Milloin tää muoti vaihtuu?
Kävin vaatekauppakierroksella, enkä löytänyt mitään edes sovituskoppiin vietäväksi! Pitkä ei tarvitse napapaitaa, niitä ovat jo ne peruspaidat. Näytän akuankalta kun puen sellaisen lyhyen muodinmukaisen paidan päälle, aivan kuin olisin pöllinyt sen naaourun lapsilta... Ja harteikkaana en tarvitse yhtään röyhelöä olkapäille, toppaukset mulla on omastakin takaa! No on se basic-mallisto: mustaa, sinistä, punasta ja valkosta, missä kaikki värit! Ja niissä on vielä usein ahdas kaula-aukko, olen kuin suviseuroihin menossa oleva nunna. Muoti-ihmiset, osaatteko sanoa milloin saadaan vaatteita jotka sopii muillekin kuin siroille ja pienille?
Kommentit (16)
Itse tekemällä saa mieleisiä vaatteita. Kirpparifanina hyödynnän takavuosien suosikkeja. Ei tarvitse olla tavis-muodin orjana.
Vaikka muodit muuttuu ja vaihtuu niin vastaisuudessakin vaatteita tehdään sille suurelle ääripäiden väliin jäävälle joukolle ja molemoien ääripäiden niin hyvin kookkaiden kuin sirojen on vastaisuudessakin hankala löytää itselleen sopivaa vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laihduttaa! Niin minäkin tein! Nyt näytän hyvältä napapaidoissa. 😊👍
Hartioista ei leveys lähde vaikka kuinka laihduttaisi. Enkä edes ole lihava, leveäharteinen ja pitkä vain. Samaa vartalomallia on esim Hanna-Maria Seppälä ja Kristiina Mäkelä.
No minä ainakin tilaan netistä mieluisia, omassa pikkukaupungissa en löydä sopivia vaatteita. Ja vaikka muodit muuttuu koko ajan niin kyllä perusvaatteita löytyy aina.
Missä sinä oikein shoppailet? Itse käyn "varttuneempien naisten" putiikeissa, jossa valikoima on vähän hintavampaa ja siellä ei tarjonnassa ole edes mitään napapaitoja.
Ja olen alle 30, mutta ehkä vähän vanha sielu enkä voi sietä sitä ns. trendikkään nuorison sanelemaa "muotia" jota sitten H&M yms. hieman edullisemmat ketjut on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä oikein shoppailet? Itse käyn "varttuneempien naisten" putiikeissa, jossa valikoima on vähän hintavampaa ja siellä ei tarjonnassa ole edes mitään napapaitoja.
Ja olen alle 30, mutta ehkä vähän vanha sielu enkä voi sietä sitä ns. trendikkään nuorison sanelemaa "muotia" jota sitten H&M yms. hieman edullisemmat ketjut on täynnä.
Kappahallissa ja paikallisessa merkkejä myyvässä liikkeessä, välillä ihan prisma/sittarikin. Urheiluliikkeistä löytyy ihan hyvää vaatetta, mutta nyt on muuttunut nekin teknisiksi kankaiksi, ettei puuvillaisia ole enää vanhaan tyyliin. Onneksi kohta alkaa loma ja pääsen isoon kauppakeskukseen katselemaan! Ap
Mene miesten liike Tresman. Löydät laadukaita pitkiä T-paitoja.Itse naisena ostan.Siellä löytty Hoikalle, Pitkille, lyhyille, Paksulle jne kokoja.Ihan kaikisaasuisteissa mitä myyvät miehille.Ostan itse T-paidat jotka hoikalle miehelle tai nuorelle,Ulkopuolinen ei tiedä miesten vaate liike ostanut,ellen itse kerro.Farkutkin saa todella hyvät ja istuvat sieltä pituuden mukaan,painosta riippumatta naiset.
Milloin tulisi taas sellaista istuvaa, vyötäröä korostavaa muotia? Ketuttaa käyttää laatikkopaitoja, koska näytän niissä 20 kiloa lihavammalta kuin olen. Laatikkopaidat ja -housut sopii lähinnä laihoille ja miehille, mutta ei minulle, siksi pidän istuvia vaatteita kuin sanoakseni - en ole läski vaan mulla on vaan isot rinnat/levee perä.
Muodissa on ilmeisesti nämä minipaidat ja sitten ylisuuret paidat. Kumpikaan ei hyvä.
No onneksi olen jo niin vanha, ettei tartte muodista välittää ja löydän kyllä normaalejakin vaatteita kun oikein etsin.
Oletko kuullut koskaan että netistä voi myös tilata? Ja vastauksesi on: "ja minähän en netistä mitään tilaa". Mutta jos haluat, ole ilman vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
no eipä tarvitse mennä kuin aleksi 13 tai haloselle, mielestäni ne eivät ole "täti"-kauppoja, vaan sieltä löytyy juuri näitä ajattomampia/klassisia malleja. Pääosin kyllä shoppailen netissä, Zalandolla esim. pitkille ja petite tyypeillä omia mallistoja jopa.
tänään nauratti joku maikkarin artikkeli että normaalivartaloiselle ei löydy vaatteita..no jos näitä hakee nuorisoliikkeistä, niin ei varmaan löydykään. Miksi kukaan yli 30v nuorisoliikkeissä pahemmin pyörisi..samoin rehellisyys omaa kehoa kohtaan olisi ihan paikallaan..jos olet koko XL, et mahdu kokoon M..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no eipä tarvitse mennä kuin aleksi 13 tai haloselle, mielestäni ne eivät ole "täti"-kauppoja, vaan sieltä löytyy juuri näitä ajattomampia/klassisia malleja. Pääosin kyllä shoppailen netissä, Zalandolla esim. pitkille ja petite tyypeillä omia mallistoja jopa.[/quote
Aleksi 13 myymälä on lopettanut
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulisi taas sellaista istuvaa, vyötäröä korostavaa muotia? Ketuttaa käyttää laatikkopaitoja, koska näytän niissä 20 kiloa lihavammalta kuin olen. Laatikkopaidat ja -housut sopii lähinnä laihoille ja miehille, mutta ei minulle, siksi pidän istuvia vaatteita kuin sanoakseni - en ole läski vaan mulla on vaan isot rinnat/levee perä.
Onpa tekemällä tehty ongelma. Jos haluat korostaa vyötäröäsi, laita paidan helma hameen tai housujen sisään. Ongelma ratkaistu. Tyköistuvia mekkoja löytyy myös pilvin pimein, ainakin kun poistuu h&m:n halparekkien luota (sieltäkin kyllä löytyy makkarankuoria jos niitä kaipaa).
Kannattaa laihduttaa! Niin minäkin tein! Nyt näytän hyvältä napapaidoissa. 😊👍