Vai että vain äidit suuttuvat tänään!
On ÄITIENpäivä. Mies ei huomioi minua tänään, koska en ole hänen äitinsä. Vinoilin että aijaa että tää onkin omanäidinpäivä, eikä äitienpäivä. No whatever, voin odotella että lapset ovat isompia ja muistavat mua itsetehdyin kortein jne. Tunti sitten mies alkoi lasten kanssa joutua mummolaan (äitiänsä muistamaan), ja kohta sanoi minulle:" hei ala nyt joutumaan, me ollaan jo kenkiä vaille valmiit". Vastasin vain viileästi, että miksi minä sinne lähden, eihän se ole minun äitini tai isoäitini. Voi että miestä vitutti :D ihan oikein! Sanoi että noloa kun jään kotiin ja hän joutuu keksimään tekosyyn miksen tullut. Kyllä mun olis omasta mielestänikin sinne kuulunut lähteä ja olen tökerö kun en mennyt, mutta siitäs sai.
Katsotaan ensi vuonna onko se ÄITIENpäivän merkitys mennyt miehellä kaaliin.
Ps. Huikkasin tuossa aamulla ulkoillessa parille naapurillekin hyvää äitienpäivää, vaikka eivät minun äitejäni ole.
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:01"]Ihan uskomaton ketju. Mies käyttäytyi typerästi, siitä koko juttu lähti. Ei naisen ole pakko hypätä kuin kana eteenkään silloin kun mies möhlii. Ei ole naisen vika että lapset tai anoppi pahoittaa mielensä. Tai tuntuu että teille on ihan ok että äidin voi jättää huomiotta eikä haittaa yhtään jos hän pahoittaa mielensä, mutta se on paha juttu jos miehelle, lapsille tai anopille tulee paha mieli. Ootteksete ihmiset oikeasti noin sovinistisia? [/quote] Tämä on av :D mitä muuta voimme odottaa? ;) Ap [/quote] Olen satunnainen vierailija. Ovatko nämä ihmiset oikeasti tätä mieltä? Suomen tulevaisuus huolettaa minua, jos nämä kommentoijat ovat äiti-ihmisiä ja siirtävät lapsilleen tällaista ajatusmallia. T. 39
[/quote]
Ajan kylläkin tasa-arvoa, enkä naisen alistamista. Mutta jos ei näe toimintansa seurauksia tai tajua sahaavansa oksaa jolla istuu (miehen välittämisen määrää pienemmäksi), niin jos liitto kaatuu, niin siitä ei voi syyttää vain toista. Pitää oppia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:01"] Ihan uskomaton ketju. Mies käyttäytyi typerästi, siitä koko juttu lähti. Ei naisen ole pakko hypätä kuin kana eteenkään silloin kun mies möhlii. Ei ole naisen vika että lapset tai anoppi pahoittaa mielensä. Tai tuntuu että teille on ihan ok että äidin voi jättää huomiotta eikä haittaa yhtään jos hän pahoittaa mielensä, mutta se on paha juttu jos miehelle, lapsille tai anopille tulee paha mieli. Ootteksete ihmiset oikeasti noin sovinistisia? [/quote] Ei vaan minusta tuo liitto nimenomaan ei kuulosta tasa-arvoiselle. Nainen ei välitä miehensä tunteista mitään. Kunhan hänen omat tunteensa ovat hyvin. [/quote] Siis mitä helvettiä? Kansallisena äitienpäivänä tämä mies loukkaa vaimoaan, lastensa äitiä, jättämällä tämän huomiotta. Ja täällä ämmät (?) vinkuu miten mies raukkaa alistetaan ja loukataan?
[/quote]
No jos sen takia kannattaa sahata oksaa jolla istuu ja toimia niin, että miehen välittäminen pienenee, niin tee sitten niin...
En mä sitä sano, etteikö mies loukannut aptä, mutta niin loukkasi hänkin miestä ja se oli hänelle itselleen tyhmä teko. Kaivoi poteroa, jee!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:01"] Ihan uskomaton ketju. Mies käyttäytyi typerästi, siitä koko juttu lähti. Ei naisen ole pakko hypätä kuin kana eteenkään silloin kun mies möhlii. Ei ole naisen vika että lapset tai anoppi pahoittaa mielensä. Tai tuntuu että teille on ihan ok että äidin voi jättää huomiotta eikä haittaa yhtään jos hän pahoittaa mielensä, mutta se on paha juttu jos miehelle, lapsille tai anopille tulee paha mieli. Ootteksete ihmiset oikeasti noin sovinistisia? [/quote] Ei vaan minusta tuo liitto nimenomaan ei kuulosta tasa-arvoiselle. Nainen ei välitä miehensä tunteista mitään. Kunhan hänen omat tunteensa ovat hyvin. [/quote] Siis mitä helvettiä? Kansallisena äitienpäivänä tämä mies loukkaa vaimoaan, lastensa äitiä, jättämällä tämän huomiotta. Ja täällä ämmät (?) vinkuu miten mies raukkaa alistetaan ja loukataan?
[/quote]
No jos sen takia kannattaa sahata oksaa jolla istuu ja toimia niin, että miehen välittäminen pienenee, niin tee sitten niin...
En mä sitä sano, etteikö mies loukannut aptä, mutta niin loukkasi hänkin miestä ja se oli hänelle itselleen tyhmä teko. Kaivoi poteroa, jee!
[/quote]
Just. Miehen välittäminen jos pienenee tuosta niin tokkopa välitti paljoa muutenkaan.
Hyvin keksitty ap. Nautihan ansaitusta vapaa-ajasta! Näille muutamalle "apua pirttihirmu" -kommentoijalle ei kannata edes vastata. Ja hyvää äitienpäivää!!!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
Just. Miehen välittäminen jos pienenee tuosta niin tokkopa välitti paljoa muutenkaan.
[/quote]
Miksi aloittajan tunteet ovat arvokkaammat kuin miehen? Kun luen tätä ketjua, voisin sanoa aivan samaa aloittajasta. Ei varmaan välitä miehestään paljoa muutenkaan.
Mitä poteroa ap kaivoi? En ymmärrä, että miksi naisen pitää olla mielin kielin miehelle jos mies on juuri loukannut vaimoaan. Tässä nimenomaan mies sai mitä tilasi. Ainiin, mutta kun miehiähän pitää palvoa ja palvella ja kehua vaikka kuinka tyrii, miehelle voi tulla paha mieli. Nyyh, siihenhän elämä kaatuu. Naisen päälle voi sylkeä vaikka miten. Just just.
Siis ap ei tehnyt mitään väärää. Mies oikein naureskeli, että äitienpäivänähän kuuluu huomioida vain omaa äitiä - nainen vain noudatti miehen asettamaa oletusta. Mies tossa omaa oksaansa sahasi :D Ootte te ihme porukkaa.
Hyvin keksitty ap. Nautihan ansaitusta vapaa-ajasta! Näille muutamalle "apua pirttihirmu" -kommentoijalle ei kannata edes vastata. Ja hyvää äitienpäivää!!!
[/quote]
Enkä ole sanonut aloittajaa pirttihirmuksi. Minusta on hyvä, että naiset pitävät puolensa. Niin itsekin teen. Mutta en kyllä liputtaisi toimintaani jos olisin ap, minusta tuossa on riski, että mies käsittää, ettei ap välitä hänestä ja pian on käytös sitten sen mukaista.
Tai ehkei pian, vaan pikkuhiljaa, vuosien saatossa. Koska jos heillä olisi suhde kunnossa, niin jotenkin muuten ois toi tilanne mennyt minusta alunperinkin. Kumpikin oli nyt lapsellisia, eikä vain mies.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:26"]
Mitä poteroa ap kaivoi? En ymmärrä, että miksi naisen pitää olla mielin kielin miehelle jos mies on juuri loukannut vaimoaan. Tässä nimenomaan mies sai mitä tilasi. Ainiin, mutta kun miehiähän pitää palvoa ja palvella ja kehua vaikka kuinka tyrii, miehelle voi tulla paha mieli. Nyyh, siihenhän elämä kaatuu. Naisen päälle voi sylkeä vaikka miten. Just just.
[/quote]
Ei, mutta ei pidä missata osoittamasta, että välittää.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:28"]
Siis ap ei tehnyt mitään väärää. Mies oikein naureskeli, että äitienpäivänähän kuuluu huomioida vain omaa äitiä - nainen vain noudatti miehen asettamaa oletusta. Mies tossa omaa oksaansa sahasi :D Ootte te ihme porukkaa.
[/quote]
Ei vaikuta minusta sille, että mies sahasi oksaansa. Ap:hän se täällä vain naureskelee tilanteelle, jonka miehelle loi. Ei ap:llä vaikuta olevan hätää.
[/quote]
Sitäpaitsi sä luit ja ymmärsit väärin, mies ei naureskellut vaikka muistit tai luit niin:
"On ÄITIENpäivä. Mies ei huomioi minua tänään, koska en ole hänen äitinsä. Vinoilin että aijaa että tää onkin omanäidinpäivä, eikä äitienpäivä. No whatever, voin odotella että lapset ovat isompia ja muistavat mua itsetehdyin kortein jne. Tunti sitten mies alkoi lasten kanssa joutua mummolaan (äitiänsä muistamaan), ja kohta sanoi minulle:" hei ala nyt joutumaan, me ollaan jo kenkiä vaille valmiit". Vastasin vain viileästi, että miksi minä sinne lähden, eihän se ole minun äitini tai isoäitini. Voi että miestä vitutti :D "
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:01"]
Ihan uskomaton ketju. Mies käyttäytyi typerästi, siitä koko juttu lähti. Ei naisen ole pakko hypätä kuin kana eteenkään silloin kun mies möhlii. Ei ole naisen vika että lapset tai anoppi pahoittaa mielensä. Tai tuntuu että teille on ihan ok että äidin voi jättää huomiotta eikä haittaa yhtään jos hän pahoittaa mielensä, mutta se on paha juttu jos miehelle, lapsille tai anopille tulee paha mieli. Ootteksete ihmiset oikeasti noin sovinistisia?
[/quote]
No juuri näin. Jotenkin täällä saadaan aina fokus kadoksiin...
Muutenkin ap on vähän hämäävä, ensin on olevinaan ihan okei tilanteen kanssa, "voin odotella, että lapset ovat isompia..." eli oli ratkaisevinaan tilanteen kypsästi. Hyvä. Mutta se olikin vain hämäystä. Kohta tulee pikkuap:n katkera kosto tyhmälle miehelleen. Ap jos onkin tilanteessa hätää kärsimässä ei näytä sitä, ei kerro, olettaa vaan, että mies arvaisi onko hän nyt tilanteen kanssa ok vai ei.
Ehkä ap onkin enemmän pahoillaan kun kykenee naureskelultaan miehelle näyttämään. Ap:hän se halusi aiheesta tyhmää vitsiä vääntää, "ai, tää onkin...".
Sitäpaitsi vahvan naisen tunnusmerkki ei ole se, että jos "mies oikein naureskeli, että äitienpäivänähän kuuluu huomioida vain omaa äitiä - nainen vain noudatti miehen asettamaa oletusta." Mikäs miehen asettama oletus tämä oli, jota naisen kuuluu noudattaa? Eikö tästä juuri aikuiset keskustelisi keskenään, eikä vain noudattelisi jotakin nynnysti?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:36"]
[/quote]
Sitäpaitsi sä luit ja ymmärsit väärin, mies ei naureskellut vaikka muistit tai luit niin:
"On ÄITIENpäivä. Mies ei huomioi minua tänään, koska en ole hänen äitinsä. Vinoilin että aijaa että tää onkin omanäidinpäivä, eikä äitienpäivä. No whatever, voin odotella että lapset ovat isompia ja muistavat mua itsetehdyin kortein jne. Tunti sitten mies alkoi lasten kanssa joutua mummolaan (äitiänsä muistamaan), ja kohta sanoi minulle:" hei ala nyt joutumaan, me ollaan jo kenkiä vaille valmiit". Vastasin vain viileästi, että miksi minä sinne lähden, eihän se ole minun äitini tai isoäitini. Voi että miestä vitutti :D "
[/quote]
Vähän turha hei alapeukuttaa, kun se näkyy tuossa tekstissä, miten asia oli.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No, ei sen parempi tilanne aloittajalle. Mitäs se nyt sellaisen miehen on mennyt valitsemaan?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:37"]
Aina se hyökkäys ei ole paras puolustus. Ei miehiin tuollanen uhoaminen vetoa. Ennemmin se et oot hiljainen ja surumielisen oloinen niin johan vetoaa omaantuntoon. ;)
[/quote]
voi jumankauta, kenen elämä on tuollaista "pelailua?" Jos on vihainen niin sen kyllä saa ilmaista! Ja ihan syystä on ap närkästynyt!
sinun ei ap tarvitse pyytää mitään anteeksi. Saahan nämä lampaat täällä määkiä mitä haluavat. Miehesi käytös ollut ikävää, joten ihan vastasit samalla tavalla; anoppisi ei ole äitisi. Vähän nyt omanarvontuntoa naiset!
Ap:n puolella kyllä muuten, mutta sanat ovat AION ja AIEMMIN, ei "aijon" ja "aijemmin"!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:01"]
Ihan uskomaton ketju. Mies käyttäytyi typerästi, siitä koko juttu lähti. Ei naisen ole pakko hypätä kuin kana eteenkään silloin kun mies möhlii. Ei ole naisen vika että lapset tai anoppi pahoittaa mielensä. Tai tuntuu että teille on ihan ok että äidin voi jättää huomiotta eikä haittaa yhtään jos hän pahoittaa mielensä, mutta se on paha juttu jos miehelle, lapsille tai anopille tulee paha mieli. Ootteksete ihmiset oikeasti noin sovinistisia?
[/quote]
Ei vaan minusta tuo liitto nimenomaan ei kuulosta tasa-arvoiselle. Nainen ei välitä miehensä tunteista mitään. Kunhan hänen omat tunteensa ovat hyvin.
[/quote]
Siis mitä helvettiä? Kansallisena äitienpäivänä tämä mies loukkaa vaimoaan, lastensa äitiä, jättämällä tämän huomiotta. Ja täällä ämmät (?) vinkuu miten mies raukkaa alistetaan ja loukataan?