Näky jota et koskaan unohda
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa sanoa, mutta se hetki, kun näin (nyt jo entisen) mieheni ensimmäistä kertaa.
Oli eräs kesätapahtuma, istuin omassa seurueessa ja yhtäkkiä tuli tunne, että joku tuijottaa. Hieman kauempana seisoikin tumma komea mies, joka hymyili ja katsoi minua. Tuijotimme toisiamme hetken ja sitten hän tuli juttelemaan, siitä se lähti. Suhde kesti vain vuoden, mutta sen katseen muistan aina, ei niitä ruskeita silmiä voi unohtaa :(
Minua taas harmittaa sanoa, etten muista näkyä, kun astuin kahvilaan ja näin tulevan aviomieheni ensimmäistä kertaa. Oltiin siis tavattu netissä, ja vaihdettu kuvia, mutta tämä oli ensimmäinen livetapaaminen. Treffit menivät kuitenkin erinomaisesti.
Lastensuojeluilmoituksen tekstin näkeminen, joka on kirjattu ls-päivystykseen siskoni tehdessä ls-ilmon tässä taannoin. Sen verran muutti käsitystä tästä ihmisestä kaikkineen, että teksti on lähtemättömästi tallentunut mieleen. Oli sen verran hämmentävää luettavaa että tuolilta meinasin pudota.
Mainittakoon vielä, että ei johtanut mihinkään jatkotoimenpiteisiin last.suojelun kanssa.
Olin rippikoulussa, elettiin kesää -93 ja meidän porukasta otettiin ryhmäkuvaa. Istuimme jonkin rakennuksen portailla ja satuin kääntämään päätäni ja katsoin ylöspäin. Takanani istuu tyttö hajareisin lyhyt hame päällä ja hän oli sitten "unohtanut " pikkuhousut kotiin. En koskaan unohda sitä, mitä sieltä jalkovälistä näkyi...
Naapurin hyväperseinen nainen kireissä farkuissa, oi sitä perää ei voi unhoittaa.
Rakas mieheni (ja lasteni isä) kuolinvuoteellaan. Haluaisin unohtaa sen näyn, mutta ei ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junan runnoma ruumis monta vuotta sitten kun olin tulossa kotiin kesätöistä, mies oli joko jäänyt junan alle epähuomiossa tai sitten ihan tarkoituksella
Eiköhän se ruumis viety sinne raiteille ihan hävittämistarkoituksella. Ei ne kropat itse sinne kävele.
Useimmissa tapauksissa kylläkin kävelevät ihan itse sinne. Valitettavasti suurin osa junan alle jääneistä on tehnyt itsemurhan.
Kamalin: löysin erittäin rakkaan kissani kuolleena. Ei mitään varoitusmerkkejä. Se huuto minkä päästin suustani seisautti veret varmaan koko korttelissa... Kova ikävä edelleen. Saikulle oli pakko jäädä, olin ihan turta. (Eläinlääkäri teki sitten ruumiinavauksen kissalle, kyseessä oli harvinainen sydänvika, jota ei oltu aiemmilla ell-reissuilla pystytty mitenkään huomaamaan.
Ihanin: toinen kissani synnytti neljä ihanaa pentua. Olihan se aika säätöä se tilanne, mutta lopulta, kun kaikki pikku kissat hyrisivät tyytyväisinä emon vatsalla, koin että olin saanut olla todistamassa jotain ihanaa. Yksi pennuista jäi meille ja asustaa yhä kanssamme emonsa kanssa. :)
Taidankin olla crazy cat lady... :D
Vierailija kirjoitti:
Kamalin: löysin erittäin rakkaan kissani kuolleena. Ei mitään varoitusmerkkejä. Se huuto minkä päästin suustani seisautti veret varmaan koko korttelissa... Kova ikävä edelleen. Saikulle oli pakko jäädä, olin ihan turta. (Eläinlääkäri teki sitten ruumiinavauksen kissalle, kyseessä oli harvinainen sydänvika, jota ei oltu aiemmilla ell-reissuilla pystytty mitenkään huomaamaan.
Ihanin: toinen kissani synnytti neljä ihanaa pentua. Olihan se aika säätöä se tilanne, mutta lopulta, kun kaikki pikku kissat hyrisivät tyytyväisinä emon vatsalla, koin että olin saanut olla todistamassa jotain ihanaa. Yksi pennuista jäi meille ja asustaa yhä kanssamme emonsa kanssa. :)
Taidankin olla crazy cat lady... :D
Miksi et ollut leikkauttanut kissaasi? Tajuatko että eläinsuojeluyhdistykset ovat täynnä kodittomia kissoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä käymässä ollessani näin keskellä kirkasta päivää spugen kadulla, jolla oli silmän kohdalla pelkkä reikä. Puolet naamasta oli melkein syöpynyt reiäksi. Tuo näky järkytti ja mietin vain niitä kipuja mitä tuollainen aiheuttaa.
Olen nähnyt saman miehen ratikassa. Se haju mikä hänestä lähtee on sanoin kuvaamattoman kammottava. Puolet miehen naamasta on siis mädäntynyt pois.
Miten tuo mies on päätynyt tuohon jamaan SUOMESSA VUONNA 2020? Ymmärtäisin, jos vastaava näky tulisi vastaan jossain Intian slummissa. Menee usko Suomen terveydenhuoltoon, huolehditaanko täällä kansalaisista?
Ohi, mutta huolehditaan, jos huolehdittava on siinä jamassa että kykenee ottamaan apua vastaan. Tuokin äijä on luultavasti ollut sairaalassa useamman kerran mutta lähtenyt itse menemään.
Ehkä sitä ei tänne ole viisasta kertoa.
Ystäväni lapsi, joka kuoli äkillisesti hyvin nuorena. Kävin avonaisen arkun äärellä hyvästelemässä ennen siunaustilaisuuden alkua.
Linnanmäellä hotdogia nauttineen naisen ilme, kun lokki sieppasi nakin sämpylän sisältä, polkaisi molemmilla jaloilla sämpylästä vauhtia, ja lensi pois.
Huumeruiskut kotimme vessassa, lavuaari täynnä verta. Olin n. 10 v.
Vierailija kirjoitti:
Rinteen ilme kahdessa rökäletappiossa
Pölhöpopulisti Rinne.
Vappusatanen!
Mummo ja ukki menivät aivotoiminnaltaan rajusti alamäkeen aikalailla yhtä aikaa. N. Puoli vuotta omistauduttiin heidän auttamiseensa ennen kuin pääsivät hoitokotiin. Koetti siis asunnon tyhjennys. En koskaan unohda mitä kaikkea höyrähtäneet dementikot säilyttävät. Käytettyjä vaippoja löytyi piilotettuna, rahaa oli kätketty sisustustyynyihin, mummo oli ottanut pissiään talteen jos tarvitsisi virtsanäytettä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä käymässä ollessani näin keskellä kirkasta päivää spugen kadulla, jolla oli silmän kohdalla pelkkä reikä. Puolet naamasta oli melkein syöpynyt reiäksi. Tuo näky järkytti ja mietin vain niitä kipuja mitä tuollainen aiheuttaa.
Olen nähnyt saman miehen ratikassa. Se haju mikä hänestä lähtee on sanoin kuvaamattoman kammottava. Puolet miehen naamasta on siis mädäntynyt pois.
Joo hän haisi siellä kadullakin jo mädäntyneelta lihalta.. Miten pystyy olemaan sen naamansa kanssa, kun luulisi kipuja olevan. :(
Olen nähnyt saman tyypin ratikassa, oi kamalaa! Tästä on jo useita vuosia, tuskin mies on enää hengissä.
Tää on totta, se kun näin isomummoni hahmon 7 vuoden vanhana yöllä. Isomummo oli kuollut joskus 30 vuotta sitten. Itse asiassa en tiennyt silloin, miltä isomummo näyttää, mutta kuvailujeni perusteella äiti sanoi, että se on näyttänyt just samalta. Siitä lähtien on ollut vaikee nukahtaa. Traumat jäi. Tapahtumasta on kohta 4 vuotta, oon nyt 11
Vierailija kirjoitti:
Esperin vanhusten huoneet.
Kattoon asti roskia, ulostetta, toukkia, lintuja. Hoitajat eivät edes ilmoittaneet kellekkään tästä.
Toisessa vanhus oli monta viikkoa liukastellut vanhassa ulosteessa ja pissassa.Se eläinten ja toukkien määrä näissä vanhuskodeissa on jotain mitä en tuu koskaan unohtamaan!
Keittiöpöytä aivan mustana kärpäsistä.
Myös vaihtamattomia vaippoja ,iho menee rikki virtsasta ja vaipan muovista eikä käytetä pesulla saattaa ilman housuja kävellä ilman vaippaa lääkkeistä sekaisin . Ientulehduksia ei hoideta . Potilaat maksaa sen hoidon jota ne ei saa .
Haamuilija kirjoitti:
Tää on totta, se kun näin isomummoni hahmon 7 vuoden vanhana yöllä. Isomummo oli kuollut joskus 30 vuotta sitten. Itse asiassa en tiennyt silloin, miltä isomummo näyttää, mutta kuvailujeni perusteella äiti sanoi, että se on näyttänyt just samalta. Siitä lähtien on ollut vaikee nukahtaa. Traumat jäi. Tapahtumasta on kohta 4 vuotta, oon nyt 11
Saattaa tulla hyvästelemään tai varoittamaan tai voi olla NS.demoni . Joskus pitää ottaa risti ja näyttää sitä että synti on sovitettu .
Ei kyllä äkkiä tule yhtään mieleen