Vain Elämää 2022 Official
Seiska aloitti jo paljastuksilla uudesta kaudesta:
Meiju Suvas, Tommi Läntinen, Pete Parkkonen, Jyrki69, Yona, Redrama, Erika Vikman ja Mikko Alatalo
Mitäs mieltä olette?
Odotan kovasti Yonaa, mutta muut vaikuttavat aika yhdentekeviltä itselleni. Erikalla on tosin ihan hyvä ääni ja Petellä kai myös.
Kommentit (4176)
Vierailija kirjoitti:
Tommi ei oikein tykännyt siitä, kun Jyrki oli veikannut hänen esittävän Never say die -kappaleen.
Otti kai jotenkin loukkauksena iästään :D
Ohan se Tommi jo kuudenkympin ja kuoleman välillä. :D
Vierailija kirjoitti:
Olis pitänyt vetää: Brandon Lee, Perfect skin, The Chair, Gothic Girl, Betty Blue ja Never say die.
Nuo kappaleet ainakin parempia kuin Lost Boys.
No mutta eikö se ollut hyvä ettei kukaan pilannut versiollaan parhaimpia lauluja :D
Vierailija kirjoitti:
Pete Euroviisuihin! 😍
Voittaisi
Waltteri olis upea artisti tässä hyvin musiikkipitoisessa ohjelmassa, mutta enpä usko. Eikös tässä pidä olla omia, itse kirjoitettuja biisejä jotta ohjelmaan voidaan pyytää? Waltterilla on toistaiseksi muutama, mutta enemmänkin vois kirjoitella biisejä.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete ja Tommi taas illan parhaat. Tommin veto oli rockia. Tommin ääni on vaan mieletön ja toimi tässä tykityksessä hienosti. Tuollaista paloa ja intohimoa on hieno katsella. Ikävä tuli Boycottia. Duetossa Jyrki jäi ihan sivustakatsojaksi. Itse en ymmärrä Jyrki / 69 Eyes hehkutusta. Laimeaa ja innotonta ja jotenkin tosi feikkiä meininkiä mun mielestä. Ihan kuin tyypit vaan esittäis jotain isoja rokkistaroja, mutta siihen tarvii muutakin kuin mustat kledjut ja aurinkolaseja ja se muu jää uupumaan. Mutta jokainen tykkää, mistä haluaa. Muut versiot oli aika mitättömiä tänäänkin. Meiju ja Mikko ihan jees omalla tavallaan. Redin sössötystä, Yonan tasapaksua esitystä sekä Erikan myötähäpeää herättävää showta en jaksanut katsella kokonaan. Ei tästä kaudesta paljoa jää käteen.
Feikkiä meininkiä? Päinvastoin sanon minä. 69eyes on tehnyt 35-vuotta omanlaistansa musiikkia ja se nimenomaan ei ole feikkiä. Eivät ole pyrkineet massavirtamusiikkilinjalle vaan ovat tehneet omannäköistänsä musiikkia. 35-vuotta on kyllä myös aika helkatin pitkä aika feikata jotain muuta mitä ei ole. Ei, kyllä nämä pojat tekevät tuota musiikkia niin sanotusti rakkaudesta lajiin.
Olen samaa mieltä, mutta viimeisen parinkymmenen vuoden ajan ovat liikaa toistaneet samoja juttuja joita ovat jo tehneet. Onko se sitten joku leikkaamisen alalaji vai osoitus järkähtämättömästä aitoudesta, en tiedä.
Mutta nyt näyttää että Jyrki kokeilee voisiko sitä muutakin joskus musisoida. Hyvä niin.
Mitä ihmettä? Suurin osa bändeistä ja laulajista toistavat ihan "samaa itseään" ? Kun kuulee ensitahdit mistä bändistä vaan, tietää yleensä heti mikä bändi on kyseessä ja kuka laulaja.
En viitsi laittaa esimerkkejä, mutta luulen, että suurin osa tunnistaa saman.
Toki joku voi yrittää uudistua, alkaa soittamaan jotain muuta mitä ennen, mutta harvassa ne ovat, enkä muista yhtään siltä saralta.
U2 on yrittänyt aika monenlaista vuosien varrella. Monellakin bändillä on erilaisia vaiheita uransa varrella eli ei tuo niin harvinaista ole. Esim. zz topin syntikkavaihe. Metallicalla oli yhdessä vaiheessa paljon melodisempia kappaleita mutta nyt ne on palanneet perus ränttätänttään. Eppu normaali aloitti eräänlaisena punk-bändinä ja on vuosien mittaan muuttunut hieman. etc.
Yksi sana / bändi riittää tähän: The Queen ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete ja Tommi taas illan parhaat. Tommin veto oli rockia. Tommin ääni on vaan mieletön ja toimi tässä tykityksessä hienosti. Tuollaista paloa ja intohimoa on hieno katsella. Ikävä tuli Boycottia. Duetossa Jyrki jäi ihan sivustakatsojaksi. Itse en ymmärrä Jyrki / 69 Eyes hehkutusta. Laimeaa ja innotonta ja jotenkin tosi feikkiä meininkiä mun mielestä. Ihan kuin tyypit vaan esittäis jotain isoja rokkistaroja, mutta siihen tarvii muutakin kuin mustat kledjut ja aurinkolaseja ja se muu jää uupumaan. Mutta jokainen tykkää, mistä haluaa. Muut versiot oli aika mitättömiä tänäänkin. Meiju ja Mikko ihan jees omalla tavallaan. Redin sössötystä, Yonan tasapaksua esitystä sekä Erikan myötähäpeää herättävää showta en jaksanut katsella kokonaan. Ei tästä kaudesta paljoa jää käteen.
Feikkiä meininkiä? Päinvastoin sanon minä. 69eyes on tehnyt 35-vuotta omanlaistansa musiikkia ja se nimenomaan ei ole feikkiä. Eivät ole pyrkineet massavirtamusiikkilinjalle vaan ovat tehneet omannäköistänsä musiikkia. 35-vuotta on kyllä myös aika helkatin pitkä aika feikata jotain muuta mitä ei ole. Ei, kyllä nämä pojat tekevät tuota musiikkia niin sanotusti rakkaudesta lajiin.
Olen samaa mieltä, mutta viimeisen parinkymmenen vuoden ajan ovat liikaa toistaneet samoja juttuja joita ovat jo tehneet. Onko se sitten joku leikkaamisen alalaji vai osoitus järkähtämättömästä aitoudesta, en tiedä.
Mutta nyt näyttää että Jyrki kokeilee voisiko sitä muutakin joskus musisoida. Hyvä niin.
Mitä ihmettä? Suurin osa bändeistä ja laulajista toistavat ihan "samaa itseään" ? Kun kuulee ensitahdit mistä bändistä vaan, tietää yleensä heti mikä bändi on kyseessä ja kuka laulaja.
En viitsi laittaa esimerkkejä, mutta luulen, että suurin osa tunnistaa saman.
Toki joku voi yrittää uudistua, alkaa soittamaan jotain muuta mitä ennen, mutta harvassa ne ovat, enkä muista yhtään siltä saralta.
U2 on yrittänyt aika monenlaista vuosien varrella. Monellakin bändillä on erilaisia vaiheita uransa varrella eli ei tuo niin harvinaista ole. Esim. zz topin syntikkavaihe. Metallicalla oli yhdessä vaiheessa paljon melodisempia kappaleita mutta nyt ne on palanneet perus ränttätänttään. Eppu normaali aloitti eräänlaisena punk-bändinä ja on vuosien mittaan muuttunut hieman. etc.
ja muistakaapas The Queen ..
Oli se Erikan rotkonreuna niin super hyvä. Jokohan he ovat keskustelleet 80-luvusta kynttilänvalossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommi ei oikein tykännyt siitä, kun Jyrki oli veikannut hänen esittävän Never say die -kappaleen.
No tuskinpa nyt sentään.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki oli kyllä niin hc-nörtti että oli jo koominen. Jännä että on alkanut rokkaamaan, olisi voinut luulla että sarjikset tai tiedemaailma olisi vetänyt enemmän mukanaan. Jussi69 on ihan erilainen mentaliteetiltaan, mutta varmaan vastakohdat täydentää toisiaan ja onhan molemmat menestyksen perään.
Ketjussa kerrottu, että Jyrki työskentelee kemistinä ja siihenhän hänellä on akateeminen koulutuskin, joten onko rokkaaminen sitten ollut enemmänkin harrastus? Lomaahan siihen tarvitaan, jos reissaa keikoilla ympäri maailmaa, joten on ilmeisesti pystynyt yhdistämään nuo hommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohan se Tommi jo kuudenkympin ja kuoleman välillä. :D
Paitsi että biisin sanat eivät millään tavalla viittaa kenenkään ikään.
Positiivinen yllätys Jyrki , kiva kuulla muutenkin mitä kaikkea ovat tehneet koska kaikesta ei tiedä . Ihan mukava porukka .
Olen katsonut aiemmin vain yhden Vain elämää-kauden, sen missä oli Loiri, eli ties miten kauan aikaa sitten. Nyt perjantaina satuin katsomaan Jyrki69:n jaksoa telkkarista, kun on itselleni tuttu ja mielenkiintoinen artisti. Yllätyin siitä miten hyvä jakso oli, ja katsoin kaikki muutkin jaksot Ruudusta. Jotenkin tosi hyvä porukka nyt kasassa ja kemiat kohtaa monella tasolla. Mielenkiintoisia artisteja, paitsi Meiju Suvas ei ole omaan makuuni. En ole koskaan pitänyt hänen maneereistaan laulaessaan.
Suosikkibiisejä Tommi Läntisen vetämä Häpeä ja The 69 Eyesin Gotta Rock, vaikka ääniraita tuntui tulevan studiovetona. Liekö ladossa ollut jotain ääniongelmaa. Tommi Läntinen on kyllä huikea artisti, mikä oli päässyt vähän itseltäni unohtumaan. Aion nyt tutustua lähemmin hänen tuotantoonsa.
Minustakin tää on ollut hyvä kausi, varsinkin hyvä tunnelma ja porukka. Biisit vähän vaihtelevia.
Onko Vain elämää -biisejä jo kuultu keikoilla? Onko joku käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tää on ollut hyvä kausi, varsinkin hyvä tunnelma ja porukka. Biisit vähän vaihtelevia.
Onko Vain elämää -biisejä jo kuultu keikoilla? Onko joku käynyt?
The69eyes ei ainakaan vetänyt Gotta Rockia. Odotin kyllä.
Mutta eiköhän MeijuPeijulle ainakin noi tule settilistaan, kuten myös Erika käsittääkseni on ottanut niitä omaan listaansa.
Mörkö69 kirjoitti:
Olen katsonut aiemmin vain yhden Vain elämää-kauden, sen missä oli Loiri, eli ties miten kauan aikaa sitten. Nyt perjantaina satuin katsomaan Jyrki69:n jaksoa telkkarista, kun on itselleni tuttu ja mielenkiintoinen artisti. Yllätyin siitä miten hyvä jakso oli, ja katsoin kaikki muutkin jaksot Ruudusta. Jotenkin tosi hyvä porukka nyt kasassa ja kemiat kohtaa monella tasolla. Mielenkiintoisia artisteja, paitsi Meiju Suvas ei ole omaan makuuni. En ole koskaan pitänyt hänen maneereistaan laulaessaan.
Suosikkibiisejä Tommi Läntisen vetämä Häpeä ja The 69 Eyesin Gotta Rock, vaikka ääniraita tuntui tulevan studiovetona. Liekö ladossa ollut jotain ääniongelmaa. Tommi Läntinen on kyllä huikea artisti, mikä oli päässyt vähän itseltäni unohtumaan. Aion nyt tutustua lähemmin hänen tuotantoonsa.
Oma Top 3
1) Erika ja Jyrki - Sä teit tän Laulun
2) 69eyes - Gotta Rock
3) Erika - Maailmanlopun reunalla + kaikki muut Erikan laulut (Ihmisen ikävä toisen luo, Tulppaanisi, Via Dolorosa... )
Miten Erika oli pukeutunut ja lauloiko hyvin. En katellut. Rete Parkkonen on paras ja Redramakin onnistuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten Erika oli pukeutunut ja lauloiko hyvin. En katellut. Rete Parkkonen on paras ja Redramakin onnistuu hyvin.
Jyrkin päivänä? Mustaan latexiin hanskoja myöten. Super sexy. Biisi meni vähän turhan etäälle orig, mut ei mitään verrattuna näihin muihin, joita Jyrki varmaan kuunteli ihmeissään pöydän päässä, et mitä hittoa nää mulle tätä laulaa.
Mut Pete oli ilman paitaa Lost Boyna rummuissa. Hiton hyvä. Redi no comments.
Meiju Suvas ei ole Suomen parhaita laulajia, mutta tykkään hänen pirtsakasta ja rempseästä olemuksestaan ja siitä, että hän meijumaisella tavallaan ottaa kaikki biisit omikseen.
Kuunnelkaa Suplasta Suomipopin VE Potpuri https://www.supla.fi/episode/76c13ff7-d5f4-49e3-ad71-236577f09987
Melkein huvittaa, kun soittavat eka originaalin ja sit version, joka kuultiin. Yona, MeijuPeiju, Mikko, Redi olivat kyllä aivan eri konsertissa, missä muut. Erikan Dance Damour versio oli ehkä vähän liikaa kans varioitu, mut jäätävän hyvä.
Pioneeri vai viestimies? Taitaa olla viestimies kun kauluslaatan reunat on keltaiset.. jos enää muistan oikein. Pioneereilla on valkoiset, vaikka muuten väri on sama. Hienoa ettei Tommi ole hankkinut hullun papereita, tosin hänen aikaansa se ei ollut niin helppoa.