Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottamattomien ahdinko sotealalla

Vierailija
13.01.2022 |

Nyt kuun vaihteessa siis loppuu palkanmaksu rokottamattomilta. Moni perhe jää tyhjän päälle oelkästää piikkipelon tai oman idrologiansa vuoksi.
Itselläni työt jatkuu kyllä normaalisti.

SH

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se laki nyt siis, että sote alalla työskenteleviltä vaaditaan rokotepassi tai negatiivinen testitulos? Voisiko siis negatiivisella testituloksella työskennellä, jos tekisi koronatestin 3 päivän välein? Tulisi toki hintavaksi jatkuvat testit, mutta periaatteessa voisiko näin siis tehdä?

Ei saa tehdä, vaikka maksaisi itse ja tekisi testin työpaikalla. Tämä on kielletty. Vain rokotus kelpaa.

Vierailija
142/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua, miksi rokottamattomia hoitajia ei voitaisi laittaa hoitamaan koronapotilaita. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla Herttoniemeen avattavaan koronasairaalaan. Jos siis koronapotilaita alkaa olla sairaaloissa liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua, miksi rokottamattomia hoitajia ei voitaisi laittaa hoitamaan koronapotilaita. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla Herttoniemeen avattavaan koronasairaalaan. Jos siis koronapotilaita alkaa olla sairaaloissa liikaa. 

Rokottamatoon hoitaja on rokottamatoon hoitaja. Vähä sama ku olis bussikuski ilman korttia.

Vierailija
144/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamatoon hoitaja on rokottamatoon hoitaja. Vähä sama ku olis bussikuski ilman korttia.

Mutta eihän sillä ole merkitystä, jos rokottamaton hoitaja tartuttaa koronan potilaaseen, jolla ON JO korona. 

Vierailija
145/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se laki nyt siis, että sote alalla työskenteleviltä vaaditaan rokotepassi tai negatiivinen testitulos? Voisiko siis negatiivisella testituloksella työskennellä, jos tekisi koronatestin 3 päivän välein? Tulisi toki hintavaksi jatkuvat testit, mutta periaatteessa voisiko näin siis tehdä?

Ei saa tehdä, vaikka maksaisi itse ja tekisi testin työpaikalla. Tämä on kielletty. Vain rokotus kelpaa.[/quote

Saa tehdä tai tehdään, jos on lääketieteellinen este, rokotuksen ottamiseen. Lääkärintodistus vaaditaan.

Vierailija
146/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy muuta työtä helpostikin. Rokotetut saattaa vähän itkaista, kun työmäärä kasvaa minun lähdettyä talosta. Niinkuin sanottu, palkka tulee kaupan tehtävistä seuraavaksi, jopa vähän parempana kuin ennen.

Meillä on jo korvattu poislähtevät noilla syksyllä valmistuneilla hoitajilla. 6-hoitajaa on rokottamattomia ja 7 uutta on nyt heidän tilalle perehdytyksessä. Eli meillä ei haittaa poisjääneistä.

Itseasiassa rokottamattomat hoki vielä alkuviikkoon asti että he eivät voi jäädä pois töistä koska työpaikka ei selviydy. Ja laissa on porsaanreikä joka sallii heidän tekevän töitä. Noh johto ilmoitti heille että se on heippa. Se siitä porsaanreiästä 😂

Rokottamattomia ei ole irtisanottu, kun ottavat rokotteen, heillä on oikeus palata samantien työhönsä takaisin. Palkanmaksu alkaa välittömästi. Teillähän voi kohta olla hyvä tilanne kun on nämä uudet vastavalmistuneet ja sitten rokotteen ottaneet palaakin työhönsä.

Vierailija
147/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy muuta työtä helpostikin. Rokotetut saattaa vähän itkaista, kun työmäärä kasvaa minun lähdettyä talosta. Niinkuin sanottu, palkka tulee kaupan tehtävistä seuraavaksi, jopa vähän parempana kuin ennen.

Meillä on jo korvattu poislähtevät noilla syksyllä valmistuneilla hoitajilla. 6-hoitajaa on rokottamattomia ja 7 uutta on nyt heidän tilalle perehdytyksessä. Eli meillä ei haittaa poisjääneistä.

Itseasiassa rokottamattomat hoki vielä alkuviikkoon asti että he eivät voi jäädä pois töistä koska työpaikka ei selviydy. Ja laissa on porsaanreikä joka sallii heidän tekevän töitä. Noh johto ilmoitti heille että se on heippa. Se siitä porsaanreiästä 😂

Rokottamattomia ei ole irtisanottu, kun ottavat rokotteen, heillä on oikeus palata samantien työhönsä takaisin. Palkanmaksu alkaa välittömästi. Teillähän voi kohta olla hyvä tilanne kun on nämä uudet vastavalmistuneet ja sitten rokotteen ottaneet palaakin työhönsä.

Määräaikaisiahan nuo uudet hoitajat on meilläkin jotka nyt korvaa noita pois jääviä. Ei ongelmaa.

Vierailija
148/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tehdä, vaikka maksaisi itse ja tekisi testin työpaikalla. Tämä on kielletty. Vain rokotus kelpaa.[/quote

Saa tehdä tai tehdään, jos on lääketieteellinen este, rokotuksen ottamiseen. Lääkärintodistus vaaditaan.

Edes anafylaktinen reaktio rokotteesta ei ole syy olla ottamatta rokotetta. Kannattaa lukea miten painavista syistä tässä voidaan poiketa.

Vierailija
149/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä ei oikein taidot riitä , lähinnä lähäreitä ja muutama kouluterveydenhoitaja ja joku psykan puolen sh. En haluaisi noiden räpläävän mun hengityskonetta ja miettiväm happisaturaatiota. 

Vierailija
150/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes anafylaktinen reaktio rokotteesta ei ole syy olla ottamatta rokotetta. Kannattaa lukea miten painavista syistä tässä voidaan poiketa.

Lääkärintodistuksen kyllä saa. Suhteilla.

Vierailija
151/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisiahan nuo uudet hoitajat on meilläkin jotka nyt korvaa noita pois jääviä. Ei ongelmaa.

Saavat olla silti määräaikaisuuden loppuun vaikka rokotteen ottanut hoitaja tulisi maanantaina työhönsä takaisin. Ei kai se mikään ongelma olekaan vaan hyvä teille jos näin tapahtuisi.

Vierailija
152/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei onneksi naureskella kollegoille "kaffikämpässä", oli rokotteita tai ei.

Ei meilläkään muuta kuin syystä. Ja nyt on kyllä syytä nauraa. Ei ne oo enään kehdannu tulla edes samaan aikaan kaffille ku väellä on koko ajan naurus pitelemistä 😅

No huh, kauheaa touhua teillä, varsin epäkunnioittavaa. Luulen, ettei teidän työpaikalla ole hyvää henkeä, eikä mukava tehdä töitä. Onneksi olen täysin varma, ettei kyse ole omasta työpaikastani. Meillä rokottamattomia on katsottu lähinnä surullisesti, pahoitellen. Eivät rokottamattomat tämän päivän jälkeen edes voi tulla yhteisiin taukotiloihin, erikseen käyvät jossain kopissa. Mutta pakko todeta, että itse ovat itsensä tuohon nyt ajaneet

Vierailija
153/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää katsoa kaikki pakolliset rokotteet, kuten Infulenssa hinkuyskä, kurkkumätä ym. rokotteet, ovatko tekijöillä otettu. Taitaa terveysalalla olla kaikista rokotteista kieltäytyjiä jo pitemmältä ajalta. Nyt tämäkin mätäpaise löytyi, kiitos koronan. Sanktiot työnantajalle ja kovat, koska ovat palkanneet kiirreellisyyden Myös yksityisiltä yrittäjiltä, jotka vain tuuraavat. On taidettu jo kauan palkata tekijöitä, joilta ei ole katsottu rokotetietoja.

Sanktiot myös hoitajille, jotka eivät ole kunnollisesti rokotettuja, koska ovat toimineet vilpillisesti työssään.

Nyt on henki kyseessä vanhuksilla, joita kotipalvelu tuo kotiin heikkokuntoisimmille asiakkaille.

Vierailija
154/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neillä rokottamattomat haukkuivat muita lampaiksi yms. Sitten kun tämä lakimuutos tuli niin kiiruusti puolet heistä muuttuikin lampaiksi.

Nyt lähinnä naurattaa noiden loppujen uhriutuminen. On lainat ja pienet lapset, mutta oma ideologia ajaa omat lapset sijaiskärsijöiksi. Haluan kuulla kuinka nämä lapset kiittävät kaupungin vuokra-asunnossa vanhempia. Onneksi äiti et ottanut rokotetta 😂

Vierailija
155/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi täällä oikein riemuitaan, kun hoitajia lähtee alalta. Montako piikkiä meinaatte ottaa? 4. väsyttää immunologian, 5. tappoi jo kaikki koe-eläimet. Mikä tässä on niin hauskaa? 😅🤣

Vierailija
156/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan millainen ääni on sitten kellossa kun hitaimmatkin tajuaa piikitysten ajavan kehon immuunikatoon. Kiva varmaan sitten tehdä terminaalivaiheen aidspotilaana kolmivuorotyötä. Onnea matkaan pöljät.

Vierailija
157/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi täällä oikein riemuitaan, kun hoitajia lähtee alalta. Montako piikkiä meinaatte ottaa? 4. väsyttää immunologian, 5. tappoi jo kaikki koe-eläimet. Mikä tässä on niin hauskaa? 😅🤣

Ai se on muuttunut nyt nuan. 4 väsyttää ja vasta 5 tappaa.

Aiemmin se oli teidän mukaan ensin 1 väsyttää ja 2 tappaa. Sitten se siirtyi 2 väsyttää ja 3 tappaa..

Te siirtelette tolppia sitä mukaa kun teidän "ennusteet" ei osu 😂😂😂

Vierailija
158/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkkejä että rokotteet aiheuttaisivat immuunikatoa tai vakavia haittavaikutuksia. Rokotehaittoja ei edes ole hoidettu sairaaloissa kuin kourallinen.

Vierailija
159/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää hoitajat, että teillä on ammattiliitto, joka ei puolusta teidän oikeuksianne. Itse olisi siitä aika huolissani. Jos te ette osaa pitää keskenänne yhtä niin ei teillä ole mitään mahdollisuuksia selviytyä tai saada palkankorotuksiakaan. Tämä on vähän sama tilanne kun lapset riitelevät karkkipussista ja karkkipussi putoaa riidan seurauksena kaivoon. Kukaan ei saa mitään.

Vierailija
160/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää hoitajat, että teillä on ammattiliitto, joka ei puolusta teidän oikeuksianne. Itse olisi siitä aika huolissani. Jos te ette osaa pitää keskenänne yhtä niin ei teillä ole mitään mahdollisuuksia selviytyä tai saada palkankorotuksiakaan. Tämä on vähän sama tilanne kun lapset riitelevät karkkipussista ja karkkipussi putoaa riidan seurauksena kaivoon. Kukaan ei saa mitään.

Mitä mitä mitä....

Ammattiliitot on rokotusten kannalla ja näin puolustavat rokotettuja hoitajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan