Alkoholistiäitini soittelee taas - aina äitienpäivän tienoilla :(
Hemmetti! Soittelu alkoi pari päivää sitten. Koko vuotena hänestä ei kuulu mitään, mutta toukokuun toisen sunnuntain lähestyessä yhtäkkiä onkin kovasti jotain asiaa. En enää vastaa, en pysty.
Miksi hän tekee näin? Hän itse lähti, kun olin 11-vuotias. Sitä ennen hän käytti sekä henkistä että fyysistä väkivaltaansa minuun. Ja jatkoi, vaikka lähti. Hänellä ei koskaan ole minusta mitään hyvää sanottavaa. Mikä hän kuvittelee olevansa?
Kohtalotovereita? Ei varmaan ... äitienpäivän alla kaikki paikat on täynnä onnellisia äiti-tytär-tarinoita. Minä olen ainoa, kenellä ei mennyt niin onnellisesti. Tai siltä se ainakin tuntuu.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:26"]Hemmetti! Soittelu alkoi pari päivää sitten. Koko vuotena hänestä ei kuulu mitään, mutta toukokuun toisen sunnuntain lähestyessä yhtäkkiä onkin kovasti jotain asiaa. En enää vastaa, en pysty.
Miksi hän tekee näin? Hän itse lähti, kun olin 11-vuotias. Sitä ennen hän käytti sekä henkistä että fyysistä väkivaltaansa minuun. Ja jatkoi, vaikka lähti. Hänellä ei koskaan ole minusta mitään hyvää sanottavaa. Mikä hän kuvittelee olevansa?
Kohtalotovereita? Ei varmaan ... äitienpäivän alla kaikki paikat on täynnä onnellisia äiti-tytär-tarinoita. Minä olen ainoa, kenellä ei mennyt niin onnellisesti. Tai siltä se ainakin tuntuu.
[/quote]
Kannattais selvittää asiat. Katkeruudet pois ja anna teot anterksi ja unohda ne. asiat varmaan vaivaa häntä. Sitte pystyt antaa hänen elää omaa elämäänsä, sellasena kun on.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:40"]
No on sulla ainakin äiti, huono mutta elossa. Lähetä sille kortti, sitä se on vailla.
[/quote]
Ja en yhtään ihmettele miksi Suomi on yksi maailman parhaimmista paikoista ÄIDEILLE, lapsille taas ei. Suomea on kritisoitu lapsiin kohdistuvasta väkivallasta. Mutta eihän täällä mitään tehdä asialle, koska ÄITI on tärkein!
En vaan käsitä miten äitimyytti voi olla niin lujassa. Parempi että on väkivaltainen juoppo äiti kuin elää hyvää elämää ilman.
[/quote]
[/quote]
Mitä pitäisi sanoa, et sinä sitä vaihtaakkaan pysty. Ja jos se viinansumentamissa aivoissaan kuvittelee olevansa sen kortin arvoinen niin lähetä se. Kuin joulukortti vieraalle tädille, ei se sinua hetkauta mutta saat olla taas vuoden rauhassa.
Jos äiti on pahoinpidellyt niin en minäkään haluaisi siihen kontaktia. Kyllä sinullakin on oikeus tehdä sen mitä parhaaksi näet
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:16"]Jos äiti on pahoinpidellyt niin en minäkään haluaisi siihen kontaktia. Kyllä sinullakin on oikeus tehdä sen mitä parhaaksi näet
[/quote]
Pahoinpidellyt, uhannut tappaa, vaikka mitä. Päätin, että en vastaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:16"]Jos äiti on pahoinpidellyt niin en minäkään haluaisi siihen kontaktia. Kyllä sinullakin on oikeus tehdä sen mitä parhaaksi näet [/quote] Pahoinpidellyt, uhannut tappaa, vaikka mitä. Päätin, että en vastaa. Ap
[/quote]
No joo, eipä taida olla mitään syytä vastata.
Parempi pyrkiä eheyttämään omaa nuppia ja antaa ajan vierähtää.
Kontakti saattaisi tehdä sen sinulle, että joutuisit käymään läpi kaikki ahdistukset jälleen.
Mitäs tuosta pähkäilet, jos olet kerran päättänyt että paska ämmä ja välit poikki. Varsinkaan av tuskin voi antaa lisävalaistusta asiaan.
Ihan ku mun ex-mies. Soittelee lapselleen isänpäivän ja joulun aikaan, "kun on niin ikävä". Voi vittu. Yhtään ei oo sitä huolettanut miten lapsi selviää, kun ei ole isä kantamassa vastuutaan. Kukaan ei ole niin itsekäs ku alkkis! Olen sanonut lapselle ihan rehellisesti että saa ihan itse päättää onko tekemisissä vai ei, ja mitä paskaa siitä voi seurata kun on tekemisissä. Alkoholisteille pitäis antaa viimeinen piikki, koska ne ei parannu ikinä, vaikka joskus oliskin joku selvä kausi. Se paha mitä ne tekee muille ihmisille on ihan puhdasta helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:26"]
Hemmetti! Soittelu alkoi pari päivää sitten. Koko vuotena hänestä ei kuulu mitään, mutta toukokuun toisen sunnuntain lähestyessä yhtäkkiä onkin kovasti jotain asiaa. En enää vastaa, en pysty.
[/quote]
Vastaa ja sano suoraan, että älä enää soittele, sairas ämmä! Sano tarpeeksi rumasti, ni ei soittele ainakaan muutamaan vuoteen. Sano vaikka, että kuole pois.
Ap, et ole ainoa. Ja olet niin syytön kuin olla voi, joten saat kohdella sitä paskaa ihan kuten parhaaksi näet. Voit vaikka sanoa suoraan ettet halua olla tekemisissä sen kanssa, ja kertoa miksi et.
Hae lähestymiskielto, jos se kerran on pahoinpidellyt sua.
Älä vastaa, vaihda numero, katkaise välit omassa mielessäsi lopullisesti, jatka elämää ja yritä lakata tuo itsesäälissä rypeminen tyyliin "olen ainoa jolla on ollut näin vaikeaa elämässä ja kenelläkään ei ole näin kamalaa äitiä". Lähes yhtä paljon kuin on alkoholisteja, tunnevammaisia, narsisteja, väkivaltaisia sadisteja ym, on myös noiden ihmisten lapsia, eli aika paljon. Itsestäsi kiinni miten onnellisena elämääsi jatkat tästä eteenpäin.
Tämä ketju tekisi jo pahempaa kuin muodollinen muistaminen kortilla. Jotenkin pääsisit voitolle, ajattelen että olet parempi ihminen kun muistat positiivisella tavalla tuollaista ihmisjätettä.
Mun tyttö laittaa vain tekstarin.On haukkunutkin lyttyyn, vaikka en ole alkoholisti tmv.En kaipaakaan muuta, vaikka parhaani yritin :(.Itse moikkaan omaa äitiäni aina äitienpäivänä asuu lähellä.Vika ei ole aina äidissä, vaikka äidit syyttää itteään.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:10"]
Mun tyttö laittaa vain tekstarin.On haukkunutkin lyttyyn, vaikka en ole alkoholisti tmv.En kaipaakaan muuta, vaikka parhaani yritin :(.Itse moikkaan omaa äitiäni aina äitienpäivänä asuu lähellä.Vika ei ole aina äidissä, vaikka äidit syyttää itteään.
[/quote]
Tottakai! Hyvin usein lapset ylireagoivat ja suhteet kylmenee aivan turhaa.
Apn äiti oli kuitenkin pahoinpidellyt ja uhannut tappaa joten eihän tuota suhdetta enää tarvitse elvyttää
Viranomaisetkin kysenalaistais , että minkä takia olitte häneen yhteydessä kerta tiesitte hänen ongelmistaan
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:10"]
[/quote]
Harmillista!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:28"]Hänellä on oli, että jotain puuttuu. Hän toivoo sinun huomaavan hänet äitinäsi. Että olet hänelle alkoholismista huolimatta tärkeä.
[/quote]
...
Ammattiymmärtäjä.
Hänellä on oli, että jotain puuttuu. Hän toivoo sinun huomaavan hänet äitinäsi. Että olet hänelle alkoholismista huolimatta tärkeä.
Jospa vaikka vaihtaisit numerosi ja laittaisit uuden salaiseksi? Tai eston puhelimeen kyseisen soittajan numerolle?
No on sulla ainakin äiti, huono mutta elossa. Lähetä sille kortti, sitä se on vailla.
Up