Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jota työ lähinnä ahdistaa

Vierailija
14.01.2022 |

Mitä työtä teet? Millä alalla? Mitkä asiat aiheuttavat ahdistusta? Liika työ, johtaminen, palkka vai mikä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kamalaa jos yhtäkkiä joutuisin töihin.

11 vuotta työttömänä

Vierailija
62/66 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graafinen suunnittelija mainosalalla. Tehtäväni on keksiä valheellisia mutta houkuttelevia mainoslauseita epäeettisten firmojen paskoista tuotteista, tasapainotellen sen kanssa mitä saa valehdella (esim. ympäristö- tai ilmastoystävällisyys väitteet) ilman että joutuu lain kanssa ongelmiin. Asiakkaani eivät itsekään usko tuotteisiinsa, käskevät vain keksimään jotain kuin olisin joku Petteri Orpo.

Lisäksi kova työtahti, asiakkaiden älyttömät vaatimukset, ja siihen nähden huono palkka.

Kuulostaa erikoiselta. Itse mainostoimistossa töissä, ja meillä ei tosiaankaan graafiset suunnittelijat keksi mitään mainossloganeita. Eikä niitä sloganeita tuosta vaan kukaan yksi ihminen keksi, vaan siinä on monenlaista workshoppia alla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-ala, koodaaminen. Mikä ahdistaa? Itse työ, se että joutuu tuntikausia ankarasti keskittymään ja ratkaisemaan vaikeita teknisiä ongelmia. Mulla on ehkä vähän jotain ADHD-maista taipumusta, ja mieli haluaisi lentää vapaana, harhailla asiasta toiseen, eikä puurtaa tuntikausia epäkiinnostavien teknisten ongelmien ratkaisun parissa. Joudun jatkuvasti pakottamaan itseäni ja pitämään kuria itselleni, valvomaan mieltäni ja heti kun huomaan harhailua ankarasti sanomaan sille, että ei, nyt teet ensin tämän tehtävän loppuun, sitten 5 min. tauko... Ei siis ole mitään vikaa työn määrässä, johtamisessa tms, ja palkka on oikein hyvä, mutta mun huonoille aivoille ei taida vaan tällainen ajattelutyö oikein sopia, se uuvuttaa aivan hirveästi.

Vierailija
64/66 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämästä ylipäätään on tullut niin luonnotonta ja epäihmismäistä pakkotahtista ylinopeudella suorittamista että se on kokonaisuudessaan vastenmielistä touhua, siitä ei makseta tarpeeksi kaikkeen työelämään liittyvään paskaan nähden.

Vierailija
65/66 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ei nykyihmistä ahdistaisi. Naukumaijat. Asiat asiana, itsensä on elätettävä.

Vierailija
66/66 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HVA:lla työskentely jos jokin aiheuttaa ahdistusta. Jengii potkitaan pihalle ja hommat vaan lisääntyy sitä myötä. Palkka on surkee siihen nähden paljon töitä joutuu tekemään. Epäkohtiin puututaan vasta kun übertärkeiden henkilöiden työt sakkaa ja paskat on jo housuissa. Eihän minkään perus rivityöntekijän sanalla ole mitään merkitystä. Sitten otetaan kaiken maailman uusia ja huonompia ohjelmia käyttöön, mitkä hidastaa työn tekoa. Olen aina ollut tunnollinen työntekijä, mutta tällainen touhu kyllä syö motivaatiota.