Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä yksinkertaisesta syystä ihmiset eivät enää pelaa ja pidä klassisesta Monopoly -pelistä

Vierailija
13.01.2022 |

Peli opettaa että kommunismi on hyvästä ja monopolit pahasta vaikka oikeassa elämässä mopolit kuten Disney, Apple, Google, Martel ja Amazon ovat oikeasti hyviä ja se todellinen paholainen jota tulee pelätä on kommunismi eli sosialismi. Monopoly on täysin todellisuudesta erkaantunut lautapeli, jonka ihmiset ovat nykypäivänä huomanneet ja siksi lakanneet pelaamasta ja tykkäämästä kyseisestä lautapelistä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki tähän tutkimukseen? Kiinnostaa miten tämä mullistava asia on todettu, soiteltu puolelle maailman väestöstä ja kysytty? Vai lähetetty kyselykaavake?

Vierailija
2/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki tähän tutkimukseen? Kiinnostaa miten tämä mullistava asia on todettu, soiteltu puolelle maailman väestöstä ja kysytty? Vai lähetetty kyselykaavake?

Ööh, missä kohtaa aloittaja väitti tästä tehdyn jonkun tutkimuksen? Eiköhän kyseessä ollut ihan vaan mielipiteensä, josta voi olla samaa tai eri mieltä.

Itse näen asian niin, että Monopoli on menettänyt suosiotaan ihan vaan koska se on nykystandardeilla katsottuna turkasen huono peli. Ja itse asiassa, jo alun perinkin kys. peli oli tarkoitettu kapitalismin parodiaksi. Katsokaa vaikka Googlesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä Monopolista, koska kyseessä on mekaniikaltaan huono ja pitkäveteinen peli. Lakkasin pelaamasta sitä siinä vaiheessa, kun perheeseemme hankittiin parempia pelejä.

Suosikkipelini on Puerto Rico. En siltikään kannata orjuutta.

Vierailija
4/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä pitänyt monopolista.

Vierailija
5/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, missä kohtaa aloittaja väitti tästä tehdyn jonkun tutkimuksen? Eiköhän kyseessä ollut ihan vaan mielipiteensä, josta voi olla samaa tai eri mieltä.

Itse näen asian niin, että Monopoli on menettänyt suosiotaan ihan vaan koska se on nykystandardeilla katsottuna turkasen huono peli. Ja itse asiassa, jo alun perinkin kys. peli oli tarkoitettu kapitalismin parodiaksi. Katsokaa vaikka Googlesta.

No ihan selvästihän ap toteaa ettei peliä enää pelata ja luettelee syyt siihen. Ei se missään ilmaisen että tuo on hänen mielipiteensä. Jos ap kerran tietää jotta asia on näin niin kiinnostaa missä on ne faktat tähän tietoon.

Vierailija
6/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on hiukan lääkityksen tarpeessa.

Vierailija
7/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan selvästihän ap toteaa ettei peliä enää pelata ja luettelee syyt siihen. Ei se missään ilmaisen että tuo on hänen mielipiteensä. Jos ap kerran tietää jotta asia on näin niin kiinnostaa missä on ne faktat tähän tietoon.

Minun mielestäni ap esittää oman käsityksensä pelin suosion romahtamisesta.

Olen suuri faktojen ystävä, mutta minuakin alkaa vähän nyppiä tämä jatkuva ”linkki, linkki”-huutelu. En tiedä, onko se merkki siitä, ettei oman perustellun mielipiteen esittäminen onnistu.

Nro 3, siis eri mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
8/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä klassinen peli oli ennen jokaisen suosikki mutta nyt se on menettänyt suosiotaan - ”on päivänselvää että…”

Vierailija
9/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esittää minkä tahansa väitteen niin tulee myös esittää tieteellinen tutkimus väitteensä tueksi ja lähteeksi. Muussa tapauksessa kannattaa pitää suunsa kiinni ja olla kirjoittamatta jos mitään tutkimusta ja tieteellistä paperia ei ole. Todisteiden puute nimittäin osoittaa että esitetty väite on epätosi eli valhe eikä väite ole silloin pätevä ja pidä paikkaansa.

Vierailija
10/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei näköjään pysty perustelemaan väittämiään "faktoja". Että onko hän tullut näihin päätelmiin sen takia kun joku henkilö tuttavapiirissään ei enää pelaa Monopolia. Vai onko tästä tehty oikeasti joku tutkimus.

Aloituksesta ei käy millään tavalla ilmi että päätelmät on vain ap:n mielipiteitä. On vain jyrkästi lueteltuja toteamuksia.

Vierailija
11/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten minustakin tulee kommunisti, jos Monopolikin on. Eihän sen parempaa suositusta voi olla.

Kommuinistina ehdotan, että Monopoli kielletään, koska se on kapitalistinen peli.

Vierailija
12/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esittää minkä tahansa väitteen niin tulee myös esittää tieteellinen tutkimus väitteensä tueksi ja lähteeksi. Muussa tapauksessa kannattaa pitää suunsa kiinni ja olla kirjoittamatta jos mitään tutkimusta ja tieteellistä paperia ei ole. Todisteiden puute nimittäin osoittaa että esitetty väite on epätosi eli valhe eikä väite ole silloin pätevä ja pidä paikkaansa.

Mihin se tieteellinen paperisi unohtui?

Vierailija
13/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minäkin voisin tulla tänne mesoamaan että kaalin suosio on romahtanut, ihmiset ei enää syö kaalia koska se on ravinneköyhä. Ihan vaan siksi koska en satu syömään sitä itse. Ja koska en itte syö niin tietenkin kaikki muutkin jättävät syömättä.

Vierailija
14/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monopoli on tylsä peli, jota viitsii pelata tasan siihen asti että joku saa ostettua ne parhaat paikat.

Vierailija
15/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei näköjään pysty perustelemaan väittämiään "faktoja". Että onko hän tullut näihin päätelmiin sen takia kun joku henkilö tuttavapiirissään ei enää pelaa Monopolia. Vai onko tästä tehty oikeasti joku tutkimus.

Aloituksesta ei käy millään tavalla ilmi että päätelmät on vain ap:n mielipiteitä. On vain jyrkästi lueteltuja toteamuksia.

Minun mielestäni voi aivan hyvin päätellä arkikokemuksella, että Monopolin pelaaminen on vähentynyt. Aivan kuten vaikkapa VHS-tallenteiden katselu tai Sininen enkeli -drinkin juominen on vähentynyt.

Näiden vähentymisen syitä voimme sitten yhdessä pohtia. Jos joku haluaa tehdä asiasta tieteellisen tutkimuksen, niin hienoa. Mutta voimme kyllä keskustella aiheesta muutenkin.

Vierailija
16/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP se kiskoo vähintään kolme koria Kool-Aidia viikossa.

Vierailija
17/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni voi aivan hyvin päätellä arkikokemuksella, että Monopolin pelaaminen on vähentynyt. Aivan kuten vaikkapa VHS-tallenteiden katselu tai Sininen enkeli -drinkin juominen on vähentynyt.

Näiden vähentymisen syitä voimme sitten yhdessä pohtia. Jos joku haluaa tehdä asiasta tieteellisen tutkimuksen, niin hienoa. Mutta voimme kyllä keskustella aiheesta muutenkin.

Onko sinulla tieteellisiä todisteita näiden väitteiden tueksi? Linkkiä tähän tieteelliseen tutkimukseen ja siitä julkaistuihin vertaisarvioituihin papereihin? Jos ei niin älä esitä sellaisia väitteitä ja mielipiteitä joita et voi todistaa. Kaikkea ei tarvitse sanoa.

Vierailija
18/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHS vertauksen ymmärrän mutta en tuota drinkkiä. Mulla ei ole ollut hajuakaan että tuon drinkin juominen on vähentynyt, ei liity mun arkikokemuksiin. Samaten Monopoli, millä arkikokemuksella minä pystyn päättelemään että sen pelaaminen on vähentynyt? Varsinkin kun sukulaislapset sitä innokkaasti pelaa. Voisitko selittää tarkemmin. Siksi minä haluan jotain faktaa näihin kaikenlaisiin väittämiin koska kuka tahansa voi väittää mitä tahansa pelkästään omiin kokemuksiin tukeutuen.

Vierailija
19/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monopoli on edelleen hyvä seurapeli! Se on aina ollut suosikkini.

Vierailija
20/24 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHS vertauksen ymmärrän mutta en tuota drinkkiä. Mulla ei ole ollut hajuakaan että tuon drinkin juominen on vähentynyt, ei liity mun arkikokemuksiin. Samaten Monopoli, millä arkikokemuksella minä pystyn päättelemään että sen pelaaminen on vähentynyt? Varsinkin kun sukulaislapset sitä innokkaasti pelaa. Voisitko selittää tarkemmin. Siksi minä haluan jotain faktaa näihin kaikenlaisiin väittämiin koska kuka tahansa voi väittää mitä tahansa pelkästään omiin kokemuksiin tukeutuen.

Monopolin suosion vähentymisen voi päätellä ihan samoilla perusteilla kuin VHS-tallenteiden katselun vähentymisen.

Monet lapset ja nuoret pelaavat sähköisiä pelejä. Toiset taas edelleen pelaavat paljon lautapelejä, kuten esimerkiksi minun perheeni. Lapset saattavat meillä joskus pelata Monopolia, mutta koska valikoima on nykyään laajempi ja uudemmat pelit mekaniikaltaan parempia, valintamme on useimmiten jokin muu. Liikun jonkin verran lautapelaajien verkkofoorumeilla, ja livenäkin olen lautapelikerhossa käynyt, ja kaikissa näissä olen saanut tukea havainnolle, ettei Monopoli ole enää samanlainen suosikki kuin takavuosina.

Mitä taas tulee Sininen enkeli -drinkin suosioon, sitä voi arvioida vaikkapa tarkastelemalla 1980-luvun ja nykypäivän drinkkilistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän