Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaiset sairaslomat palkattomia ,voi vit

Vierailija
09.05.2015 |

Ja sit vielä leikkaavat lomat. Et kiitos vaan

Kommentit (187)

Vierailija
101/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:45"]Se on ihan oikein ettei kotona laiskottelusta makseta palkkaa!!! Minun mielestä kesälomatkin pitäisi muuttaa palkattomiksi.
[/quote]

Äläpä nyt turhia huutele. Meillä kesälomat täytyy pitää putkeen heinäkuussa ja jos kyseiseltä kuulta ei tule palkkaa, niin milläs ajattelit elää elokuun?

Vierailija
102/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:43"]Jos sairasajalta ei saa palkkaa niin on ihan turha haaveilla mistään maltillisista palkankorotuksista. Palkkoja pitää nostaa enemmän että ostovoima säilyy uudessa tilanteessa ja rahaa riittää myös palkattomille päiville.
[/quote]

Työvoima halpenee sit työttömyyden kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi käydä niinkin että kun palkanmaksu katkeaa niin työntekijä ei enää tulekaan töihin vaan jää kotiin tai menee toiselle työnantajalle. Joillakin teollisuuden aloilla alettiin 70-luvulla maksaa lomaltapaluurahoja kun työntekijöitä huvittanut palata töihin.

Vierailija
104/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:57"]

Koska laki kieltää menemästä sairaana töihin (ainakin joillain aloilla) niin ei voi laittaa palkattomaksi vaan jonkun pitää se korvaus maksaa, jos ei työnantajan niin sitten esim Kelan. Menen töihin sairaana ja sairastutan kaikki, jos muute ei palkkaa tule.

[/quote]

Miksi jonkun muun pitäisi maksaa korvaus siitä, että sinä satut sairastumaan? Olisiko sinulle ok, jos firmassasi olisikin sellainen käytäntö, että kun Erkko-Petteri sairastaa, niin sinä ja muut työntekijät saavat sen aikaa vähemmän palkkaa, koska "jonkun pitää se korvaus maksaa?". 
[/quote]

Esimerkiksi jos työskennellään vaikeasti sairaiden ja infektioherkkien ihmisten kanssa, ei töihin todellakaan ole asiaa kipeänä. Pahimmassa tapauksessa tartutat potilaan, tämä saa keuhkokuumeen ja kuolee. Tällaisessa työssä olevia ei saa rangaista siitä, että he ovat kotona sairastamassa.

Vierailija
105/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:57"]

Koska laki kieltää menemästä sairaana töihin (ainakin joillain aloilla) niin ei voi laittaa palkattomaksi vaan jonkun pitää se korvaus maksaa, jos ei työnantajan niin sitten esim Kelan. Menen töihin sairaana ja sairastutan kaikki, jos muute ei palkkaa tule.

[/quote]

Miksi jonkun muun pitäisi maksaa korvaus siitä, että sinä satut sairastumaan? Olisiko sinulle ok, jos firmassasi olisikin sellainen käytäntö, että kun Erkko-Petteri sairastaa, niin sinä ja muut työntekijät saavat sen aikaa vähemmän palkkaa, koska "jonkun pitää se korvaus maksaa?". 

[/quote]

Eiköhän ne sinne yleiseen palkkatasoon ole huomioitukin. Kyllä työnantajat osaavat laskea kuinka paljonko on väkeä keskimäärin pois ja paljonko varaa maksaa palkkaa, palkat mitoitetaan sen mukaan. Varsinkin suuremmissa yrityksissä kaikki tällainen budjetoidaan vuosiksi eteenpäin.

Vierailija
106/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 13:07"]

On myös paljon ihmisiä jotka menevät sitten sairaana töihin, koska yksikin palkaton sairaspäivä on iso lovi kukkaroon. Varsinkin jos työ ei ole fyysisesti kovin rankkaa, ja buranaa ottamalla päivästä jotenkuten selviää, niin mieluummin menee kipeänä töihin kuin menettää 300 euroa 3 päivän sairasloman vuoksi. Tästä tietenkin seuraa se, että saa keuhkokuumeen ja joutuu jäämään pidemmälle saikulle ja myös muut työntekijät sairastuvat, kun yksi tuli sairaana töihin.

[/quote]Näin minä ainakin toimisin. Voin minä vaikka vatsataudissa istua töissä koneen ääressä yrjöämpäri vieressä, vaikka vähän ikävää se varmaan on työkavereille kuunnella ja haistella kun yksi oksentelee. Työtehokaan ei liene kovin hyvä. Lähden tietenkin siitä, että työnantaja ei voi pakottaa jäämään kotiin palkattomalle saikulle, jos työntekijä ei halua sille jäädä.

[/quote]

Työnantaja voi kyllä määrätä jo nyt lääkäriin, jos epäilee, että työntekijä on sairas. 

Vierailija
107/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa pitäisi maksaa ainoastaan tehdystä työstä.

[/quote]

Tehköön työnantaja itse duuninsa sitten. Siinä kohtaa kun työvoima kävelee ulos, niin eiköhän se ääni muutu taas kellossa. 

Vierailija
108/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois ottaa sellasen käytännön että omalla ilmoituksella otetusta sairaslomasta ei maksettaisi palkkaa mutta jos on lääkärintodistus niin sitten maksettaisiin toisesta päivästä alkaen. Vähenisi kummasti turhat poissaolot mutta samalla oikeasti sairaat saisivat olla kotona.

Vierailija
109/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masokistisilta näyttävät nykyajan duunarit, ei enää itseensäpäin yhtään. Kannattaisi edes vähän perheen toimeentuloa ajatella, ennenkun äänestää tuollaisia jotka vie leivän suusta.

Vierailija
110/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo ratkaisisi tämänkin ongelman.

Vierailija
111/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:43"]Kyllä ottais päähän. Hoitsuna hoidan vatsatautisia ja flunssaisia potilaita (ei ne rokotukset aina niiltä flunssilta suojaa). Ja sitten olisi pakko tulla itse kipeenä töihin oksentelemaan ja tartuttamaan ne terveetkin potilaat?
Vanhemmilla hoitajilla usein kaikenlaista kulumaa. Kerrankin yksi satutti itsensä, kun nappasi kiinni kaatuvasta potilaasta käytävällä: olkapää vamma. Tästäkö joutuisi sitten palkattomalle vapaalle?

Ja aika pienestä palkasta saisi niitä monen kuukauden hätävaroja säästellä. Minullakin kaksi lasta ja olen yksin. Jos lapsi sairastuu, niin pitäisikö ne ottaa sitten töihin mukaan?
[/quote]
Työtapaturmasta minusta työnantajan kuuluukin maksaa.

Vierailija
112/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:20"]

Yeah, se on teille kermaperseille ihan oikein!! Tervetuloa yrittäjäksi, missä ei sairasteta, ainakaan palkallisesti! Joku yrittäjä se sinunkin leipäsi maksaa!

[/quote]

Joo, minäkin haluan kaikki työntekijät yrittäjiksi ja oikeudet päästä osalliseksi yrityksen voitoista. Tasan vaan.

Vierailija
113/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein tulee joku tolkku tähän täysin hulvattomaan "saikutteluun"!

Ajatelkaa nyt kun työntekijä jää kuukautta ennen kesälomaa kuukauden saikulle, sitten kesälomalla tulee vielä jotain vaivaa ja jatkaa saikulla vielä ainakin kuukauden. Joka kesä! Eikä tämä ole ainoa, vaan aika monilla vanhemmilla työntekijöillä nuo sairastelut sattuvat aina "sattumalta" parhaaseen lomakauteen...

Onneksi tästä tehdään vihdoin ja viimein loppu ja saavat lomailla ihan omilla rahoillaan.

Vierailija
114/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:27"]Niin että jos jäät vaikka auton alle, niin tulot katkeavat kuin seinään ja lisäksi saat sairaalalaskut päälle? Aika paha tilanne jollekin pienituloiselle, joka ei ole pystynyt säästämään. Luin kerran jostain kreikkalaisesta siivoojasta, joka menee töihin vaikka kuinka sairaana koska sairasloma on palkatonta joten siihen ei ole varaa. Moni sairaushan pahenee ja pitkittyy, jos ei saa levätä.

Työnantaja kuitenkin päättää sairaslomasta ja siitä vaatiiko se siihen lääkärintodistusta ja pitääkö olla työpaikan oma lääkäri, joten keinot turhien saikkujen poistamiseksi on jo olemassa. 
[/quote]
Autoilijan vakuutus korvaa ansionmenetyksen, jos onnettomuus on hänen vikansa. Ei pitäisi olla työnantajan ongelma, jos itse törttöilet itsesi auton alle.
Ja puhe ei ollut ainoastaan turhista saikuista, vaan siitä, kuka maksaa sairastamisen kustannukset.

Vierailija
115/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:29"]

En ole perussuomalainen, mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miksi kotona olemisesta pitäisi maksaa kenellekään palkkaa. Vielä vähemmän ymmärrän, miksi työnantajan pitäisi maksaa, kun lapsi sairastaa. ----- Yhden tapauksen ymmärrän! Työkaveri oli monta kk sairaslomalla auto-onnettomuuden jälkeen. Hän sai täyden palkan, mutta vakuutusyhtiö maksoi työnantajalle koko summan takaisin.

[/quote]

Ok. Kai olet ilmoittanut työnantajallesi, että mikäli joudut onnettomuuteen tai sairastut esim. syöpään ja tämän johdosta olet sairaslomilla, niin sinulle ei tarvitse maksaa senttiäkään? Että elät sitten pyhästä tahdosta jääkaappi tyhjänä ja laskut maksamattomina.
[/quote]
Olen kyllä, olen itse oma työnantajani, ja minulla on kattava vakuutus.

Vierailija
116/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:43"]

Kyllä ottais päähän. Hoitsuna hoidan vatsatautisia ja flunssaisia potilaita (ei ne rokotukset aina niiltä flunssilta suojaa). Ja sitten olisi pakko tulla itse kipeenä töihin oksentelemaan ja tartuttamaan ne terveetkin potilaat? Vanhemmilla hoitajilla usein kaikenlaista kulumaa. Kerrankin yksi satutti itsensä, kun nappasi kiinni kaatuvasta potilaasta käytävällä: olkapää vamma. Tästäkö joutuisi sitten palkattomalle vapaalle? Ja aika pienestä palkasta saisi niitä monen kuukauden hätävaroja säästellä. Minullakin kaksi lasta ja olen yksin. Jos lapsi sairastuu, niin pitäisikö ne ottaa sitten töihin mukaan?

[/quote]

Mikäänhän ei tietenkään estäisi työnantajaa tarjoamasta palkallisia sairaslomapäiviä, jos kokisi että se olisi kannattavampaa, kuin palkaton - vaikkapa juuri hoitsun tapauksessa. Lisäksi työtapaturmat, kuten mainitsemasi olkapäävamma, voitaisiin ihan hyvin sopia työnantajan maksamiksi. Jos lapsi sairastuu, niin se on sinun ongelmasi. Olet toivottavasti säästänyt tai sinulla on joku vakuutus joka kattaa ne lapen sairastelusta koituvat poissaolot. On myös mahdollista, että yhteiskunta kokee lastentekemisen sen verran kannattavaksi hommaksi, että esim. Kela voi maksaa päivärahaa lasten sairaspäiviltä. Työnantajan maksettavaksi ne eivät kuulu.

Vierailija
117/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:45"]

Se on ihan oikein ettei kotona laiskottelusta makseta palkkaa!!! Minun mielestä kesälomatkin pitäisi muuttaa palkattomiksi.

[/quote]

No sinä voit ihan vapaasti olla palkattomalla, kukaan ei estä. 

Vierailija
118/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän ne sinne yleiseen palkkatasoon ole huomioitukin. Kyllä työnantajat osaavat laskea kuinka paljonko on väkeä keskimäärin pois ja paljonko varaa maksaa palkkaa, palkat mitoitetaan sen mukaan. Varsinkin suuremmissa yrityksissä kaikki tällainen budjetoidaan vuosiksi eteenpäin.

[/quote]

Sitä tässä vähän mutkan kautta hainkin, että harva ajattelee koko ajan maksavansa niitä saikuttelijoiden sairaslomia, joko palkassaan tai sitten olemalla itse työtön, kun ei työnantajalla ole varaa palkata enempää työntekijöitä.

Vierailija
119/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:29"] En ole perussuomalainen, mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miksi kotona olemisesta pitäisi maksaa kenellekään palkkaa. Vielä vähemmän ymmärrän, miksi työnantajan pitäisi maksaa, kun lapsi sairastaa. ----- Yhden tapauksen ymmärrän! Työkaveri oli monta kk sairaslomalla auto-onnettomuuden jälkeen. Hän sai täyden palkan, mutta vakuutusyhtiö maksoi työnantajalle koko summan takaisin. [/quote] Ok. Kai olet ilmoittanut työnantajallesi, että mikäli joudut onnettomuuteen tai sairastut esim. syöpään ja tämän johdosta olet sairaslomilla, niin sinulle ei tarvitse maksaa senttiäkään? Että elät sitten pyhästä tahdosta jääkaappi tyhjänä ja laskut maksamattomina. [/quote] Olen kyllä, olen itse oma työnantajani, ja minulla on kattava vakuutus.

[/quote]

Aa olitkin katkera yrittäjä... No se selittää. 

Kukaan ei muuten pakota olemaan yrittäjä, eli lappu luukulle jos noin kiukuttaa. Mahtaa olla paskaa elämää, kerta kadehditaan jo toisten sairastumisista ja siitä, että laki takaa sairastuneen pärjäämisen.

Me elämme universaalissa yhteiskunnassa, emme angloamerikkalaisessa mallissa. Jos ei kelpaa niin tie on vapaa, voit muuttaa vaikkapa USA:han, joissa tuo vakuutuskäytäntö on hyvinkin suosittu.

Vierailija
120/187 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:45"]Se on ihan oikein ettei kotona laiskottelusta makseta palkkaa!!! Minun mielestä kesälomatkin pitäisi muuttaa palkattomiksi.
[/quote]
Provoilet, mutta vastaan silti. Kesäloman palkan, ja lomarahat, ansaitset niinä kuukausina kun teet töitä. Tämä koskee kaikkia. Saikuttelijan todellinen tehdystä työstä maksettu palkka on suurempi kun muilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi