Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan työt samassa työpaikassa kuin mies. Miten saan pidettyä salassa että olemme aviopari?

Vierailija
13.01.2022 |

Mieheni ei minua palkannut vaan HR. Kukaan muu kuin mieheni ei tiedä että olemme yhdessä elävä aviopari, mutta päätimme pitää asian omana tietona. Nyt kaipailen vinkkejä kuinka pitää asia salassa? Meillä on sama sukunimi mutta minä käytän nimenä keskimmäistä nimeäni. Työskentelen eri osastolla kuin mies mutta kerran pari viikossa joudun olemaan miehen osastoon yhteydessä. Lounastreffejä ei voida pitää joka päivä.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä tolla on, mikäli työskentelette eri osastoilla ja mikäli ette ole edimies - alainen suhteessa.

Ihan sata varmasti psljastuu ennen pitkää.

Vierailija
22/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku työpaikan ämmä sen saa selville ja juoruaa muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi olla salaisuus? Tapasin mieheni työpaikalla. Sitten eräs kaunis päivä mentiin kihloihin. Seuraavana päivänä kun olin menossa töihin, en ehtinyt sisälle taloonkaan, kun eräs työntekijä hurautti autolla työpaikan porttikongille, rullasi auton ikkunan alas ja onnitteli kihlauksesta.

Juorut ja faktat kulkee työpaikoilla salamaakin nopeammin.

Nykyisessä työpaikassa saa kuulla ketkä on pareja keskenään, vaikkei mulla edes kiinnosta ja vähemmän kiinnostaa kuulla, kuka on ollut yhden illan suhteessa kenenkin kanssa.

Firma on todella hierarkinen emmekä halua saada aikaan skandaalia.

Skandaalia ette saa aikaiseksi kuin paneskelemalla keskellä päivää neukkarissa tai sillä, että toisella on julkinen salarakas samassa paikassa.

Vierailija
24/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on pahempia juoruilijoita mitä  naiset.

Vierailija
25/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ketään oikeasti niin paljon kiinnosta mitä teette työn ulkopuolella. Työskentelyllä voit osoittaa että etenet omilla ansioillasi etkä reittä pitkin.

Kärsin masennuksesta kolmen vuoden ajan ja edelleen puistattaa ajatellakin edellisen firman kateellisia juoruakkoja. Et taida tietää kuinka pahaksi tilanne voi mennä kun levitetään aivan päättömiä juoruja.

Vierailija
26/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi olla salaisuus? Tapasin mieheni työpaikalla. Sitten eräs kaunis päivä mentiin kihloihin. Seuraavana päivänä kun olin menossa töihin, en ehtinyt sisälle taloonkaan, kun eräs työntekijä hurautti autolla työpaikan porttikongille, rullasi auton ikkunan alas ja onnitteli kihlauksesta.

Juorut ja faktat kulkee työpaikoilla salamaakin nopeammin.

Nykyisessä työpaikassa saa kuulla ketkä on pareja keskenään, vaikkei mulla edes kiinnosta ja vähemmän kiinnostaa kuulla, kuka on ollut yhden illan suhteessa kenenkin kanssa.

Firma on todella hierarkinen emmekä halua saada aikaan skandaalia.

Skandaalia ette saa aikaiseksi kuin paneskelemalla keskellä päivää neukkarissa tai sillä, että toisella on julkinen salarakas samassa paikassa.

Mitään tuollaista ei olla tehty eikä tehdä. Olemme todella yksityisiä mitä henkilökohtaiseen elämään tulee.

Vierailija
27/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuosien aikana ollut työkavereina monta avio/avoparia, enkä ole koskaan huomannut että se olisi aiheuttanut mitään ongelmia työyhteisössä. Ihmiset yleensä itse toivovat, että heitä ei laiteta samaan tiimiin, jotta kotirauha säilyy paremmin. En ole kuullut, että ketään olisi kiusattu asian takia.

Ainoastaan se herättää mielenkiintoa, jos selviää että työpaikalla on muodostunut joku uusi pariskunta, mutta ei sitäkään kovin pitkään jakseta ihmetellä.

Vierailija
28/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat avoimesti seurustella työpaikan toisen miehen kanssa niin kukaan ei arvaa epäillä.

Vierailija
29/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Onhan niitä aviopareja samoilla työpaikoilla pilvin pimein, eikä se ole mitenkän ihmeellistä. 

Vierailija
30/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on sama sukunimi mutta minä käytän nimenä keskimmäistä nimeäni."

Mitä tarkoitat tuolla? Nimesi on Pirkko Liisa Nieminen, mutta kutsumanimesi on Liisa eikä Pirkko? Vai häh. En ymmärrä miten keskimmäisen nimesi käyttäminen liittyy mihinkään :D ethän sinä sitä kuitenkaan sukunimenä voi käyttää, joten sama sukunimi teillä on joka tapauksessa.

Vierailija
31/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän sukunimi ei ole todella erikoinen, niin luultavasti joku voi kysyä oletteko sukua. Tai sitten ei.

Toivottavasti eivät ole sukua.

Naimisissa mutta emme ole sukua.

Vierailija
32/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla? Nimesi on Pirkko Liisa Nieminen, mutta kutsumanimesi on Liisa eikä Pirkko? Vai häh. En ymmärrä miten keskimmäisen nimesi käyttäminen liittyy mihinkään :D ethän sinä sitä kuitenkaan sukunimenä voi käyttää, joten sama sukunimi teillä on joka tapauksessa.

Vain mies kutsuu minua oikealla etunimelläni mutta virallisissa papereissa käytän keskimmäistä etunimeä ja kyllä, meillä on sama sukunimi mieheni kanssa.

Vierailija
33/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi tehdä niin, ettette tuo asiaa itse aktiivisesti esiin mutta jos joku nyt sattumoisin suoraan kysyy, vastaatte ihan neutraalisti, että ”Kyllä, hän on mieheni/vaimoni.”, pieni neutraali hymy/nyökkäys, ja sitten jatkatte asiassa eteenpäin. Näin luulisi, ettei sen kummempaa draamajuoruilua synny, kun olette itse ihan neutraalisti. Ellei nyt sitten jotain ihan todella juorunnälkäistä väkeä ole teillä töissä.

Tämä ehdotus mielestäni säästää eniten teitä itsejänne. Koska kaikenlainen piilottelu ym. vaan syö pidemmän päälle voimia, ja onko kuitenkaan sen arvoista?

Vierailija
34/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi pelastaa nahkansa jos teeskentelisi löytäneensä miehensä juuri tästä työpaikasta ja kusettaisi ihan kunnolla koko yhteisöä. :´D

Vierailija
35/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain mies kutsuu minua oikealla etunimelläni mutta virallisissa papereissa käytän keskimmäistä etunimeä ja kyllä, meillä on sama sukunimi mieheni kanssa.

Eli miehesi on puhunut vaimostaan "Pirkosta" mutta koska sinä esittelet itsesi "Liisaksi" eivät ihmiset tajua sinun olevan se vaimo, vai?

Vierailija
36/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siellä tosi moni tietää sen että olette toistenne lähiomaiset ja että asutte samassa osoitteessa.

Asumme kyllä yhdessä, mutta meillä on toinenkin asunto. Tietoihin laitoin eri osoitteen kuin miehellä ja puhelinnumerokin on eri kuin miehen työpuhelin (miehellä on kaksi liittymää) ja käytin miehen luvalla tämän toista nimeä, ainoastaan sukunimi on sama. Nämähän ovat salattuja tietoja.

Vierailija
37/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehesi on puhunut vaimostaan "Pirkosta" mutta koska sinä esittelet itsesi "Liisaksi" eivät ihmiset tajua sinun olevan se vaimo, vai?

Ei vaan miehen omien sanojen mukaan on ainoastaan kertonut olevansa naimisissa.

Vierailija
38/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

Vierailija
39/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ketään oikeasti niin paljon kiinnosta mitä teette työn ulkopuolella. Työskentelyllä voit osoittaa että etenet omilla ansioillasi etkä reittä pitkin.

Kärsin masennuksesta kolmen vuoden ajan ja edelleen puistattaa ajatellakin edellisen firman kateellisia juoruakkoja. Et taida tietää kuinka pahaksi tilanne voi mennä kun levitetään aivan päättömiä juoruja.

Kateellisia mistä?

Vierailija
40/166 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan miehen omien sanojen mukaan on ainoastaan kertonut olevansa naimisissa.

No sitten palaan alkuperäiseen kysymykseeni: miten tuo nimiasia sitten liittyy mihinkään?