Aloitan työt samassa työpaikassa kuin mies. Miten saan pidettyä salassa että olemme aviopari?
Mieheni ei minua palkannut vaan HR. Kukaan muu kuin mieheni ei tiedä että olemme yhdessä elävä aviopari, mutta päätimme pitää asian omana tietona. Nyt kaipailen vinkkejä kuinka pitää asia salassa? Meillä on sama sukunimi mutta minä käytän nimenä keskimmäistä nimeäni. Työskentelen eri osastolla kuin mies mutta kerran pari viikossa joudun olemaan miehen osastoon yhteydessä. Lounastreffejä ei voida pitää joka päivä.
Kommentit (166)
Olen minäkin ollut ukon kanssa samassa, eri osastoilla. Ei me sitä salattu enkä kyllä äkkiseltään keksi mitään syytä pelätä skandaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot sanoa, kun joku kysyy sinulta, oletteko te kaksi sukua toisillenne?
Miehen kanssa olemme miettineet tätä, mutta mitä luultavammin vastaamme että emme ole mutta olemme hyviä ystäviä jo vuosien ajan.
Pelkäät työpaikkakiusaamista, ja aiot silti huijata työkavereitasi. Joo ei tietenkään se oikeuta kiusaamiseen, mutta helpommin sellainen jätetään ulkopuolelle joka kusettaa toisia kuin sellainen joka on rehellinen.
Ei siellä mitään piiriä pyöritetä vaan tehdään töitä. En pidä juoruilijoista ja pidättäydyn taka-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitä pitää salailla? Jos ette edes työskentele yhdessä niin mitä väliä. Ja miksipä silloinkaan olisi.
Edellisessä paikassa, jossa olin töissä mieheni kanssa juoruiltiin ja puukotettiin selkään. En halua kuulla kuinka olisin saanut työn reittä pitkin enkä myöskään halua kokea enää samanlaista työpaikkakiusaamista ja potkuja.
Miksi änkeette aina samaan firmaan, outoa.
Kerroin jo aiemmin, että tämä firma tarjosi korkeinta palkkaa muihin hakemiini paikkoihin verrattuna.
Sinulle on siis tarjottu useitakin työpaikkoja kolmen vuoden työttömyyden jälkeen? Olet kummallisen epävarma epeli siihen nähden, että olet työihmisenä poikkeuksellisen etevä.
Vierailija kirjoitti:
Mites työmatkat? Menette kahdella autolla ettei vaan kukaan saa tietää suhteestanne? Toinen kulkee julkisilla sen takia? Kiva maksaa tuplasti matkasta.
Meillä on rahaa, se ei ole mikään ongelma. Aina voidaan sanoa, että "päädyttiin yhteen tässä työpaikassa ja mies kosi viikonloppuna".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi olla salaisuus? Tapasin mieheni työpaikalla. Sitten eräs kaunis päivä mentiin kihloihin. Seuraavana päivänä kun olin menossa töihin, en ehtinyt sisälle taloonkaan, kun eräs työntekijä hurautti autolla työpaikan porttikongille, rullasi auton ikkunan alas ja onnitteli kihlauksesta.
Juorut ja faktat kulkee työpaikoilla salamaakin nopeammin.
Nykyisessä työpaikassa saa kuulla ketkä on pareja keskenään, vaikkei mulla edes kiinnosta ja vähemmän kiinnostaa kuulla, kuka on ollut yhden illan suhteessa kenenkin kanssa.Firma on todella hierarkinen emmekä halua saada aikaan skandaalia.
Skandaalia ette saa aikaiseksi kuin paneskelemalla keskellä päivää neukkarissa tai sillä, että toisella on julkinen salarakas samassa paikassa.
Sinulla taitaa olla paljon omakohtaista kokemusta työpaikalla panemisesta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ymmärrän hyvin ap:ta. Mitä outoa ja ymmärrystä vaativaa tässä on?
Me ollaan jo toistamiseen samalla työantajalla, nykyisellä oltu yhdessä 15v. Edellisessä ehdittiin olla yhdessä 5v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites työmatkat? Menette kahdella autolla ettei vaan kukaan saa tietää suhteestanne? Toinen kulkee julkisilla sen takia? Kiva maksaa tuplasti matkasta.
Meillä on rahaa, se ei ole mikään ongelma. Aina voidaan sanoa, että "päädyttiin yhteen tässä työpaikassa ja mies kosi viikonloppuna".
Ja oikeasti olet viisitoistavuotias, sinulla ei ole poikaystävää eikä mitään kokemusta työpaikoista.
Niin siis sinä olet. Kasvat aikanasi. Olen tehnyt paljon töitä ja ikääkin yli 30, että voit lopettaa sanojen väärentelyn. Kuulostat pelottavan samalta kuin ex-firman juoruämmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ymmärrän hyvin ap:ta. Mitä outoa ja ymmärrystä vaativaa tässä on?
ap:tÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitä pitää salailla? Jos ette edes työskentele yhdessä niin mitä väliä. Ja miksipä silloinkaan olisi.
Edellisessä paikassa, jossa olin töissä mieheni kanssa juoruiltiin ja puukotettiin selkään. En halua kuulla kuinka olisin saanut työn reittä pitkin enkä myöskään halua kokea enää samanlaista työpaikkakiusaamista ja potkuja.
Miksi änkeette aina samaan firmaan, outoa.
Kerroin jo aiemmin, että tämä firma tarjosi korkeinta palkkaa muihin hakemiini paikkoihin verrattuna.
Sinulle on siis tarjottu useitakin työpaikkoja kolmen vuoden työttömyyden jälkeen? Olet kummallisen epävarma epeli siihen nähden, että olet työihmisenä poikkeuksellisen etevä.
Hain useampaan firmaan töihin viime vuoden puolella ja aloitan samassa firmassa jossa mies on jo töissä. Ennen tätä olen ollut masentuneena kotona ja keskittynyt parantamaan itseäni. Alalla on huutava pula tekijöistä, joten sain paikan ja tarjosivat enemmän palkkaa kuin muut firmat.
En itsekään haluaisi olla tunnettu "sen puolisona", jos olisin samassa työpaikassa mieheni kanssa. Jos vaikka mokaisi jotain, mies saisi loan niskaan myös. Jos taas tekisi työn hyvin, niin heti tulisi juoruja, että tuo on sen puoliso ja siksi kehutaan jne. Että kyl mä ite ap:ta ymmärrän ja mm. siitä syystä en koskaan mennyt työharjoitteluun nuorena edes vanhempieni työpaikkaan. Haluan omana itsenäni olla töissä ja päästä omin aviin, en vain jonkun puolisona tai lapsena siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on katsellut romanttisia komedioita vähän liian intensiivisesti.
Pidän enemmän kauhuelokuvista, että nyt meni genre väärin.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään haluaisi olla tunnettu "sen puolisona", jos olisin samassa työpaikassa mieheni kanssa. Jos vaikka mokaisi jotain, mies saisi loan niskaan myös. Jos taas tekisi työn hyvin, niin heti tulisi juoruja, että tuo on sen puoliso ja siksi kehutaan jne. Että kyl mä ite ap:ta ymmärrän ja mm. siitä syystä en koskaan mennyt työharjoitteluun nuorena edes vanhempieni työpaikkaan. Haluan omana itsenäni olla töissä ja päästä omin aviin, en vain jonkun puolisona tai lapsena siivellä.
Kiitos ymmärryksestä ja tuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeasti olet viisitoistavuotias, sinulla ei ole poikaystävää eikä mitään kokemusta työpaikoista.
Niin siis sinä olet. Kasvat aikanasi. Olen tehnyt paljon töitä ja ikääkin yli 30, että voit lopettaa sanojen väärentelyn. Kuulostat pelottavan samalta kuin ex-firman juoruämmät.
Sinä olet joko melkoinen haaveilija tai melkoinen valehtelija. Juttusi ovat ihan utopistisia, jollette sitten todellakin asu kaukana muusta asutuksesta ja liikuskele vain silloin, kun toinen teistä on visusti kotona. Sekin on toki mahdollista, jos miehesi - sikäli kun sinulla on sellainen - on samalla tavalla vainoharhainen kuin sinä.
Nuo eri matkaa töihin kulkemiset ja "kyllä rahaa on" -jutut ovat varhaisteinin juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kuitenkin etenit pätevämmän miehesi avulla. Ei potkuja ihan helposti anneta. Yt-tilanteessa ainakin meillä on niin, ettei saman perheen jäseniä molempia irtisanota eli toinen saa jäädä.
En ole koskaan hyötynyt tai edennyt miehen kautta. En ole reisille kiipijä ja kyllä voidaan koeaikana irtisanoa eikä siihen koskaan sanota oikeaa syytä mikä tässä tapauksessa oli valheelliset juorut.
Jossain toisaalla väitit, että alallasi on työvoimapula. Erikoista että siitä huolimatta sait fudut. Jäät kyllä kiinni pienistä valheista työpaikalla, kun onnistut viljelemään pikku valheita täälläkin, jossa voi tarkistaa tekstit ennen lähettämistä 🙂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joku työpaikan ämmä sen saa selville ja juoruaa muille.
Miehet on pahempia juoruilijoita mitä naiset.
Tiedän miehiä jotka juoruavat jos kokevat toisen miehen uhkana esim toinen tienaa enemmän tai on kauniimpi nainen. Naiset kyllä 100% kateellisimpia ja juoruamaan taipuvaisia mitä miehet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi olla salaisuus? Tapasin mieheni työpaikalla. Sitten eräs kaunis päivä mentiin kihloihin. Seuraavana päivänä kun olin menossa töihin, en ehtinyt sisälle taloonkaan, kun eräs työntekijä hurautti autolla työpaikan porttikongille, rullasi auton ikkunan alas ja onnitteli kihlauksesta.
Juorut ja faktat kulkee työpaikoilla salamaakin nopeammin.
Nykyisessä työpaikassa saa kuulla ketkä on pareja keskenään, vaikkei mulla edes kiinnosta ja vähemmän kiinnostaa kuulla, kuka on ollut yhden illan suhteessa kenenkin kanssa.
Ihmiset on kyllä yllättävän kiinnostuneita näistä parisuhdekuvioista työpaikoilla. Itse olen ikisinkku ja mua ollaan naittamassa joka ikiselle sinkkumiehelle joka taloon tulee. Sitten jos juttelen jotain työasioita niiden miesten kanssa, heti ollaan utelemassa että pistinkö jo tuulemaan. Hohhoijaa.
Että joo, tavallaan ymmärrän jos joku haluaa pitää tuollaisen asian omana tietonaan, mutta luulisi sen käyvän pidemmän päälle hankalaksi. Entäs jos törmäätte työkavereihin vaikka ruokakaupassa? Tai lipsautatte jotain vahingossa työpaikalla, jolloin alkaa huhut liikkua, että teillä on suhde?
Tämähän on ihan win-win. Ap on Liisa ja mies on puhunut hänestä Pirkkona koko ajan. Nyt ap voi myös olla tahollaan naimisissa ”Pellervon” kanssa. Feikkaatte salasuhteen ja tämän jälkeen ei ole mikään ongelma, jos teidät tavataan vapaa-ajalla yhdessä.
Tulee mieleen onko sinun miehellä joku työpaikka romanssi menossa ettei halua tuoda ilmi että vaimokin on samassa firmassa töissä. 🤔