Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olen siitä vakuuttunut: siskoni varastaa meiltä.

Vierailija
08.05.2015 |

Miten toimia? Sisko siis useamman pienen lapsen yh, itselläni pari lasta myös ja mies joka nyt sattuu tienaamaan keskimääräistä paremmin ja meidän elintaso sen mukainen, sisko kateutensa ja katkeruutensa ilmaissut asiasta hyvinkin suoraan joskus ja useammin epäsuoraan, tavallaan ymmärrän häntä, hänen lastensa isä oli juoppo petturipukki joka lähti nuoremman matkaan, elarit kierrättää ulosoton kautta jne. Olen auttanut siskoa paitsi hoitamalla lapsia usein (jolloin vien ne mm. leffaan, hoploppiin, kylpylään jne omaan laskuuni) että antamalla ilmaiseksi kaikki meidän lasten vaatteet, pyörät, turvaistuimet jne siis ihan kaikki. Synttäreinä ja jouluina olen aina muistanut sekä siskoa että lapsiaan kalliilla lahjoilla ja lahjakorteilla.

Pidempään olen jo ihmetellyt, mihin meiltä katoaa tavaraa - mun kaapista vaatteita, hajuvesiä, käsilaukku, lapsilta vaatteita ja leluja, mun lompakosta käteistä. Sisko asuu aika lähellä joten käy usein. Nyt viimeksi sitten EKA KERTAA pyysin siskoa meille lapsenvahdiksi, että minä ja mies päästiin leffaan kahdestaan. Ennen reissua laskin rahat keittiön kaapista, johon laitetaan kassaa "pahan päivän varalle" - sisko tietää paikan ja sen, ettei ikinä niin pidetä lukua rahasta. Palatessa tsekkasin kaapin, ja kappas vaan, yli satanen oli kadonnut.

Tosi paha mieli tuli, enkä tiedä mitä nyt. Siskoa autan enemmän kuin mielelläni kun hän vaan sitä pyytää, paljon olemme antaneet ilmaiseksi tavaran muodossa hänelle ja rahaa lainanneet periaatteella maksaa kun jaksaa. Nyt vaan niin paha mieli. Sisko lapsineen on tärkeitä ja rakkaita, mutta nyt on tunne ettei tämä juttu ihan oikein mene..

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene oikein ei.

Vierailija
2/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi kielii jo jostain mt ongelmasta. Ei normaali ihminen varasta omalta sisarukseltaan suuria summia rahaa tai kalliita tavaroita. Tai ylipäätään mitään kun voi pyytääkkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä hyväksy sitä että ahdingossa olevalle ihmiselle viritellään tuollaisia ansoja, häpeäisit AP ja auttaisit mielummin siskoasi!

Vierailija
4/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun pyytää lainaa kysyt että joko se keittiönkaapista varastettu satanenkin on mennyt. ehkä tajuaa hävetä, todennäköisemmin ei.

Vierailija
5/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi laskit rahat ennen lähtöänne? Oliko sulla jo pieni epäilys tai vainu että niin voisi käydä?

On kyllä tosi kurja ihminen jos siskoltaan varastaa. :(

Vierailija
6/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:45"]

En kyllä hyväksy sitä että ahdingossa olevalle ihmiselle viritellään tuollaisia ansoja, häpeäisit AP ja auttaisit mielummin siskoasi!

[/quote]

No ap:han on auttanut, ja paljon onkin. Miksi varastaminen olisi oikein?

Vierailija
7/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:47"]Seuraavan kerran kun pyytää lainaa kysyt että joko se keittiönkaapista varastettu satanenkin on mennyt. ehkä tajuaa hävetä, todennäköisemmin ei.
[/quote]
Näin mäkin tekisin

Vierailija
8/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Jos et halua ottaa asiaa puheeksi/katkoa välejä, niin ala ihmettelemään, et hei mihin ihmeeseen oot laittanut sen ja tän tavaran, vitsi kun oot hajamielinen, ja onko siskos nähnyt sitä. Aika kurja tilanne.

Vierailija
9/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juu, niinhän se menee että sen keltä on varastettu pitää hävetä. 

Vierailija
10/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vaan suoraan että hänen lapsenhoitovuoronsa aikana hävisi kaapista satanen, tietääkö mihin on mennyt?

Jos varmistuu että vei, niin silti en kokonaan välejä katkaisisi, mutta ilmaisisin kyllä että tauko ja etäisyys tekee hyvää kun ei voi enää edes siskoonsa luottaa.

Vierailija
11/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Jos et halua ottaa asiaa puheeksi/katkoa välejä, niin ala ihmettelemään, et hei mihin ihmeeseen oot laittanut sen ja tän tavaran, vitsi kun oot hajamielinen, ja onko siskos nähnyt sitä. Aika kurja tilanne.

Vierailija
12/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet erittäin auttavainen ja reilu sisko. Mutta siskosi palkitsee sinut epärehellisyydellä. Hän tekee todella väärin, koska et ole millään tapaa syyllinen hänen ahdinkoonsa. Sinun sijassasi keskustelisin vakavasti siskon kanssa tästä. Hänen pitää ymmärtää, että hänen oma vaikea tilanteensa johtuu myös hänen omista valunnoistaan eikä hän voi kostaa sinulle epäonneaan.

Vierailija
13/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paska. Jäin kiinni. T.sisko

14/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luitko aloitusta lainkaan? Ap:han auttaa siskoaan minkä kykenee, minusta oikein anteliaastikin.

Vierailija
15/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki ilman muuta tuollaisen kanssa, ei siinä muu auta.

Vierailija
16/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:48"]

Ap, miksi laskit rahat ennen lähtöänne? Oliko sulla jo pieni epäilys tai vainu että niin voisi käydä?

On kyllä tosi kurja ihminen jos siskoltaan varastaa. :(

[/quote]

No juuri siksi laskin ne rahat ja pyysin siskoa meille lastenhoitajaksi koska epäilin asiaa jo pidempään - en halunnut uskoa todeksi, mutta nyt on sitten pakko. Eikä ole helppo asia käsitellä. ap

Vierailija
17/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydälle vaan. Voi olla, että siskosi tarvitsisi apua omaan pahaan oloonsa.

Vierailija
18/97 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne.

En usko hetkeäkään, että varas olisi joku lapsista, siskon lapsista tai omista. Sen verran pieniä kuitenkin kaikki vielä, rahaa varastamaan tai vaatteita (saati aikuisten vaatteita/hajuvesiä/koruja). Korkeintaan niitä petsejä, mutten sitäkään usko.

Mun mies ei tiedä asiasta, nyt olen vasta eka kertaa harkinnut että puhun sille tästä. Mutta jotenkin mua "nolottaa", kun kyse on mun siskosta jota oon aina "puolustanut" viimeiseen asti, kun mun mies on välillä aiemmin huomattanut useamman kerran, että mun "paapominen" siskon suhteen menee liian pitkälle ja etten ole vastuussa hänestä. Maksettiin kerran mm. siskon kasautuneet pikavipit pois (liki tonni) jotta häneltä ei menis luottotiedot, virallisesti se oli lainaa meiltä, mutta mies silloin jo sanoi ettei usko että siskoni ikinä niitä maksaa takaisin, ja että se ei opi ottamaan vastuuta mistään kun me aina "pelastetaan" se. :( ap

Vierailija
19/97 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehdottaisi välttämättä suoraa puhetta. Se voi monen suomalaisen korvaan  kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta, mutta suora puhe usein tuhoaa jopa enemmän ihmissuhteita kuin hienovaraisempi toiminta. Suoraan puhumalla, "varkaan käräyttämällä" et voita mitään. Et saa rahojasi takaisin, et saa siskoasi takaisin, saat vain pahan mielen kaikille (tosin se olisi monelle kommentoijalle varmasti mieleen).

AP, jos olisin sinä, ottaisin siskosi vaikkapa uudelleen lastenvahdiksi ja kirjoittaisin kirjeen, jonka laittaisin käteiskassasi säilytyspaikkaan. Jos siskosi pyrkisi rahoillesi uudelleen, hän saisi kirjeen käteensä. Kirjeessä voisit kertoa, miten hänen tekonsa satutti sinua ja pyytää häntä kertomaan rehellisesti, jos hän tarvitsee rahaa. Näin toimiessasi osoittaisit, että olet moraalisesti siskoasi (ja suurinta osaa kommentoijista) ylemmällä tasolla.

Ole armelias, äläkä ala haastamaan riitaa syyttelyllä. Siskollasi ei ole varmastikaan asiat hyvin.

Vierailija
20/97 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 21:59"]

Vaatisin rahat takaisin tai kertoisin kaikille sukulaisille tms.

Nmim: varastavan siivoojan nalkkiin saanut. :)

[/quote]

Saitko suurenkin tyydytyksen, kun sait tämän hirvittävän rikollisen kiinni?

Kaipaatko urhoollisuusmitalia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme