Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällaista koiraa olemassa?

Vierailija
10.05.2015 |

Kriteerit:

-pieni
-ei irtoa karvaa (ainakaan paljoa)
-karvat on kuitenkin oltava, ei mitään rottaa
-ei hauku (ainakaan paljon)
-ei tarvitse pitkiä lenkkejä, mutta jaksaa sellaisia kuitenkin tehdä silloin, kun itse ehdin sellaiselle lähteä
-lapsirakas ja ihmisläheinen
-pystyy kouluttamaan niin, että ei nuohoa ja nuole esim. kotiin tulevia vieraita, jos he eivät sitä halua ja asia kielletään
-muutenkin hyvin koulutettavissa, että ei hypi sängylle yms

Tiedostan, että en välttämättä näiden vaatimusten perusteella olekaan koiraihminen. JOS kriteereihin sopiva rotu kuitenkin on olemassa, haluaisin koiran enemmän kuin mielelläni. Joten, ehdotuksia rodusta? :)

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 23:34"]Itse mieluummin hoidan vaikeatakin turkkia kuin siivoan jatkuvasti niitä karvoja asunnostani ja silti niitä olisi koko ajan joka paikassa :)
Ap
[/quote]

Muista että se karva ei ole pelkästään siivottava vaan bichonit ym tuovat paljon hiekkaa/kuraa/havuja/oksia ym sisälle. Eli sinänsä ihan sama imuroitko karvaa+hiekkaa vai pelkkää hiekkaa.

Vierailija
42/64 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomeranian, sopii muuten mutta kova räksyttämään kyllä:) siihenki tosin koulutus auttaa,meillä ollaan sisällä suht hiljaa mutta ulkona täytyy ääntä availla x)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis siivoamaan kurat ja havut sun muut :) En vain pidä siitä, että karvoja olisi koko asunto täynnä joka puolelta. En osaa sitä sen paremmin perustella, en vain tykkää.
Ap

Vierailija
44/64 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Bichon-roduista' jäi vielä mainitsematta bolognese.

Vierailija
45/64 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mieluummin pehmoeläin lemmikiksi. Siltä tuo lista kuulostaa. Eläin on aina eläin, etkä voi minkään vaatimuslistan (varsinkaan noin älyttömän) kanssa lähteä sitä hankkimaan. Myös koirilla on eroja persoonallisuuksissa ja ne kuvaukset mitä rodusta löydät esim. netistä ovat kuvauksia siitä millaiseksi koira on ollut tarkoitus jalostaa ja millainen sen suunnilleen tulisi olla. Mutta todellisuudessa ihan mitä vain voi tulla vastaan sillä myös eläimet ovat yksilöllisiä.

Vierailija
46/64 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin, ap? Otathan huomioon, että koira myös sitoo tosi paljon. Jos käyt töissä, koira on jo 8-10 tuntia yksin arkisin. Tämä on minusta maksimiaika. Et voisi lähteä käytännössä mihinkään iltaisin, mihin et voi ottaa koiraa mukaan.

Vierailija
47/64 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, mutta työaikani ei ole perinteinen klo 8-16, vaan pystyn säätelemään sen hyvin pitkälle itse. Esimerkki työajastani yksittäisenä työpäivänä: klo 7-10, 14-16, 18-20. Olisin sitoutunut koiraan ja tiedostan sen vaativan paljon aikaa :)
Ap

Vierailija
48/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rodut, joista ei lähde karvaa, vaativat trimmaamista, johon menee sitten rahaa! Trimmaajalla kerta maksaa 50-120e ja esim. villakoira trimmataan joka kuukausi. Itse tehdessä täytyy ostaa välineet (omani maksoivat: sakset 95e, fööni 229e, trimmikone 160e, trimmipöytä 120e ja lisäksi terät, kampa, karsta, shampoo ja hoitoaine, eivätkä omani ole edes kalliimmasta päästä!) ja lisäksi tarvitset jonkun opettamaan sinua! Takkuvaiheessa koiran voi joutua pesemään muutaman päivän välein ja siihen menee föönäyksen kanssa vähintään tunti. Itse trimmaamiseen menee tietty muutama tunti, viime viikolla laitoin takutonta toyta kuusi tuntia.

Tietenkin on kiva, ettei asunto ole täynnä karvoja, mutta kaikki eivät tajua että ajan lisäksi turkin hoitoon menee myös rahaa.

Vierailija
49/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sitten yhtään miettinyt sitä terveyspuolta? Musta on aina surullista lukea näitä koiranrotuvaatimuksia, kun ei edes sivulauseessa ole mainittu rodun yleistä terveyttä ja normaalia fyysistä rakennetta.

Vierailija
50/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sileäkarvainen mäyräkoira, bassetti, vinttikoira.

Vierailija
51/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tekee työkseen koirien trimmauksia, joten se onnistuu sitä kautta edullisesti :) Olen miettinyt tuota terveyspuolta ja bichon frisee on ollut haaveissa pitkään, mutta olen lukenut, että kyseisellä rodulla olisi paljon sairauksia ja se epäilyttää ja harmittaa kyseisen rodun hommaamisessa.
Ap

Vierailija
52/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin utelias kuulemaan lisätietoa vielä seuraavista: bichon frisee, bichon bolognese, havannankoira, kääpiövillakoira, toyvillakoira, coton de tulear ja maltankoira? Kiitos paljon kaikista kommenteista, mitä olette laittaneet :)
Ap

Vierailija
53/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiraa. Mikään tekstissäsi ei viittaa siihen, että olisi sovelias koiranomistajaksi. Suosittelen olemaan hankkimatta myös lapsia. Ja ehkä kannattaa pysyä sinkkuna, koska puolisonkaan tavoista ei voi olla täysin varma. Lenkkeilyn harrastaminen yksin on helppoa ja yksinkertaista. Voit tehdä sitä aina kun sinulle sopii ja suunnan ja matkan pituuden ja vauhdin voit määrätä ihan itse. Eikä kukaan nuole vieraitasi tai heidän tavaroitaan, paitsi jos itse siihen ryhdyt.

Vierailija
54/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen koira voi toki löytyä varsinkin noista seurakoirarotu-ryhmistä. En silti suosittele kodinvaihtajaa, näillä paljon ongelmia usein. Tiedän kokemuksesta. Pennusta myös voi saada tuollaisen - mutta kaikki on mahdollista - jos koulutus ei pentukurssista huolimatta menekään putkeen, oletko valmis pitämään koiran silti? Vaikka se olisi muutoin upea, mutta hyppisi vieraita vasten? Toki koiran voi siksi ajaksi sulkea muuhun tilaan. En halua kytätä haaveitasi, suosittelen vain harkitsemaan hyvin, hyvin tarkasti ja pitkään. Jopa useita vuosia. Koiran ottaminen on päätös, johon tulisi sitoutua koiran loppuiäksi. Harkitse, oletko valmis pitämään koiran, vaikkei kaikki menisikään putkeen. Tästä huolimatta hyvää jatkoa ja jos päädyt koiran ottamaan, niin hyviä hetkiä sen kanssa! :)

Vierailija
55/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lytätä haaveitasi

Vierailija
56/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 01:50"]Ei koiraa. Mikään tekstissäsi ei viittaa siihen, että olisi sovelias koiranomistajaksi. Suosittelen olemaan hankkimatta myös lapsia. Ja ehkä kannattaa pysyä sinkkuna, koska puolisonkaan tavoista ei voi olla täysin varma. Lenkkeilyn harrastaminen yksin on helppoa ja yksinkertaista. Voit tehdä sitä aina kun sinulle sopii ja suunnan ja matkan pituuden ja vauhdin voit määrätä ihan itse. Eikä kukaan nuole vieraitasi tai heidän tavaroitaan, paitsi jos itse siihen ryhdyt.
[/quote]

Oletpas sinä ystävällinen ihminen. En viitsi alkaa edes kommentoimaan ilkeitä sanojasi sen paremmin. Toivottavasti sinulla on huomenna parempi päivä, hyvää yötä :)
Ap

Vierailija
57/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi trimmata koiria työkseen. Ja sinä luulet, että trimmaa koirasi edullisesti? Suosittelee miettimään uudelleen, tekisitkö itse työtä ystävillesi halvemmalla vapaa-ajalla ja samalla tukisit harmaata taloutta? Vähän kuin ystäväni eläinlääkäri, joka yleensä kertoo olevan hoitsu, ettei joudu jokaista koiraa rokottamaan yms ilmaiseksi tai ns. halvalla. 

Vierailija
58/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ottaa selvää asioista huolella ja harkita asiaa pitkään ennen kuin teen päätöksiä. Ja tottakai rakastaisin koiraani ja se olisi osa perhettäni loppuun asti, vaikka sillä ilmenisikin joku ominaisuus, mistä en niin pitäisi tms :)
Ap

Vierailija
59/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä sinullekin!

Olen vain törmännyt liian useasti kaltaisiltasi ihmisiltä tulleisiin elintasoallergian takia uutta kotia etsiviin koiriin. Ihan ystävällisesti esitin faktat toiveisiisi. Eikä moni muu ole eri mieltä kuten huomaat.

Vierailija
60/64 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on yksityisyrittäjä, ei siis ole kyse harmaasta taloudesta. Ystäväni saa alennusta oman yritykseni palveluista, joita käyttää säännöllisesti ja antaa myös vastavuoroisesti minulle alennusta oman yrityksensä palveluista :)
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi