Kumpia on enemmän? Pahoja vai hyviä ihmisiä?
Mun kokemukseni mukaan vähintään 90 % on pahoja, kiusaajia ja peesaajia yms.
Kommentit (28)
Hyviksiä tietenkin! Muutenhan ihmiskunta olisi tuhoutunut!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:35"] Voisiko olla niin, että tuollainen jaottelu on pikkulapsen maailmasta. Aikuiset eivät jaa ihmisiä pahoihin ja hyviin. Normaaliin henkiseen kehitykseen kuuluu jo lapsena ymmärrys siitä, että kuka tahansa ihminen voi tehdä pahoja ja hyviä tekoja. Kyllä aikuisella tulisi olla sisäistettynä se, että olemassa täysin hyvää ihmistä tai täysin pahaa ihmistä. Voi elämä sentään. [/quote] Ne sun "aikuiset" on kiusaajia, pettäjiä, kalaltajia, väkivaltaisia, juoruajia, selkään puukottajia lista jatkuu... Usein itse ei tunnista muiden ongelmia jos kuuluu selkeästi johonkin ryhmään. [/quote] No nimenomaan. Joo voi ihmiset olla vaikka eri ihmisille hyviä ja eri ihmisille pahoja mutta mulle varmasti se 90 % ihmisistä on ihan selvästi pahoja. Se että ihminen on vaikka kymmenelle sadasta hyvä ja muille ilkeä, tekee mun näkökulmastani tuosta ihmisestä pahan. [/quote] Millä kriteerillä määrittelet pahuuden? Joku toinen määrittelee sen omalla tavallaan. Oletko sinä omasta mielestäsi hyvä ihminen? Minun mielestäni et ole, koska et pysty erottamaan tekoa ihmisestä.
[/quote]
Tottakai pystyn erottamaan teon ihmisestä eikä esim. yksittäisillä haukkumisilla ole väliä, mutta hyvä ihminen ei tee pahoja tekoja, kiusaa ja aja muita itsemurhaan tai tue sellaisia ihmisiä jotka niin tekevät.
Oman edun tavoittelijat toisen mustamaalaamisella ovat pahoja ihmisiä. Jokaisella työpaikalla suurin osa on sellaisia. Kun ei äly riitä, niin mennään mistä aita on matalin. Eli yritetään saada muut näyttämään huonommilta
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:39"]
Eiköhän meistä useimmat ole pohjimmiltaan hyviä. Joskus vaan tulee tyhmyyksissään tehtyä asioita jotka jälkikäteen kaduttaa. Läpeensä pahoja psykopaatteja on aika pieni osa ihmisistä.
[/quote]
No aika harva varmastikaan katuu ikinä missään elämänsä vaiheessa mitään kiusaamisiaan, päinvastoin, ovat ylpeitä kun saavat muille aiheutettua pahaa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:27"]
Mun kokemukseni mukaan vähintään 90 % on pahoja, kiusaajia ja peesaajia yms.
[/quote]
Totta. On pahuutta olla puuttumatta, jos joku kiusaa tai syrjii jne.
Pahoja silmän ummistajia on paljon.
HYVIÄ IHMISIÄ !