Aina halutaan se 5 kg pois
Miltä se sitten tuntuu, kun tuo 5 kg on lähtenyt? No, mulla tämä tapahtui hitaasti syksyn aikana, jätin herkut ja turhat iltasyömiset pois. Näkyy kasvoissa, ja farkut jotka ostin loppukesällä ovat niin väljät, etteivät pysy jalassa ilman vyötä.
Lähtöpaino oli 82 kg, nyt siis 78 kg. Matkaa tavoitteeseen on vielä, mutta palkitsen itseni viiden kilon välietapista kampaajakäynnillä!
Kommentit (14)
Toi 5kg lähtee oikeesti ihan vaa sillä et juo vettä ja on esim dokaamati pari viikkoo
Mä laihdutin yhteensä 30 kg viiden kilon "rysäyksissä". Olin yrittänyt perinteisemmin ennen, eli pitkä hidas dieetti, mutta ei ikinä riittänyt sisu, tai joku loma tai juhlapyhät aiheutti takapakkia ja meni motivaatio. Joten päätin, että minäpä laihdutankin niin, että nopeasti alas 5 kg, sitten parin kuukauden tauko jossa yritän pitää painon samana, sitten taas 5 kg. Lentoemäntädieetillä ja Nutrilettilla lähinnä tein noita 5 kg rykäisyjäni, lähti niillä nopeasti. Painonpudotus näin oli tosi helppoa ja tulos on pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Toi 5kg lähtee oikeesti ihan vaa sillä et juo vettä ja on esim dokaamati pari viikkoo
Kannattaa muistaa, että on olemassa sellaisiakin ihmisiä, joiden normaaliin elämään kuuluu vedenjuonti päivittäin ja se, että ei ole koko ajan humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että on olemassa sellaisiakin ihmisiä, joiden normaaliin elämään kuuluu vedenjuonti päivittäin ja se, että ei ole koko ajan humalassa.
Se oli vaan esimerkki, lähtee se silläki et on pari viikkoo herkuttelemati ja syö oikein
Vierailija kirjoitti:
Nuorena joo, tai jos ei ole aiemmin jojoillut. Keski-iässä, tai jos on totuttanut kropan "nälänhätiin" useilla laihdutuskuureilla ja takaisin lihomisilla, ei todellakaan käy noin helposti. Itse esivaihdevuosissa, ja jo puolen kilon viikossa alas saaminen vaatii äärimmäistä tarkkuutta ja tiukkuutta ruokavalion kanssa, ihan ruoka-aineiden punnitsemista jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: mikä sulla oli koulussa matikan arvosana?
Jospa jätät tällaiset näykkimiset, kun on voinut tapahtua vaikka lyöntivirhekin. Anna olla, joka asiasta ei tarvitse alkaa huomauttelemaan. Kyse on laihduttamisesta. Ja eikös virallisesti puhuta yleensä matematiikasta?
Mun pitäisi saada pois 50kg. Paino siis nyt 110kg, aiemmin oli 125kg. Ei vain stressi, ahdistus, unettomuus ja mahdollinen masennus auta tsemppaamaan itseään painonpudotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäisi saada pois 50kg. Paino siis nyt 110kg, aiemmin oli 125kg. Ei vain stressi, ahdistus, unettomuus ja mahdollinen masennus auta tsemppaamaan itseään painonpudotukseen.
Itsellä samantapainen urakka, paitsi aloittelen sieltä 120 kg paikkeilta. Mä otin avuksi personal trainerin. Hän ihan heti ohjeisti kohtuullistamaan mun tavoitteita, niin että saan nauttia onnistumisen tunteista välivaiheissakin. Mun eka tavoite onkin päästä sairaalloisen ylipainon rajan alle. Sitten 100 kg. 85 kiloa alemmas hän ei ehdottanut edes pyrkimään, ettei tulisi jojoefektiä, sanoi että jos vuoden pidän siinä 85 kilossa niin sitten voidaan harkita normaalipainoon pudottamista, mutta ei ennen. Kuulemma usein sellainen realistinen tavoite on nuoren aikuisuuden paino (jos oli normaalipainoinen) + korkein paino missä on ollut jaettuna kahdella. Mulla se on (50+120)/2 = 85 kg.
Mulla on myös stressin ja unettomuuden kanssa ollut yli vuosikymmenen ongelmia, mutta ne ei kuulemma välttämättä haittaa, kunhan lähdetään liikkelle riittävän maltillisesti ja hitaasti ja keinoilla, jotka lähinnä lisäävät energisyyttä eivätkä syö sitä. Mulla on optimistinen tunne tästä hommasta.
Heh, lähtöpainoon tuli painovirhe (sic!), aloituslukema oli 83,2 mutta näppäilin väärin kun jätin desimaalit pois.
Ja joo, vedenjuonti ja hyötyliikunta on kuuluneet elämään koko aikuisiän, ylipainossa on kyse vyötärölle kertyneestä omenalihavuudesta keski-iässä, ikää on 45 v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei harrasta dokaamista ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei harrasta dokaamista ollenkaan?
Sepä se, en käytä alkoholia ollenkaan.
Ap
Laihduttaminen on aina häiriintynyttä syömiskäyttäytymistä ja varsinkin normaalipainoisena laihduttaminen, eli juuri nämä "yritän nipistää muutaman kilon", vaikka mitään terveydellistä tarvetta ei edes olisi. Ihmisellä on biologinen ominaispaino eli ns. hyvinvointipaino, johon keho hakeutuu itsekseen, kun elintavat (sopivassa suhteessa lepoa, liikettä ja ravintoa monipuolisesti, säännöllisesti, riittävästi ja sallivasti) ovat kohdallaan. Joillakin tämä hyvinvointipaino saattaa olla myös virallisen BMI-asteikon normaalipainon rajojen ulkopuolella, ja sekin on ihan ok. Painoaan ei voi itse valita, joten kannattaa vain keskittyä tarvittaessa muokkaamaan noita elintapoja ja antaa painon asettua siihen, mihin se luontaisesti on asettuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli vaan esimerkki, lähtee se silläki et on pari viikkoo herkuttelemati ja syö oikein
Se on sitten viiden kilon jojoilua, kilot tulee takaisin kun alkaa taas dokata. Eli ollut pelkkä nesteenpoisto- ja nenänvalkaisukuuri! Ap:lle peukku, maltilla lähtee pysyvästi.
Ihan uteliaisuudesta: mikä sulla oli koulussa matikan arvosana?