Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies onko niin vaikeaa muistaa vaimoa äitienpäivänä

Vierailija
10.05.2015 |

Joka on synnytänyt lapsesi, tuhonnut rintansa ja kroppansa, valvonut yöt, hoitanut kotia, tehnyt parhaansa lasten vuoksi ja yrittänyt olla paras äiti silti kärsien huonosta omatunnosta kun ei koskaan ole riittävän hyvä..?

Äitienpäivä merkitsee minulle enemmän kuin mikään, äitiys on iso osa identiteettiäni ja annan sille kaikkeni. Vain äiti voi olla se joka antaa kaikkensa ja silti tekee aina väärin jonkun toisen mielestä, äitinä oleminen on suuri asia ja lasten kasvatus tehtävistä vaikein, miksi on niin vaikea antaa jotain mukavaa yhtenäpäivä vuodessa osoituksena lastensa äidille että arvostaa hänen panostaan äitinä lapsilleen?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:37"] Kannattaisi hankkia ne lapset omasta halustaan ja tietoisena mahdollisista seurauksista, niin ei tarvitsisi itkeä marttyyrinä tehdyistä uhrauksista. Et kukaan ansaitse mitään palkintoa siitä, että on lisääntynyt, eikä sellaista ole myöskään luvassa. T. mies [/quote] Ansaitseehan ja meillä se on kyllä luvassa ja annettukin, jokainen äitienpäivä. Samoin kuin itse hemmottelen miestäni ja annan lahjan isänpäivänä. En olisi muunlaisen miehen kanssa kyllä lapsia tehnytkään. [/quote] Miksi ansaitsisit?

[/quote]

Miksikö? Koska olen äiti. Olen jopa ihan hyvä äiti. Ja nyt juhlitaan äitienpäivää. Joten miksen ansaitsisi hieman hemmottelua mulle varattuna päivänä? Saan sitä myös syntymäpäivänäni.

[/quote]Et ansaitse yhtään mitään saatanan neurootinen valittaja!

Vierailija
22/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten ihmisille on niin vaikeaa ilahduttaa rakastaan. Itse ainakin haluan muistaa rakkaitani en siis vain puolisoani merkkipäivinä ja olen silti uskollinen ja ihana ystävä muutkin vuoden päivät. Yllätykset ja pienet muistamisen eleet tuovat iloa elämään. Miksi se on niin vaikea esimerkiksi poimia valkovuokkoja ilmaiseksi pihalta ja ilahduttaa puolisoa vie noin 2 minuuttia. En ikinä jaksaisi tylsää suhdetta, jossa toista ei muisteta. Minusta on rakkaan yllättäminen on aivan ihana tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Vulva ansiottomalle jalustalleen vaikka väkisin! Huutamalla , itkemällä ja martyyrinkruunua kantaen!!!!!!

Vierailija
24/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:37"] Kannattaisi hankkia ne lapset omasta halustaan ja tietoisena mahdollisista seurauksista, niin ei tarvitsisi itkeä marttyyrinä tehdyistä uhrauksista. Et kukaan ansaitse mitään palkintoa siitä, että on lisääntynyt, eikä sellaista ole myöskään luvassa. T. mies [/quote] Ansaitseehan ja meillä se on kyllä luvassa ja annettukin, jokainen äitienpäivä. Samoin kuin itse hemmottelen miestäni ja annan lahjan isänpäivänä. En olisi muunlaisen miehen kanssa kyllä lapsia tehnytkään. [/quote] Miksi ansaitsisit?

[/quote]

Miksikö? Koska olen äiti. Olen jopa ihan hyvä äiti. Ja nyt juhlitaan äitienpäivää. Joten miksen ansaitsisi hieman hemmottelua mulle varattuna päivänä? Saan sitä myös syntymäpäivänäni.
[/quote]
Mitä arvostettavaa äitiydessä on? Pakotat maailmaan ihmisiä, joiden kokemasta kärsimyksestä olet suoraan vastuussa.

Vierailija
25/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:48"]

Oot valinnut miehen väärin jos ei osaa muistaa. Meillä ainakin muistettiin.

[/quote]

Minun mieheni kieltäytyy huomioimasta minua äitienpäivänä koska en ole hänen äitinsä. Lapsetkaan eivät ole siis saaneet mistään mallia että sitä ainoaa äitiä voisi muistaa jotenkin äitienpäivänä.

Vierailija
26/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:51"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:37"] Kannattaisi hankkia ne lapset omasta halustaan ja tietoisena mahdollisista seurauksista, niin ei tarvitsisi itkeä marttyyrinä tehdyistä uhrauksista. Et kukaan ansaitse mitään palkintoa siitä, että on lisääntynyt, eikä sellaista ole myöskään luvassa. T. mies [/quote] Ansaitseehan ja meillä se on kyllä luvassa ja annettukin, jokainen äitienpäivä. Samoin kuin itse hemmottelen miestäni ja annan lahjan isänpäivänä. En olisi muunlaisen miehen kanssa kyllä lapsia tehnytkään. [/quote] Miksi ansaitsisit? [/quote] Miksikö? Koska olen äiti. Olen jopa ihan hyvä äiti. Ja nyt juhlitaan äitienpäivää. Joten miksen ansaitsisi hieman hemmottelua mulle varattuna päivänä? Saan sitä myös syntymäpäivänäni. [/quote] Mitä arvostettavaa äitiydessä on? Pakotat maailmaan ihmisiä, joiden kokemasta kärsimyksestä olet suoraan vastuussa.

[/quote]

Joillakin meistä on ihan onnellinen elämä, vaikka sinulla olisikin paska.

Vierailija
27/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus mitä prinsessoja osa naisista on! Se lapsen pukkaaminen maailmaan ei ole mikään erityistaito.

Itse pidän äitienpäivää enemmänkin muistutuksena siitä, ettei äideillä ole kovin hyvät olot vielä kaikkialla maailmassa, ja niihin voisi tänä päivänä kiinnittää huomiota. Mutta meille länkkäreillehän tämäkin on yksi kaupallinen juhla lisää, jota on pakko kaikkien juhlia tai on "juntti".

Vierailija
28/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:51"]

[/quote]

[/quote]Et ansaitse yhtään mitään saatanan neurootinen valittaja!

[/quote]

Lällällää, minäpäs saan hemmottelua :P

Vierailija
30/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:51"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:37"] Kannattaisi hankkia ne lapset omasta halustaan ja tietoisena mahdollisista seurauksista, niin ei tarvitsisi itkeä marttyyrinä tehdyistä uhrauksista. Et kukaan ansaitse mitään palkintoa siitä, että on lisääntynyt, eikä sellaista ole myöskään luvassa. T. mies [/quote] Ansaitseehan ja meillä se on kyllä luvassa ja annettukin, jokainen äitienpäivä. Samoin kuin itse hemmottelen miestäni ja annan lahjan isänpäivänä. En olisi muunlaisen miehen kanssa kyllä lapsia tehnytkään. [/quote] Miksi ansaitsisit? [/quote] Miksikö? Koska olen äiti. Olen jopa ihan hyvä äiti. Ja nyt juhlitaan äitienpäivää. Joten miksen ansaitsisi hieman hemmottelua mulle varattuna päivänä? Saan sitä myös syntymäpäivänäni. [/quote] Mitä arvostettavaa äitiydessä on? Pakotat maailmaan ihmisiä, joiden kokemasta kärsimyksestä olet suoraan vastuussa.

[/quote]

Joillakin meistä on ihan onnellinen elämä, vaikka sinulla olisikin paska.
[/quote]
Ei minun elämäni ole paska vaan paljon keskimääräistä mukavampi. Totuus nyt vain on, että hyvänkin elämään kuuluu paljon surua, ahdistusta, kipua, sairautta ja lopulta vääjäämätön kuolema. Ihmisen pakottaminen maailmaan on tavattoman julma teko.

Vierailija
32/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä huomioiminen on ihan normaalia solidaarisuutta ja kumppanin arvostamista vanhempana. Meillä muistetaan merkkipäivinä ja äitien/isänpäivänä. Tänään sain aamiaisen sänkyyn ja lasten tekemät kortit. Lapset oli isän kanssa käynyt kaupasta ostamassa mulle pienen lahjan. Mies siis valmisti aamiaisen. Aamulla katsottiin koko perheen leffa sängyssä yhdessä. Mies toivotti hyvää äitienpäivää ja sanoi monta kertaa rakastavansa. Ei vaadi ihmeitä, pieniä juttuja mutta arvokkaita! Samoin minä muistan isää isänpäivänä, teen usein kakkua lisäksi. Ei se toisen huomioiminen oo iteltä paljoa pois, miksi ei voisi yhtenä päivänä vuodesta "uhrautua"? Ja sitä kannattaa myös miettiä, miksi se tuntuu uhrautumiselta? Minä ainakin saan itsekin hyvän mielen. Se on se rakkaus ja välittäminen, toki eihän sitä kaikilla ole..

Vierailija
33/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:03"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:51"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:37"] Kannattaisi hankkia ne lapset omasta halustaan ja tietoisena mahdollisista seurauksista, niin ei tarvitsisi itkeä marttyyrinä tehdyistä uhrauksista. Et kukaan ansaitse mitään palkintoa siitä, että on lisääntynyt, eikä sellaista ole myöskään luvassa. T. mies [/quote] Ansaitseehan ja meillä se on kyllä luvassa ja annettukin, jokainen äitienpäivä. Samoin kuin itse hemmottelen miestäni ja annan lahjan isänpäivänä. En olisi muunlaisen miehen kanssa kyllä lapsia tehnytkään. [/quote] Miksi ansaitsisit? [/quote] Miksikö? Koska olen äiti. Olen jopa ihan hyvä äiti. Ja nyt juhlitaan äitienpäivää. Joten miksen ansaitsisi hieman hemmottelua mulle varattuna päivänä? Saan sitä myös syntymäpäivänäni. [/quote] Mitä arvostettavaa äitiydessä on? Pakotat maailmaan ihmisiä, joiden kokemasta kärsimyksestä olet suoraan vastuussa. [/quote] Joillakin meistä on ihan onnellinen elämä, vaikka sinulla olisikin paska. [/quote] Ei minun elämäni ole paska vaan paljon keskimääräistä mukavampi. Totuus nyt vain on, että hyvänkin elämään kuuluu paljon surua, ahdistusta, kipua, sairautta ja lopulta vääjäämätön kuolema. Ihmisen pakottaminen maailmaan on tavattoman julma teko.

[/quote]

Ei iloa ilman surua, niinhän se menee, mutta kyllä mun elämä ja läheistenikin on sen verran hienoa kaikkine suruineenkin, että pois ei annettaisi.

Vierailija
34/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ap on mennyt pahasti vikaan jos äitiys on mielestäni maailman ihmeellinen asia. Jonain päivänä ne muksut lähtevät pois ja sinulle ei jää mitään.

Äitienpäivät on nyhtä höpönpöpöä. SMiehesi ei ole äitisi, mutta hän voi kunnioittaa sinua puolisona vuoden jokainen päivä.

Vierailija
35/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina vedotaan siihen että mies huomioi joka päivä ja tekee osansa lastenhoidosta ja kotitöistä muutenkin, siis silloin kun perustellaan miksi mies ei huomioinut äitienpäivänä? Miksi ei voi tehdä molempia? Meillä mies osallistuu kodin ja lasten hoitoon siinä missä minäkin, mutta kyllä meillä on tapana äitien- ja isänpäivänä muistaa vielä jollain extralla, tuoda aamupala sänkyyn, tehdä hyvää ruokaa ja leipoa kakku + hoitaa (lähes) kokonaan kaikki arkiset askareet sinä päivänä. Kiva kun saa synttärien lisäksi toisenkin juhlapäivän vuodessa :)

Vierailija
36/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:17"]

Sinulla ap on mennyt pahasti vikaan jos äitiys on mielestäni maailman ihmeellinen asia. Jonain päivänä ne muksut lähtevät pois ja sinulle ei jää mitään.

Äitienpäivät on nyhtä höpönpöpöä. SMiehesi ei ole äitisi, mutta hän voi kunnioittaa sinua puolisona vuoden jokainen päivä.

[/quote]

Jep, komppaan. Oma äiti joutui terapiaan kun kärsi uni- ja masennusongelmista lasten muutettua pois kotoa, oikeasti älkää ripustautuko niihin lapsiinne täysin. 

Vierailija
37/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:37"]

Koska minä olen miehelle vaimo ja rakastajatar, en äiti!

Haluan, että mies näkee minut ensisijaisesti vaimona, ei äitinä. Äitienpäivä on anoppien ja pienten lasten juhlaa, ei siihen tarvita miestä, jonka äiti en ole. Sen sijaan menen mielelläni juhlimaan anoppia ja äitiäni.

[/quote]

Miksi juhlit anoppiasi, eihän hän ole sinun äitisi?

Äitienpäivä on kaikkien äitien päivä ja minä kyllä onnittelen muitakin, kuin omaa äitiäni. Kuuluu myös puolison kunnioittamiseen, osoittaa arvostavansa hänen panostaan äitinä/isänä erityismuistamisella äitien/isänpäivänä.

Vain juntit ei muista lastensa äitiä/isää heille varatuilla päivillä.

[/quote]

Varmaan siksi, että anoppi on juhlimaan kutsunut. En näe mitään syytä kieltäytyä, koska hän on lasteni isoäiti.

Eikä ole sinulta pois, että en ole miehelleni rupsahtanut ja nuutunut äiti vaan viehättävä ja hyväkroppainen vaimo. Jos sinä haluat mammailla, niin te se, mutta älä sitten valita, jos miehesi kutsuu "meidän äidiksi".

Vierailija
38/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten ihmisille on niin vaikeaa ilahduttaa rakastaan. Itse ainakin haluan muistaa rakkaitani en siis vain puolisoani merkkipäivinä ja olen silti uskollinen ja ihana ystävä muutkin vuoden päivät. Yllätykset ja pienet muistamisen eleet tuovat iloa elämään. Miksi se on niin vaikea esimerkiksi poimia valkovuokkoja ilmaiseksi pihalta ja ilahduttaa puolisoa vie noin 2 minuuttia. En ikinä jaksaisi tylsää suhdetta, jossa toista ei muisteta. Minusta on rakkaan yllättäminen on aivan ihana tunne.

[/quote]

On todella paljon perheitä, joissa ei koskaan juhlita mitään muuta kuin häät, hautajaiset, ristiäiset, lasten synttärit ja joulu. Aikuisille ei osteta lahjoja.  Näistä perheistä kasvaa ihmisiä, joille äitienpäivät, ystävänpäivät, halloweenit ja pääsiäiset on ihan tavallisia sunnuntaipäiviä. 

Vierailija
39/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:25"]

[/quote]

On todella paljon perheitä, joissa ei koskaan juhlita mitään muuta kuin häät, hautajaiset, ristiäiset, lasten synttärit ja joulu. Aikuisille ei osteta lahjoja.  Näistä perheistä kasvaa ihmisiä, joille äitienpäivät, ystävänpäivät, halloweenit ja pääsiäiset on ihan tavallisia sunnuntaipäiviä. 

[/quote] Pitää paikkansa, mielestäni rakkasu ei tule tavaroissan vaan arkipäivän asioissa.

Vierailija
40/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistin, aamulla annoin kortin ja ruusuja, syötin lapsille puurot. Noin en tee koskaan muulloin