äitienpäivästä, itkettää
Mulla on huomenna ensimmäinen äitienpäivä. Tiedän, että mies on tilannut kakun, josta olenkin iloinen. Eniten olen odottanut aamun herätystä ja olettamaani maukasta äitienpäivän aamupalaa pienen perheemme kesken. Tyylii mies ja lapsi herättävät, saan suukkoja ja aamupalaa. Mielestäni normaali oletus äitienpäivänä? Sanoin miehelle äsken leikitellen että mikähän mua aamulla odottaa, saankohan aamupalaa jne. Mies tokaisi että ei hän ole varannut mitään aamupalatarpeita, koska hän on siinä käsityksessä etten syö aamuisin?! Totta, yleensä heräilen noin tunnin ennen syömistä. Pidin tätä ensin vitsinä, että oikeastiko hän ei muka ole ajatellut tehdä aamupalaa ja herätystä, mitä itse pidän normaalina ja näin mieskin "yllätettiin" Isänpäivänä. Miehen mukaan minun olisi pitänyt kertoa että syönkin nykyään aamupalaa jos sellaista olisin halunnut. Kävi ilmi, ettei hän ole aamupalan "korvikkeeksi" ajatellut tehdä mitään lounastakaan. Pahoitin mieleni pahasti. Olenko ihan kohtuuton?
Kommentit (77)
No, mä pahoittaisin tuosta kyllä myös mieleni, mutta meillä toimitaankin niin että esitän lahjatoiveen ja aamupalatoiveen ym toiveet :D Ei yllätyksellistä, mutta "saan mitä haluan". Kyllä miehellä usein on sitten vielä joku ässä hihassa..
Et ole kohtuuton. Itse aikanaan petyin tosi paljon, kun mies nukkui puoleenpäivään ja joskus iltapäivällä rupesi tekemään ruokaa. Lapsena aina höösättiin äitiä, siksi kai nyt on tuntunut, ettei äitienpäivät mene niin kuin pitäisi... Ei se juhlinnan odottelukaan äitienpäivänä niin kivaa ole. Mutta samalla kaavalla meillä aina mennään, enää en niin kauheasti välitä, koska odotukset ei enää todellakaan ole korkealla.
Täällä mies ryyppäämässä, ja jos mennään tutulla kaavalla, tulee kotiin klo 4-5 aamuyöllä ja oksentaa aamun. Suunnitelmana herätä lapsen kanssa ajoissa ja ajaa brunssille johonkin kivaan ravintolaan tai kahvilaan ja viettää ihana aamupäivä. Siitä sitten käymään anoppilassa ja omilla vanhemmilla. Mies ei pilaa tätä iloa minulta ja lapselta, älä sinäkään anna käydä niin.
Siis ettekö esimerkiksi viikonloppuisin syö aamupalaa yhdessä? Miten joku voi luulla, että samassa taloudessa asuva ihminen ei syö aamiaista? Mitä teillä on normaalisti jääkaapissa, jos ei aamupalatarvikkeita?
Normaalisti viikonloppusin mies syö heti herättyään ja minä noin tunnin päästä. Ei tullut mieleenkään että tällä perusteella jättäisi äitienpäiväaamun huomiotta... ap
On teillä ongelmat. Mieshän on hankkinut kakunkin sulle, vaikka ei sillä mikään velvollisuus ole! Mistä se voisi tietää, että haluat aamupalaa, jos et yleensä sitä syö? :D
Ponttini ei ollut ainoastaan tuo aamupalan puuttuminen vaan nimenomaan ajattelemattomuus siitä että olisi mukava kun jollain tapaa "yllätettäisiin", luotaisiin niitä mukavia muistoja. Ap
Mun äitienpäiväni alkaa herätyskellon soittaessa 5.30, seiskan aikoihin lähtö jäähallille jossa kuopuksella kolme tryout sessiota. Yhden jälkeen saa nuorempi huilata ja sitten onkin jo esikoisen kuskaus korispeleihin (2 peliä). Eli hyvä jos ylipäätään ehtii jotain syömään jossain välissä.
Ihana päivä tiedossa.
Mä en kyllä ymmärrä kuka haluaa aamiaisen sänkyyn. Siinä sitten yrität syödä liikkumatta tai kohta on kahvit sylissä, juu ei mulle. Mullakin on huomenna ensimmäinen äitienpäivä. Sanoin miehelle suoraan, että lahjaa en halua (joka paikka tursuaa tavaraa. Ostetaan lahjoja sitten, kun poitsu voi itse valita mitä ostetaan), mutta myöskään ruokaa en laita. Pöytävaraus on kuulemma tehty ja muuta en haluakkaan :) eli oikeasti kannattaa ehkä sanoa ihan suoraan mitä haluaa, jos ei yllätykset kelpaa.
Mullakin on huomenna ensimmäinen äitienpäivä, en tiedä tekeekö mies mitään yllätystä mutta en sitä myöskään vaadi. Iloinen olen jos toivottaa hyvää äitienpäivää.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:16"]
Ethän sä ole miehesi äiti?
[/quote]ei vittu, onko tätä paskempaa kommenttia olemassa?!?!? :D Mitä helvettiä sillä on asian kanssa tekemistä että ap ei ole miehensä äiti?!? Ei tietenkään ole, vaan HEIDÄN YHTEISTEN LASTEN ÄITI!!! Jolloin puolisoaan ja lastensa äitiä kunnioittava, peruskäytöstavat osaava puoliso hoitaa lasten kanssa aamupalat, lahjat, kortit ja muut systeemit. Samoin kuin isänpäivänä äiti hoitaa nämä hommat lasten kanssa. Syntymäpäivänä muistetaan myös sankaria koko perheen voimin. Jouluna ostetaan lahjat jne.
Tämä on se vähimmäis vaatimus (toki perheet voivat sopia muista käytännöistä niin halutessaan), mutta harvassa on se nainen joka ei haluaisi muistamista.. meillä muistetaan myös mummot, mummit, isomummit, isomummot ja isänpäivänä vaarit, ukit, isovaarit, isoukit ja jopa äitipuolet, mummi/mummopuolet, isomummopuoli ja isäpuolet, jne.
Kuten olen jo ehkä sata kertaa kommentoinut, niin se ei edelleenkään ole "MINUN ÄITINI-/ISÄNIPÄIVÄ,vaan äitien-/isäinpäivä!! Eli kyseisenä päivänä JOKAINEN ÄITI/ISÄ on sen extrahuomion arvoinen ja säälittävä on se puoliso joka ko päivän mitätöi tuolla naurettavalla kommentilla..
Onneksi oma puolisoni ja kaikki suvussani ainakin älyävät muistaa rakasta puolisoaan myöskin äitien-/isänpäivänä.. :)
Mites ap aikoo muistaa omaa äitiään vai onko nyt koko huominen pyhitetty sinulle? Mä en ymmärrä yhtään tuota, että miehen pitäisi äitienpäivänä tehdä jotain erikoisia viritelmiä : hän ei ole sinun äitisi. Sen sijaan sitten kun lapsi/lapset on siinä iässä että haluavat tehdä jotain extraa sulle esim. aamulla niin sillon kuuluu isukin kyllä auttaa. Sun ukkos on ostanu jo kakun eikö se riitä?! :)
Lohduttelen sua kertomalla omasta äitienpäivästäni : herään 5.30 ja jätän loput perheestä nukkumaan. Pääsen töistä klo 14 ja ajan kotiin, nappaan mukaan tänä iltana väkertämäni kakun ja ajelen äitini luo. Siellä vietän illan :) jos ja luultavasti KUN lapset haluaa antaa mulle kortteja ja lahjoja, ne joko a) laittaa ne tänä ilta pöydälle sen jälkeen kun olen mennyt nukkumaan tai b) antavat huomenna illalla tai c) antavat ne kun käväisen kotona ja osa lähtee ehkä mummolaan mukaankin
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:16"]
Ethän sä ole miehesi äiti?
[/quote]
miksi miehen pitäisi ostaa synttärilahja, eihän se ole sua synnyttänytkään?
Eiköhän kaikkia äitejä juhlita äitienpäivänä ja veljenikin toi kerran kukkia, koska olen äiti.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:02"]
Mites ap aikoo muistaa omaa äitiään vai onko nyt koko huominen pyhitetty sinulle? Mä en ymmärrä yhtään tuota, että miehen pitäisi äitienpäivänä tehdä jotain erikoisia viritelmiä : hän ei ole sinun äitisi. Sen sijaan sitten kun lapsi/lapset on siinä iässä että haluavat tehdä jotain extraa sulle esim. aamulla niin sillon kuuluu isukin kyllä auttaa. Sun ukkos on ostanu jo kakun eikö se riitä?! :) Lohduttelen sua kertomalla omasta äitienpäivästäni : herään 5.30 ja jätän loput perheestä nukkumaan. Pääsen töistä klo 14 ja ajan kotiin, nappaan mukaan tänä iltana väkertämäni kakun ja ajelen äitini luo. Siellä vietän illan :) jos ja luultavasti KUN lapset haluaa antaa mulle kortteja ja lahjoja, ne joko a) laittaa ne tänä ilta pöydälle sen jälkeen kun olen mennyt nukkumaan tai b) antavat huomenna illalla tai c) antavat ne kun käväisen kotona ja osa lähtee ehkä mummolaan mukaankin
[/quote]kuulostaa kamalalta, toivottavasti sinä ah, marttyyri, kirkkaimman kruunun saat ja ryvet siinä paremmuudessasi järkyttävän "äitienpäiväsi" kanssa!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:46"]Ponttini ei ollut ainoastaan tuo aamupalan puuttuminen vaan nimenomaan ajattelemattomuus siitä että olisi mukava kun jollain tapaa "yllätettäisiin", luotaisiin niitä mukavia muistoja. Ap
[/quote]Mikä yllätys se olisi muutenkaan jos siitä edellisenä iltana itse kyselet? Ymmärtäisin jos tulisit huomenna illalla itkemään ettei sua muistettu mitenkään mut nyt märiset jotain tulevaa aamua josta et edes tiedä mitä mies aikoi. Miehen näkökulmasta katsottuna ois jo mennyt fiilis järjestää edes mitään.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:02"]Mites ap aikoo muistaa omaa äitiään vai onko nyt koko huominen pyhitetty sinulle? Mä en ymmärrä yhtään tuota, että miehen pitäisi äitienpäivänä tehdä jotain erikoisia viritelmiä : hän ei ole sinun äitisi. Sen sijaan sitten kun lapsi/lapset on siinä iässä että haluavat tehdä jotain extraa sulle esim. aamulla niin sillon kuuluu isukin kyllä auttaa. Sun ukkos on ostanu jo kakun eikö se riitä?! :)
Lohduttelen sua kertomalla omasta äitienpäivästäni : herään 5.30 ja jätän loput perheestä nukkumaan. Pääsen töistä klo 14 ja ajan kotiin, nappaan mukaan tänä iltana väkertämäni kakun ja ajelen äitini luo. Siellä vietän illan :) jos ja luultavasti KUN lapset haluaa antaa mulle kortteja ja lahjoja, ne joko a) laittaa ne tänä ilta pöydälle sen jälkeen kun olen mennyt nukkumaan tai b) antavat huomenna illalla tai c) antavat ne kun käväisen kotona ja osa lähtee ehkä mummolaan mukaankin
[/quote]
Oma äitini on kuollut. Senkin vuoksi äitienpäiväperinteet tärkeitä. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:46"]Ponttini ei ollut ainoastaan tuo aamupalan puuttuminen vaan nimenomaan ajattelemattomuus siitä että olisi mukava kun jollain tapaa "yllätettäisiin", luotaisiin niitä mukavia muistoja. Ap
[/quote]Mikä yllätys se olisi muutenkaan jos siitä edellisenä iltana itse kyselet? Ymmärtäisin jos tulisit huomenna illalla itkemään ettei sua muistettu mitenkään mut nyt märiset jotain tulevaa aamua josta et edes tiedä mitä mies aikoi. Miehen näkökulmasta katsottuna ois jo mennyt fiilis järjestää edes mitään.
[/quote]
"Kyselin" leikkimielisesti odottaen... ap
Juu-u... Avasin tän ketjun kun ajattelin, että jos täällä jollain ois samankaltainen tarina kun mulla. Huomenna äitienpäivä ja tiedän, että tää on meille viimeinen tai ainakin yksi viimeisimmistä sellaisista. Siksi itkettää ja masentaa :(. No kiva, että joku jaksaa itkeä jotain aamupala-asiaa..
Ai, kirjoititkin just että sun äiti on kuollut. Olen pahoillani puolestasi, mutta eikö äitienpäivän idea ole viettää aikaa yhdessä? Tai jotenkin olla kiitollinen, osoittaa arvostusta, mitä vaan. Ei minulle ainakaan mikään aamupala ole the juttu äitienpäivässä, vaan se, että saa sen viettää oman äidin tai oman lapsen kanssa (jos ei voi olla yhdessä niin se pointti on muistaminen ja arvostus) ja olla kiitollinen tästä.
Samoin on toimittu miehenkin lapsuudenkodissa kuten omassani... Onpa osa kommenteista ilkeitä :( ap