mikää verikoe musta otettiin??
Menin tavallisesti labraan. Seurasin ku ihmiset meni vuoronperään kahteen eri huoneeseen, joissa verikokeita otettiin. Kun mun vuoro tuli, niin labran infosta lähti kaks tyyppiä ja pyys mut kaauemmas aivan eri paikkaan (ei siis kumpaaankaaan niistä huoneista., johon tavallinen porukka lappas)huoneeseen., joka sijaitsi syrjempänä. Toinen otti verikokeen jaa toinenpdotti huoneen ulkopuolella. Sit mä vaan läksin mut jäi mieleen tuo outo käyttäytyminen. Mikähän verikoe musta otettiin.
Ja taustoistaa sen vertaan et mulla on todettu yks sairaus, jonka takia oon joutunut lappaan verikokeissa. Tähän asti oon kuiten menny aina samaan näytteenottohuoneeseen ku muutki.
En siis välillä tiä itsekään mitä verikokeitaa musta otetaan. En pysy mukana.
Oisko näytteellä ollu kiire johonki tai otettiinko musta joku sukupuollitautitesti ::D
Kommentit (41)
Kirjaudu kantajärjestelmään ja kato sieltä. Ainakin mulla näkyy kannassa kaikki ajanvaraukset, kokeet ja labrojen tulokset
Kyllä se kerrotaan jokaiselle. On minustakin tähän ikään mennessä otettu jos jonkinlaista verikoetta ja aina se kyllä kerrotaan mitä tutkitaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:12"]Miten luulet että noilla spekseillä sen voisi joku tietää?
[/quote]aattelin täälä vois olla joku labratyötekijä
Ehkä se huone piti saada vapaaksi jotain muuta koetta varten.
Sulla on joku tietty sairaus ja käyt sen takia jatkuvasti verikokeissa (eli sinulta varmaan seurataan jotain arvoja?), mutta et yhtään tiedä mitä otetaan. Aina ne tulokset (eli myös otetut kokeet) näet joko jostain nettipalvelusta tai saat postissa tulokset tai soittamalla hoitavalle lääkärille.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:17"]Kyllä se kerrotaan jokaiselle. On minustakin tähän ikään mennessä otettu jos jonkinlaista verikoetta ja aina se kyllä kerrotaan mitä tutkitaan.
[/quote]
Itseasiassa ei ne aina kerro. Mä kävin tässä taannoin verikokeessa, tiesin että otetaan maksa-arvot ja "joitain muita" ja lääkäri laitto lähetteen. Sit siinä kun verta otettiin niin kysyin hoitajalta et mitäs kaikkea siinä tutkitaan ni hän rehellisesti sano ettei ole ihan varma.. Tuloksia soittaessa kyllä sitten lueteltiin kyl kaikki arvot mitä oli otettu ja kerrottiin mitä mikäkin oli.
Joo.Joo. Kerrottas kun itse kertoisit mitä sulta tutkitaan/mitä sairastat.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:17"]Kyllä se kerrotaan jokaiselle. On minustakin tähän ikään mennessä otettu jos jonkinlaista verikoetta ja aina se kyllä kerrotaan mitä tutkitaan.
[/quote]ei kerrota!!!! Siis oon ollut pitkään hoidossa tän sairauden takia ja saatan tietää esim. Et vaikka lääkityksen vastetta mitataan mut en todellakaan tiä aina et mitä kaikkea musta tutkitaan. Joskus otetaan monta putkiloa verta eri värikoodein merkattuihin putkiloihin. Mut tuo kanta.fi täytyyki tarkistaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:19"]Sulla on joku tietty sairaus ja käyt sen takia jatkuvasti verikokeissa (eli sinulta varmaan seurataan jotain arvoja?), mutta et yhtään tiedä mitä otetaan. Aina ne tulokset (eli myös otetut kokeet) näet joko jostain nettipalvelusta tai saat postissa tulokset tai soittamalla hoitavalle lääkärille.
[/quote]joo tiiän et saa jälkeenpäin tietää!!! Mut jos te tietäisitte nyt!!!!;
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:17"]Kyllä se kerrotaan jokaiselle. On minustakin tähän ikään mennessä otettu jos jonkinlaista verikoetta ja aina se kyllä kerrotaan mitä tutkitaan.
[/quote]
Itseasiassa ei ne aina kerro. Mä kävin tässä taannoin verikokeessa, tiesin että otetaan maksa-arvot ja "joitain muita" ja lääkäri laitto lähetteen. Sit siinä kun verta otettiin niin kysyin hoitajalta et mitäs kaikkea siinä tutkitaan ni hän rehellisesti sano ettei ole ihan varma.. Tuloksia soittaessa kyllä sitten lueteltiin kyl kaikki arvot mitä oli otettu ja kerrottiin mitä mikäkin oli.
[/quote]just näin!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:17"]Kyllä se kerrotaan jokaiselle. On minustakin tähän ikään mennessä otettu jos jonkinlaista verikoetta ja aina se kyllä kerrotaan mitä tutkitaan.
[/quote]
[/quote]just näin!
[/quote]
Siis miksi eivät kerro? Minulle ovat aina kertoneet.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:17"]Kyllä se kerrotaan jokaiselle. On minustakin tähän ikään mennessä otettu jos jonkinlaista verikoetta ja aina se kyllä kerrotaan mitä tutkitaan.
[/quote]
[/quote]just näin!
[/quote]
Siis miksi eivät kerro? Minulle ovat aina kertoneet.
[/quote]
No mä luulen et mulla lääkäri jätti ihan ajattelemattomuuttaan kertomatta/ mainitsematta, en siis ajattele et siinä ois mitään sen kummempaa ollut kyseessä ja en ite ees sit kysynyt. Mulla siis tutkittiin kohonneita maksa-arvoja ja ne "muut arvot" oli sit liitännäisiä siihen maksan toimintaan ni se riitti mulle. Sitä ehkä vähän ihmettelin ettei se verikokeen ottaja tiennyt mitä testejä se ottaa, mutta toisaalta kaipa se tiesi mitä tekee..?
-28
Mitä se tarkottaa kun otetaan verenkuva?
Katso omakanta sivustolta, siellä on kaikki sulle tehdyt tutkimukset ja tulokset
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:38"]Mitä se tarkottaa kun otetaan verenkuva?
[/quote]
Pieni vai täydellinen verenkuva?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:11"]
Hepatiittia ei oe ollut mut sitä vastaan on rokotettu. Ei tuberkuloosia. Ensiavusta lähdin kerran lätkimään, koska aattelin et ei mulla mitään oo. Soittivat kyllä sitten perään, että tuuppa takas
[/quote]
A ja b hepatiitteihin on rokotus keksitty, c, d ja e:hen ei (olikos niitä ny viä lisää, en muista)
Todennäköisesti joku niistä näytteistä lähti toiseen labraan tutkittavaksi ja se ulkona odotteleva tyyppi lähti sitä viemään. Myös pika-crp pitää hoitaa äkkiä koneeseen, mutta en keksi miksei sitä olisi voinut näytteen ottajakin tehdä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:19"]Sulla on joku tietty sairaus ja käyt sen takia jatkuvasti verikokeissa (eli sinulta varmaan seurataan jotain arvoja?), mutta et yhtään tiedä mitä otetaan. Aina ne tulokset (eli myös otetut kokeet) näet joko jostain nettipalvelusta tai saat postissa tulokset tai soittamalla hoitavalle lääkärille.
[/quote]joo tiiän et saa jälkeenpäin tietää!!! Mut jos te tietäisitte nyt!!!!;
[/quote]
No kerro mikä sairaus??
Niin, että kyselet tuloksia tyyliin " maija meikäläinen hei. kysyisin niiden verikokeiden tuloksia jotka otettiin tuossa silloin ja silloin. en mä nyt kyl tiedä mitä multa otetttiin, jotain vaan, et voisitko kertoa?... Hoitsu: HIV on positiivinen...Siis vittu MITÄ!!! Ei voi olla, oikeesti? Miten tää on mahdollista, miksiköhän se multa otettiin? tiiätsä? Hoitsu: en tiedä, kysy lääkäriltä..... öö, soitaksmä sille vai?... jne.."
Puuh, kyllä mä tiedän aina mitä kokeita multa otetaan, jotta osaan kysyä oikeita vastauksia ja lisäkysymyksiä. Ei tää nyt voi vaan olla totta.