Miksi naiset ja miehet eivät käytä hattuja?
Voi että olisi kaunis näky kun miehillä olisi silinterihattu ja puku päällä ja naisilla leveälierinen kukkahattu ja kaunis mekko päällä.
Kommentit (28)
Miksi naiset ja miehet eivät käytä hattuja kun naiset ja miehet KÄYTTÄÄ hattuja. Hattu se on pipokin.
Totta, ikuinen pipo päässä kulkeminen alkaa sieppaamaan. Suomessa ei ole ollut enää vuosikymmeniin miehillä tyylikästä hattukultuuria. Ennen oli toisin, herrasmiehet pukeutuivat tyylikkäisiin hattuihin "yhteiskunnallisesta asemasta" riippumatta. Olisiko aika kaivaa Stetsonit ja Borsalinot esiin?
Suomalainen miesrokkari pitää knallia tai silinteriä tai muuta vastaavaa koska muuten häntä pidettäisiin ulkokuoren perusteella pelkkänä hamppina eikä boheemina nerona.
Olen isopäinen yksilö. Ei löydy sopivia hattuja minulle. Jotenkin siedettävän ylioppilaslakin löytäminen aikoinaan oli yhtä tuskaa. Pipot onneksi venyy.
Vierailija kirjoitti:
entäs muunsukupuoliset?
En ymmärrä kysymystä. Minulle on olemassa tasan kaksi sukupuolta - mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen isopäinen yksilö. Ei löydy sopivia hattuja minulle. Jotenkin siedettävän ylioppilaslakin löytäminen aikoinaan oli yhtä tuskaa. Pipot onneksi venyy.
Ei mitään pipoja. Voisit teetättää itsellesi mittojesi mukaisen hatun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ja miehet eivät käytä hattuja kun naiset ja miehet KÄYTTÄÄ hattuja. Hattu se on pipokin.
Pipot ovat rumia. Oikea hattu sen olla pitää!
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää hyvää ja koristeellista kolmikolkkahattua, mutta ei ollut cittarissa eikä prismassakaan. Solkikengistä puhumattakaan.
Kirpputorit, netti, second hand storet jne?
Muoti muuttuu, pojilla ja miehillä on kesäisin lippikset. Talvisin pipo tai karvareuhka, jos sitäkään.
Ennen hattu oli muotia ja miehen ei katsottu olevan melkein sopivaa kulkea ulkona ilman sellaista. Hatuttomuus oli lapsille. Näin ne ajat muuttuvat. Itse en panisi pahakseni jos ihmiset muuttuisivat tyylikkäämmiksi kuten ennen vanhaan eli miehillä puku tai siistit housut ja kauluspaita vähintään ja naisilla enemmän mekkoja ja hameita. Hattukin voisi olla ihan hieno juttu. Tuo ei saisi vaan jäädä pelkästään muotiin vaan mieluummin ottaisin hieman vanhanaikaisia käytöstapoja siihen oheen sitten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että silinteriä ei käytetä kuin juhlapukeutumisessa.
Jep, tohtorismiehen (väitelleen) merkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää hyvää ja koristeellista kolmikolkkahattua, mutta ei ollut cittarissa eikä prismassakaan. Solkikengistä puhumattakaan.
ohis, mutta hyi hele... pukeudun sään mukaan ja nyt päässä on ollut pipo tai huppu lyhyissä ulkoiluissa. Kesällä pidin kuumina päivinä olkilierihattua, mutta kirpputoreilta en ostaisi ikinä mitään sellaisia, enkä paljon muutakaan.
Yksi poikaystäväni nuorena alkoi käyttämään baskeria ja se oli ihan karsea.
Perusta ap hattuliike. Käy kirppiksiltä ostamassa reuhkoja, korjaa ne, tee uusia, tilaa ulkomailta jne. Katsotaan kuinka nopeasti liike on entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis, mutta hyi hele... pukeudun sään mukaan ja nyt päässä on ollut pipo tai huppu lyhyissä ulkoiluissa. Kesällä pidin kuumina päivinä olkilierihattua, mutta kirpputoreilta en ostaisi ikinä mitään sellaisia, enkä paljon muutakaan.
Yksi poikaystäväni nuorena alkoi käyttämään baskeria ja se oli ihan karsea.
Tee itse tai teetätä sellainen kunnon hattu äläkä valita.
Mä käytän kesällä lierihattua. Mulla on kaksi huopahattua, käytettynä ostettuja muuten (tiedoksi yököttelijälle). Kärsin aurinkoihottumasta, joten mun täytyy suojata naamaani. Tietääkö aloittaja, mikä suurin ongelma on isoissa hatuissa? Se, että tuuli helposti tarttuu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Perusta ap hattuliike. Käy kirppiksiltä ostamassa reuhkoja, korjaa ne, tee uusia, tilaa ulkomailta jne. Katsotaan kuinka nopeasti liike on entinen.
Suvussamme on hattuliike, mikä on toiminut yli 30 vuotta ja toimii edelleen. Ei ole entinen liike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että silinteriä ei käytetä kuin juhlapukeutumisessa.
Jep, tohtorismiehen (väitelleen) merkki
Onhan niitä muitakin (ei lippis tai pipo) hattuja miehille kuin silinterihattu esimerkiksi knallihattu tai huopahattu ym.