Onpa kiva olla Nordeassa töissä kun
Nalle laukoo noita totuuksiaan. Taas on maanantaina niin tyytyväisiä asiakkaita.... On se kumma kun herrat saavat laukoa mitä vaan, mutta me lattiatasolla "joudumme " olemaan niin asiakaspalveluhenkisiä.
Kommentit (31)
Mitä väliä sillä on mistä pankista lainat on? Samat korot,marginaalit joka paikassa.
tapiolasta ennen tyrkytettiin pankki palveluita ja kun kävin täyttämässä paperit lainatarjouksesta ei sieltä ikinä otettu yhteyttä sen jälkeen.
Eipä sillä kai pragmaattisesti ajateltuna ole väliä. Nalle nyt on vain henkilö, joka tuo suomalaiseen konsensustotuuteen särön. Ehkä ansioverojen kiritämisellä on olemassa raja, jonka jälkeen kaikki uskovat että Suomessa on ihan turha ponnistella.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:45"]
Nallen haastattelu oli 100% asiaa. Erittäin hyviä mielipiteitä. Erityisesti Suomea uhkaava HC:n kuihtuminen on otettava vakavasti. Kuka älykäs ja järkevä eteenpäinkatsova nuori ihminen haluaa jäädä valtioon, jossa sanotaan lähtökohtaisesti 1) sinulle ei ole töitä koska AY-mafia on niin päättänyt 2) jos saat töitä ja menestyt niin et tienaa riittävästi nettorahaa koska valtio tietää sinua paremmin miten rahat tulee käyttää 3) sinulla ja jälkeläisilläsi ei tule olemaan ikinä mitään mahdollisuutta vauraustua työtä tekemällä.
Tämähän on sama kuin kuoleman tuomio nuorelle ihmiselle. Seurauksena on varmasti että Human Capital siirtyy rajojen ulkopuolelle. Ja Suomen negatiivinen spiraali kiihtyy.
[/quote]
Aivan. Ja juuri tämän vuoksi koko muu maailma ei ole laman kourissa, heillä ei ole massiivista työttömyyttä ja ihmiset elävät ja porskuttavat onnellisina överipalkoillaan, ja maksavat niillä niin lastensa koulunkäynnit, terveydenhuollon ja anopin ohitusleikkaukset ilman valtion väliintuloa.
Missäs tarkalleen ottaen kaikki nämä onnelat sijaitsevatkaan, kun ihan äkkiseltään en muista?
Hui kamalaa, kuuluks mä idiootteihin?
Hah, nalle on danske bankissa/sammossa, ja nää urpot vaihtaa suu vaahdossa pois nordeasta. Kuinka totta se 80% toteamus onkaan. Lol.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:42"]Hah, nalle on danske bankissa/sammossa, ja nää urpot vaihtaa suu vaahdossa pois nordeasta. Kuinka totta se 80% toteamus onkaan. Lol.
[/quote]
Tuota... Sampo omistaa puolet Nordeasta, ja Nalle on Nordean hallituksen PJ.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:42"]Hah, nalle on danske bankissa/sammossa, ja nää urpot vaihtaa suu vaahdossa pois nordeasta. Kuinka totta se 80% toteamus onkaan. Lol.
[/quote]
Ja pieleen meni tuokin arvaus
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:42"]
Hah, nalle on danske bankissa/sammossa, ja nää urpot vaihtaa suu vaahdossa pois nordeasta. Kuinka totta se 80% toteamus onkaan. Lol.
[/quote]
Kandeis lukea talousuutisia ajatuksella niin kävisi selväksi erinäisiä taloudellisia valtasuhteita...
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:42"]
[/quote]
Kandeis lukea talousuutisia ajatuksella niin kävisi selväksi erinäisiä taloudellisia valtasuhteita...
[/quote]
Kyllähän kirjoittaja itsekin myöntää 80% toteamuksen olevan totta.lol.
Onhan tässä yhteiskunnassa jotain vialla. Mietin juuri meidänkin perheen tilannetta. Mies on tehnyt koko ikänsä töitä, yli 20 vuotta putkeen, ja nyt ensimmäistä kertaa työttömänä. Hakee ja hakee töitä, nyt on menossa naurettavalle kurssille aktivointitoimenpiteenä. Minä taas teen pätkätöitä. Taustalla yliopistotutkinto perinteisesti työllistävältä alalta, olen nytkin töissä, mutta taas haen epätoivoisesti töitä nykyisen sopimuksen loputtua (hoitovapaasijaisuus). Suositukset on kunnossa, olen fiksu ja reipas ihminen, ulosanti hyvä, ulkonäkö ok. Olen tehnyt työni hyvin, olen ollut pidetty työkaveri, mutta silti saan vuodesta toiseen roikkua armopaloilla. Juoksen hevonkuuseen työhaastatteluun ottaen palkatonta vapaata, seison suunnilleen päälläni typerissä työnäytehaastatteluissa ja lopuksi saan tiedon, että "meillä oli 52 hakijaa, haastattelimme 10, jotka kaikki olivat hyviä. Tehtävään valittiin haastattelun, koulutuksen ja aiemman työkokemuksen pohjalta..." Ja kysymys saattaa olla muutaman kuukauden pätkästä. Vakitöihin en pääse edes haastatteluun, koska hakijoita voi olla 100, 200 tai 300. Eiköhän sitä jotain löydy taas, mutta en vaan jaksaisi enää. Tulee joskus sellainen olo, että tätäkö se elämä oli. Ainaista taistelua ja itsensä nöyryyttämistä, että saisi käydä töissä, tsempata, yrittää hankkia suosituksia ja mennä sinne sairaanakin, jotta saisi suositukset tai vaikka jatkoa. Haluaisin jotain turvaa ja jatkuvuutta elämääni. Alan ymmärtämään niitä, jotka lyö hanskat tiskiin, eikä hae enää mitään.
Mitä tämä rutina liittyy Wahlroosiin? Ei tämä huonommaksi voi enää mennä. Jotain täytyy tapahtua. Työllistyminen pitää olla ahkeralle ja koulutetulle ihmiselle itsestäänselvyys. Töitä täytyy olla enemmän!
Ja APlle vielä että ole nyt ihmeessä tyytyväinen että olet kannattavassa yrityksessä töissä, jossa hallituksen PJ ymmärtää miten liiketoimintaa johdetaan. Toinen vaihtoehto on se että pistetään kaikikki pihalle ja lappu luukulle osaamattomissa käsissä. Niin ja olen Nordean asiakas ja ,einään jatkossakin olla koska teillä on sen verran hyvä johto että ne osaa nurkata jopa ruotsalaisilta.