äitienpäivästä, itkettää
Mulla on huomenna ensimmäinen äitienpäivä. Tiedän, että mies on tilannut kakun, josta olenkin iloinen. Eniten olen odottanut aamun herätystä ja olettamaani maukasta äitienpäivän aamupalaa pienen perheemme kesken. Tyylii mies ja lapsi herättävät, saan suukkoja ja aamupalaa. Mielestäni normaali oletus äitienpäivänä? Sanoin miehelle äsken leikitellen että mikähän mua aamulla odottaa, saankohan aamupalaa jne. Mies tokaisi että ei hän ole varannut mitään aamupalatarpeita, koska hän on siinä käsityksessä etten syö aamuisin?! Totta, yleensä heräilen noin tunnin ennen syömistä. Pidin tätä ensin vitsinä, että oikeastiko hän ei muka ole ajatellut tehdä aamupalaa ja herätystä, mitä itse pidän normaalina ja näin mieskin "yllätettiin" Isänpäivänä. Miehen mukaan minun olisi pitänyt kertoa että syönkin nykyään aamupalaa jos sellaista olisin halunnut. Kävi ilmi, ettei hän ole aamupalan "korvikkeeksi" ajatellut tehdä mitään lounastakaan. Pahoitin mieleni pahasti. Olenko ihan kohtuuton?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:02"]
Mites ap aikoo muistaa omaa äitiään vai onko nyt koko huominen pyhitetty sinulle? Mä en ymmärrä yhtään tuota, että miehen pitäisi äitienpäivänä tehdä jotain erikoisia viritelmiä : hän ei ole sinun äitisi. Sen sijaan sitten kun lapsi/lapset on siinä iässä että haluavat tehdä jotain extraa sulle esim. aamulla niin sillon kuuluu isukin kyllä auttaa. Sun ukkos on ostanu jo kakun eikö se riitä?! :) Lohduttelen sua kertomalla omasta äitienpäivästäni : herään 5.30 ja jätän loput perheestä nukkumaan. Pääsen töistä klo 14 ja ajan kotiin, nappaan mukaan tänä iltana väkertämäni kakun ja ajelen äitini luo. Siellä vietän illan :) jos ja luultavasti KUN lapset haluaa antaa mulle kortteja ja lahjoja, ne joko a) laittaa ne tänä ilta pöydälle sen jälkeen kun olen mennyt nukkumaan tai b) antavat huomenna illalla tai c) antavat ne kun käväisen kotona ja osa lähtee ehkä mummolaan mukaankin
[/quote]kuulostaa kamalalta, toivottavasti sinä ah, marttyyri, kirkkaimman kruunun saat ja ryvet siinä paremmuudessasi järkyttävän "äitienpäiväsi" kanssa!
[/quote]
Hihih, mulla tulee olemaan ihan kiva päivä :)
En odota erityiskohtelua ja miksi pitäisikään?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:02"]Mites ap aikoo muistaa omaa äitiään vai onko nyt koko huominen pyhitetty sinulle? Mä en ymmärrä yhtään tuota, että miehen pitäisi äitienpäivänä tehdä jotain erikoisia viritelmiä : hän ei ole sinun äitisi. Sen sijaan sitten kun lapsi/lapset on siinä iässä että haluavat tehdä jotain extraa sulle esim. aamulla niin sillon kuuluu isukin kyllä auttaa. Sun ukkos on ostanu jo kakun eikö se riitä?! :)
Lohduttelen sua kertomalla omasta äitienpäivästäni : herään 5.30 ja jätän loput perheestä nukkumaan. Pääsen töistä klo 14 ja ajan kotiin, nappaan mukaan tänä iltana väkertämäni kakun ja ajelen äitini luo. Siellä vietän illan :) jos ja luultavasti KUN lapset haluaa antaa mulle kortteja ja lahjoja, ne joko a) laittaa ne tänä ilta pöydälle sen jälkeen kun olen mennyt nukkumaan tai b) antavat huomenna illalla tai c) antavat ne kun käväisen kotona ja osa lähtee ehkä mummolaan mukaankin
[/quote]
Oma äitini on kuollut. Senkin vuoksi äitienpäiväperinteet tärkeitä. Ap
[/quote]
No en osaa tähän nyt muuta sanoa kuin että kerro odotuksistasi miehelle suoraan. Ei mitenkään tyyliin "mitäs olit ajatellut..." koska ei se mies oo osannu ajatella kuitenkaan. Sano suoraan "toivon että saisin aamupalan sänkyyn .."
Muista että se on miehellesikin ensimmäinen äitienpäivä sun kanssasi, ei se voi vielä kaikkee osata :)
T: sama
Mistä näitä mielensäpahoittajia sikiää???
Meillä on mies ryyppäämässä. Kakun saan, tein itse illalla, päivällisenkin saan, kun teen itse. Katselen sitä pahantuulista krapulakasaa tuossa sohvalla makaamassa. Mut lapset on kotona ja jo viikolla piilottelivat, tekemiään lahjoja. Se riittää.
Sama täällä. Mies kuppilassa. Tosin, tulee jo varmaan puolen yön aikaa. Ottaa viiniä vielä kotona ja nukahtaa tv päällä sohvalle. Herää aamulla krapulassa. Ei oo varmaa ostanu kukkia eikä ajatellu tehä mitään. Sama naistenpäivänä. Lapset muistaa aina, mies ei.
No ongelmanne on pieniä jos ainoa asia on miettiä eikö mies tuokkaan aamulla leipiä sänkyyn.
Ajattelin antaa aamulla kihlasormuksen muijalle ja käskeä suksimaan hevon vittuun.
Miehet ei vaan ole kovin hyviä tällaisissa asioissa, yleensä ainakaan. Harmi, olisi ihanaa tuntea itsensä tärkeäksi edes välillä. Itse järjestin kaikenmaailman isänpäiväjuttuja, kunnes mieheni ennen erästä äitienpäivää tokaisi minulle etten ole hänen äitinsä, joten hemmottelua ei ole luvassa. Siihen päättyi isänpäivänkin juhlimiset meillä, koska eipä hänkään ole minun isäni.
Ymmärrän Ap:ta, vaikka minulla ei perhettä olekaan. Varsinkin siinä tapauksessa, jos äiti hoitaa lapsia ja kotia vuoden jokaisena muuna päivänä, niin kyllä hänelle edes yhtenä päivänä pitäisi antaa hemmottelua.
Emme myöskään tiedä kontekstia, joten paha mennä tuomitsemaan Ap suoralta kädeltä. Ehkä Ap:n mies on muutenkin välinpitämätön ja tuo tilanne oli vain jäävuoren huippu, mikä sai kamelin selän katkeamaan. Jos Ap ei muutenkaan koe saavansa mieheltään arvostusta äitinä..?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:36"]Ymmärrän Ap:ta, vaikka minulla ei perhettä olekaan. Varsinkin siinä tapauksessa, jos äiti hoitaa lapsia ja kotia vuoden jokaisena muuna päivänä, niin kyllä hänelle edes yhtenä päivänä pitäisi antaa hemmottelua.
Emme myöskään tiedä kontekstia, joten paha mennä tuomitsemaan Ap suoralta kädeltä. Ehkä Ap:n mies on muutenkin välinpitämätön ja tuo tilanne oli vain jäävuoren huippu, mikä sai kamelin selän katkeamaan. Jos Ap ei muutenkaan koe saavansa mieheltään arvostusta äitinä..?
[/quote]
No tottahan se on heti ainakin narsisti jos ei tee kuten palstamamma toivoo. Eikä edes ajatuksia osaa lukea!?! Eipä voi muuta sanoa kuin JSSAP!!!!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:16"]Ethän sä ole miehesi äiti?
[/quote]
Ei se ole mikään OMAN ÄIDIN PÄIVÄ!!!!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:36"]
Ymmärrän Ap:ta, vaikka minulla ei perhettä olekaan. Varsinkin siinä tapauksessa, jos äiti hoitaa lapsia ja kotia vuoden jokaisena muuna päivänä, niin kyllä hänelle edes yhtenä päivänä pitäisi antaa hemmottelua.
[/quote] Nyt jai paahan pyorimaan jaavuoren huippu kamelin selassa :). Kauankohan tata kestaa?
Hmm, no mielestäni ihan ymmärrettävää ettei ole ajatellut tehdä aamupalaa jos et normaalistikaan aamupalaa syö. Ei kai se mies mikään ajatustenlukija ole ja yhtäkkiä tiedä että haluatkin aamupalaa vaikka kuinka olisi äitienpäivä ja "normaali" odotus. Mies kuitenkin hommasi kakun, varmaan ajatellut että sillä juhlistetaan päivää eikä välttämättä muuten. Kaunis ele se kakkukin, kaikki ei saa sitäkään.
Et sä ole miehesi äiti! Lapsen tehtävä on juhlia äitiä eikä puolison!
Meidän taloudessa on kaksi naista vanhempina eikä meistä kyllä kumpikaan toisilleen tuo aamupalaa sänkyyn :D
Lapset muistavat meitä itsetehtyillä korteilla ja lahjoilla ja sen mun mielestä pitäisi riittää äitienpäivänä jokaiselle äidille. Ei nyt tietenkään mikään vauva mitään korttia tuo, mutta eiköhän aikuinen ihminen jaksa odottaa muutaman vuoden, että lapsella pysyy kynä kädessä? :D
Kumpikin meistä tietenkin huolehtii siitä, että onnitellaan omia äitejä... Äitienpäivä kun on.
Voi niitä miesparkoja, joiden pirttihirmut odottaa kuuta taivaalta :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:24"]
Et ole kohtuuton. Kyllä äitienpäivänä juuri on mukavaa kun mies ja lapset laittaa aamupalan valmiiksi ja tulee sitten hakemaan. Lahjoilla ei väliä vaan huomioimisella. Yhtä kivaa lapsillakin kun "yllätys" äidille.
[/quote]
Jos tämä on ap:n ensimmäinen äitienpäivä on lapsikin vielä alle vuoden ikäinen. Se tuskin kovasti on panostanut äitienpäivään tai haluaa sitä mitenkään juhlistaa. Jo vuoden kuluttua tilanne on eri
Jos et normaalistikaan syö aamupalaa niin mistä miehesi olisi voinut arvata, että juuri huomenna haluatkin?!
Sehän on vähän sama kuin jos juot kahvisi mustana mutta sitten yhtenä aamuna vuodesta haluatkin siihen kermaa ja koska miehesi ei sitä arvannut, suutut.
AP on katsonut liikaa romanttisia elokuvia.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:44"]Et sä ole miehesi äiti! Lapsen tehtävä on juhlia äitiä eikä puolison!
Meidän taloudessa on kaksi naista vanhempina eikä meistä kyllä kumpikaan toisilleen tuo aamupalaa sänkyyn :D
Lapset muistavat meitä itsetehtyillä korteilla ja lahjoilla ja sen mun mielestä pitäisi riittää äitienpäivänä jokaiselle äidille. Ei nyt tietenkään mikään vauva mitään korttia tuo, mutta eiköhän aikuinen ihminen jaksa odottaa muutaman vuoden, että lapsella pysyy kynä kädessä? :D
Kumpikin meistä tietenkin huolehtii siitä, että onnitellaan omia äitejä... Äitienpäivä kun on.
Voi niitä miesparkoja, joiden pirttihirmut odottaa kuuta taivaalta :D
[/quote]
Olisi todella outoa, jos mieheni ei muistaisi mua äitienpäivänä, olenhan kuitenkin hänen oman äidin lisäksi yksi elämänsä tärkeimmistä äideistä kun olen hänen lastensa äiti. Muistaa myös mummojaan ja anoppiaan onnitteluilla. Sama juttu isänpäivänä, tietenkin haluan miestäni tuolloin muistaa kun on mun elämässä oman isäni rinnalla tärkein isä, kun on lasteni isä. Muistetaan toisiamme myös joka joulu ja syntymäpäivä.
Vaatimuksesi on aika ylenpalttisia. Mä en odota äitienpäivältä mitään täyshoitoa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:14"]
Mulla on huomenna ensimmäinen äitienpäivä. Tiedän, että mies on tilannut kakun, josta olenkin iloinen. Eniten olen odottanut aamun herätystä ja olettamaani maukasta äitienpäivän aamupalaa pienen perheemme kesken. Tyylii mies ja lapsi herättävät, saan suukkoja ja aamupalaa. Mielestäni normaali oletus äitienpäivänä? Sanoin miehelle äsken leikitellen että mikähän mua aamulla odottaa, saankohan aamupalaa jne. Mies tokaisi että ei hän ole varannut mitään aamupalatarpeita, koska hän on siinä käsityksessä etten syö aamuisin?! Totta, yleensä heräilen noin tunnin ennen syömistä. Pidin tätä ensin vitsinä, että oikeastiko hän ei muka ole ajatellut tehdä aamupalaa ja herätystä, mitä itse pidän normaalina ja näin mieskin "yllätettiin" Isänpäivänä. Miehen mukaan minun olisi pitänyt kertoa että syönkin nykyään aamupalaa jos sellaista olisin halunnut. Kävi ilmi, ettei hän ole aamupalan "korvikkeeksi" ajatellut tehdä mitään lounastakaan. Pahoitin mieleni pahasti. Olenko ihan kohtuuton?
[/quote] onpa sun mies ajattelematon. Et ole kohtuuton.