Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut uskovaisista noudattaa vaan niitä raamatun opetuksia mitä ite haluaa mut toisista opetuksista ei välitä ollenkaan?

Vierailija
14.01.2022 |

Esim kyllä hetero uskovaisen on helppo tuomita homot kun ei itse sitä ole mutta itse tekee aviorikoksen tai varastaa ilman mitään syyllisyyden tunteita. Oon aina ihmetellyt tätä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon helpompaa niin

Vierailija
2/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisluonne on tekopyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon.

Vierailija
4/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisluonne on tekopyhä.

Erityisesti tämä ihmisluonteen nurja ominaisuus korostuu tekopyhien "uskovaisten" ja rappioituneen palkkapapiston keskuudessa. Ulkokuori kalkittu, sisällä täyttä saastaa.

Vierailija
5/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on varaa siihen

Vierailija
6/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Sain hirveää paheksuntaa uskovaisilta vanhemmiltani, kun olin nuorena pari vuotta avoliitossa (nyt olen saman puolison kanssa naimisissa). Vanhempieni "puhtoisessa" avioliitossa on ollut pettämistä yms. Eikös se nyt ihan samaa avioliiton ulkopuolista seksiä ole...

Vierailija
7/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella rasittavaa. Homous on kauhea synti koska raamattu sanoo mutta sitten kuitenkin on helppo keittää kermainen kastike vasikanpihville ja syödä sikaa. Vanhoja oman aikansa sääntöjä...

Minusta yksi Jeesuksen tärkeä opetus "se teistä joka on synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven". Toinen hyvä on tämä että näkee roskan kaverin silmässä mutta ei tukkia omassa silmässään.

Vierailija
8/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään oikea uskovainen jos tekee aviorikoksen tai varastaa. Korkeintaan esittää sellaista.

Vierailija
9/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Aika moni pitää sekamateriaaleista tehtyjä vaatteita, vaikka moista on selkestä kuolemanrangaistus Raamatusaa määritelty. Samalla toittovat homojen jumalattomuutta, vaikka kyseinen kohta on on paljon tulkinnan varaisemmin määritelty...

Eikö se Jumalan sana olekaan aina totta ja saman painoinen?

Vierailija
10/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat pullasta..

Vierailija
11/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään oikea uskovainen jos tekee aviorikoksen tai varastaa. Korkeintaan esittää sellaista.

Samoin, jos syö sikaa tai käyttää useammasta eri langasta tehtyjä vaattei ei ole tosi uskovainen. Eikös niin?

Vierailija
12/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa juuri tämä mua pänni uskovaisuudessa.

Kirkossa on enemmän geneeristä yleishöpinää. Koko seurakunta joutuu ääneen tunnustamaan uskonsa kolminaisuusoppiin ja neitseestäsyntymiseen jotka on aika hämäriä konsepteja, mutta kenellekään ei vihjatakaan hyväntekeväisyydstä, pitkämielisyydestä, auttamisesta. Jos pappi uskaltaa sanoa että rikkaan on vaikea päästä taivaaseen niin ovi käy.

Vierailija
13/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnin ja todennäköisesti koko uskon käsite on epäselvä, jos näillä pitää päätään vaivata. Eri asia tietysti, jos joutuu olla mukana säätämässä lakeja, tekemässä päätöksiä tai ottaa kantaa uskonnollisen instituution edustajana.

Tekojen ja ihmisten tuomitseminen ovat eri asioita. Eikä synneistä tuomitseminen kuulu ihmisille. Etenkään kun yksikään ihminen ei ole synnitön, oli uskossa tai ei. Usko perustuu oman syntisyyden tunnustamiseen ja armon vastaanottamiseen. Lähimmäistä voi ja jopa kuuluu rakastaa, vaikka ei hyväksyisikään syntisiä tekoja. Jokaisella on oikeus tehdä  hyvin pitkälle elämänsä valinnat yhteiskunnassamme. Usein ihmiset  tuomitsevat itse itsensä ja kokevat uskovaisen pelkän läsnäolon syyttävänä. Synti meissä vastustaa Jumalan läsnäoloa, jossa koemme sovittamattomista asioista häiritsevää ristiriitaa. Joko vastustamme, pakenemme tai vaadimme synnille oikeutusta. 

Heteroa ei lähtökohtaisesti yleensä kiinnosta homous tai siihen liittyvät eksistentiaaliset kriisit, ellei ole jotain omia epäselvyyksiä asian kanssa. Varmasti ikävä kamppailla asian kanssa, jos kokee vääryyttä ja ristiriitaa. Meillä on kaikilla omat paheemme, joille saatamme sokeutua. Ihmisille on tyypillistä etsiä  heikkouksia mielummin muista. Tulkitsemme muutenkin maailmaa mielellään omien intressien kautta.

Vierailija
14/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmisen luonto. Shoppaillaan itselle niitä uskomuksia jotka sopivat niihin mitä ajatteli jo ennestäänkin.

Yhtään aitoa raamatun mukaista kristittyä ei ole olemassa.

Vierailija
15/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, jos syö sikaa tai käyttää useammasta eri langasta tehtyjä vaattei ei ole tosi uskovainen. Eikös niin?

No ei niin. Ne ovat VAnhasta TEstamentista, eli juutalaisten sääntöjä.  VAnha Testamentti on juutalaisten pyhät kirjat. Kristityille ne kertovat lähinnä vain Jumalan luonteesta, lupauksista ja teoista. Ei siitä, miten ihminen pelastuu. Koska Jeesus on sen jälkeen täyttänyt lain. Ateistin ei tarvi aina tunkea omaa korvasyyhyään Raamattuun.

Sieltä Vanhan Testamentin puolelta ne homojakin vastaan käytetyt säkeet on.

Vierailija
16/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä Vanhan Testamentin puolelta ne homojakin vastaan käytetyt säkeet on.

Kyllä niitä siellä Uudessakin on.

Vierailija
17/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihmisen luonto. Shoppaillaan itselle niitä uskomuksia jotka sopivat niihin mitä ajatteli jo ennestäänkin.

Yhtään aitoa raamatun mukaista kristittyä ei ole olemassa.

Ja tuo käy helposti. 1. Ei lue kokonaisuutta -> 2. Mitä en omin silmin ole todistanut, sitä ei ole olemassa, paitsi tietysti ne mitä haluan uskoa olevan olemassa. Omaa uskoa on myös helppo vahvistaa väittämällä toista valehtelijaksi, jos jättää lukematta vaikka nenän alle teksti työnnettäisiin.

Pätee muihinkin uskomuksiin, ei vain uskontoihin, somekuplista haetaan vahvistusta omalle käsitykselle asioista.

Vierailija
18/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset meistä uskovista kokee ja tuntee ja laitteneet myös merkille, että maailma ja siten moni asia on muuttunut sitten ajanlaskumme alun. Ja koska koemme tai ainakin minä koen uskovana myös, että Jumala, johon uskon antoi ihmisille myös järjen niin olisin luultavasti hullu tai tuottaisin Jumalalleni pettymyksen, jos edelleen perustelisin ja toiimiisn vaikka vain ni-in kuin raamatussa sanotaan, joka kuitenkin on myös enemmän ja vähemmän "oman aikansa tuote".

Vierailija
19/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiuskossa olevat varasteie tai tee aviorikoksia, mitä ihmettä sä höpötät.. :D

Vierailija
20/23 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus käski rikasta miestä myymään omaisuutensa ja antamaan rahat köyhille, ja siten vasta tämä mies olisi valmis seuraamaan Jeesusta. Mites, onnistuuko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi