Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottamattomien ahdinko sotealalla

Vierailija
13.01.2022 |

Nyt kuun vaihteessa siis loppuu palkanmaksu rokottamattomilta. Moni perhe jää tyhjän päälle oelkästää piikkipelon tai oman idrologiansa vuoksi.
Itselläni työt jatkuu kyllä normaalisti.

SH

Kommentit (216)

Vierailija
101/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan täyttä tuubaa taas, kyseessä on laiton irtisanominen ja mahdollisesti syrjintä. Aloitus on vain piikkilampaan säälittävä yritys saada muut samaan p askaan itsensä kanssa.

Kaikki jotka irtisanotaan niin yht äkkiä liittoon ja haastakaa työnantaja oikeuteen ym rikoksista. Voitatte varmasti ja alkaa työnantajan puntti tutisemaan kun tulee tuomioita kuin liukuhihnalta. Korvausten, sakkojen ja parin vuoden palkkojen kanssa plus molempien oikeuden käynti kulut.

T: ay-juristi

hei "ay-juristi", ei ketään  työpaikasta irtisanota. Omalla työpaikalla esierkiksi rokotustodistus on pitänyt toimittaa työnantajalle tammikuun alussa. Vieläkin heillä, joilla ei todistusta ole, on mahdollista aloittaa rokotesarja 15.1, jolloin  voi jatkaa töitä helmikuussakin, kun on saanut edes sen yhden rokotteen ja on velvoitettu ne muutkin tavoitteesta (kolme) ottamaan. Jos taas ei halua ottaa rokotetta, niin on ilmoitettu, että korvaavaatyötä ei ole mahdollista työpaikallani  vanhustenhoidossa järjestää. Silloin rokottamattomat vain jäävät kotiin ja palkanmaksu lopetetaan.  En tiedä kun yhden rokottamattoman koko työpaikalla. Hän on siis itse asiasta kertonut.

Työnantaja syyllistyy työsopimuslain rikkeeseen. Jos ei lomauta tai irtisano henkilöitä, joille ei voida osoittaa niin sanotusti terveydentilan mukaisia työtehtäviä.

Palkanmaksun päättämiselle ei ole työsopimuslain mukaista perustetta, koska koko laki ei edes tunnista tilannetta.

Vierailija
102/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin saamaan jouluna tartunnan, niin voi jatkaa töissä tovin ilman rokotteita.  Toki ennenkuin vihreästä passista loppuu voima, niin siirryn takaisin naapurimaahan töihin kun siellä ei kysellä rokotteiden perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan täyttä tuubaa taas, kyseessä on laiton irtisanominen ja mahdollisesti syrjintä. Aloitus on vain piikkilampaan säälittävä yritys saada muut samaan p askaan itsensä kanssa.

Kaikki jotka irtisanotaan niin yht äkkiä liittoon ja haastakaa työnantaja oikeuteen ym rikoksista. Voitatte varmasti ja alkaa työnantajan puntti tutisemaan kun tulee tuomioita kuin liukuhihnalta. Korvausten, sakkojen ja parin vuoden palkkojen kanssa plus molempien oikeuden käynti kulut.

hei "ay-juristi", ei ketään  työpaikasta irtisanota. Omalla työpaikalla esierkiksi rokotustodistus on pitänyt toimittaa työnantajalle tammikuun alussa. Vieläkin heillä, joilla ei todistusta ole, on mahdollista aloittaa rokotesarja 15.1, jolloin  voi jatkaa töitä helmikuussakin, kun on saanut edes sen yhden rokotteen ja on velvoitettu ne muutkin tavoitteesta (kolme) ottamaan. Jos taas ei halua ottaa rokotetta, niin on ilmoitettu, että korvaavaatyötä ei ole mahdollista työpaikallani  vanhustenhoidossa järjestää. Silloin rokottamattomat vain jäävät kotiin ja palkanmaksu lopetetaan.  En tiedä kun yhden rokottamattoman koko työpaikalla. Hän on siis itse asiasta kertonut.

Työnantaja syyllistyy työsopimuslain rikkeeseen. Jos ei lomauta tai irtisano henkilöitä, joille ei voida osoittaa niin sanotusti terveydentilan mukaisia työtehtäviä.

Palkanmaksun päättämiselle ei ole työsopimuslain mukaista perustetta, koska koko laki ei edes tunnista tilannetta.

..kyllä on ihan lainvoimainen tilanne. Lakiahan on muutettu tuon rokotuspykälän tultua toistaiseksi voimaan.  Liitostakin on kerrottu, että päivärahaa ei kyseisessä tapauksessa makseta. Tapaus varmaan jotenki rinnastetaan siihen, ettei enää ole työhön sopiva, ja on itse aiheuttanut sen tilanteen, ettei ole työhön tällä hetkellä sopiva. Poikkeuksina omalla työpaikalla ovat ne, joilla on lääketieteellinen syy olla ottamatta rokotetta. Sen syynkin pitää olla lääkärin toteama, oma kertomus ei riitä.

Vierailija
104/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi naureskella kollegoille "kaffikämpässä", oli rokotteita tai ei.

Vierailija
105/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiuslakia käytetään kriisitilanteissa.

Sota-aikaan Suomessa oli jonkinmoinen laki, joka velvoitti asevelvollisuusiässä olleet miehet liittymään sotaväkeen. (En tunne asiaa tarkemmin). Jos niin ei tehnyt, niin mitäköhän siitä seurasi kieltäytyjille???

Vierailija
106/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..kyllä on ihan lainvoimainen tilanne. Lakiahan on muutettu tuon rokotuspykälän tultua toistaiseksi voimaan.  Liitostakin on kerrottu, että päivärahaa ei kyseisessä tapauksessa makseta. Tapaus varmaan jotenki rinnastetaan siihen, ettei enää ole työhön sopiva, ja on itse aiheuttanut sen tilanteen, ettei ole työhön tällä hetkellä sopiva. Poikkeuksina omalla työpaikalla ovat ne, joilla on lääketieteellinen syy olla ottamatta rokotetta. Sen syynkin pitää olla lääkärin toteama, oma kertomus ei riitä.

Tämä tilanne ei ole uusi.

2018, kun influenssapiikeistä tehtiin pakollisia. Eduskunnan oikeusasiamies totesi ettei tartuntatautilailla muuteta työsuhteen ehtoja tai muita normaaleja toimintatapoja. Lisäksi moni irtisanottu/lomautettu voitti oikeuskanteet asian tiimoilta. Jos työnantajat edes lähtivät kiistämään rikkeitään.

Vierailija
107/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy muuta työtä helpostikin. Rokotetut saattaa vähän itkaista, kun työmäärä kasvaa minun lähdettyä talosta. Niinkuin sanottu, palkka tulee kaupan tehtävistä seuraavaksi, jopa vähän parempana kuin ennen.

Vierailija
108/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei onneksi naureskella kollegoille "kaffikämpässä", oli rokotteita tai ei.

Ei meilläkään muuta kuin syystä. Ja nyt on kyllä syytä nauraa. Ei ne oo enään kehdannu tulla edes samaan aikaan kaffille ku väellä on koko ajan naurus pitelemistä 😅

En paljoa itse kehuskelisi tuollaisella työporukalla🤭 tiedätköhän edes kuinka luultavasti sinullekkin naureskellaan selkäsi takana?

Vierailija
109/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako olla ketään syntyperäistä rokottamatonta siellä ihan oikeasti.

Vierailija
110/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy muuta työtä helpostikin. Rokotetut saattaa vähän itkaista, kun työmäärä kasvaa minun lähdettyä talosta. Niinkuin sanottu, palkka tulee kaupan tehtävistä seuraavaksi, jopa vähän parempana kuin ennen.

Meillä on jo korvattu poislähtevät noilla syksyllä valmistuneilla hoitajilla. 6-hoitajaa on rokottamattomia ja 7 uutta on nyt heidän tilalle perehdytyksessä. Eli meillä ei haittaa poisjääneistä.

Itseasiassa rokottamattomat hoki vielä alkuviikkoon asti että he eivät voi jäädä pois töistä koska työpaikka ei selviydy. Ja laissa on porsaanreikä joka sallii heidän tekevän töitä. Noh johto ilmoitti heille että se on heippa. Se siitä porsaanreiästä 😂

Vierailija
111/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että EU:n asiakirjassa vuodelta 2019 tiedetään että rokotepassi tulee vuonna 2022.

https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/2019-2…

Olisko ettei liity koronaan mitenkään. Kas kun niitä rokotteita on muitakin pilvin pimein (tuberkuloosi, hepatiittisairaudet, ketlatauti, tuhkarokko....)

Huoh taas tätäkin .....

Mulla on ollu yksi rokotepassi jo 2009 asti. Siis keltakuumepassi.

Taidettiin puhua tuhkarokosta ennen koronaa. Se oli tulossa ongelmaksi ainakin Italiassa.

Vierailija
112/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tätä ketjua, niin ihan vapaaehtoisesti voin sanoa heipat. Eipä ollut työssä juuri aiemminkaan hurraamista ja nyt kun teidän lurjusten todelliset kasvot paljastuivat, niin enköhän jätä teidät ihan keskenänne kaakattamaan piikkienne kera.

Vierailija
113/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee tätä ketjua, niin ihan vapaaehtoisesti voin sanoa heipat. Eipä ollut työssä juuri aiemminkaan hurraamista ja nyt kun teidän lurjusten todelliset kasvot paljastuivat, niin enköhän jätä teidät ihan keskenänne kaakattamaan piikkienne kera.

Heippa 😂

Vierailija
114/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Heippa :D Tuplanaurut päälle.

Vierailija
115/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämän kirjoittaja, siis minä, olen tuplarokotettu, en sotealalla. Heipat vaan tollasille rokottamattomille, jos ei usko lääketieteeseen, niin miksi todellakin on alalla? 

Vierailija
116/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mahtaa tulla kova työvoimapula sitten.

Kusessa ovat kun hoitajat ym häipyvät.

Vierailija
117/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Katselkoot noista lampaista työntekijöitä. Mahtaa tulla työnantajille tukalat paikat.

Ihanaa. Itse pääsen kortistoon lepäämään.

Eipä tuolla paskapalla enää muutenkaan olisi kiinnostanut raataa.

Vierailija
118/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kirjoittaja, siis minä, olen tuplarokotettu, en sotealalla. Heipat vaan tollasille rokottamattomille, jos ei usko lääketieteeseen, niin miksi todellakin on alalla? 

"Minä olen tuplarokotettu", tuplakusetettu pikemminkin.

119/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei lopu työt eikä palkanmaksu. Porsaanreikä mahdollistaa sen, että jatkavat tasan samoissa töissä kuin ennenkin.

Työnnä sinä P  E  R  S  E  E  N  R  E  I   K   Ä     P   O   R   S   A   A    N   R    E   I    K   Ä   S      P   E   R    S    E    E    S  .....

Vierailija
120/216 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan komissio kertoi jo vuonna 2019 asiakirjassaan ennen kuin koronapandemiasta oli tietoa että rokotepassi käyttöön 2022

https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/2019-2…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi