Olen pilannut elämäni.
Ihan oikeasti, ahdistaa. Olen pettänyt miestäni jo muutaman kerran. En voi puhua asiasta kenellekkään, kaikki asiat vain pursuavat sisälläni. Meillä on avioliitto ja pienet lapset. Arki on tosi rankkaa monen kanssa, mies aina töissä ja jos on kotona, niin nukkuu. Ja minä petän miehen kanssa joka on perhetuttu, välejä ei pysty ikinä tuohon ihmiseen katkaista vaikka miten haluaisi. Lapsemme ovat bestiksiä keskenään. Tää kaikki on niin sairasta, ei voi olla tottakaan. Tuntuu että elämä on niin paskaa, ei kiinnosta saada mitään toimimaan. Oon itseni kanssa niin hukassa, en tiedä miten tästä tilanteesta pääsis ulos. Oon noidankehässä. Elämä on pelkkää paskaa, voisin vaan vajota jonnekki. Herätä vaikka kun lapset on isoja. Ahdistaa niin kun kenellekkään en voi puhua. :(
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 07:40"]Neuvoisin teitä kaikkia kertomaan totuuden kumppanillenne. Siitä voi sitten seurata kaikenlaista, mutta parempi ruma totuus kuin kaunis valhe. Fakta on, että näitä sattuu. En lähde tuomitsemaan.
Ero ei sekään ole maailmanloppu.
[/quote]
... ja elämääsi et ole pilannut. Asiat vois olla PALJON huonommin.
Miksette kerro kumppanille? Voihan hän antaa anteeksi, tai sitten kertoa että itselläänkin on salasuhde?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 07:29"]
En ole koskaan ollut tuossa tilanteessa, mutta kommentteja lukemalla saan sen vaikutelman että salakumppanin harteilla on käytännössä kaikki vastuu elämän onnellisuudesta ja "vanha" parisuhde on kaiken negatiivisen ilmentymä. Onkohan kyseessä edes aito rakkaus vai jokin elämäntilanteen laukaisema stressireaktio.
[/quote]
Joo, olen vähän samoilla linjoilla. Miltähän mahtaa siitä miehestä tuntua, joka on velvoitettu raatamaan päivästä toiseen ja viikosta toiseen vaimolle ja perheelle elintasoa, sillä välin kun äitee jakaa revaansa pitkästyneenä. Siitähän tässä on kyse. Ei riitä oma mielikuvitus itsensä viihdyttämiseen, ei edes osata hankkia peruselatusta tekemällä töitä vaan ollaan ripustuttu yhteen mieheen taloudellisesti ja toiseen emotionaalisesti.
Miksi mies on aina töissä tai kun kotona, vain nukkuu? Eikö hoida lapsia? Eikö ole millään tavalla kiinnostunut seurastasi? Onko miehen työ tosiaan niin aikavievää - fiksu mies alkaisi jo etsiä muuta työtä? Vai onko mahdollista, että mieskin pettää sinua?
Kannustan rehellisyyteen. Sekä itseä että kumppaneita kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:47"]
Tiedän tunteen... Olen rakastunut mutta en vaimoani. Erota ei voida rahallisista syistä. Nainen ketä rakastan alkaa kyllästyä kaikkeen. Pelkään kuollakseni että menetän hänet.. Ahdistun kotona kun en voi olla toisen kanss. En tiedä kuinka tästä pääsen mihinkään suuntaan
[/quote]
Mitkä ne rahalliset syyt on? Asuntolaina? Eroa nyt hyvä ihminen, tuo ei ole reilua vaimoasi kohtaan.
[/quote]
Ei ole reilua ei, tiedän sen. Tässä on reiluus kaukana. jos omaisuus mahtuisiki muovipussiin ja voisi ovelta huikata etta moikka. Lapset jo isoja.
[/quote]
Hänellä, kuten kaikilla, on oikeus olla rakastettu liitossaan. Älä huijaa häntä näin, vaan kasvata selkäranka ja eroa, kun et itse pysty rakastamaan vaimoasi. Anna hänelle mahdollisuus liittoon, jossa hän on aidosti arvostettu.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 07:18"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:37"]Miksi ihmeessä jäätte näihin kuolleisiin, huonoihin parisuhteisiin? Rahan takia... Järjetöntä uhrautua rahan vuoksi. Lasten takia... Ei lapsi ole onnellinen perheessä jossa vanhemmat ovat onnettomia yhdessä.
En tuomitse pettämistä, vaikka se väärin ehdottomasti on. Ymmärrän hyvin millainen vaikutus tuollaisella valonpilkahduksella on elämässä silloin kun tuntuu ettei ole ulospääsyä. Kyllä siitä on ulospääsy, ja vaihtoehtona korjata parisuhde tai lopettaa se. Itse päätin lopettaa kärvisteltyäni samassa tilanteessa pitkään, ja hyvää siitä lopulta seurasi vaikka pelotti, perhe hajosi, ja elintaso tippui. Tuolla tavalla vain rikot itsesi.
[/quote]
Joskus kyse ei ole puhtaasti rahasta vaan asioista joista joutuisi luopumaan. Ei minua raha kiinnosta, kunhan toimeen tulee, kyse on mistä joutuisi luopumaan. Onhan kaikki sellainenkin maallista, tiedä, mmutta omalla kohdallani on kyse elämän tyylistäni, haaveestani mistä joutuisin luopumaan, luopuisin suuresta osasta mitä itse olen ja mikä tekee minusta minut.
Välillä ajattelen jos vaan repäisisi laastarin. Salasuhteen olen yrittänyt lopettaa monet kerrat. En pysty, en ainakaan vielä ole pystynyt. Niin syvä ahdistus ja paha olo, ikävä valtaa minut etten pysty edes hengittää. Valehtelen silloin itselleni ja tälle naiselle että kaikki järjestyy..
Suomeksi tässä on vain paskoja vaihtoehtoja. Kusessa ollaan.
[/quote]
Kyse onkin siitä, valitsetko tehdä oikein itsellesi, vai tehdä oikein sille viattomalle osapuolelle, joka ei petollisuuteesi voi vaikuttaa. Oikeasti, pitkän pettämisen selviäminen tuhoaa puolisoa todella pahasti, ja siitä kestää todella kauan toipua. Millä perusteella puolisosi on ansainnut tämän? Siksi, että olet liian pelkuri ja mukavuudenhaluinen kohdataksesi tilanteen, johon olet itsesi ajanut?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:47"]
Tiedän tunteen... Olen rakastunut mutta en vaimoani. Erota ei voida rahallisista syistä. Nainen ketä rakastan alkaa kyllästyä kaikkeen. Pelkään kuollakseni että menetän hänet.. Ahdistun kotona kun en voi olla toisen kanss. En tiedä kuinka tästä pääsen mihinkään suuntaan
[/quote]
Toivottavasti se toinen nainen tulee järkiinsä ja etsii uuden miehen. Ja voihan sellainen tulla vaikka vahingossakin vastaan.
Onneksi on äitiänsä. Voit jatkaa perheleikkijöiden kamalaa elämää.
Neuvoisin teitä kaikkia kertomaan totuuden kumppanillenne. Siitä voi sitten seurata kaikenlaista, mutta parempi ruma totuus kuin kaunis valhe. Fakta on, että näitä sattuu. En lähde tuomitsemaan.
Ero ei sekään ole maailmanloppu.