Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äitienpäivästä, itkettää

Vierailija
09.05.2015 |

Mulla on huomenna ensimmäinen äitienpäivä. Tiedän, että mies on tilannut kakun, josta olenkin iloinen. Eniten olen odottanut aamun herätystä ja olettamaani maukasta äitienpäivän aamupalaa pienen perheemme kesken. Tyylii mies ja lapsi herättävät, saan suukkoja ja aamupalaa. Mielestäni normaali oletus äitienpäivänä? Sanoin miehelle äsken leikitellen että mikähän mua aamulla odottaa, saankohan aamupalaa jne. Mies tokaisi että ei hän ole varannut mitään aamupalatarpeita, koska hän on siinä käsityksessä etten syö aamuisin?! Totta, yleensä heräilen noin tunnin ennen syömistä. Pidin tätä ensin vitsinä, että oikeastiko hän ei muka ole ajatellut tehdä aamupalaa ja herätystä, mitä itse pidän normaalina ja näin mieskin "yllätettiin" Isänpäivänä. Miehen mukaan minun olisi pitänyt kertoa että syönkin nykyään aamupalaa jos sellaista olisin halunnut. Kävi ilmi, ettei hän ole aamupalan "korvikkeeksi" ajatellut tehdä mitään lounastakaan. Pahoitin mieleni pahasti. Olenko ihan kohtuuton?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa mies on muistanut lapsensa äitiä : osti kakun.

Mitä sitten jos et saa aamupalaa sänkyyn! Se on ihan yliarvostettua muutenkin.

Vierailija
62/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki takertuu tuohon aamupalajuttuun? Eikä kai se sänkyyn tuominen ollut pakollista muutenkaan, vaan AP sanoi että syö aamupalansa tunnin päästä heräämisestä, eikä niin että heti/ei ollenkaan.

Sen hienon aamupalan olisi siis voinut järjestää tunnin päästä siitä kun AP herää. Mikä tässä on mahdotonta/liian vaativaa?

Etenkin jos isänpäivänä on hössötetty isälle, niin sietää olla tahditon Urpo jos ei ymmärrä tehdä samaa.

Itsellä ei ole koskaan ollut isän eikä äitienpäiväperinteitä, joten en puhu siitä näkökulmasta että sellaisten järjestäminen on ilmiselvää tai pakollista. Mutta jos isälle on järkätty ja kuuluu kummankin perheen perinteisiin, niin silloin ei riitä että sanoo "ethän sä YLEENSÄ syö aamupalaa sängyssä??"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö, älä huoli, miehesi vie sut yllätyksenä abc:lle juhlapäivälliselle!

Vierailija
64/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:54"]

Tässä tapauksessa mies on muistanut lapsensa äitiä : osti kakun. Mitä sitten jos et saa aamupalaa sänkyyn! Se on ihan yliarvostettua muutenkin.

[/quote]

Mä olisin onnellinen, jos saisin edes sen kakun.

Vierailija
65/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä? Miehesi ei tiedä että syöt aamiaista? Ettekö ikinä edes puhu siitä mitä syötte aamiaiseksi.

AP:llä on kaikki oikeus odottaa jonkinlaista erityiskohtelua, jos mies ei sitä tarjoa, niin tottakai saa motkottaa.

T: juuri aamiaiseksi voileipäkakun vääntänyt mies. Ja lounaaksi tehdään lasten kanssa pitsaa ja jälkiruuaksi teen päärynäpiirakan.

ps. Äitejä viedään sinne ravintoloihin vain sen takia että miehet on tumpeloita keittiössä.

Vierailija
66/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein kehittelette näitä ongelmia itsellenne? Kyllä on elämä vaikeeta jollain.

Vierailija
67/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAljonko ap sulla on ikää ? Alle 20v?

Vierailija
68/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKKUA AAMUPALAKSI!! KELAA DUDE!!

Vierailija
69/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole onnellinen edes siitä kakusta. Mulle ei ole luvassa mitään, siis ei mitään. Lapsemme oli tuossa pitkään sairaana, eli tarha-askartelutkin jäi häneltä väliin. Harmittelin tuota miehelle tänään ja hän meni sitten kynän ja paperin kanssa lapsemme luokse, että piirräppäs tuohon äidille joku kuva. Jep jep. Lasta edes juuri sillä hetkellä huvittanut moinen kun oli muut leikit, joten jäi sekin. Oltiin vielä juuri otettu lapsen kanssa vähän yhteen ja hän siitä edelleen loukkaantuneena tokaisi, ettei halua äidille mitään tehdä. Tuli paha mieli, vaikka oltiin toki sovittu tuo jo anteeksipyynnöin ja halein. Siinä sitten itku kurkussa painelin keittiöön yksinäni ruokaa tekemään.
Lukeehan tuossa paperissa nyt miehen kirjoittama "onnea äiti!" ja lapsen kirjoittama oma nimensä. Mitään kakkuaineita ei ole eikä mitään muutakaan herkkuja ostettuna ja tiedän tasan tarkkaan, että minä herään aamulla ensimmäisenä ja kiitän kahvit kuten aina.

Vierailija
70/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa! Heh heh BuH ahah hahaa aaah. Ei kunnollinen ja kiltti mies kiinnosta.

Vierailija
71/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:07"]Ap, ole onnellinen edes siitä kakusta. Mulle ei ole luvassa mitään, siis ei mitään. Lapsemme oli tuossa pitkään sairaana, eli tarha-askartelutkin jäi häneltä väliin. Harmittelin tuota miehelle tänään ja hän meni sitten kynän ja paperin kanssa lapsemme luokse, että piirräppäs tuohon äidille joku kuva. Jep jep. Lasta edes juuri sillä hetkellä huvittanut moinen kun oli muut leikit, joten jäi sekin. Oltiin vielä juuri otettu lapsen kanssa vähän yhteen ja hän siitä edelleen loukkaantuneena tokaisi, ettei halua äidille mitään tehdä. Tuli paha mieli, vaikka oltiin toki sovittu tuo jo anteeksipyynnöin ja halein. Siinä sitten itku kurkussa painelin keittiöön yksinäni ruokaa tekemään.
Lukeehan tuossa paperissa nyt miehen kirjoittama "onnea äiti!" ja lapsen kirjoittama oma nimensä. Mitään kakkuaineita ei ole eikä mitään muutakaan herkkuja ostettuna ja tiedän tasan tarkkaan, että minä herään aamulla ensimmäisenä ja kiitän kahvit kuten aina.
[/quote]
Myötätunto halaus, tuli vähän paha mieli

Vierailija
72/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti! Näitä juttuja kun luen, alan jo toivoa, että pojastani tulisi homo. Pääsisi paljon helpommalla kuin jonkun puolivillaisen prinsessan puolisona.

Vierailija
73/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:02"]

Mites ap aikoo muistaa omaa äitiään vai onko nyt koko huominen pyhitetty sinulle? Mä en ymmärrä yhtään tuota, että miehen pitäisi äitienpäivänä tehdä jotain erikoisia viritelmiä : hän ei ole sinun äitisi. Sen sijaan sitten kun lapsi/lapset on siinä iässä että haluavat tehdä jotain extraa sulle esim. aamulla niin sillon kuuluu isukin kyllä auttaa. Sun ukkos on ostanu jo kakun eikö se riitä?! :) Lohduttelen sua kertomalla omasta äitienpäivästäni : herään 5.30 ja jätän loput perheestä nukkumaan. Pääsen töistä klo 14 ja ajan kotiin, nappaan mukaan tänä iltana väkertämäni kakun ja ajelen äitini luo. Siellä vietän illan :) jos ja luultavasti KUN lapset haluaa antaa mulle kortteja ja lahjoja, ne joko a) laittaa ne tänä ilta pöydälle sen jälkeen kun olen mennyt nukkumaan tai b) antavat huomenna illalla tai c) antavat ne kun käväisen kotona ja osa lähtee ehkä mummolaan mukaankin

[/quote]Onpas teidän lapsilla sitten mukavat muistot äitienpäiviltä. Äiti vähän pyörähtää kotona ja vilkaisee kortit jos kiireiltään ehtii.....

Vierailija
74/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voivat olla ilkeitä. Kun sain ensimmäisen lapseni keväällä, tulivat äitienpäiväaamuna isä ja vauva ruusuineen ja kakkukahvitarjottimen kanssa makuuhuoneeseen. Samoin meillä on vietetty kaikki isänpäivät, vaikka en olekaan mieheni isä.....Voi miten paljon menetättekään....ilkeilijät, oletteko vai kateellisia? Millainen malli lapsillenne ja mikä kulttuuri perheessänne.

Vierailija
75/77 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä luultavasti kohtalotoveri. Jääkaapissa on aamupalatarpeita tasan juusto ja kaapissa kuivakkoja ruispaloja. Tuskinpa tulee mitään yllätyksiä. Muutenkaan mies ei ole käynyt viikkoon missään ilman että olisin ollut mukana, joten mitään ei voi olla missään jemmassakaan. Lapsikin on niin pieni, ettei ymmärrä koko päivästä vielä mitään. Itse tein hänelle isänpäivänä kunnon aamiaisen munakkaineen ja herkkuleipineen, kakunkin olin leiponut. Pitäisi tajuta, että odotan jotain vastaavaa.

Vierailija
76/77 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli aloituksesta mieleen se taannoinen ketju, jossa aloittaja oli vienyt jotakin piirakkaa isälleen ja tämän vaimolle ja lopuksi isän vaimo olikin pakannut loput piirakat muiden vieraiden matkaan ja ap pahoitti mielensä. Ko. aloitus oli provo, niin ainakin joku tunnusti ketjussa, jossa kysyttiin noloja provoja, joita on tullut tehtailtua tänne. En tiedä, mutta jokin tässä äitienpäiväaloituksessa muistuttaa piirakka-aloitusta. Tuleeko kellekään samaa fiilistä?

Vierailija
77/77 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin mieheni ei kommentoinut millään tapaa ulkonäköäni hääpäivänämme. Tilaisuuksia kyllä oli, mutta juntti mikä juntti. Siksipä en koskaan enää laittaudu häntä varten millään lailla