Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jota työ lähinnä ahdistaa

Vierailija
14.01.2022 |

Mitä työtä teet? Millä alalla? Mitkä asiat aiheuttavat ahdistusta? Liika työ, johtaminen, palkka vai mikä?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa työni nykyään, koska on niin älyttömästi töitä ja osa-aika työntekijänä minulla on vain rajallisesti työtunteja tehdä kaikki.

Aikaisemmin meitä oli kaksi tekijää, nyt teen kaiken yksin. En tajua, miksi työnantaja kuvittelee, että yksin työskentelevä saisi saman aikaiseksi 6 tunnissa päivässä kuin kaksi ihmistä 8 tunnissa.

Vierailija
22/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa naisvaltaisen alan juoruilu, asioiden puiminen porukalla, typerät kahvituntikeskustelut ja naismaiset puheenaiheet. Ja olen itsekin nainen, mutta erilainen. Eikö saisi vain keskittyä työhönsä rauhassa, kiitos! Vaihdoin itsenäisestä asiantuntijatyöstä suorittavaan työhön. Taisi olla virhe.

Kuulostaa painajaismaiselta. Tuollaisessa työssä ollaan kiinnostuneita myös toisten yksityiselämästä, yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa naisvaltaisen alan juoruilu, asioiden puiminen porukalla, typerät kahvituntikeskustelut ja naismaiset puheenaiheet. Ja olen itsekin nainen, mutta erilainen. Eikö saisi vain keskittyä työhönsä rauhassa, kiitos! Vaihdoin itsenäisestä asiantuntijatyöstä suorittavaan työhön. Taisi olla virhe.

Suorittavan työn parista löytyvät usein kauheimmat juoruakat.

Vierailija
24/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa olla kivuliaana ja vaikeasti liikkuvana fyysisessä työssä.

Vierailija
25/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista enää. Kohta kolme vuotta työttömänä ja nautin elämästäni vaikka rahaa onkin vähän käytössä. Riittää kuitenkin minulle. 

Vierailija
26/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdisti kun olin Verohallinnossa töissä...

Mikä siellä ahdisti?

Kyttäämiskulttuuri. Sait kuulla aina, jos olit puhunut minuutin kauemmin keskimäärin kuin edellisessä kuussa. Lähiesimies oli ihan natsi. Kauheat tulostavoitteet vaikka voittoa ei edes tehdä. Hirveä työpaikka. Onneksi pääsin muualle hommiin.

Vierailija
27/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä juuri kuuluisi sinne suunniteltuun ihan omaan palstaluokkaansa ‚mielenterveys-häiriöistä kärsivät ja muut epänormaalit,?

Me ei-ahdistuneet voitaisiin keskustella ‚ terveellä‘ pohjalla.

Vierailija
28/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa sosiaaliset tilanteet. Ei siinä hetkessä, mutta jälkeenpäin mietin liikaa mitä sanoin ja miten typerältä kuulostin.

Vierailija
29/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä juuri kuuluisi sinne suunniteltuun ihan omaan palstaluokkaansa ‚mielenterveys-häiriöistä kärsivät ja muut epänormaalit,?

Me ei-ahdistuneet voitaisiin keskustella ‚ terveellä‘ pohjalla.

Ei sua ole pakotettu osallistuun.

Vierailija
30/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa sosiaaliset tilanteet. Ei siinä hetkessä, mutta jälkeenpäin mietin liikaa mitä sanoin ja miten typerältä kuulostin.

Kovinkin tuttua :C

ja että pitäiskö sanoa vai eikö pitäisi

Vierailija
31/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovinkin tuttua :C

ja että pitäiskö sanoa vai eikö pitäisi

Jep ja jos en sano mitään, silloinkin ahdistaa koska olen outo tuppisuu

Vierailija
32/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa ihan kaikki työnteko, on aina ahdistanut. Olipa työ yksinkertaista yksin tehtävää tai vaativaa ja sosiaalista. Minusta on vain kamalaa herätä aamulla klo 7 ja taapertaa kahdeksaksi tunniksi jonnekin tylsään mestaan tekemään asioita, joita en ikinä tekisi ilman korvausta. Työt vie kaiken energian joten sitten ei jaksa työpäivän jälkeen muuta kuin odottaa nukkumaanmenoa.

Asenneongelma. Mutta yläpeukkuja satelee.

Vierailija
33/66 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa ihan kaikki työnteko, on aina ahdistanut. Olipa työ yksinkertaista yksin tehtävää tai vaativaa ja sosiaalista. Minusta on vain kamalaa herätä aamulla klo 7 ja taapertaa kahdeksaksi tunniksi jonnekin tylsään mestaan tekemään asioita, joita en ikinä tekisi ilman korvausta. Työt vie kaiken energian joten sitten ei jaksa työpäivän jälkeen muuta kuin odottaa nukkumaanmenoa.

Asenneongelma. Mutta yläpeukkuja satelee.

Voi olla. Mutta miten voi asennoitua toisin, jos mistään työstä ei saa mitään merkitystä irti? Tai iloa? Eli näkee vain miten elämä valuu 8 tuntia päivässä hukkaan. Sitähän se on. Joku ostaa sulta sun elinaikaa rahalla. Ja sä myyt.

Vierailija
34/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se menee niin, että kaikki työ ahdistaa

Joo, ahdistuksen toinen nimi on lorvikatarri. Se on kumma, että henkilöt,  jotka ahdistuu yhdessä työssä, ahdistuvat myös kaikissa muissakin töissä, joita tekevät. Tämän vuoksi se ahdistus on ihmiselle sisäänrakennettu, ei se tule ulkopäin. Nämä ihmiset ovat niitä, jotka saavat aikanaan fibromyalgia-diagnoosin. He kaikki ovat parantuneet oitis kun saivat työkyvyttömyyspäätöksen käteensä. 

Vierailija
35/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Olisi kiva jos voisi tehdä töitä vain muutaman tunnin päivässä ja silti saisi niin paljon rahaa että pystyisi elämään melko mukavasti eikä tarvitsisi kituuttaa. Aloittaisin työt ysiltä, pitäisin lounaan välissä ja lopettaisin kahteen mennessä. Loppupäivä olisi vapaata elämää. Nyt menee koko päivä tai ainakaan en viiden jälkeen tehtyäni kahdeksan tunnin työpäivän jaksa enää kiinnostua mistään.

Vierailija
36/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Olisi kiva jos voisi tehdä töitä vain muutaman tunnin päivässä ja silti saisi niin paljon rahaa että pystyisi elämään melko mukavasti eikä tarvitsisi kituuttaa. Aloittaisin työt ysiltä, pitäisin lounaan välissä ja lopettaisin kahteen mennessä. Loppupäivä olisi vapaata elämää. Nyt menee koko päivä tai ainakaan en viiden jälkeen tehtyäni kahdeksan tunnin työpäivän jaksa enää kiinnostua mistään.

Tee 80% työaikaa? Tai 7-15 päivää?

Vierailija
37/66 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä toimitte, joilla ahdistaa? Uskotteko, että työtä vaihtamalla tilanne voisi helpottaa?

Vierailija
38/66 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialan ohjaaja. Kaikki ahdistaa.

Vierailija
39/66 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla sarkastinen, vaan ihan aidosti maailman stereotyyppisin pick me girl. Repesin tuossa "olen nainen mutta erilainen" kohdassa.

Vierailija
40/66 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija. Ahdistaa epävarmuus, liiallinen työmäärä ja työtahti, heikko palkkaus vaatimustasoon nähden, työyhteisön puuttuminen, alan raaka kilpailu ja vertaistuen puute. Alanvaihtoa mietin, mutta uusi hallitus meinaa tehdä senkin mahdottomaksi niin tiedä sitten, mihin tässä lopulta päätyy.