Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päästäisittekö 8-9v pojat keskenään lintsille?

Vierailija
04.05.2015 |

Poikani 8v sai kutsun ystävänsä 9v synttäerille lintsille. Kutsuttuja 6kpl ja heidän olisi tarkoitus liikkua alueella keskenään, synttärisankarin äiti vie ja hakee pojat lintsin portilta.
Oma poikani 8v, täyttää loppuvuódesta vasta 9v.
Pojat suht rauhallisia, mutta pari näistä kutsutuista hieman villimpiä tapauksia.
Uskaltaisitko päästä oman tämän ikäisen lapsen kavereiden kanssa keskenään sinne?
Joukossahan yleensä tyhmyys tiivistyy ja pelkään, että alkaisivat keskenään pelleilemään jossain vempeleessä ja pahimmassa tapauksessa joku pääsee hengestään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 10:44"]

Jos ap lähtee sinne valvojaksi, niin onko hänen vastuullaan sitten koko porukka? Minusta periaatteessa ei ole, mutta helposti tulee sellainen fiilis, että kaikista näistä on nyt huolehdittava.

Tunnetko muita kutsuttuja ja heidän vanhempiaan? Voisitko keskustella heidän kanssa, mitä mieltä ovat asiasta? jos kaikki tai iso osa peruu osallistumisen siksi, että ei ole valvojaa, on sankarinkin vanhempien mietittävä asiaa uudelleen.

[/quote]

Jokainen vanhempi on mielestäni vastuussa omasta lapsestaan. Jos joku on päästänyt lapsensa kenenkään valvomatta Lintsille, niin tottakai vastaa päätöksestään myös.

Jos itse olisin paikalla omaa lastani vahtimassa, niin tottakai autan myös niitä muita lapsia porukassa jos apua tarvitsevat. Ottaisin mukaan ainakin laastaria, aurinkorasvaa ja vettä.

Vierailija
2/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 10:37"]

No huhhuh. Ettehän te tiedä jos lapsi koulun jälkeen itse lähtee kavereidensa kanssa lintsille! Mielestäni kyllä olisi tuon järjestävän äidin oltava kuitenkin ns mukana aluieella, esiom ravintolassa, syöttäisi lapset, välipala sovittuun aikaan jne. Mutta kyllä luokkaretkillä aina oltiin yksin tuossa iässä, siis pienissä porukoisas käytiin laitteita läpi, en ymmärrä miksei 9v siitä selviäisi. Eikai niin avuttomia voi olla ja jos ovat, niin parempi ehkä jo alkaa harjoitella vastuunottamista omista touhuistaan. Painottaisin lapselleni, ettei häiriöitä sitten aiheuteta.

[/quote]

Asumme pääkaupunkiseudulla, mutta ei mun lapsi lähde koulun jälkeen noin vaan minnekään Lintsille, vaikka osaisi sinne ehkä julkisilla mennäkin ja rahaakin löytyisi. Sen verran on järkeä päässä, että soittaa pienemmistäkin asioista ja pyytää lupaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuon ikäiset ei välttämättä edes itse halua vielä jäädä tuollaiseen paikkaan täysin ilman aikuista.

Vierailija
4/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:56"]

Poikani 8v sai kutsun ystävänsä 9v synttäerille lintsille. Kutsuttuja 6kpl ja heidän olisi tarkoitus liikkua alueella keskenään, synttärisankarin äiti vie ja hakee pojat lintsin portilta. Oma poikani 8v, täyttää loppuvuódesta vasta 9v. Pojat suht rauhallisia, mutta pari näistä kutsutuista hieman villimpiä tapauksia. Uskaltaisitko päästä oman tämän ikäisen lapsen kavereiden kanssa keskenään sinne? Joukossahan yleensä tyhmyys tiivistyy ja pelkään, että alkaisivat keskenään pelleilemään jossain vempeleessä ja pahimmassa tapauksessa joku pääsee hengestään.

[/quote]

En todellakaan päästäisi. Todella typerästi järjestetyt synttärit.

Vierailija
5/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai uskaltaisin, mutta olis kyllä paljon parempi jos joku aikunen olis edes alueella. Me oltiin luokkaretkellä aika usein särkänniemessä tai lintsillä ton ikäisinä, ja kyllä me mentiin siellä ryhmissä ilman kokoaikaista valvontaa. Ei koskaan mitään ongelmia ollut kellään.

Vierailija
6/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Epäilen vähän ettei Lintsikin puutu moiseen meininkiin. Ompa erikoiset synttärit kyllä. Meillä on vietetty synttärit Lintsillä niin että ollut mukana muutama kaveri joille maksanut rannekkeet ja hamppariateriat ja jotain jätskiä/hattaraa tms siellä ja olen tietysti ollut mukana. Keskenään ovat olleet tenavat vasta 11v tytöt ja 12v pojat. En noin pieniä laskisi. 

Vierailija
7/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:58"]

Kyllä kai uskaltaisin, mutta olis kyllä paljon parempi jos joku aikunen olis edes alueella. Me oltiin luokkaretkellä aika usein särkänniemessä tai lintsillä ton ikäisinä, ja kyllä me mentiin siellä ryhmissä ilman kokoaikaista valvontaa. Ei koskaan mitään ongelmia ollut kellään.

[/quote]

Meillä oli samalla tavoin. Koko päivä oltiin huvipuistossa ja pari kertaa päivän aikana piti käydä ilmoittautumassa aikuisille sovittuun aikaan sovitussa paikassa.

Vierailija
8/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti päästä. Mene mukaan

Vierailija
9/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi yksin. Mutta en haluaisi kieltääkään lapselta synttärihuveja, joten menisin itse mukaan valvomaan jos vain mahdollista. Mielestäni se olisi kuitenkin synttärijärjestäjän velvollisuus.

Vierailija
10/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päästäisi yksin! en päästä edes 10 vuotiasta yksin!

Vierailija
11/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin näkisin, että tuon ikäisillä pitäisi vielä olla siellä alueella joku aikuinen mukana. Ei tietehkään pysty ihan joka hetki vahtimaan jokaista, mutta ainakin niin, että olen tässä penkillä, tulkaa tähän, jos tarve. Ja että aikuinen suunnilleen tietää, missä lapset ovat. Ja että tarvittaessa voi kääntyä jonkun puoleen ja joku vähän katsoo perään.

Vaikea tilanne, kun varmasti ei halua synttäreitä lapselta kieltääkään.

Vierailija
12/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.linnanmaki.fi/turvarajat

Tuon mukaan aika moneen laitteeseen ei pääse kuin 15v. täyttäneen seurassa.

Vierailija
13/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä päästäisi. Lintsillä niin monta laitetta mihin ton ikäisillä ei mitta vielä riitä sekä myös paljon epämääräistä porukkaa joten en katso turvalliseksi. Joku aikuinen olisi oltava ryhmän mukana. Minä olen päästänyt lapset keskenään vasta noin 14-15 vuotiaana.

Vierailija
14/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 8-9v. on vielä ihan pikkulapsi. Tuollainen poikajoukko ei paljon toisistaan huolehdi ja jos joku eksyy ja jää yksin, niin hän on varmaan yksin loppu päivän. Voi olla sen ikäisellä aika kurja päivä. Ja voi olla sen ikäinen ihan oikeasti eksyksissään ja hädissään väkijoukossa vieraassa paikassa. Lintsi on aika iso paikka ja tuon ikäinen ei varmaan edes ihan täysin hahmota sitä vielä.

Jos et kehtaa sanoa kutsujille, että sinne tarvitaan aikuinen mukaan, sanoisin, että valitettavasti ajankohta ei käy meille ja kävisin asian lapsen kanssa läpi ja lupaisin, että pääsee kesällä joku toinen kerta lintsille.

Vierailija
15/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Ettehän te tiedä jos lapsi koulun jälkeen itse lähtee kavereidensa kanssa lintsille! Mielestäni kyllä olisi tuon järjestävän äidin oltava kuitenkin ns mukana aluieella, esiom ravintolassa, syöttäisi lapset, välipala sovittuun aikaan jne. Mutta kyllä luokkaretkillä aina oltiin yksin tuossa iässä, siis pienissä porukoisas käytiin laitteita läpi, en ymmärrä miksei 9v siitä selviäisi. Eikai niin avuttomia voi olla ja jos ovat, niin parempi ehkä jo alkaa harjoitella vastuunottamista omista touhuistaan. Painottaisin lapselleni, ettei häiriöitä sitten aiheuteta.

Vierailija
16/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani tosiaan aivan innoissaan kutsusta, en viitsisi millään kieltää juhlia häneltä.
No, onneksi mulla vapaata töistä silloin, joten lähden poikien mukaan.
Toivottavasti juhlasankarin äiti ei loukkaannu asiasta:(

Vierailija
17/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Kaikki mun tuntemat tuon ikäiset pojat (ja tytöt) on ihan yksiä hölmöläisiä vielä, ja tosiaan joukossa tyhmyys tiivistyy. Ihmettelen kyllä, miten muut vanhemmat ovat suostuneet tuollaiseen järjestelyyn. 

Onko teillä muita lapsia? Mene heidän kanssaan samaan aikaan Lintsille ja pyydä poikaa ilmottautumaan sinulle parin tunnin välein.

Vierailija
18/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin.

Vierailija
19/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap lähtee sinne valvojaksi, niin onko hänen vastuullaan sitten koko porukka? Minusta periaatteessa ei ole, mutta helposti tulee sellainen fiilis, että kaikista näistä on nyt huolehdittava.

Tunnetko muita kutsuttuja ja heidän vanhempiaan? Voisitko keskustella heidän kanssa, mitä mieltä ovat asiasta? jos kaikki tai iso osa peruu osallistumisen siksi, että ei ole valvojaa, on sankarinkin vanhempien mietittävä asiaa uudelleen.

Vierailija
20/20 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin minä olin 8-vuotiaana ihan sujuvasti kavereiden kanssa Lintsillä. Onhan niillä kännykät mukana, jos hätä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi