En voi sietää miehen parhaan kaverin vaimoa!
Ja talvella pitäis lähteä reppureissaamaan yhdessä kuukaudeksi. Miten luikertelen tästä pinteestä?
Kommentit (115)
AP täällä, eikä tiedä itkeäkö vai nauraa. Minustahan se pahis tässä tehtiin sitten lopulta. Juttu meni näin:
- Mies soitti kaverilleen ja sanoi että mitäs jos ei lähdetäkään yhdessä. Kaveri sanoi okei kysytään vaimolta.
- Mutta mies kertoikin mulle että nou hätä asia hoidossa. Sitten vähän halailua sohvalla turvallisen miehen kainalossa kun se on niin ihana ja hoitaa hommat. Puhuttiin meidän matkasta. Taisin tirauttaa ihan pienen kyyneleenkin kun on niin hyvä mies.
- Kaveri soitti myöhemmin takaisin miehelleni ja ymmärsin heti et ei tää vielä tässä ollut. Meni toiseen huoneeseen puhumaan mutta kuulin miten nyökytteli puhelimeen joo joo ymmärretään kyllä ja niin ja näin. Sydämessä alkoi kylmätä ja vatsaan koskea.
- kun mies lopetti puhelun tilanne oli tämä: kaveri oli luvannut tämän matkan vaimolleen häämatkaksi jota eivät muka ehtineet pitää töiden takia. Mutta totuus on se (ja mieheni itse kertoi tämän) että kaveri ei halua lähteä matkalle yksin vaimonsa kanssa koska tämä on niin hankala ja vaativa. Että neljän porukassa on kivempi kun ei ehkä tule riitaa samalla lailla. Ja kaveri ei ollut edes uskaltanut ottaa asiaa puheeksi kun pelkäsi rouvan reaktiota. Eli takaisin lähtöruutuun.
- no minähän en lähde toisten häämatkalle joten soitin siltä seisomalta kaverille ja sanoin suorat sanat. Tällä kertaa he eivät voi tulla mukaan koska meidän loma ja kahdestaan jne. Ja sitten kaveri sanoi ettei ymmärrä tätä muutosta koska idea löi ollut mun miehen. Että mun mies oli pyytänyt heidät mukaan.
- Tivasin asiaa mieheltäni joka sanoi ettei se noin mennyt vaan että hänen paras kaverinsa oli pyytänyt miestäni pyytämään heitä mukaan, jotta vaimo tulisi iloiseksi kun heillä on matkakavereita.
- Tässä vaiheessa mulle tuli niin paskat fibat et lähdin kaverille saunaan ja yöksi. Aamulla kun tulin kotiin mies oli lähtenyt töihin. Se tekstaili mulle päivällä todella tympeän viestin jossa kyseli mikä minua taas vaivaa.
Et silleen. Olen tehnyt kaikille selväksi et en
lähde mukaan. Suoraan sanoen vituttaa nää miehet joilla ei ole hitustakaan selkärankaa vaan valehdellaan ja luimitaan ja yritetään olla kaikille mieliksi. Ja se viel et kaveri on suunnitellut että mennään johonkin luxus resortteihin ja Bangkokiin ja Kuala Lumpuriin shoppailemaan kun tarkoitus oli mennä Angkor Watiin ja Pohjois-Thaimaahan. Siis mitä tää on?
Ap
Kyllä nyt tulee sellainen fiilis että tämä matka on suunniteltu miehille ja ei vaimoilla niin väliä...siis kummallakaan...ei ap:llä tai ärsyttävällä kaverin vaimolla?!
Niin tokihan hyvä vaimo jää kiltisti kotiin eikä edes valitä että YHTEINEN LOMA muuttui yhtäkkiä ihan joksikin muuksi...NOT!
Minä en mene minnekään missä on jonkun vaimo. Aina sama juttu,kysellään kaikki sukulaisten tyttönimeä myöten ja mistä oot ja ketä tunnet ja missä töissä ja mikä koulutus ja sitten aletaan pottuilla,mies alkaa hipelöimään mua ja vaimo saa kohtauksen.
Siis miten tämä pariskunta kehtaa tunkea mukaan varsinkin kun nyt on tiedossa että ovat vain "puoliksi tervetulleita" mukaan? En itse kyllä haluaisi matkustaa yhdessä jos toisen pariskunnan vaimo ei halua minua/meitä mukaan!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:53"]Siis miten tämä pariskunta kehtaa tunkea mukaan varsinkin kun nyt on tiedossa että ovat vain "puoliksi tervetulleita" mukaan? En itse kyllä haluaisi matkustaa yhdessä jos toisen pariskunnan vaimo ei halua minua/meitä mukaan!
[/quote]
Nimenomaan, ihan outo "ystäväpariskunta".
Ja tuo että ap ja sen mies suunnitelleet yhtä ja nää änkee mukaan ja sit päättää että nyt kaikki teemmekin toista. Tai sitten ap:n mies on antanut ystävänsä ymmärtää ihan jotain muuta matkan suhteen (joo ei meillä ole suunnitelmia, tehdään vain niin..).
Niin se elämä yllättää! Ja kun sitä luulee tuntevansa oman ukkonsa...ja sitten jotain tämmöstä paskaa lävähtää eteen. Miten sitä enää uskaltaa lomia suunnitella kun ei loppujen lopuksi tiedä mihin sitä joutuu ja kenen kanssa. Yllätys, yllätys rakas! Naapurin Keijo ja Pera tulee lomalle mukaan ;)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:52"]Ap, täysi ymmärrys. Me varasimme lomamökin hyvissä ajoin, ison. Nyt mies ilmoittaa, että X tulee niin ei mene meillä kuin puolet hinnasta. X olisi ok, mutta kun X:n vaimokin on tulossa. Minulla ei ole tuon ihmisen kanssa mitään yhteistä. Kyseessä on kyllä nuorempi ja kauniimpi ihminen, mutta sama juttu, ei se ole ongelma, vaan se luonne. Ei oikein innosta tietää, että kaikki on oltava just ojennuksessa ja mitään ei oteta rennosti, aikataulut suunnitellaan minuutin mukaan, kellosta lasketaan, että esim. venettä käytetään just puoliksi. Ruuat lasketaan sentin tarkkuudella, kuka syö mitäkin ja kustannukset sen mukaan. Se ei riitä, että mennään kauppaan ja laitetaan puoliksi ja hankala nyt molempien omiakaan tuoda. Ei minua haittaisi, vaikka itselle jäisi enemmän maksettavaa, mutta häntä haittaa sekin, että hän jää toiselle velkaa. Ruualaittovuorojen jakaminen on kyllä ok. Muutenkin se on yhtä kuivaa nipottamista koko homma. Miestä se ei haittaa, no ei niin, kun hän menee sen toisen miehen kanssa kalalle karkuun. Minä en pääse mukaan. [/quote]. Me varasimme mieheni kanssa, ison, upean mökin Pielisen rannalta Kolilta. Ja olemme siellä kolme vkoa kahdestaan!!! Aaah...elämä on ihanaa!!!
[/quote]
Kade...se mökki minne meidän on tarkoitus mennä, on Lapissa ja se on myös upea, upealla rauhallisella paikalla. Olemme olleet ennenkin. Eikä tuossa kertomassani ole läheskään kaikki. Mm. kahvin keitosta aamuvarhaisella tulee narinaa, itse aamuvirkkuna tartten kahvini kuudelta. Hänen pitää saada nukkua, mutta aamukahvi juoda yhdessä. Sekä muistaa nurista siitä, jos miehet, sekä oma että minun, eivät osallitu täsmälleen 1/4 osalla keittiöhommiin. Minun mieheni laittaa kyllä paljon ruokaa, mielellään, mutta senkin laskee, että minun mieheni on tainnut joutua olemaan keittiössä liikaa. Eli homma toimii myös toiseen suuntaan, liioitteluna.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:45"]Kyllä nyt tulee sellainen fiilis että tämä matka on suunniteltu miehille ja ei vaimoilla niin väliä...siis kummallakaan...ei ap:llä tai ärsyttävällä kaverin vaimolla?!
[/quote]
Tältä alkaa vaikuttaa. Varsinkin kun mies suuttui ap:ole eikä edes kiemurtele, kun tuli luvattua kaverille liikaa.
Sorry ap mutta minun täytyy nyt kertoa sinulle että miehesi ei halua lomailla kahden sinun kanssasi vaan hän haluaa lomailla kaverinsa kanssa. Ja hän ei halua Angkoriin ym vaan hän haluaa kaverinsa kanssa luxus resorttiin.
...ja kaverin vaimolle asia esitetään niin, että ap itse haluaa heidät ehdottomasti mukaan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:52"]Ap, täysi ymmärrys. Me varasimme lomamökin hyvissä ajoin, ison. Nyt mies ilmoittaa, että X tulee niin ei mene meillä kuin puolet hinnasta. X olisi ok, mutta kun X:n vaimokin on tulossa. Minulla ei ole tuon ihmisen kanssa mitään yhteistä. Kyseessä on kyllä nuorempi ja kauniimpi ihminen, mutta sama juttu, ei se ole ongelma, vaan se luonne. Ei oikein innosta tietää, että kaikki on oltava just ojennuksessa ja mitään ei oteta rennosti, aikataulut suunnitellaan minuutin mukaan, kellosta lasketaan, että esim. venettä käytetään just puoliksi. Ruuat lasketaan sentin tarkkuudella, kuka syö mitäkin ja kustannukset sen mukaan. Se ei riitä, että mennään kauppaan ja laitetaan puoliksi ja hankala nyt molempien omiakaan tuoda. Ei minua haittaisi, vaikka itselle jäisi enemmän maksettavaa, mutta häntä haittaa sekin, että hän jää toiselle velkaa. Ruualaittovuorojen jakaminen on kyllä ok. Muutenkin se on yhtä kuivaa nipottamista koko homma. Miestä se ei haittaa, no ei niin, kun hän menee sen toisen miehen kanssa kalalle karkuun. Minä en pääse mukaan. [/quote]. Me varasimme mieheni kanssa, ison, upean mökin Pielisen rannalta Kolilta. Ja olemme siellä kolme vkoa kahdestaan!!! Aaah...elämä on ihanaa!!!
[/quote]
Kade...se mökki minne meidän on tarkoitus mennä, on Lapissa ja se on myös upea, upealla rauhallisella paikalla. Olemme olleet ennenkin. Eikä tuossa kertomassani ole läheskään kaikki. Mm. kahvin keitosta aamuvarhaisella tulee narinaa, itse aamuvirkkuna tartten kahvini kuudelta. Hänen pitää saada nukkua, mutta aamukahvi juoda yhdessä. Sekä muistaa nurista siitä, jos miehet, sekä oma että minun, eivät osallitu täsmälleen 1/4 osalla keittiöhommiin. Minun mieheni laittaa kyllä paljon ruokaa, mielellään, mutta senkin laskee, että minun mieheni on tainnut joutua olemaan keittiössä liikaa. Eli homma toimii myös toiseen suuntaan, liioitteluna.
[/quote]
siis voi elämä. Eikö tuollaiselle tyypille jo voi sanoa suoraan että ottaa seipään pois pepustaan ja relaa? Ei kellään ole oikeutta päsmäröidä milloin toiset juo kahvinsa tai kuinka kauan kukakin haluaa kokkailla. Minä ainakin sanoisin suoraan että ei käy, jos joku mua yrittäisi tuolla lailla kyykyttää.
Siis se kaverihan on "myynyt" omalle vaimollensa tämän matkan HÄÄMATKANA! Voi kristus sentään...
Siis voin vaikka veikata että se kaverin vaimo ei olekaan reissun ärsyttävin. Vaan reissun ärsyttävimmät ovat juurikin nämä miehet...kaverukset 24/7.
Kyllä siinä äkkiä vaimoilla löytyy yhteinen sävel kun naiset aamuyöllä kerran jos toisenkin odottaa sydän kylmänä miehiä hotellille takaisin...kun lähtivät vaan yhdelle.
"Talvella pitäis lähteä reppureissaamaan kuukaudeksi yhdessä" oli sun aloituksesi. Ja nyt se on paisunut väärinymmärrysten ketjuksi, missä kaveri+vaimonsa ovat menossa Huahiniin vaimon siskon luokse ja te olette menossa Chiang Maihin ja Angkorwatiin, ja teidät on kutsuttu sinne Huahinin bungalowille n. viikoksi. Missä nyt vika? Ehkäpä olet raivopäisyydelläsi aiheuttanut aikamoisen sotkun? Ettekö voi mennä miehesi kanssa reppureissaamaan kuukaudeksi, kyllähän siinä jää aikaa piipahtaa miehen kaveria moikkaamassa Hua Hinissakin. Bussit ja yöjuna kulkevat näppärästi eteläthaimaasta pohjoiseen, että heti jos teillä menee hermot vierailulla, niin seuraavaan bussiin vaan.
Minäkään en pidä mieheni parhaan ystävän vaimosta. Olemme täysin eri planeetalta. Meillä ei ole mitään yhteistä, paitsi miehemme ovat ystäviä. Kyllä minä häntä sen viikon kestän mennen tullen. Viimeksi vietimme 6 viikkoa Kaukoidässä mieheni kanssa, ja miehen kaveri vaimoineen halusivat omalla lomamatkallaan treffata meidät jossain rantakohteessa. En näe siinä mitään ongelmaa vaikka emme mieheni kanssa pidä rantakohteista, oli se matkan varrella ja ihan ookoo. Matkasimme sovussa kumpikin tahoiltamme sovittuun paikkaan, otimme vierekkäiset majoitukset ja miehet pääsivät kaljottelemaan yhdessä sekä kalaan. Minä ja kaverin vaimo juttelimme ekan illan paikan ravintolassa ihan sulassa sovussa. On mielestäni kohteliasta viettää toisen kanssa aikaa vaikkei hänestä erikoisemmin pidäkään. Toki naureskelin miehelleni nukkumaan mennessä miten voi olla noin pöhkö nainen! Että miksi se edes lähtee kaukoitään kun ei pidä maustetusta ruoasta eikä kalasta eikä äyriäisistä eikä kanasta eikä tofusta eikä maitotuotteista jnejne, pelkää hyönteisiä ja epämääräisesti lähes kaikkea, komentelee kaikkia ihmisiä ja käyttäytyy tökerösti.
Tokana iltana miesten kaljotellessa sanoin olevani väsynyt ja menin riippumattoon lukemaan. Vaimo sai kaverin kanssa jonkun riidan aikaan ja haki minusta turvaa. Setvin vähän aikaa heidän juttujaan mutta vaimo suuttui ja meni omaan möksäänsä. Me lähdettiin miesten kanssa rannalle iltakävelylle (ja miehet kaljotteli tietty). Kolmantena päivänä miehet olivat jo kaljotelleet yhdessä tarpeekseen ja me lähdimme jatkamaan matkaa, toivotimme kivaa loppulomaa! Ei se niin kamalaa ole. Pitää vaan osata pitää omat rajansa ja nauttia itsekseenkin asioista, ja osata olla kohtelias ja hienotunteinen.
Hengitä nyt ensalkuun. Olette jo puhuneet tarpeeksi pussiin. Mitä sillä on väliä mitä kukakin on sanonut tai luullut?
Kysy haluaako miehesi mennä moikkaamaan kaveriaan sinne Hua Hiniin. Ja jos niin milloin. Sitten suunittelette oman reissunne sillai, että ehditte piipahta siellä kylässä. Et sinä siihen kuole, voi olla yllättävän mukavaakin saada hetki lepoa miehestäsi ja olla vikka ihan yksin! Ennen seuraavaa etappia.
Rupesi ärsyttämään jo ketjua lukiessa AP:n puolesta niin kovasti, että voin vain kuvitella, millainen vitutus sinulla on päällä... tsempit täältä, toivottavasti pääsette sopuun ja saatte jonkun ratkaisun.
Kiitos kun jaksatte lukea näitä mun tekstiseiniä ja tsempata mua! Siis miehen kaverin ajatus kai oli että me vietettäisiin aikaa kolmistaan kun hänen vaimo on siskonsa kanssa. Kyllähän se mulle sopisi koska ollaan hyviä kavereita ja matkustettu kolmestaan monet kerrat. Ja mä juon kyllä kaljaa siinä kuin näin miehetkin. Se mikä tässä mättää on kaverin vaimo ja sen ylimielisyys ja suoraan sanoen ilkeys. Ja sen sisko on varmaam samanlainen vaikken edes muista sitä niiden häistä. Ap
Jää kotiin.Mitä siinä valitat?