Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholistiäitini soittelee taas - aina äitienpäivän tienoilla :(

Vierailija
09.05.2015 |

Hemmetti! Soittelu alkoi pari päivää sitten. Koko vuotena hänestä ei kuulu mitään, mutta toukokuun toisen sunnuntain lähestyessä yhtäkkiä onkin kovasti jotain asiaa. En enää vastaa, en pysty. 

Miksi hän tekee näin? Hän itse lähti, kun olin 11-vuotias. Sitä ennen hän käytti sekä henkistä että fyysistä väkivaltaansa minuun. Ja jatkoi, vaikka lähti. Hänellä ei koskaan ole minusta mitään hyvää sanottavaa. Mikä hän kuvittelee olevansa? 

Kohtalotovereita? Ei varmaan ... äitienpäivän alla kaikki paikat on täynnä onnellisia äiti-tytär-tarinoita. Minä olen ainoa, kenellä ei mennyt niin onnellisesti. Tai siltä se ainakin tuntuu. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:40"]No on sulla ainakin äiti, huono mutta elossa. Lähetä sille kortti, sitä se on vailla.
[/quote]

En lähetä.

Vierailija
22/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän vastaava juttu, mutta siis asiani on se että ottaa päähän kaikki lehtijutut ja mainokset joissa on teksti tyyliin; Äiti on lapsen elämässä tärkeintä tai "Kukaan ei rakasta mitään, kuten äiti rakastaa lastaan." Öö, oma äitini mm. kaatoi minun kurkkuuni raakaa viinaa silloin kun olin taapero, jotta lopettaisin itkemisen. Jouduin tekemään itselleni 11 vuotiaana verhoista housut, kun 'ei ollut varaa vaatteisiin' Yms yms. Että hyvää äitienpäivää vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen samanlainen tilanne, eli alkoholistiäiti soitteli kännissä ja soperteli puhelimeen kuinka paljon välittää, tai vaihtoehtoisesti huusi ja raivosi sekavia. Anteeksipyyntöä en kuullut kertaakaan, eikä ollut toivoa välien korjaantumisesta/normaalista suhteesta välillämme,  joten päätin käsitellä kipeän asian yksin terapiassa. Sain siellä käytyä läpi kaiken: surun, luopumisen tuskan, vihan ja katkeruuden, sekä myös hyviä muistoja äidistäni, ja annoin mielessäni hänelle lopulta anteeksi.

Suosittelen lämpimästi, että joko käyt keskustelemassa jossain terapeutilla äitisuhteestasi ja lapsuudestasi, tai yrität esim. kirjoittamalla käsitellä asiaa. Voit esimerkiksi kirjoittaa kirjeen äidillesi ja ilmaista siihen kaiken sensuroimatta mitä tunnet häntä kohtaan, mutta jättää kirjeen lähettämättä. Parasta olisi tietenkin, jos pystyisit käsittelemään nämä asiat äitisi kanssa avoimesti ja rehellisesti, mutta jos se ei ole mahdollista, niin asian käsitteleminen yksinkin auttaa :) Tunnetko ketään muita alkoholistien läheisiä joista voisit saada vertaistukea?

Voimia ja tsemppiä sinulle! Muista, että et ole äidillesi mitään velkaa, eikä sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä, että et vastaa puhelimeen!

Vierailija
24/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt terapiassa, mutta surua äidittömyydestä se ei poista. Vertaistukea ei ole :(

Vierailija
25/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:40"]

No on sulla ainakin äiti, huono mutta elossa. Lähetä sille kortti, sitä se on vailla.

[/quote]

En vaan käsitä miten äitimyytti voi olla niin lujassa. Parempi että on väkivaltainen juoppo äiti kuin elää hyvää elämää ilman.

Vierailija
26/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:40"]

No on sulla ainakin äiti, huono mutta elossa. Lähetä sille kortti, sitä se on vailla.

[/quote]

Ja en yhtään ihmettele miksi Suomi on yksi maailman parhaimmista paikoista ÄIDEILLE, lapsille taas ei. Suomea on kritisoitu lapsiin kohdistuvasta väkivallasta. Mutta eihän täällä mitään tehdä asialle, koska ÄITI on tärkein!

En vaan käsitä miten äitimyytti voi olla niin lujassa. Parempi että on väkivaltainen juoppo äiti kuin elää hyvää elämää ilman.

[/quote]

Vierailija
27/27 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan äitienpäivänä tekstarin. Sekin tuntuu joskus tekopyhältä.