Rokottamattomien ahdinko sotealalla
Nyt kuun vaihteessa siis loppuu palkanmaksu rokottamattomilta. Moni perhe jää tyhjän päälle oelkästää piikkipelon tai oman idrologiansa vuoksi.
Itselläni työt jatkuu kyllä normaalisti.
SH
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että EU:n asiakirjassa vuodelta 2019 tiedetään että rokotepassi tulee vuonna 2022.
https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/2019-2…
Olisko ettei liity koronaan mitenkään. Kas kun niitä rokotteita on muitakin pilvin pimein (tuberkuloosi, hepatiittisairaudet, ketlatauti, tuhkarokko....)
Huoh taas tätäkin .....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on sairaanhoitqja ja hänen vaimonsa terkka ja molemmat rokottamattomia. Palkka loppuu 1.2 ja kolme pientä olisi ruokittavana ja tupalaina päälle. Nyt sitten itketään.
Mikä järki on olla hoitoalalla töissä, jos ei usko lääketieteeseen? Ehkä on hyvä, että mätämunat poistuvat alalta.
Rokottamattomat sairaanhoitajat eivät ole mätämunia ja heidän poistaminen alalta on vain ja ainoastaan haitallinen ja huono asia.
Ainakin minun tietämäni rokottamattomat ovat niitä, jotka kertovat vapaa-ajallakin viisveisaavansa suosituksista, koska ”pomo ei vapaalla määrää”. Maskin käytöstä saa töissäkin muistuttaa erikseen, sillä juuri he saavat maskista hengitysvaikeuksia ja mikä kamalinta, finnejä. Kuinka paljon luottaisit tällaisen hoitajan arvostelukykyyn ja vastuullisuuteen muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Niinhän te luulette että saatte jatkaa töissä rokottamattomina. Sillä teidän esimiehellä ei ole asiaan mitään muuta sanottavaa kuin hei hei. Hän ei sitä asiaa voi itse päättää saako rokottamaton tehdä töitä vai ei.
Meillä on täällä Suomessa sellainen kuin laki joka sen päättää ja se että nojaatte kohtaan missä puhutaan että rokottamatonta työntekijää voidaan poikkeustilanteessa käyttää työvoimana. Sen kohdan täyttymiseen ei riitä että joku vain sanoo ettei ole muita.Kuun vaihteessa loppuu valtakunnallisesti rokottamattomien palkanmaksu.
T. Esimies
Juu,joutuu esimiehenkin kentälle töihin kun muut hoitajat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi ottaa rokotetta reumasairauden vuoksi ja siltikin mulla menew työpaikka alta. Onko reilua? Ei ole ja niin sanoo myös johtoporras mutta näin se vain menee minun kohdalla. Löysin sijaisuuden rakennussiivouksesta hetkeksi aikaa.
Kurja tilanne :( Mullakin on reumasairaus eli nivelreuma ja siihen sytostaattilääkitys ja just sen vuoksi otin rokotteen. Jos ei olisi tuota lääkitystä aloitettu 8 kk sitten, olisin voinut (mulla on etätyö) eristäytyä aika hyvin, mutta lääkityksen vuoksi joudun käymään säännöllisesti kontrolliverikokeissa. Reumalääkärin suosituksesta otin rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän te luulette että saatte jatkaa töissä rokottamattomina. Sillä teidän esimiehellä ei ole asiaan mitään muuta sanottavaa kuin hei hei. Hän ei sitä asiaa voi itse päättää saako rokottamaton tehdä töitä vai ei.
Meillä on täällä Suomessa sellainen kuin laki joka sen päättää ja se että nojaatte kohtaan missä puhutaan että rokottamatonta työntekijää voidaan poikkeustilanteessa käyttää työvoimana. Sen kohdan täyttymiseen ei riitä että joku vain sanoo ettei ole muita.Kuun vaihteessa loppuu valtakunnallisesti rokottamattomien palkanmaksu.
T. Esimies
Tarviiko ihmetellä miksi huono johtaminen on sotealan suurin ongelma?
No näkeehän tuon sokea reettakin, ettei hän ole mikään esimies. Minäkin voin väittää vaikka olevani suomen presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että rokottamattomat pskasiat joutuvat vähän kärsimään
Kohta sinäkin saat kärsiä kun rokotushaitat selviää. Nythän on jo selvinnyt, että ne haittaa omaa ommuunitoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että rokottamattomat pskasiat joutuvat vähän kärsimään
Kohta sinäkin saat kärsiä kun rokotushaitat selviää. Nythän on jo selvinnyt, että ne haittaa omaa ommuunitoimintaa.
Immuunitoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on sairaanhoitqja ja hänen vaimonsa terkka ja molemmat rokottamattomia. Palkka loppuu 1.2 ja kolme pientä olisi ruokittavana ja tupalaina päälle. Nyt sitten itketään.
Mikä järki on olla hoitoalalla töissä, jos ei usko lääketieteeseen? Ehkä on hyvä, että mätämunat poistuvat alalta.
Rokottamattomat sairaanhoitajat eivät ole mätämunia ja heidän poistaminen alalta on vain ja ainoastaan haitallinen ja huono asia.
Ainakin minun tietämäni rokottamattomat ovat niitä, jotka kertovat vapaa-ajallakin viisveisaavansa suosituksista, koska ”pomo ei vapaalla määrää”. Maskin käytöstä saa töissäkin muistuttaa erikseen, sillä juuri he saavat maskista hengitysvaikeuksia ja mikä kamalinta, finnejä. Kuinka paljon luottaisit tällaisen hoitajan arvostelukykyyn ja vastuullisuuteen muutenkaan?
Tottakai se on niin. Kun ei korona ei aidosti ole mitenkään iso juttu nuoremmille ihmsiille. En minä ainakaan ole flunssienkaan takia aiemmin hötkynyt, niin miksi sitten koronan. Rokotuksen otin, koska olen keski-ikäinen. Lapsilleni olen sanonut, ettei tarvi ottaa edes sitä rokotetta ja ei tarvi välittää maskeista yms. Tai oman maun mukaan. Miksi lapseni pitäisi hakea rokote ja kävellä maski naamalla sairauden takia, jonka on a)sairastanut hyvin lievänä ja b) tilastollisesti riski saada vakava tautimuoto on luokkaa "kaaduin tänään pihalla ja löin pääni vammauttavasti"? Emme me ole tasa-arvoisia koronan edessä, vaikka sitä yritetään syöttää, että "nuorikin voi saada vakavan tautimuodon". Juu, voi saada. Kuten vakavan vatsataudin, influenssan tai joutua liikenneonnettomuuteen. Korona on iäkkäiden sairaus. Keski-ikäisille satunnaisesti hankala.
Vierailija kirjoitti:
Aivan täyttä tuubaa taas, kyseessä on laiton irtisanominen ja mahdollisesti syrjintä. Aloitus on vain piikkilampaan säälittävä yritys saada muut samaan p askaan itsensä kanssa.
Kaikki jotka irtisanotaan niin yht äkkiä liittoon ja haastakaa työnantaja oikeuteen ym rikoksista. Voitatte varmasti ja alkaa työnantajan puntti tutisemaan kun tulee tuomioita kuin liukuhihnalta. Korvausten, sakkojen ja parin vuoden palkkojen kanssa plus molempien oikeuden käynti kulut.T: ay-juristi
hei "ay-juristi", ei ketään työpaikasta irtisanota. Omalla työpaikalla esierkiksi rokotustodistus on pitänyt toimittaa työnantajalle tammikuun alussa. Vieläkin heillä, joilla ei todistusta ole, on mahdollista aloittaa rokotesarja 15.1, jolloin voi jatkaa töitä helmikuussakin, kun on saanut edes sen yhden rokotteen ja on velvoitettu ne muutkin tavoitteesta (kolme) ottamaan. Jos taas ei halua ottaa rokotetta, niin on ilmoitettu, että korvaavaatyötä ei ole mahdollista työpaikallani vanhustenhoidossa järjestää. Silloin rokottamattomat vain jäävät kotiin ja palkanmaksu lopetetaan. En tiedä kun yhden rokottamattoman koko työpaikalla. Hän on siis itse asiasta kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi ottaa rokotetta reumasairauden vuoksi ja siltikin mulla menew työpaikka alta. Onko reilua? Ei ole ja niin sanoo myös johtoporras mutta näin se vain menee minun kohdalla. Löysin sijaisuuden rakennussiivouksesta hetkeksi aikaa.
Onko lääkäri sitten suositellut, ettet rokotetta ota? Minullakin autoimmuunisairaus ja siihen kova lääkitys, mutta juuri tämän vuoksi rokote erityisesti suositeltiin ottamaan. Lääkitykseni vuoksi en voi ottaa rokotteita, jotka sisältävät eläviä taudinaiheuttajia, mutta koronarokote ei näihin kuulu.
Ehdottomasti ymmärrän niitä, joilla on lääkärin toteama este rokotuksen ottamiseen. Heille tulee tietenkin työnantajan järjestää korvaavaa työtä.
Oikeasti, miten te jotkut rokotetut olette noin katkeria? Olisikohan teidänkin kannattanut jättää ne piikit ottamatta, niin ei tarvitse noin sekaisin ajatuksistaan olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen myös huomannut saman että rokottamattomat keskimääräistä leväperäisempää porukkaa. Vähät piitataan muista tai yhteisistä säännöistä muutenkaan. Jotenkin mulla tulee romanit näistä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Joo iloitkaa rokotetut hoitajat kun saatte alimiehityksellä vetää ilman lomia kun valmiuslaki tulee voimaan.
Tämä, ei käy kateeksi! Nyt yritetään ajaa rokotetutkin ahdinkoon vissiin.
hoitajiksi pitäisi päästää vain rokottamattomia. rokottamattomien sairastuessa heille tulee oireita ja he ymmärtävät jäädä saikulle. rokotetut sairastuneet taas ovat oireettomia ja levittävät salakavalasti koronaa potilaisiin
Lähihoitajien kohdalla onnistuisiko kysellä töitä päiväkodista?
Siellä ei tarvi rokotustodistusta.
Meidän työpaikalla nyt kaksi rokottamatonta hoitajaa. Yksi sh ja yksi lh. Kuun vaihteessa heidän työnsä loppuu tai diis palkan maksu ja työ.
Uskon että eivät palaa enään nöyryytettynä kaiken tämän jälkeen enään töihin ainakaan meidän sairaalaan. Sen verran ottaa heillä luonnon päälle.
Työpaikan toimintaan ei vaikuta millään lailla heidän poisjäänti sillä syksyllä paperit saaneet korvaavat heidän työnsä ja ovat jo perehdytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla alkoi viime viikolla sairastumisbuumi, sairastuneet ovat rokotetettuja vanhuksia ja hoitajia.
Mites tämä liittyy tähän keskusteluun mitenkään 🤔
Siten että rokottamattomia ei voi syrjiä sillä verukkeella että he eivät ole ottaneet moneen kertaan tehottomaksi todettuja rokotteita.
Tässä on kyseessä taas rokotettujen henkisestä ongelmasta, siitä katkeruudesta joka johtui rokotusten epäonnistumisesta ja siitä että rokoteuskovaisten maailma tältä osin meni nurin.
Valitettavasti tämä korona nyt vaan on sellainen tauti joka meidän pitää yhdessä vaan kestää. Se vaan pitää tunnustaa että lääketieteen keinot ovat nyt melko riittämättömiä, mutta eivät toki täysin hyödyttömiä. Liikkumisrajoitukset, sosiaalinen eristyminen ja hyvä hygienia ym. ovat päteviä keinoja koronan vastaisessa taistelussa.
Mielummin huolellinen ja varovainen rokottamaton kuin rokotettu huithapeli . Pelkkä rokotus ei tuo autiutta .
Juu ne hoitaa niitä rokottamattomia, antavta happea ja sitten myöhemmin tehohoidossa valvovat elintoimintoja 3 viikkoa kunnes exitus.