Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tätä leimahtanutta vihaa vihreitä kohtaan

Vierailija
10.05.2015 |

Se tuntuu minusta omituiselta. Vihreäthän kannattavat kaikkia hyviä, kauniita arvoja. Tuntuu vähän, jos saan heittää hieman lapsenomaisen esimerkin, kuin kaikki olisivat siirtyneet lasten sadusta uljaan prinssin puolelta Pahatteren kannattajiksi.
Sen lisäksi minusta viherviha on paljon yleisempää ja palavampaa nyt kuin ennen. Mistä se johtuu?

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät olisi täydellinen puolue jos eivät tukisi tätä "hyödytöntä" maahanmuuttoa :(

Mutta toisaalta muita maahanmuuttajia Suomi ei houkuttele (ja muslimitkin suuntaavat mieluummin muualle), uskooko joku oikeasti että monikaan Australiasta, USA:sta, Kanadasta tai edes Ruotsista haluaisi vapaaehtoisesti muuttaa tänne?

Vierailija
162/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:02"]

Kyllä te Persukat olette huvittavia. Mitään tietoa ei ole, ei osata väitellä älykkäästi, syytetään Vihreitä "tunteisiin vetoavaksi" vaikka kuka muu vetäisi tunnelinjaa kuin Persut; jo kaikki itsekeksityt loukkaavat termit ja ilmaisut tässäkin keskustelussa osoittavat sen 100%. Ja tapa mennä henkilökohtaisuuksiin ja revitellä omia kuvitelmiaan.

Kirjoitin pitkän analyysin Vihreitä kohtaan tehdyistä väitteistä - mikä oli vastaus? Aivan, kaksi kirjoittajaa vaan solvasi minua, mutta eipä osannut antaa yhtään fiksua vastakommenttia itse asioista. Siinä se Persukoiden "osaaminen" ja "realismi"! Surkuhupaisaa! Esim. jos joku Persu ei tiedä mitä on Clean-tech, hän tuomitsee sen. Sinä sitä mitä he kutsuvat "realismiksi".

Lisäksi kuviteltiin että olen Vihreä vaikka kommentoin asiaa täysin neutraalisti -- tämäkin on persumielisten kuvitelma, että kukaan ei osaa ajatella analyyttisesti ja neutraalisti vaan pitää aina "tunnustaa väriä" ja muokata tosiasoita oman ideologiansa mukaan. Kertoo persumielisten ajattelukyvystä paljon.

[/quote]

Mistä sinä tiedät että kommentoijat oli persuja?! Anteeks, persukoita? Aloitapa siitä, että varot edes niitä virheitä, joista muita kritisoit, ettei kaikki uskottavuus mene saman tien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te Persukat olette huvittavia. Mitään tietoa ei ole, ei osata väitellä älykkäästi, syytetään Vihreitä "tunteisiin vetoavaksi" vaikka kuka muu vetäisi tunnelinjaa kuin Persut; jo kaikki itsekeksityt loukkaavat termit ja ilmaisut tässäkin keskustelussa osoittavat sen 100%. Ja tapa mennä henkilökohtaisuuksiin ja revitellä omia kuvitelmiaan.

Kirjoitin pitkän analyysin Vihreitä kohtaan tehdyistä väitteistä - mikä oli vastaus? Aivan, kaksi kirjoittajaa vaan solvasi minua, mutta eipä osannut antaa yhtään fiksua vastakommenttia itse asioista. Siinä se Persukoiden "osaaminen" ja "realismi"! Surkuhupaisaa! Esim. jos joku Persu ei tiedä mitä on Clean-tech, hän tuomitsee sen. Sinä sitä mitä he kutsuvat "realismiksi".

Lisäksi kuviteltiin että olen Vihreä vaikka kommentoin asiaa täysin neutraalisti -- tämäkin on persumielisten kuvitelma, että kukaan ei osaa ajatella analyyttisesti ja neutraalisti vaan pitää aina "tunnustaa väriä" ja muokata tosiasoita oman ideologiansa mukaan. Kertoo persumielisten ajattelukyvystä paljon.

[/quote]

Tällä on jotain aggressio-ongelmaa. Kannattaa jättää rauhoittumaan...

Vierailija
164/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:49"]

Mutta sehän on ihan totta. Kaikissa muslimimaissa syrjitään naisia ja homoja pahemmin kuin kristityissä maissa.

[/quote]

Ja perussuomalaiset haluavat saman asenteen tänne.

[/quote]

Persut eivät halua homoille oikeutta avioliittoon. Muslimit eivät imaamiensa kommenttien perusteella halua homoille oikeutta edes elää. Vihreät tukevat muslimien lajennettua maahanmuuttoa Suomeen. Pitäisin Virheiden toimintaa suomalaisten seksuaalisvähemmistöihin kuuluvienkin kannalta haitallisempana kuin persujen toimintaa.

Mutta mähän en olekaan suvaitsevainen vaikka mulla onkin korkeakoulututkinto.

Vierailija
165/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne homot, jotka äänestää ps? Onko nekin homofobikkoja? 

Vierailija
166/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No mitä se cleantech on? Osaatko kertoa, vai onko se vain kivalta kuulostava sana vihreään korvaan?

Vierailija
167/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:08"]

[/quote]

Mistä sinä tiedät että kommentoijat oli persuja?! Anteeks, persukoita? Aloitapa siitä, että varot edes niitä virheitä, joista muita kritisoit, ettei kaikki uskottavuus mene saman tien.

[/quote]

Eli edelleenkin jatkat argumentoinnilla jossa mennään henkilöön, etkä vieläkään osaa sanoa asiaan mitään? Surkeaa, todella surkeaa.

Sori, vetäydyn palstalta, koska teidän pikkulapelle paremmin sopiva itkupotkuraivarimeno ei kiinnosta minua. Olisin halunnut todellakin kuulla jotain fiksua väittelyä, mutta eihän teistä siihen ole.

Ja muuten, se on suomeksi hybris.

Vierailija
168/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko sinä tämä?

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:16"]

No jo tämän palstan kommenteista näkee, ettei Vihreiden vastustajien joukosta löydy kovinkaan älykästä porukkaa. Poliittiseksi keskusteluksi ei voi mieltää tuollaista juuri nais- ja mamuvihaan sekä homofobiaan liittyvää solvausten virtaa.

Otan vain pari esmerkkiä, niistä joissa edes pikkuisen yritettiin argumentoida jollain tavalla:

"Sanoo välittävänsä ilmastonmuutoksesta - Vastustaa ydinvoimaa"

Jokainen peruskoulun käynyt tietää, että ydinvoima aiheuttaa luonnolle ongelmia - tuleeko mieleen Tshernobyl kenties, entäs Fukushima? Lisäksi ydin voiman loppusijoitus on ongelma, jota ei ole osattu ratkaista. Se että vaarallista ainetta tungetaan kivenkoloon, ei ole ekologisesti kestävät ratkaisu.

Joten on todella vaikea ymmärtää ko. väitettä ollenkaan. Selvästi sen kirjoittajalla on lyhyt muisti ja puutteelliset tiedot. Lisäksi ajatusmalli, jossa yksi ainoa energiantuottamismuoto olisi se "ainoa oikea" on erittäin naivi.

Käsitykset siitä, että humanitäärinen maahanmuutto, työperäinen maahanmuutto, kehitysyhteistyö ja perustulo pitäisi heittää romukoppaan koska joku joskus voi käyttää systeemiä väärin ja "ongelmia" voi tulla on todella naivi sekin. Tälläisellä logiikalla meillä ei olisi kouluja - nääs sitten vois tulla kouluampumisia, eikä muuten olisi autoja - kun tulee saastetta, eikä varmasti olisi alkoholia myynnissä, koska joku voi tulla känniin ja kiivetä torniin. Just. Ja Vihreitä pidetää maailmasta vieraantuneina, heh.

Ihmisten maailmassa on aina ongelmia, mutta idea on tukea hyödyllisiä asioita, niin että ongelmien syntymistä ehkäistään ja hallitaan. Maailma nyt vaan ei ole lintukoto eikä se, että menee takaisin luolaan asumaan yksikseen kuten Persukat näyttävät uskovat, ratkaise ongelmia.

Itse asiassa Vihreissä on myös paljon enemmän edustajia, joilla on teknisen alan tutkinto ja ymmärtävät ympäristöasioita kuin vaikkapa Persukoissa. Mielikuva "kettutytöstä, joka tykkää pehmoleluista" jota Vihreiden vastustajat yrittävät tässä puffata, ei ole lainkaan paikkansapitävä. Pelkästään viime vaaleissa Helsingin Vihreiden ehdokkaissa oli useampi talousalan tuntija, lisäksi usea ympäristötalouden asiantuntija, useampi yrittäjä, IT-osaaja, toimittaja, pari teveydenalan asiantuntijaa... Näiden vertaaminen johonkin teini-ikäiseen osaamattomaan kettutyttöön todistaa vaan ettei "kettutyttö" stereotypiasta puhuvat tiedä suoraan sanoen yhtään mitään.

Myös humanististen ja yhteiskuntatieteellisten alojen pitäminen "höpöhöpönä" kertoo sanojan olevan henkilö, jolta puuttuu ymmärrys maailmasta. Kenen mielestä esim. on turhaa tutkia suomalaista köyhyyttä ja maan eriarvoistumista, kuten eräs Vihreiden edustaja? Mitä varten edes ylläpitää Suomea, jos emme arvosta lainkaan maamme kirjallisuutta, kieltä, historiaa ja kulttuuria?

Surullista että jollakin ihmisellä on ihmisyydestä noin ahdas käsitys.

Mutta tässä siis vain pari esimerkkiä siitä, kuinka on helppo todistaa, että Vihreiden vastustuksessa on enimmäkseen kyse vastustajien tahallisesta vihanlietsonnasta, ei mistään faktoista.

[/quote]

Olet vain häpeäksi kaikille vihreille joten pysy ihan suotuisasti hiljaa. Lapselliset väitökset ja uhriutuminen on huono tapa lähteä väittelemään. 

Vierailija
169/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:08"]

[/quote]

[/quote]

Eli edelleenkin jatkat argumentoinnilla jossa mennään henkilöön, etkä vieläkään osaa sanoa asiaan mitään? Surkeaa, todella surkeaa.

Sori, vetäydyn palstalta, koska teidän pikkulapelle paremmin sopiva itkupotkuraivarimeno ei kiinnosta minua. Olisin halunnut todellakin kuulla jotain fiksua väittelyä, mutta eihän teistä siihen ole.

Ja muuten, se on suomeksi hybris.

[/quote]

:D  Onko tää joku hahmo vai ihan todellinen ihminen?

Vierailija
170/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vihaa, uskon rauhaan ja rakkauteen. Peace.

T. Persu

Vierailija
171/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aloitit "analyysisi" solvaamalla vastapuolta ja seuraavassa lauseessa taivastelit, kuinka vastapuolen harjoittama solvaaminen osoittaa etteivät he pysty asialliseen poliittiseen keskusteluun. Aistinko tässä aavistuksen kaksinaismoralismia?

Ydinvoimasta vedit esiin kaksi taatusti eniten tunteisiin vetoavaa esimerkkiä, mutta unohdit mainita, että niidenkin aiheuttamat ihmishenkien ja terveyden menetykset ovat merkityksettömän pienet siihen nähden, mitä hiilivoiman hiukkaspäästöt aiheuttavat joka vuosi.

Sitten oli joku sekava maahanmuutto-olkiukko, lisää vastapuolen nimittelyä ja oman kilven kiillotusta.

Ja tässä viestissäsi jatkat edelleen samalla linjalla.

Oman argumentointisi taso ketjuun näköjään nyt vielä ilmestyneen poistumisilmoituksesi huomioon ottaen muistuttaa lähinnä sitä surullisenkuuluisaa pulushakkia.

T: Änkyrävihreä

Vierailija
172/183 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en oo nähny näin vihasia ihmisiä ku vihreät ja vasemmisto näiden vaalien jälkeen. Muuttakaa Ruotsiin, jos vaalitulos ei miellytä. Demokratiassa enemmistö päättää.

Vierailija
173/183 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ovat saastaa.

Vierailija
174/183 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villemäinen ylimielinen suhtautuminen erilailla ajetteleviin on pääsyynä tähän. Kannattaisi jalkautua ns. kansan pariin sieltä Punavuoresta selkeyttämään tarkoitusperiä, eikä olla niin korkeakoulutetun tietäväistä.

Vierailija
175/183 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tätä ketjua lukiessa mieleen että eihän suurinosa näistä vihreitä kiihkeästi haukkuvista edes näytä tietävän mitä arvoja he ajavat. Esim. Kukaan ei ole koskaan edes puhunut mistään rajattomuudesta ja islamisaatiosta. Se ettei pidä rajojen totaalista sulkemista järkevänä ajatuksena ja haluaa pitää kiinni suomalaisista arvoista kuten uskonvapaudesta, ei tarkoita sitä että toivottaa tervetulleeksi terroristit. Vihreät eivät myöskään ole olleet päättämässä nykyisestä pakolaispolitiikasta. Monet sekoittavat heidät myös aivan eri ryhmittymiin kuten kommunisteihin, kettutyttöihin tai anarkisteihin (haloo, miksi anarkistien kaltainen yhteiskuntavastainen ei-poliittinen ryhmä pyrkisi anarkiaan poliittisin keinoin?), vaikka vihreiden poliitikkoja ei niiden riveissä marssi. Oletetaan paljon mutta ei loppujenlopuksi tiedetä mitään ja näitä valheita sitten levitetään.

Vierailija
176/183 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänekkäät trollit luovat mielikuvan siitä, että olisi useampi liikkeellä. Huomaa, että vaalit lähestyy, kun lehdistön tulokulmat kapenee ja kohteet valitaan. Kannattaa miettii kenen leipää suurimmat lehdet syövät, enkä pidä sitäkään mahdottomana, että joissain puoleissa kannustetaan levittämään sontaa netin keskustelupalstoilla. Ovat ottaneet oppia siitä miten Trump pääsi valeuutisilla ja somella valtaan.

Vihreät ovat vasemmiston kanssa tehneet tärkeää työtä ympärustön hyväksi kiitos heille siitä ja demarien arvoilla on rakennettu hyvinvointiyhteiskunta, jonka kasvatteja me kaikki olemme. Nuorena minäkin uskoin johonkin Kokoomuksen valheisiin siitä, että vasemmisto on yhtä kuin kommarit ja epäisänmaallisia, mutta kyllä ne puolueet, jotka suojelevat luontoa ja rakentaa tasa-arvoisen yhteiskunnan ovat niitä isänmaallisempia sillä sen enempää ratsastamatta.

Vierailija
177/183 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänekkäät trollit luovat mielikuvan siitä, että olisi useampi liikkeellä. Huomaa, että vaalit lähestyy, kun lehdistön tulokulmat kapenee ja kohteet valitaan. Kannattaa miettii kenen leipää suurimmat lehdet syövät, enkä pidä sitäkään mahdottomana, että joissain puoleissa kannustetaan levittämään sontaa netin keskustelupalstoilla. Ovat ottaneet oppia siitä miten Trump pääsi valeuutisilla ja somella valtaan.

Vihreät ovat vasemmiston kanssa tehneet tärkeää työtä ympärustön hyväksi kiitos heille siitä ja demarien arvoilla on rakennettu hyvinvointiyhteiskunta, jonka kasvatteja me kaikki olemme. Nuorena minäkin uskoin johonkin Kokoomuksen valheisiin siitä, että vasemmisto on yhtä kuin kommarit ja epäisänmaallisia, mutta kyllä ne puolueet, jotka suojelevat luontoa ja rakentaa tasa-arvoisen yhteiskunnan ovat niitä isänmaallisempia sillä sen enempää ratsastamatta.

Kokoomus aikoo perustaa vihapuhetyöryhmän,ajaa samaa asiaa kuin vihreätkin

Vierailija
178/183 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus aikoo perustaa vihapuhetyöryhmän,ajaa samaa asiaa kuin vihreätkin

Eri puolueet voivat ajaa joitakin samoja asioita olematta lähelläkään toisiaan poliittisella kartalla. Kokoomus on todellakin oikeistopuolue, vaikka se ei ratsasta rasismilla, homovihalla tai vastaavalla samalla tavalla kuin vaikka persut, jotka ovat oikeiston ääripäätä. Ja toisaalta persupopulistikin voi puhua köyhien suomalaisten asioiden ajamisesta kuin vasemmistolainen.

Vierailija
179/183 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viha vihreitä vastaan ole mihinkään leimahtanut, se on roihunnut jo pitkään. Nippu mistään mitään ymmärtämättömiä haaveilijoita yrittää parhaansa mukaan kuristaa koko Suomen taloutta kuoliaaksi. Miljardeja pitäisi käyttää muutaman päästökilon poistamiseksi, kun viereinen valtio työntää täysin surutta miljoonia kiloja päästöjä, eikä välitä pätkääkään mistään kansainvälisistä sopimuksista. Sitten ihmetellään, kun Suomessa ei enään kannata tuottaa eikä valmistaa yhtään mitään.

Vierailija
180/183 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole nyt leimahtanut! Ikinä en oo niistä tykännyt, eikä kukaan tutuistanikaan. Ainakin Tampereella ajavat kaikkia niitä juttuja, missä mahdollisimman paljon tuhotaan luontoa ja saastutetaan ilmaa. Vihreiden irvikuvia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi