Painoni putoaa syömällä hyvää ruokaa
Tämän päivän syömiset:
Herättyä pari kuppia kahvia, sitten tunniksi ulos kävelylle.
Aamupala kaksi keitettyä kananmunaa voilla ja suolalla, appelsiini.
Seuraava ruoka jauheliha-hapankaalivuoka, sisältää myös kruunusekoituspussin sekä kermaa. Jälkkärinä kupilinen kahvia ja kaksi palaa suklaata.
Viimeinen ateria tänään oli siskonmakkara-kasviskeitto, johon laitoin myös sulatejuustoa. Lisäksi pari palaa itsetehtyä pannuleipää, jonka taikinassa on ruis- ja vehnäjauhoja, piimää, porkkanasosetta, siveltynä voilla.
Tässä on vain tämän päivän ruuat, makrosuhteet pysyy suunnilleen samoina, mutta ruokia on monia erilaisia.
Pääasia on sokerin välttäminen ja aidon ravinnon saaminen. Annokset pysyy helposti kohtuudessa eikä ylimääräisiä mielitekoja ole. Eikä tarvitse kieltäytyä mistään hyvästä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoisin tuolla ruokavaliolla, kun on suklaata ja aika paljon hiilareita. Itse syön vain kasviksia lisukkeena eikä mitään leipää ja maitotuotteita edes.
Ymmärsitkö lukemaasi lainkaan?
No mitä pitäisi ymmärtää? Tuo ruokavalio ei vaan sopisi minulle lainkaan vaikka siinä ei ole yhtään sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoisin tuolla ruokavaliolla, kun on suklaata ja aika paljon hiilareita. Itse syön vain kasviksia lisukkeena eikä mitään leipää ja maitotuotteita edes.
No mitä pitäisi ymmärtää? Tuo ruokavalio ei vaan sopisi minulle lainkaan vaikka siinä ei ole yhtään sokeria.
Ensin puhut suklaasta ja paljosta hiilarista. Nyt mainitset sokerittomuuden.
Ei sun ymmärryksessä ainakaan kehumista ole.
Aika yllättäviä kommentteja tässä keskustelussa. Hyitä, oksennushymiötä ym. Eikö olisi rakentavampaa antaa vinkkejä siitä, miten aloittajan kannattaisi päivän ruokiaan muokata vielä parempaan ja miksi eikä vain yökötellä tai kehua omaa pajunvitsamaisuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verisuonet kiittää.
Aivan, verisuonet pitävät hyvästä ruuasta.
Mutta ei tuosta suolan määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten ole, mutta miksi sinä haluat tätä niin paljon esiin tuoda?
Pointti oli, että itse lihoisin tuolla ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten ole, mutta miksi sinä haluat tätä niin paljon esiin tuoda?
Pointti oli, että itse lihoisin tuolla ruokavaliolla.
Mikä siinä on se asia, joka sinua lihottaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verisuonet kiittää.
Missä kohtaa ap mainitsi suolan määrän?
Vierailija kirjoitti:
Minäpä syön marmeladileipiä sekä sipsejä niin paljon kuin huvittaa ja olen hoikka kuin pajunvitsa. Ei ole ikäkään tuonut kiloja yhtään lisää. Harmittaako?
Juu ihan varmasti olet.
Joo, terveellisellä, monipuolisella ruokavaliolla laihtuu :)
Itse söin eilen:
Aamupalaksi rasvakahvi kananmunalla, chiansiemenpuuro (mustikka, mansikka, vadelma, kookosmaito, siemeniä)
Päivälliseksi jauhelihakeitto (jauheliha, tomaatti, selleri, paprika, ranskankerma)
Ja iltapalaksi wok-vihanneksia, kananmuna, pähkinöitä ja pekonia.
Tuolla tavalla menee päivät ja itsellä lähtenyt 2viikossa nyt 4kg, mieheltä 6kg....
Eikä ole nälkä, kun syö hyvää ja ravitsevaa ruokaa:)
Kahvi vei ruokahaluni 3 kk sitten, joten tuntuu hassulta, kun mainitset kahvin ja ruuan yhdessä.
Kahvi, jossa on paljon kuohuermaa ja sokeria. Tuhoaako se jotain nälän kokemiseen liittyvää hormonitoimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Kahvi, jossa on paljon kuohuermaa ja sokeria. Tuhoaako se jotain nälän kokemiseen liittyvää hormonitoimintaa?
Tuollaisesta kahvista en tiedä, mutta kahvi sopivalla kermalorauksella on hyvä nälän torjuja.
Noinhan se on. Voisi av losoperseet ottaa mallia! N38
Vierailija kirjoitti:
Joo, terveellisellä, monipuolisella ruokavaliolla laihtuu :)
Itse söin eilen:
Aamupalaksi rasvakahvi kananmunalla, chiansiemenpuuro (mustikka, mansikka, vadelma, kookosmaito, siemeniä)
Päivälliseksi jauhelihakeitto (jauheliha, tomaatti, selleri, paprika, ranskankerma)
Ja iltapalaksi wok-vihanneksia, kananmuna, pähkinöitä ja pekonia.Tuolla tavalla menee päivät ja itsellä lähtenyt 2viikossa nyt 4kg, mieheltä 6kg....
Eikä ole nälkä, kun syö hyvää ja ravitsevaa ruokaa:)
Tässä on hyviä esimerkkejä hyvistä ja terveellisistä ruoista. Ota ap mallia tästä!
Ap; siskonmakkara pois! Minkälaista jauhelihaa käytät? Myös kaikki leivät pois. Pakastekasvisten tilalle tuoretta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verisuonet kiittää.
Missä kohtaa ap mainitsi suolan määrän?
Siskonmakkaroissa ainakin on paljon suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap; siskonmakkara pois! Minkälaista jauhelihaa käytät? Myös kaikki leivät pois. Pakastekasvisten tilalle tuoretta.
Syön siskonmakkaroita niin harvoin, että en sitä poista. Leivät teen itse ja syön korkeintaan pari palaa päivässä enkä edes joka päivä. Talvella käytän pakastekasviksia, ei Suomessa tuoretta kasva. Kesällä sitten toisin. Jauhelihana käytän mahdollisimman rasvaista.
Kuulostaa 80-luvulta.
Mun oikea ruoka:
Tuoreet kasvikset
Tuoreet hedelmät
Kotimaiset marjat
Kotimainen hunaja
Juomana vesi
Maustamattomat maitotuotteet
Täysjyväviljatuotteet
Linssit, pavut
Vähärasvainen liha ja kala
Yrtit
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa 80-luvulta.
Mun oikea ruoka:
Tuoreet kasvikset
Tuoreet hedelmät
Kotimaiset marjat
Kotimainen hunaja
Juomana vesi
Maustamattomat maitotuotteet
Täysjyväviljatuotteet
Linssit, pavut
Vähärasvainen liha ja kala
Yrtit
Nykyisin syödään tosi surkeasti.