Näky jota et koskaan unohda
Kommentit (804)
Machu Picchu, Perussa. Kävin joskus 70-luvulla, edelleenkin tunnen sen henkeäsalpaavan tunnelman.
Ainakin yksi jonka muistan kyllä lopun ikääni.
Oltiin Romaniassanja lähdettiin Constanțasta rannnikolta yöjunalla Bukarestiin.
Matka oli pitkä ja torkuin siinä istuimella ja ihan sattumalta heräsin kun juna ajoi rautatiesillalle ylittäen Tonavan.
Se oli maaginen näky. Suuret viinirypeleviljelykset molemmin puolin joen rinteissä täysi kuu loisti Tonavaan. Ihan ylimaallista. Se kuva säilyy verkkokalvoillani vieläkin, olis ihana kokea se uudelleen!
Synnyttäneen naisen alapää. Hrrr.. Kammottava näky.
No, jokainen pukeutukoot miten tahtoo, mutta meidän naapuritalossa asuu noin 60v. mies, joka tykkää käyttää stringejä. Kävelee sitten ne päällä parvekkeella. Mieleenpainuva näky tuo ainakin on jos ei muuta.
Pikkupoikana ihmettelin miksi äiti ja isä viipyvät niin kauan saunassa. Menin katsomaan. Isä oli nuolemassa äidin "jutttua" saunan lauteille.
Isäni piti äitini päätä konepeltiä vasten ja osoitti aseella. Olin jotain 7 vuotias tyttö. Silloin meni jalat alta.. seuraavana päivänä kouluun kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunutkaan koulukavereiden kiusattavaksi ja syrjittäväksi..
Se kun oma lapseni syntyi ja sain pitää häntä ensi kertaa sylissäni. Voi sitä onnen tunnetta ja isän ylpeyttä. Tuosta hetkestä tulee kesän alussa kuluneeksi jo 32 vuotta. Lapsen lapsia odotellessa….
Se kun avasin silmäni s eksin aikana. Mies oli päälläni ja katsoi minua niin jäätävän kylmällä ja halveksivalla katseella suoraan silmiini. Hätkähdin tätä ja jatkoimme. Meni pari kuukautta niin sain jo nyrkistä päähän ja kuulin olevani maailman oksettavin ja inhottavin ja ettei kukaan minua voi rakastaa. Olin ennen ollut todella sosiaalinen ja liikkuvainen , suhteen alettua rajoitti menemistä niin etten saanut loppupeleissä nähdä edes siskoani. Lopulta kun oli tuhonnut kaikki Kaverisuhteet ja kukaan ei soittanut minulle, ja itse en saanut soittaa, niin mies käveli olohuoneeseen ja haukkui laiskaksi tyhmäksi jolla ei ole mitään kavereita ja joka vain aina istuu perseellään siinä sohvalla. Niin, miksiköhän? Tuhosi täysin kaiken sosiaalisen elämäni ja itsetuntoni ja sitten ei jaksanutkaan kattella minua, tai rauniota minusta.
Vierailija kirjoitti:
Se kun avasin silmäni s eksin aikana. Mies oli päälläni ja katsoi minua niin jäätävän kylmällä ja halveksivalla katseella suoraan silmiini. Hätkähdin tätä ja jatkoimme. Meni pari kuukautta niin sain jo nyrkistä päähän ja kuulin olevani maailman oksettavin ja inhottavin ja ettei kukaan minua voi rakastaa. Olin ennen ollut todella sosiaalinen ja liikkuvainen , suhteen alettua rajoitti menemistä niin etten saanut loppupeleissä nähdä edes siskoani. Lopulta kun oli tuhonnut kaikki Kaverisuhteet ja kukaan ei soittanut minulle, ja itse en saanut soittaa, niin mies käveli olohuoneeseen ja haukkui laiskaksi tyhmäksi jolla ei ole mitään kavereita ja joka vain aina istuu perseellään siinä sohvalla. Niin, miksiköhän? Tuhosi täysin kaiken sosiaalisen elämäni ja itsetuntoni ja sitten ei jaksanutkaan kattella minua, tai rauniota minusta.
Olin kirjoittamassa jotain, mutta tämä mykisti minut täysin. Osanottoni että näin sinulle kävi ja harmittelen ettet lähtenyt itse pois suhteesta ajoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkeli.
Kerro lisää, itse en ole nähnyt, mutta lähiomaiseni ovat.
Mäkin haluaisin nähdä:( epistä miksi enkelit ilmestyy vain tietyille ihmisille
Mun entinen luokkakaverikin näki ja enkeli sanoi kaikenlisäksi ettei oo mitään hätää
Et ole tarpeeksi sekaisin/vilkas mielikuvitus?
Kuollut koditon vanha mies housut alhaalla Lontoon Cityssä hiljaisena tammikuisena sunnuntaina. En koskaan unohda kuinka pureva viima ujelsi liikennemerkeissä ja opasteissa, ja miten tuo sama viima heilutti kuolleen miehen hiuksia. Olin 17-v ja yksin.
Näky joka ei unohdu. Koiran kanssa tulin lenkiltä kotiin ja puolisoni makasi kuolleena lattialla. Kolme vuotta siitä on, mutta se näky ei ole verkkokalvoilta kadonnut.
Ei aikajärjestyksessä:
Strokkur-geysir, Gullfossin putoukset ja alkuperäinen Blue Lagoon (ei se kylpylä mikä se nyt on) Islannissa (olin 7-v.)
Vuoden 1999 täydellinen auringonpimennys Bulgariassa ja samalla matkalla meduusaparvi Mustassa Meressä (se oli kuin Avarassa luonnossa kun vene pysähtyi siihen että me turistit saimme ottaa kuvia)
Ensimmäisessä maailmansodassa Verdunissa kuolleitten sotilsiden hautausmaa Douaumontissa (se konkretisoi sodan kauhut teini-ikäisessä mielessäni niin että minulle tuli fyysisesti huono olo)
Chicagon rantapuisto ja sen luonnonhistoriallisessa museossa aito T-rexin luuranko, samoin kaupungin keskustan pilvenpiirtäjät
Moskovan baletin esitys Joutsenlammesta
Kissan matolle oksentama myyräperhe
...näitä itse asiassa riittää niin paljon (minulla on visuaalinen muisti) että taidan lopettaa näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolitukokseen kuollut syöpäpotilas, jonka kasvot ja ylävartalo olivat oksentamansa paskan peitossa. Oli vähemmän kaunis vainajanlaitto.
Vähän off topiccia, mutta muistan kun sairaanhoitajaystäväni kertoi potilaansa menehtyneen suolitukokseen, oli kirjaimellisesti tukehtunut omaan ulosteeseensa. Vain tämän sivullisena kuulleena on tää jäänyt kummittelemaan mieleen. Oli siinä elämälle lopetus, ei ttu.
Hyi hemmetti :( mulle ois voinut löydä noin jos ei olisi uloskirjattu toisen lääkärin takia. Olin psykiatrialisella ja sain niin kauheat lääkkeet antipsykootteja, että en käynyt kakalla kahteen ja puoleen viikkoon. Ihan oikeasti. Joka kerta kun olin menossa vessaan, sinne tuli toinen psykoosipotilas häiritsemään ja peppu meni vain kiinni niin että sieltä ei tullut mitään . Lähdin pois ja yritin yölläkin käydä, ei mitään. Toisessa kopissa oli aina joku tai tuli heti joku.
Pyysin ulostuslääkkeitä ja mulle sanottiin aina "katotaan huomenna" . En kehdannut neljännen kerran jälkeen enään pyytää ja sain hirveitä sivuoireita ja pelkotiloja noista lääkkeistä . Meni 9 eri lääkettä ja hoitaja oli todella inhottava. Olin pyytänyt kaksin keskeistä juttelua että pääsisin ulos , ja kun sain ensimmäsen kaverivierailun, tää hoitaja tuli tosi vit tumaisella ilmeellä mun luo ja sanoi "nyt ois puoli tuntia aikaa" . Sanoin et sopisko tän tapaamisen jälkeen ? "Ei, se on nyt tai ei ollenkaan". No, mieluummin näin kaveriani suljetulla kuin menin tuohon tapaamiseen ja en saanut ulkonaliikkumis lupia kun jätin menemättä.
Mutta tuntui että teki kiusallaan. Tuli myös palavereihin lääkärin mukaan ja sanoin että haluaisin mennä yksin, ei sopinut. En vaan kertakaikkiaan saanut sanaa suustani lääkärille kun tuo hoitaja tuijotti minua ja lääkärille sanoi että olen hankala ja psykoottinen. En ollut hankala, ja noudatin sääntöjä , pelkotilani vaan kasvoivat lääkkeestä hirveästi ja lääkitystä ei vaihdettu. Menin aivan sekaisin . Omaisen pyynnöstä sain tavata lääkärin ilman hoitajaa ja lääkäri oli eri lääkäri kuin aikaisemmin. Sain puhuttua hänen kanssaan ja olin jo aivan turvonnut ja kivuissani mikä lääkäri huomasi ja otti kerrankin tosissaan. Sitten sain viimein apua ja sain ulostuslääkkeitä ja minut uloskirjattiin, millon vointini muuttui hyväksi ja ei ollut psykoosista tietoakaan. Ekan kerran kun menin kakalle kotona, pönttö oli aivan veressä ja sattui ihan hirveästi, sitten kuitenkin pikkuhiljaa kerrallaan kaikki tuli ulos. Mietin vain jos en olisi päässyt toisen lääkärin puheille, olisin oikeasti varmaan kuollut siolitukokseen. Lääkkeen haittavaikutuksissa lukee "kuolemaan johtava suolitukos, jos potilas ei ole kertonut oireistaan" . Ei siinä tilassa pysty kun pelkäät kaikkea etkö uskalla kertoa.
Toinen lääke aiheutti pakko orgasmejja ja kuulostaa kivalta, mutta ei tosiaan ole. Keskellä käytävää sain orgasmejja ja tupakkakopissa ja väitin että sattuu mahaan kun en kehdannut kertoa. Mistään hinnasta en psykiatriselle lähtisi enään. Enkä silloinkaan lähtenyt vaan jouduin väkisin .
Vierailija kirjoitti:
Uutinen jossa näytettiin Israelin ampumalla surmaamia pikkuvauvoja.
🥺😭
Pikkukylän on helvettejä kirjoitti:
Isäni piti äitini päätä konepeltiä vasten ja osoitti aseella. Olin jotain 7 vuotias tyttö. Silloin meni jalat alta.. seuraavana päivänä kouluun kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunutkaan koulukavereiden kiusattavaksi ja syrjittäväksi..
Tämä. Menneinä vuosikymmeninä maaseuduilla tapahtui jotain tuon kaltaisia tekoja perheissä paljon. Ei kukaan perheen ulkopuolinen näe eikä kuule. Näin se mahdollistui kerta toisensa jälkeen. Miksi kaltoinkohdelluksi tullut ei tee asiasta rikosilmoitusta??! Lyömiset ym painetaan villasella. Seuraavana päivänä eletään kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan… aivan kuten kuvasit edellä. Käsittämätöntä!
Kulissien pitäminen oli ja on ilmeisesti tärkeämpää kuin lasten mielenterveys. No, niiden asioiden kans on mentävä sitten hautaan.
Lapuan patruunatehtaan räjähdyksessä kuolleiden 40 valkoista ruumisarkkua kirkon pihamaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkutyttö tuli saunaan kun istuin jo lauteilla. Oli puhetta, että ollaan uikkareissa, mutta astuikin ovesta sisään yläosattomana ja ujona.
Oliko hyvät ns. Keuhkot?
Tästä tuli mieleen kun serkku teinityttönä hillui mökillä aina tissit paljaina, kiinteät pysty B-cupit ja tädin mies kävi puristelemassa niitä "läpällä" vähän kokeili ja täti oli paikalla.Voitteko painua suoltamaan tätä sairasta paskaa takaisin sinne ulilaudalle tai vaikka s24:een mistä olette tänne ryömineet? Miksi jokainen mukava ketju pitää pilata va jukki äijien pedo/insesti jutuilla??
Niinpä. Ketään ei kiinnosta teidän sairaat fantasiat, joten pitäkää ne omana tietonanne.
Vaimon suonikohjut alapäässä raskauden loppuvaiheessa.
Kambodža, Phnom Penh.
Istun yksin pikaruokalassa ja katselen öiselle Mekong joelle, eteeni ikkunan taakse ilmestyy alaston, likainen ja pöhöttönyt nuori lapsi.
Lapsi itkee ja katsoo minua suoraan silmiin, osoittaa pöydälläni olevaa tarjotinta jolla on isot ranskalaiset, Coca Cola ja hampurilainen.