Rokottamattomien ahdinko sotealalla
Nyt kuun vaihteessa siis loppuu palkanmaksu rokottamattomilta. Moni perhe jää tyhjän päälle oelkästää piikkipelon tai oman idrologiansa vuoksi.
Itselläni työt jatkuu kyllä normaalisti.
SH
Kommentit (216)
Meillä loppuun asti 6 hoitajaa hoki että heirätä ei voi laittaa pois koska työpaikka ei selviä ja laissa on porsaanreikä joka antaa heille oikeuden olla töissä rokottamattomana.
No hoitajat korvattiin nyt 7 uudella syksyllä valmistuneella jotka ovat perehdytyksessä parhaillaa ja tammikuun lopussa se on heippa niille kuudelle.
Se siitä porsaanreiästä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei onneksi naureskella kollegoille "kaffikämpässä", oli rokotteita tai ei.
Ei meilläkään muuta kuin syystä. Ja nyt on kyllä syytä nauraa. Ei ne oo enään kehdannu tulla edes samaan aikaan kaffille ku väellä on koko ajan naurus pitelemistä 😅
Oletko jotenkin ylpeä tuosta luonteestasi? En kyllä usko että olet oikeasti mitään muuta kuin tylsyyksissään tänne kirjoitteleva työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta jos olisi niin että olisitkin jonkun työkaveri, niin onneksi se joku en ole ainakaan minä. Mistä kaltaisiasi urpoja sikiää, etkö saanut lapsena rakkautta?
Tavallaan olen. Itse olen noudattanut ohjeita ja määräyksiä. En ole koskaan uskonut noiden hörhöjen minä minä asenteeseen että sillä olisi mitään vaikutusta. Ei saakaan olla vaikutusta.
He puhuivat koko viime vuoden naureskellen lampaista ja nyt pilkka sattuukin omaan nilkkaan. Ja joo.... Naurattaa aivan sairaaksi asti. Eniten naurattaa heidän tämän hetkinen asenne sorrettuina. Eivät enään kehtaa edes lwukaa nostaa rinnasta, mutta loppuun asti sen minkä on aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei onneksi naureskella kollegoille "kaffikämpässä", oli rokotteita tai ei.
Ei meilläkään muuta kuin syystä. Ja nyt on kyllä syytä nauraa. Ei ne oo enään kehdannu tulla edes samaan aikaan kaffille ku väellä on koko ajan naurus pitelemistä 😅
Oletko jotenkin ylpeä tuosta luonteestasi? En kyllä usko että olet oikeasti mitään muuta kuin tylsyyksissään tänne kirjoitteleva työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta jos olisi niin että olisitkin jonkun työkaveri, niin onneksi se joku en ole ainakaan minä. Mistä kaltaisiasi urpoja sikiää, etkö saanut lapsena rakkautta?
Tavallaan olen. Itse olen noudattanut ohjeita ja määräyksiä. En ole koskaan uskonut noiden hörhöjen minä minä asenteeseen että sillä olisi mitään vaikutusta. Ei saakaan olla vaikutusta.
He puhuivat koko viime vuoden naureskellen lampaista ja nyt pilkka sattuukin omaan nilkkaan. Ja joo.... Naurattaa aivan sairaaksi asti. Eniten naurattaa heidän tämän hetkinen asenne sorrettuina. Eivät enään kehtaa edes lwukaa nostaa rinnasta, mutta loppuun asti sen minkä on aloittanut.
Trolli. 🤣
Kaupan alallakin tarkistetaan uudessa työpaikassa mahdollisesti aloittaessa työkykyisyys, todennäköisesti koronarokotuksetkin, viimeistään työhöntulotarkastuksessa lääkärin luona. Kassasta ei saa työkyvyn menettänyt hoitsu yhtään päivärahaa. Että se siitä kortistoon siirtyvästä lepäämisaikomuksesta.
Nimimerkillä; Asioihin perehtynyt tuplarokotettu johdon assari, ei sote-alalla.
Tuskin kaupan alalle on ihan heti tulemas rokotepakkoa.
Tuskin kaupan alalle on ihan heti tulemas rokotepakkoa.
[/quote]
Sitä ei kukaan vielä tiedä, mihin paheneva tautitilanne vielä Suomessa johtaa. Esim. Italia.
Joo kyllä mä ainakin kannatan passia kaikille aloille.
Kun muutkin "harhaiset"kerta voidaan pakkolääkitä- ja piikittää niin MITEN IHMEESSÄ eis itten isteään näitä lääkepiikkien väkisillä työntäjiä?!! Ihmetyttää..harhaisiahan nämä kaikki rokotevastaiset, mikrosiruista ym. houruavat sekopäät ovat, ensin vaan neurolepti-piikit väkisin, että heidän harhat loppuvat (ja kaikki muukin aivotoiminta tosin sivussa, mutta eis e ole kiinnostanut näissä lääkehaitoissa aiemminkaan yhtikäs ketään!)ja sitten pakko-Corona-rokote, simple as that!:)
Koko ajanhan itsekin terveysalalla pakkolääkitsette traumatisoituneita, kiusattuja ihmisraunioita väkisin juuri näin, nii nmiten juuri nyt nämä MUILLE VAARALLISET (te itse rokotevastaiset)saavat sabotoida koko yhteiskuntaa ja kieltäytyä rokotteista, kun "mun keho ja mun mielipiteet!", no eihän se ole muillakaan pakkolääkityillä ikinä ollut! Eikä mitään oikeuksia kieltäytyä. Eikä paljon vakavat haitat painaneet vaakakupissa piikittää pakkolääkkeitänne! Rokotteista hyvin, hyvin harvat oikeasti saavat edes mitään haittoja. Jänniä erivapauksia on näissäkin terveysasioissa...
Ihan omakohtaisen tarinan jaan tässä.
Elettiin vuotta 2009, kun sikainfluenssa riehui valtoimenaan. Olin kohteliaasti tuolloin kertonut työpaikalla esihenkilölle ja työkavereille etten USKALLA ottaa tätä piikkiä.
Jouduin puhutteluun. Osastonhoitaja ilmoitti, että hän irtisanoo minut ellen hae samaisena päivä tuota rokotusta klo 15 mennessä.
Hän myöskin tiesi 100% faktana kertoa minulle, että olen Suomessa ainoa hoitaja joka on tätä rokotusta pelännyt ja pistää vastaan.
Tietenkin hain pakotettuna hakemaan rokotuksen ja oletin vuosien ajan olevani ainut hoitaja, joka kyseenalaisti tuon rokotuksen.
No rokotussuojani on kunnossa, olen ottanut kaikki koronarokotukset x3 sekä muut rokotukset joita työnkuvani edellyttää.
SH
Oliko se laki nyt siis, että sote alalla työskenteleviltä vaaditaan rokotepassi tai negatiivinen testitulos? Voisiko siis negatiivisella testituloksella työskennellä, jos tekisi koronatestin 3 päivän välein? Tulisi toki hintavaksi jatkuvat testit, mutta periaatteessa voisiko näin siis tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on sairaanhoitqja ja hänen vaimonsa terkka ja molemmat rokottamattomia. Palkka loppuu 1.2 ja kolme pientä olisi ruokittavana ja tupalaina päälle. Nyt sitten itketään.
Mikä järki on olla hoitoalalla töissä, jos ei usko lääketieteeseen? Ehkä on hyvä, että mätämunat poistuvat alalta.
Rokottamattomat sairaanhoitajat eivät ole mätämunia ja heidän poistaminen alalta on vain ja ainoastaan haitallinen ja huono asia.
Ainakin minun tietämäni rokottamattomat ovat niitä, jotka kertovat vapaa-ajallakin viisveisaavansa suosituksista, koska ”pomo ei vapaalla määrää”. Maskin käytöstä saa töissäkin muistuttaa erikseen, sillä juuri he saavat maskista hengitysvaikeuksia ja mikä kamalinta, finnejä. Kuinka paljon luottaisit tällaisen hoitajan arvostelukykyyn ja vastuullisuuteen muutenkaan?
Tottakai se on niin. Kun ei korona ei aidosti ole mitenkään iso juttu nuoremmille ihmsiille. En minä ainakaan ole flunssienkaan takia aiemmin hötkynyt, niin miksi sitten koronan. Rokotuksen otin, koska olen keski-ikäinen. Lapsilleni olen sanonut, ettei tarvi ottaa edes sitä rokotetta ja ei tarvi välittää maskeista yms. Tai oman maun mukaan. Miksi lapseni pitäisi hakea rokote ja kävellä maski naamalla sairauden takia, jonka on a)sairastanut hyvin lievänä ja b) tilastollisesti riski saada vakava tautimuoto on luokkaa "kaaduin tänään pihalla ja löin pääni vammauttavasti"? Emme me ole tasa-arvoisia koronan edessä, vaikka sitä yritetään syöttää, että "nuorikin voi saada vakavan tautimuodon". Juu, voi saada. Kuten vakavan vatsataudin, influenssan tai joutua liikenneonnettomuuteen. Korona on iäkkäiden sairaus. Keski-ikäisille satunnaisesti hankala.
Tilastollisesti ajatellen nuoresi voi kaatua ja vammautua/saada vakavan koronan; vaikka riski olisi pienikin, joillekin käy niin. Nuoresi ei siis ole muihin nuoriin nähden poikkeus.
Ihanaa. Kortistoon lepäämään. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee tätä ketjua, niin ihan vapaaehtoisesti voin sanoa heipat. Eipä ollut työssä juuri aiemminkaan hurraamista ja nyt kun teidän lurjusten todelliset kasvot paljastuivat, niin enköhän jätä teidät ihan keskenänne kaakattamaan piikkienne kera.
Juuri näin.
Katselkoot noista lampaista työntekijöitä. Mahtaa tulla työnantajille tukalat paikat.
Ihanaa. Itse pääsen kortistoon lepäämään.
Eipä tuolla paskapalla enää muutenkaan olisi kiinnostanut raataa.
Kortistoon lepäämään? Enpä usko, että se niin ihanaa on.
Vierailija kirjoitti:
Elettiin vuotta 2009, kun sikainfluenssa riehui valtoimenaan. Olin kohteliaasti tuolloin kertonut työpaikalla esihenkilölle ja työkavereille etten USKALLA ottaa tätä piikkiä.
Jouduin puhutteluun. Osastonhoitaja ilmoitti, että hän irtisanoo minut ellen hae samaisena päivä tuota rokotusta klo 15 mennessä.
Hän myöskin tiesi 100% faktana kertoa minulle, että olen Suomessa ainoa hoitaja joka on tätä rokotusta pelännyt ja pistää vastaan.Tietenkin hain pakotettuna hakemaan rokotuksen ja oletin vuosien ajan olevani ainut hoitaja, joka kyseenalaisti tuon rokotuksen.
No rokotussuojani on kunnossa, olen ottanut kaikki koronarokotukset x3 sekä muut rokotukset joita työnkuvani edellyttää.
SH
Ei sinusta ainakaan tarinankertojaksi ole. Mikä tässä oli siis se opetus / pointti?
Vierailija kirjoitti:
Oliko se laki nyt siis, että sote alalla työskenteleviltä vaaditaan rokotepassi tai negatiivinen testitulos? Voisiko siis negatiivisella testituloksella työskennellä, jos tekisi koronatestin 3 päivän välein? Tulisi toki hintavaksi jatkuvat testit, mutta periaatteessa voisiko näin siis tehdä?
Pitää olla lääkärin lausunto siitä, miksei voi ottaa rokotetta. Tällöin voi käydä rokottamattomana töissä, kunhan tosiaan käy noissa testeissä 72 tunnin välein. Eikö saakin asian kuulostamaan siltä, kuin tässä olisi joku malariaepäily. Vai ovatko lainsäätäjät katsoneet The Thingiä liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän myöskin tiesi 100% faktana kertoa minulle, että olen Suomessa ainoa hoitaja joka on tätä rokotusta pelännyt ja pistää vastaan.Tietenkin hain pakotettuna hakemaan rokotuksen ja oletin vuosien ajan olevani ainut hoitaja, joka kyseenalaisti tuon rokotuksen.
SH
Ei sinusta ainakaan tarinankertojaksi ole. Mikä tässä oli siis se opetus / pointti?
Pointtini oli lähinnä retorinen.. en ollutkaan Suomen ainoa hoitaja joka pelkäsi uusia rokotuksia.
Ovat siis muutkin hoitajat tämän jälkeen kyseenalaistaneet uudet rokotteet.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Aivan täyttä tuubaa taas, kyseessä on laiton irtisanominen ja mahdollisesti syrjintä. Aloitus on vain piikkilampaan säälittävä yritys saada muut samaan p askaan itsensä kanssa.
Kaikki jotka irtisanotaan niin yht äkkiä liittoon ja haastakaa työnantaja oikeuteen ym rikoksista. Voitatte varmasti ja alkaa työnantajan puntti tutisemaan kun tulee tuomioita kuin liukuhihnalta. Korvausten, sakkojen ja parin vuoden palkkojen kanssa plus molempien oikeuden käynti kulut.T: ay-juristi
Nyt notaatin tulisi kerrata veilä muutamat lakipykälät ja niiden keksinäiset suhteet:).
Otan rokotuksen heti, kun SYYLLISET asetetaan vastuuseen tästä SAA TANAN pandemiasta!!!!
KIINA🤬😤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jotenkin ymmärrä tätä asennetta. Suunatonta vahingoniloa ja voitonriemua jostain, mistä? Oikein nautitaan vastakkainasettelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitään muuta kuin työkyvyttömyyseläkeläinen. Ai että, niin kun se ihmisarvo häviää työkyvyn mukana, mutta kukaan ei sano sitä koskaan päin naamaa. T: sivusta, sellainen.