verisuoni katkennut päästä...
[/quote]
Mene johonkin vihanhallintakurssille.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:14"]Sun aika oli silloin, kun sulta kysyttiin haluatko lähteä tuonne reissuun. Kannattaa opetella sanomaan ei, se auttaa monessa muussakin tilanteessa.
[/quote]
Niin siis multa kysytään just nyt. Ollaan miehen kanssa sovittu lomat ja tilattu lennot. Nyt tää toinen pariskunta haluaa mukaan ainakin osaksi matkaa. Miehen paras lapsuudenkaveri ja meidän bestman. Vaikea tilanne mullekin. Olen sanonut miehelle että kaveri voi tulla mutten halua vaimoa mukaan. Mies ei ymmärrä miksi.
[/quote]
Miehen on pakko sanoa, että nyt ei sovi, haluatte mennä kahdestaan. Ymmärrän tunteesi. Mulla sama yhden vastaavan kanssa. Nainen puhuu TAUKOAMATTA omista asioistaan, loukkaantuu kaikesta, pätee kaikella mahdollisella, riitelee verisesti miehensä kanssa välittämättä kuka on paikalla, lisäksi meillä kiinnostuksen kohteet ja arvot täysin eri planeetoilta. Käyttäydyn häntä kohtaan aina hyvin ja asiallisesti normielämässä, mutta kuukauden reissu yhdessä saisi vetämään ranteet auki. Jos mies ei suostuisi kieltämään kaveriaan niin rn lähtisi.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:14"]Sun aika oli silloin, kun sulta kysyttiin haluatko lähteä tuonne reissuun. Kannattaa opetella sanomaan ei, se auttaa monessa muussakin tilanteessa.
[/quote]
Niin siis multa kysytään just nyt. Ollaan miehen kanssa sovittu lomat ja tilattu lennot. Nyt tää toinen pariskunta haluaa mukaan ainakin osaksi matkaa. Miehen paras lapsuudenkaveri ja meidän bestman. Vaikea tilanne mullekin. Olen sanonut miehelle että kaveri voi tulla mutten halua vaimoa mukaan. Mies ei ymmärrä miksi.
[/quote]
Miehen on pakko sanoa, että nyt ei sovi, haluatte mennä kahdestaan. Ymmärrän tunteesi. Mulla sama yhden vastaavan kanssa. Nainen puhuu TAUKOAMATTA omista asioistaan, loukkaantuu kaikesta, pätee kaikella mahdollisella, riitelee verisesti miehensä kanssa välittämättä kuka on paikalla, lisäksi meillä kiinnostuksen kohteet ja arvot täysin eri planeetoilta. Käyttäydyn häntä kohtaan aina hyvin ja asiallisesti normielämässä, mutta kuukauden reissu yhdessä saisi vetämään ranteet auki. Jos mies ei suostuisi kieltämään kaveriaan niin en lähtisi.
Niin ainahan se on se vaimo, jonka täytyy pyrkiä siihen sovintoon ja antaa periksi omista ajatuksistaan, vaikka se olisi mies joka alunperin on yrittänyt kiemurressa kertomalla puolitototuuksia suunnitelmista ja muuttelemalla yhdessä sovittuja asioita. Mutta voi kun miehellä on nyt paha olla, totta kai se on nainen joka joustaa ettei vain kellään muulla olisi paha mieli ja kotona olisi rauha.
Yksi selitys selittää kaiken: Mies ei halua viettää lomaansa ap:n kanssa kahdestaan, ja siksi keksii kaikenmoisia kiemuroita joilla saisi reissattua kaverimiehen kanssa. Selitykset tähtäävät siihen, ettei syvimmäinen motiivi (oman naisen epämieluisa seura) paljastuisi. Tähän viittaa sekin, että mies väitti kaverin sanoneen ettei halua matkustaa kahdestaan vaimonsa kanssa: klassinen projektio. Oikeasti näin ajattelee mies itse, ei suinkaan hänen kaverinsa.
Jos käännetään pohdinta niin päin, että kuinka toimii mies joka ei halua vaimonsa kanssa kahdestaan lomalle - juuri niin kuin ap:n mies...
Mies tuli kotiin ja käytiin keskustelu. On kuulemma kertonut mulle kaikki faktat just niinkuin ne on. Vaimon siskon oli aluksi unohtanut mutta oli muka sanonut myöhemmin että siellä on jotain vaimon porukoita paikalla. Ja että ei ole koskaan ollutkaan kyse meidän suunnitelmien muuttamisesta eli käytäisiin paikat jotka sovittu plus muutama päivä Hua Hinissä. Syyttää nyt mua että en kuuntele häntä ja alan riehua turhasta. Ja on muka sanonut ettei aina kestä kaverin vaimoa mutta voi kyllä viettää tämän kanssa pari päivää koska mies on hänen ainoa oikea ystävä! Joo joo tämä on kuultu aikaisemminkin! Kaikki on mun syytä ja muut on niin helvetin fiksuja. Ja nyt se on vihainen ja vetäytyy. En kyllä aio ottaa syitä niskoilleni. Olen nyt taas yötä kaverini luona. mitä mun pitäisi tehdä?