Näky jota et koskaan unohda
Kommentit (804)
Kaikki kaakkois-Aasian tsunamiin liittyvät kuvat ja videot, Estonia kuvat pelastuslautoilta ja WTC torneista putoavat/hyppivät ihmiset 9/11.
Ei hitsi, kun tuli heti otsikosta mieleen eräs mies joka tuli pokkana uimahalliin uimaan stringeissä/tangoissa! Oli naurussa pitelemistä! Sinäsä hävetti pienten lasten vanhempien puolesta, kun lapset katselivat miestä oudosti ja mies sen kuin paineli uimaan kuin mikäkin "komistus".
Hetken päästä mies sai lähteä, mutta ihmettelen miksei valvoja heti mennyt miehelle sanomaan asiasta. Ei muuten, mutta herranen aika, eihän nyt vanhemmat varmaan stringeistä ja tangoista pienille alle kouluikäisille mene puhumaan vielä..
Toki ymmärrän ettei joka suuntaan voi repiä itseään, mutta on siellä valvontakamerat ja varmasti tarpeeksi henkilökuntaa ketkä viisivat asiasta huomauttaa.
Että jos aina uimashortseista valitetaan, niin eikö ole pikkasen vähemmän aihetta kuin tähän erääseen verrattuna.......
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta sitten tein kotona töitä koneen äärellä iltamyöhään saakka. Vaimo ja kouluikäiset lapset olivat jo menneet nukkumaan. Talletin työn usb-tikulle ja menin itsekin nukkumaan. Seuraavana päivänä töissä huomasin unohtaneeni usb-tikun kotiin ja lähdin sen ruokatunnilla hakemaan. Avasin rivitalomme oven, astuin sisään ja eteisestä on suora näkymä olohuoneen lattialle, jossa vieras mies pani antaumuksella vaimoani takaapäin selin minuun vaimon voihkiessa kovaan ääneen (nyt ex-vaimo, ei koskaan voihkinut minun kanssani). Jähmetyin kivusta ja jäin hetkeksi epäuskoisena tuijottamaan ja sillä samalla hetkellä he molemmat laukesivat yhdessä (sitäkään ei vaimon kanssa ollut meillä koskaan tapahtunut). Vieras mies vetäytyi vaimostani, kääntyi, näki minut ja minä näin, että hänellä oli paljon isompi kuin minulla. Sitä näkyä en voi koskaan unohtaa.
Luin juuri niin surkean provon että sitä on hankala unohtaa.
Lapsena meillä oli yhteen aikaan lemmikkihiiriä, ja ääliö äitini otti tyttö- ja poikahiiren samasta poikueesta, kun meitä lapsiakin oli tyttö ja poika. No silti meille oli yllätys, kun yksi päivä pesässä oli karvattomia, vaaleanpunaisia, sokeita poikasia. Minä ne ensin näin, ja näky oli inhottava, hyi... Totuin kuitenkin hieman ja käytiin niitä sitten katselemassa paljonkin. Asuivat savimökissä, ja sitten eräänä päivänä yksi vielä karvaton poikanen oli litistyneenä savimökin reunan alla. Oli liiskaantunut sinne, luuta varmaan vielä pehmeät, vai olivatkohan murtuneet, en tiedä. Varmaan me ihmiset oltiin jätetty epähuomiossa sinne alle.
Tunsin kuvotusta ja syyllisyyttä koko sukurutsaisesta poikasjutusta, kuolemasta, kaikesta, vieläkin inhottaa koko juttu.
Mun lapset ei saa hiiriä :D
Ei ehkä maailman jännittävin näky mutta jäi mieleen.
Eli joskus teininä oltiin talvella mökillä jossain korvessa. Oli yli keskiyön, pakkasta taisi olla yli 25 ja ilma kirkas. Mökki oli sen verran kaukana kaupungeista että tähtitaivas yllä oli todella kirkas ja tuntui että tähtiä on paljon enemmän kuin mitä kaupungissa näkyy. Kaupungissa ei yöllä näe sellaista tähtitaivasta, oli ilma minkälainen tahansa, siksi se jäi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Se kun näin pomoni sängyssä tyttöystäväni kanssa. Lähdin menenään sanomatta sanaakaan. Tästä lähtien pomoni on vältellyt minua
Ois ollut tiimityöskentelyn kehittämiseen mahdollisuus mutta jätit sitten väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo selällään makaava hirviövittu on varmasti autuaan tietämätön siitä, miten traumaattinen näky tuo ruohonleikkurin alle jäänyt lihansyöjäkasvi on ihmisten mielestä 😬
Niin, ajatella, että tuollaistakin emakkoa joku laittaa kun ei muuta saa.
Puuttumatta tuon lainaamani postauksen inhottavaan viestiin, aion nyt kaiken ärtymyksen uhallakin nillittää kielellisestä asiasta: laittaa-verbin käytöstä tässä merkityksessä. Panna-verbiä ei enää kehdata käyttää edes vanhoissa, vakiintuneissa sanonnoissa, koska se nykykielessä tuntuu tarkoittavan vain seksiä. Jos laittaa-verbikin liukuu tuohon käyttöön, niin mikä sana meille sitten enää jää, kun tarkoitetaan laittamista ja panemista ei-seksuaalisessa merkityksessä?
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta sitten tein kotona töitä koneen äärellä iltamyöhään saakka. Vaimo ja kouluikäiset lapset olivat jo menneet nukkumaan. Talletin työn usb-tikulle ja menin itsekin nukkumaan. Seuraavana päivänä töissä huomasin unohtaneeni usb-tikun kotiin ja lähdin sen ruokatunnilla hakemaan. Avasin rivitalomme oven, astuin sisään ja eteisestä on suora näkymä olohuoneen lattialle, jossa vieras mies pani antaumuksella vaimoani takaapäin selin minuun vaimon voihkiessa kovaan ääneen (nyt ex-vaimo, ei koskaan voihkinut minun kanssani). Jähmetyin kivusta ja jäin hetkeksi epäuskoisena tuijottamaan ja sillä samalla hetkellä he molemmat laukesivat yhdessä (sitäkään ei vaimon kanssa ollut meillä koskaan tapahtunut). Vieras mies vetäytyi vaimostani, kääntyi, näki minut ja minä näin, että hänellä oli paljon isompi kuin minulla. Sitä näkyä en voi koskaan unohtaa.
Minullekin kävi vähän samalla tavalla. Kävelin sisään kotiin ja yllätin silloisen aviomieheni ja lasteni isän toisen naisen kanssa eteisen lattialta alasti nainen päällä. Sen naisen ja ex-mieheni ilme!
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri, joka runkkasi ikkunan edessä, valo suunnattuna k* rpään. Terveisiä Artolle 🙄
Miksi nämä on AINA MIEHIÄ? :D Miehet ei anna naisten edes pukeutua paljastavasti, mutta itse ei tehdä mitään sen eteen että oma seksuaalisuus olisi yksityistä. Miesten seksuaalisuudesta joutuu kärsimään täysin sivulliset, miehet on niitä jotka vetelee nakkiaan kaduilla ja toreilla ja metsiköissä. Naiset vain hihittää. Jos nainen on edes stringeissä kesällä ottamassa aurinkoa, aiheuttaa se ihan kauhea metelin, demonisoinnin ja irstailusta syyttelyn. Miehet ne vaan saa hallita ja olla ty*anneja.
Miehet ei kestä naistne kuukautisia, mutta miehen sperma saa lennellä suuhun ja naamalle ja se on vain "fandasiahaaahhh".
No ei aina. Kotikulmilla oli Aune parka, vähän vähälahjainen nainen joka paljasteli sulojaan nuorille miehille, omasta halustaan ja pikkurahaa vastaan pyytämälläkin. Kukaan ei jostain syystä halunnut siltä enempää. Oli ensimmäinen nainen jonka näin alasti.
Tapahtuiko täällä pohjantähden alla? Nimikin täsmää. Mutta kyllä se Aunekin miehille kelpaa, eivät vain kerro.
Kun tietokeneestani löytyi selaushistoria, jossa mieheni oli hakenut ja katsellut panemista.
En ole pääasyt siitä yli vieläkään.
Ettekö ihmiset tajua, että tunteilla ei leikitä ja parisuhde on vakava asia.
Ihmettelen kovasti ihmisiä, jotka tyrkyttävät itseään seksuaalisessa mielessä. Minusta se on aika outoa käytöstä. En voi ikinä arvostaa sellaista toimintaa ja sellainen loukkaa ihmisarvoa.
Nää nyt on koettu, mutta aina lopulta unohtuu miltä näytti. Jos ihan suoraan sanon, en muista miltä vaimo näytti kun tavattiin. Nätti se oli ja vieläkin katson ihaillen. Enkä edes muista sitä miltä lapsi näytti vastasyntyneenä, sai oikeastaan edes lapsena. Tiedän kyllä ja muistan vanhoista valokuvista mutta jos ihan totta puhun niin ei niistä mitään eideettistä valokuvaa ole mieleen syöpynyt. Silti ihan kaksi tärkeintä asiaa elämässä.
Olin muina poikamiehinä Stadissa perjantaina alkuillasta istuskelemassa baarissa ja odottelin kaveria. Istuin tiskillä ikkunan vieressä niin, että katselin rautatieaseman suuntaan ja kadulla edestä kulkevia ihmisiä. Yht'äkkiä ikkunan eteen kohdalleni pysähtyi kaunis nuori nainen, katsoi minua ja suuteli ikkunaa kasvojeni korkeudella, vilkutti, hymyili ja valitettavasti käveli pois. Tulin niin hyvälle mielelle, että muistan tuon vieläkin vaikka siitä on aikaa yli 20 vuotta. Mahtava nainen, harmi kun käveli pois niin nopeasti.
Luuhun asti ulottuva järkyttävän syvä painehaava potilaalla. Muutama sekunti sitten kuollut nuorehko mies, jonka suusta valui vielä lämmintä oksennusta tyynylle. Itsemurhaa yrittänyt potilas verilammikossa lähes tajuttomana. Olen sh.
En koskaan unohda sitä näkyä kun mieheni pakkasi kamansa ja lähti liitostamme toisen naisen luokse:(
Menin kerran vertaamaan hintoja. https://vertaahintoja.com Siinä oli nähtävää kerrakseen.
Sara Sieppi Seiskan kuvassa, kun Makke kieltäytynyt yhteisistä jatkosta tämän heinäpään kanssa...
Kirjoitin jo pitkästi tänne, mutta tuli nyt jotain vielä mieleen. Pari koiraani liittyen. Viime vuoden syyskuussa oli pitkästä aikaa aurinkoinen hieno päivä. Lähdimme koirani kanssa lenkille juuri puidulle pellolle. Koirani oli juuri saanut lisä aikaa eläinlääkärissä ja vointi tilanteeseen nähden ihan hyvä. Oli tuulinen päivä ja joutsenet olivat pudottaneet hyöheniään ison määrän sinne pellolle ja ne lähes peittivät osan pellosta ja lensivät tuulen mukana paikasta toiseen sekä kohosivat korkeallekin ilmaan. Joukossa oli ihan pieniä ja sitten isojakin sulkia. Kauempana puitiin vielä viljaa. Muistan kun katsoin sinne taivaalle ja oli pitkästä aikaa onnellinen olo ja tunne, että jaksaa taas paremmin. Se olikin yksi niitä ainoita hyviä hetkiä sinä syksynä ja talvena, mutta antoi voimaa ja jätti muiston koirastani. Keräsin niitä sulkia sitten mukaankin, kun olivat niin kauniita. Niitä on minulla tallessa ja ehkä joskus vielä teen niistä jotain.
Koirani muistan myös siitä hetkestä, kun sillä oli valeraskaus myöhemmin samana syksynä ja oli senkin takia todella läheisyyttä ja huomiota kaipaava. Iso koirani yritti sitten tunkea itsensä selkäni taakse sohvalle ihan pieneen myttyyn, että olisi tarpeeksi lähellä minua ja laittoi vielä päänsä syliini. Ei normaalisti ollut näin huomionhaluinen. Siinä se sitten tuijotti minua tummilla silmillään ja samalla haki parempaa asentoa pyörien niin kauan, että sopiva kolopaikka löytyi.
Tuli myös eräs tilanne koulussa mieleen. Yksi poika kuului porukkaan, joka oli aika ikävä minuakin kohtaan. Sen vuoksi ajattelin monesti hänestä, että mahtaako olla samanlainen kuin muut, vaikka vaikutelmani oli silti, että hän eroaa siitä porukasta jotenkin. Hän ei ollut kuitenkaan tehnyt tai sanonut mitään ikävää itse. Sain sitten myöhemmin selkoa tähän kaikkeen, kun hän teki minua kohtaan yhden pienen, mutta sellaisen kohteliaan jutun ( ei silti sanonut mitään), joka oli minulle todellinen yllätys. Olisi jollekin toiselle ollut varmaan ihan mitätön tavallinen asia, mutta minulle se oli suuri ja merkityksellinen juttu osin kaiken kokemani huonon kohtelun takia. En viitsi tarkemmin kertoa, mutta muistan aina sen kun kuljin katse maassa ja sitten hämmästyneenä nostin katseeni ylös ja katsoin häntä, että mitä hän nyt oikein tekee. Olin sen jälkeen todella iloinen ja tuli sellainen olo, että minullakin on jotain väliä siellä koulussa ja joku huomaa minut muussakin kuin huonossa mielessä. Siinä myös tajuaa hyvin sen ryhmäpaineen ja ymmärrän miten se vaikutti kaikkeen siellä ja monien käytökseen.
Yhden jo nyt lopettaneen tallin hieno maalaismaisema ja laiduntavat hevoset kesäpäivänä ovat jääneet myös mieleen ja se kaikki on muisto hyvistä hetkistä ja lapsuudestakin.
Joskus katsoin ( yleensä en ikinä katso) yhden t'rroristien videon, jossa toinen Marokossa sittemmin tapetuista nuorista naisista pyytää vielä apua. Ilmeisesti lunnaiden takia pistivät vielä anomaan armoa ja rahaa ennen kuolemaansa. En muista mitä hän sanoi, mutta sen muistan aina kun hän istuu siellä teltassa ja pyytää apua, vaikka varmaan tietää mikä häntä odottaa. Video oli varmaan sellainen mikä sitten päättyi juuri niin miten moni varmaan tietääkin, mutta en siis onneksi katsonut sinne asti tai sitten oli jokin lyhennetty versio. En muista tarkkaan.
Kun näin mieheni toisen naisen kanssa ja odotin lasta tälle miehelle.
Esikoinen ensimmäistä kertaa ultraruudulla. Pieni poukkoileva Sikiö. Myös toisen lapsen ekan ultran muistan, kun kiva lävähti ruudulle, eikä vauva liikkunutkaan. Sitten kätilö onnitteli ja huomasin itsekin sykkivän sydämen. Pieni vain nukkui.
Tuoreimman tulokkaan ekan ultran ensihetkeä en samalla tavalla näe sieluni silmin. Oli hyvin stressaava elämäntilanne, korona juuri pamahtanut kunnolla päälle ja miehwltä mennyt työt. Ihana rakas pieni sieltä kuitenkin taas syntyi.