Rokottamattomien ahdinko sotealalla
Nyt kuun vaihteessa siis loppuu palkanmaksu rokottamattomilta. Moni perhe jää tyhjän päälle oelkästää piikkipelon tai oman idrologiansa vuoksi.
Itselläni työt jatkuu kyllä normaalisti.
SH
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi täällä oikein riemuitaan, kun hoitajia lähtee alalta. Montako piikkiä meinaatte ottaa? 4. väsyttää immunologian, 5. tappoi jo kaikki koe-eläimet. Mikä tässä on niin hauskaa? 😅🤣
Se, että olet soteketjussa jengin kanssa, joka työskentelee päivät pitkät sairaaloissa, eivätkä ympärillä pyörivät kolmesti rokotetut lääkärit ole himppaakaan huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon että rokotepakko tulee valtakunnallisesti kaikille aloille.
Saisin nauraa ihan kippurassa kun nämä raukat ajettaisiin yhteiskunnan ulkopuolelle hiljalleen. 😆
Huomaa, että narsistisesta persoonallisuushäiriöstähän tämäkin rokotefanaatikko kärsii. Yritä edes saada psykiatrista hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on sairaanhoitqja ja hänen vaimonsa terkka ja molemmat rokottamattomia. Palkka loppuu 1.2 ja kolme pientä olisi ruokittavana ja tupalaina päälle. Nyt sitten itketään.
Hui, missä näin?
Pyydä ottamaan yhteyttä liittoon koska irtisanominen on laitonta. Vain se laki on hyväksytty että tietyissä tehtävissä tulee olla tietyt rokotteet - ja työnantajan on järjestettävä henkilölle muuta työtä, jos ei voi esim.enää riskiryhmiä hoitaa.Meillä on terkkareiksi esim.siirtynyt osa tai vastaanottoon mikä ei ole potilastyötä. Mutta esim.rokotuksia saa jakaa ja ottaa labrakokeita.
Kuulostaa että teiän työpaikalla on nyt vedetty vähän mutkia suoriksi ja työnantaja käyttää rokotetta verukkeena laittomille yt-neuvotteluille ?
Suoraan sanoen v...tuttaa, että rokottamattomat lusmut pääsevät lepäilemaan ja muut raatavat pienemmällä porukalla kentällä.
Saathan säkin mennä ilman palkkaa lusmuilemaan koska vain haluat. Ilman palkkaa nuokin lusmut ovat kuun vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisin nauraa ihan kippurassa kun nämä raukat ajettaisiin yhteiskunnan ulkopuolelle hiljalleen. 😆
Huomaa, että narsistisesta persoonallisuushäiriöstähän tämäkin rokotefanaatikko kärsii. Yritä edes saada psykiatrista hoitoa.
En tarvitse psyg hoitoa. Olen terveydenhuoltoalan yrittäjä ja täysin sitä mieltä että rokotepakko tulisi olla joka alalla. Itse lopetan palkanmaksun rokottamattomilta työntekijöiltäni kuun vaihteessa. Olen jopa jollain lailla iloinen siitä kun pöösen osittain eroon henkilöistä jotka välttelevöt vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on sairaanhoitqja ja hänen vaimonsa terkka ja molemmat rokottamattomia. Palkka loppuu 1.2 ja kolme pientä olisi ruokittavana ja tupalaina päälle. Nyt sitten itketään.
Hui, missä näin?
Pyydä ottamaan yhteyttä liittoon koska irtisanominen on laitonta. Vain se laki on hyväksytty että tietyissä tehtävissä tulee olla tietyt rokotteet - ja työnantajan on järjestettävä henkilölle muuta työtä, jos ei voi esim.enää riskiryhmiä hoitaa.Meillä on terkkareiksi esim.siirtynyt osa tai vastaanottoon mikä ei ole potilastyötä. Mutta esim.rokotuksia saa jakaa ja ottaa labrakokeita.
Kuulostaa että teiän työpaikalla on nyt vedetty vähän mutkia suoriksi ja työnantaja käyttää rokotetta verukkeena laittomille yt-neuvotteluille ?
Suoraan sanoen v...tuttaa, että rokottamattomat lusmut pääsevät lepäilemaan ja muut raatavat pienemmällä porukalla kentällä.
Melkoinen ääliö täytyy olla, että ensin ajaa osan hoitajista pois alalta ja sitten valittaa, kun täytyy tehdä töitä. Oletteko hoitajat kaikki näin tyhmiä? Teille ei pidä antaa minkäänlaista palkankorotusta, koska riitelette keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse psyg hoitoa. Olen terveydenhuoltoalan yrittäjä ja täysin sitä mieltä että rokotepakko tulisi olla joka alalla. Itse lopetan palkanmaksun rokottamattomilta työntekijöiltäni kuun vaihteessa. Olen jopa jollain lailla iloinen siitä kun pöösen osittain eroon henkilöistä jotka välttelevöt vastuuta.
Toivottavasti sinulle tulee konkurssi. Ei ole toivoakaan uusista työntekijöistä. Hyvä, että mädistä omenista päästään.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että rokottamattomat työttömät lapsineen vaan asettuvat ojan pohjalle, kuolemaan nälkään ja kylmyyteen? Saattaa nauru kippurassa loppua, kun alkavat muita ryöstellä elääkseen. Työssäkäyvän tenavalta iPhone 11, se myymällä omille tenaville loppukuun ruuat. Miettikääpä hetki millaista yhteiskuntaa te haluatte rakentaa. Milloinkaan ei ole mikään yhteiskunta siitä paremmaksi muuttunut, kun suuria määriä työikäisiä ihmisiä pakotetaan kadulle maleksimaan.
Pomo ilmoitti, että palkanmaksu loppuu ja hyvä niin, menen yksityiselle ja palkka on 27 e/h. Siellä ei kyselty rokotusten perään ja töitä riittää.
Mites sen pakon kanssa tehdään, kun WHO ilmoitti, että rokotuksista on haittaa eikä niitä voida jatkaa. Kukaan ei mene enää töihin?
Vierailija kirjoitti:
Pomo ilmoitti, että palkanmaksu loppuu ja hyvä niin, menen yksityiselle ja palkka on 27 e/h. Siellä ei kyselty rokotusten perään ja töitä riittää.
Tämä, tällä hetkellä sote-alalla voit kävellä minne tahansa laitokseen ja luultavasti voit aloittaa työt seuraavan päivän vuoroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että rokottamattomat työttömät lapsineen vaan asettuvat ojan pohjalle, kuolemaan nälkään ja kylmyyteen? Saattaa nauru kippurassa loppua, kun alkavat muita ryöstellä elääkseen. Työssäkäyvän tenavalta iPhone 11, se myymällä omille tenaville loppukuun ruuat. Miettikääpä hetki millaista yhteiskuntaa te haluatte rakentaa. Milloinkaan ei ole mikään yhteiskunta siitä paremmaksi muuttunut, kun suuria määriä työikäisiä ihmisiä pakotetaan kadulle maleksimaan.
Alkoholisti Simo Silmukin lauloi aikoinansa "sitä saa mitä tilaa"
Hulluja te olette fantasianne kanssa. Rokittamattomien lapset ryöstelevät jo rokotettujen lapsien puhelimia.
Mä toivon sydämessäni että pojasta polvi paranee ja lapsenne osaa jo aikuisena elää yhteiskunnassa. Sinulle toivon leppoisia aikoja kaupungin vuokrakämpässä 😉
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee taas vähän höpöjuttua 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluja te olette fantasianne kanssa. Rokittamattomien lapset ryöstelevät jo rokotettujen lapsien puhelimia.
Mä toivon sydämessäni että pojasta polvi paranee ja lapsenne osaa jo aikuisena elää yhteiskunnassa. Sinulle toivon leppoisia aikoja kaupungin vuokrakämpässä 😉
Onneksi on sen verran pääomatuloja, ettei töitä tarvi edes tehdä. Jatkakaa te vaan niissä lusuttavissa putkisukissa paskaa työtänne.
Meillä ainakin työnantaja on sanonut suoraan että on niin paljon puutoksia työvuorossa, ettei kenestäkään voida päästää irti ja työt jatkuvat normaalisti. He joutuvat vain käyttämään tehokkaampia maskeja. Sairasloma riittää eikä suinkaan johdu Koronasta, joka henkilökunnasta on ollut vain yhdellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on sen verran pääomatuloja, ettei töitä tarvi edes tehdä. Jatkakaa te vaan niissä lusuttavissa putkisukissa paskaa työtänne.
Tämä paljasti että et ole edes ollut työelämässä. Työtön pummi täällä huutelee 😂😂😂
Ja sulla jotain pääomatuloja. Voi vitt#😆😆😆
Työtön pummi?
Onko sun vaikea myöntää sellainen tosiasia, että aika suuri osa meistä on ensinnäkin a) pärjännyt koulussa b) opiskellut kunnon tutkinnon c) tienannut kunnolla rahaa d) ymmärtänyt sijoittaa ne jo parin kymmenen vuoden ajan ja e) jättänyt fiksusti koronarokotteet ottamatta, jotta pääsee myös nauttimaan kaikesta edellämainitusta terveenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ei ole olemassa mitään rokotuspakkoa, työnantaja saa itse päättää, missä tehtävissä tarvitaan rokotuksia. Ja katsota minkä tahansa yksityisen terveyspalvelufirman sivuja, siellä suunnilleen anellaan väkeä töihin ja palkka on ihan kilpailukykyinen ainakin keikkalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ei ole olemassa mitään rokotuspakkoa, työnantaja saa itse päättää, missä tehtävissä tarvitaan rokotuksia. Ja katsota minkä tahansa yksityisen terveyspalvelufirman sivuja, siellä suunnilleen anellaan väkeä töihin ja palkka on ihan kilpailukykyinen ainakin keikkalaiselle.
Huomaa ettet taida olla alalla tai sitten olet vain lähihoitajana tai laitossiivoojana jossain pienkodissa.
Työnantaja ei sitä asiaa päätä. Valvira ja aluehallintavirasto päättävät sen asian pomosi puolesta.
Kulaan järkevä yksityispuolen työnantaja ei halua jäädä kiinni siitä että on käyttänyt rokottamattomia henkilöitä työssä vasten lakia. Sillä menettää luvat nopeasti.