Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on perheitä, joissa eletään kahta eri elintasoa

Vierailija
12.01.2022 |

Me Naisten juttu.

Mitä mieltä, että kummallakin omat rahat, vaikka tuloero on 4000€/kk.

Kommentit (1925)

Vierailija
781/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa mietin, että onko semmoinen asia kuin rakkaus poistunut kokonaan keskuudestamme? Että mitä se tarkoittaa, puhumattakaan siitä että elämässä sitä olis? Mä nimittäin veikkaan että ollaan täällä ensisijaisesti elämässä rakkaudessa, ei laskemassa rahoja. Ja en edusta mitään uskontoja tai aatteita, ihan perusjuttuja.

Ei ole, täällä vain jankkaa muutama sovinistinen vuosisadan alkuun jumiutunut hullu.

Eiköhän kyse ole sen ikäisistä poikaoletetuista, joilla ei ole sen koommin naista kuin perhettäkään ja kamala pelko, että jostain tulee joku tyttö ja vie niiden äidin ostaman pleikan.

Vierailija
782/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmetyttää että nainen on mahdollistanut miehen uran jos on ollut vaikka pari vuotta kotona yhden lapsen kanssa. Eiköhän sillä miehellä ura olisi vaikkei olisi naista koskaan tavannutkaan. Ja huutohan siitä tulisi jos naiselta vietäisiin se mahdollisuus jäädä lasten kanssa pitkäksi aikaa kotiin, vaikka se tässä esitetään uhrautumisena. Heti kun tuli julkiseen keskusteluun että perhevapaista osa korvamerkitään isälle, kotiäidit nosti metelin. Eivät he halua mitään koti-isää elättää.

Muuten jotkut iltamyöhäiset sikarikerhot johtoportaalle alkavat olla menneen talven lumia. Varsinkin näin etätyöaikana ne uraisät ihan yhtä lailla istuu teams-kokouksissa lasten häärätessä taustalla tai lopettavat palaverin että ehtivät hakemaan muksut hoidosta. Ja tämä on ihan fine kaikille, en tiedä onko jossain syrjäkylillä vielä eri tavalla.

Jännä, että moni nainen ei huomaa ironiaa näissä "mieheni tienaa 10 kertaa enemmän kuin minä ja kaikki rahat on yhtieisiä, koskaan ei olla rahasta riidelty". En minäkään riitelisi jos joku 10 kertaa rikkaampi antaisi rahansa käyttööni :D

Sillä miehellä olisi kyllä se ura, mutta lapsia ei olisi. Tai jos olisi, se olisi joutunut jäämään vauvavuosiksi kotiin tai palkkaamaan hoitajan. Jännä.

Tiedän pariskunnan missä nainen on akateeminen ja mies amispohjainen. Mies jäi kolmen lapsen kanssa kotiin aina kun oli äiti ollut eka pari kuukautta kotona. Miehellä olisi ollut työpaikassaan mahdollisuus myös edetä mutta kyllä siinä niin kävi että ei edennyt ja nainen eteni. Nainen vaihtoi toiseen akateemiseen ja mies elää nyt perus duunarielämää ja on lasten yksinhuoltaja koska äitiä ei kiinnostanut ottaa kiireiseen elämäänsä lapsia mukaan. Kyllä se saa sen uran joka töihin jää ja se ei kuka sen lapsien takia pitää itseään töistä poissa. Jos näitä tuotaisiin julkisuuteen enemmän niin ehkä miehilläkin olisi myötätuntoa lapsiensa äideille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tässä on oneglma, ja miksi tästä pitää vääntää vielä sukupuolikysymys.

Olen mies joka tienaa n. 2000€/kk vähemmän kuin vaimo. Meillä on yhteinen talotili johon kumpikin laittaa kuukausittain saman summan. Tililtä maksetaan sähköt, vedet, vakuutukset, remppahankinnat jne. Ruokaostokset tehdään niin, että jaetaan yhteiset tai maksetaan vuorotellen. Hyvin toimii.

Kummallakin on sitten omat rahat joilla tekee mitä haluaa. En koe että minuun kohdistuisi mitään väärinkäyttöä tms. Itse olen koulutukseni ja urani valinnut, en tiedä miksi pitäisi olla kateellinen vaimolle?

Parasta silti perustaa oma säästötili vaikka kuinka rakastaa.

Meillä on myös säästötilit yhteisiä. Puolison tuloilla eletään, ja kaikki omaisuus on molempien nimissä. Rakastettu on jo 35 vuotta.

Vierailija
784/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista naista ei olekkaan, naiset vaatii kaikesta maksua. Joko mies maksaa naiselle puhdasta rahaa tai sitten maksaa naisen elämisen ja asumisen.

Oikeuden mukaista olisi että kaikki maksut menisi 50/50 ja ne mitoitetaan köyhemmän mukaan mutta kaikkihan sen tietää että naisille ei kelpaa vaatimaton elintaso jos miehellä olisi varaa maksaa parempi elintaso molemmille

Aika harva hyvätuloinen haluaa elää kuin köyhä. Oikeasti, mikä järki asua jossain ahtaassa kerrostaloluukussa, syödä halvinta ruokaa ja pihistellä kaikesta, jos olisi varaa olisi parempaankin? Kiva varmaan sillä hienolla Audilla kurvata kontulalaisen neukkukuution pihasta kun työkaverit asuu isoissa taloissa hyvällä alueella. Varsinkin jos on lapsia niin olisi jo melkoista m*lkkuutta vanhemmalta olla kustantamatta heille parempaa elintasoa jos siihen olisi mahdollisuus. Jos sillä köyhemmälläkin osapuolella on suht keskitasoiset/hyvät tulot niin 50/50 voi toimiakin.

Tätä minäkin ihmettelen. Tässäkin ketjussa on kovasti tuotu esiin, miten kovaa työtä ja paljon työtä se paremmin tienaava tekee, mutta eikö se työmäärä ja panostus mene ihan hukkaan, jos lopulta itsekin saa vain saman, minkä saisi jossain matalapalkkatyössä? No joo, ehkä vähän hienomman auton, mutta ei kai se auto kuitenkaan koko muuta elämää korvaa tai riitä elämänsisällöksi? Tuntuisi jotenkin siltä, että on pakko olla jokin neurokirjon ongelma, jos jumittuu niin vahvasti johonkin menojen tasajakoon, että alkaa jopa itse kärsiä siitä - koska kyllähän tuossa laskee omaakin elintasoaan. Voisi saada omistusasunnon hyvällä paikalla, mutta pakko asua jossain Hekan vuokramurjussa, ja lapset joutuvat ongelmakouluun ihan vain sen vuoksi, että toinen vanhempi ei voi paremmilla tuloillaan taata heille parempia puitteita. Mitä iloa siitä hyvästä palkasta on itsellekään? Ei voi olla niin, että aikuiselle ihmiselle on jotkut lounaat työkavereiden kanssa tai matkat kavereiden kanssa, sekä jotkut autot, kellot ja merkkivaatteet elämän koko sisältö ja tarkoitus. Yleensähän Suomessa hyvätuloiset nimenomaan haluavat parempaa asumista, viihtyisän kodin ja hyvän ympäristön, ja autot, kellot ja merkkivaatteet merkitsevät vähemmän.  Ja yleensä Suomessa ihmiset mieluummin haluavat jakaa elämäänsä perheen kanssa sen sijaan, että tekisivät asioita yksin tai kavereiden kanssa.

Yrität siis sanoa, että naisen haluamat asiat (tiuhaan uusittava sisustus, järkyttävän kalliit lastenvaatteet, vaimon muotivaatteet, vaimon haluama talo ja harrastukset) ovat sitten automaattisesti niitä iloa tuottavia asioita joita mies hymyssä suin maksaa. Mutta jos mies omalla palkallaan haluaisi panostaa vaikka uuteen autoon tai kalastusvälineisiin tai kymppitonnin maastopyörään, se o tyhjää ja ilotonta tuhlaamista missä ei ole mitään järkeä :D

En tunne yhtäkään naista, joka haluaa jatkuvasti uusia sisustusta, ostaa kalliita lastenvaatteita ja muotivaatteita, vaimo hankkisi kodin miehen rahoilla omien mieltymysten mukaisesti ja ainoastaan nainen harrastaisi haluamiaan juttuja, ei mies. Välistä nämä yleistykset naisista ja naisten jutuista ovat kuin jostain todella p*skoista romanttisista USA-draamoista: onko tuollaisia naisia ihan oikeasti todellisuudessa Suomessa jotenkin merkittäväkin määrä (varmasti yksittäistapauksia on), vai katsovatko näin kommentoivat liikaa romanttisia draamaleffoja ja sarjoja ymmärtämättä, että näytelmä ei ole indikaattori tosi elämästä?

Kun sinä et tunne semmoista ei ole olemassa?

Itse en ole ollut yhdessäkään parisuhteessa missä nainen ei vaatisi minua maksamaan yksin hänen haluamia asioita kun hänellä itsellä ei ole varaa niihin.

Suurin osa naisista vaativat miestä panostamaan rahallisesti yksin naisen haluamiin asioihin vaikka sitä et halua uskoa.

Ja jos ei mies maksa häntä syytetään pihiksi ja hänet jätetään.

Itse tiedän useita parisuhteita joissa rahaa ei ole koskaan miehen haluamiin asioihin kun nainen näin sanoo mutta aina pitää löytyä rahaa asioihin joita nainen haluaa vaikka omat rahat eivät riitä.

Millä kriteereillä sinä oikein valitset kumppanisi, jos kaikki edellisten suhteiden naiset ovat olleet lompakollasi kuppaajia? Jos minä en tunne laajasta tuttavaverkostani yhtäkään sellaista naista, naisia on enemmän työelämässä tilastollisesti, yliopistossa ja muutoinkin naisia alkaa olemaan enemmän korkeakoulutettuina, niin missä ovat sankoin joukoin se suuri naisryhmä, jotka vain loisivat?

Ja miksi ihmeessä valitset kumppaneiksesi sellaisia naisia, joiden kanssa arvot ja asenteet eivät kohtaa. Minullakin on ollut henkistä väkivaltaa käyttänyt kumppani, mutta sen kokemuksen jälkeen päätin, että yksi sekopää riittää ja olin seuraavan suhteen äärimmäisen tarkka ja kranttu. Ja kehitin myös itseäni sihteiden välissä, kävin terapiassa ja hoidin omaa miellyttämishaluani ja hylätyksi tulemisen pelkoani sekä arvottomuuden tunnettani, jotta en enää joutuisi samaan tilanteeseen.

Tuollaiseen tilanteeseen joutuu, kun mieltyy naisiin, jotka ovat ns. high maintenance. Kannattaa ottaa opiksi ja valita nainen, jonka arki ei vaadi kaapillista meikkiä, kahta kaapillista vaatteita, kaapillista käsiväskyjä, kalliita pötöks-hoitoja ja muuta roinaa. Norminainen kuluttaa aika vähän, mutta ei kai sitten miellytä silmää. Valintoja, valintoja. 

Eikö nainen voi miellyttää silmää ilman noita lueteltuja asioita?

Ilmeisesti tietyntyyppisten miesten silmää ei, kun ne kerran noita keräilevät. Olisivat sitten itkemättä että tulee kalliiksi, kun oma valinta, mutta älä usko. Pitäis saada belörffi, joka maksaa vähintään puolet elämästä, mielellään enemmän.

Vierailija
785/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa mietin, että onko semmoinen asia kuin rakkaus poistunut kokonaan keskuudestamme? Että mitä se tarkoittaa, puhumattakaan siitä että elämässä sitä olis? Mä nimittäin veikkaan että ollaan täällä ensisijaisesti elämässä rakkaudessa, ei laskemassa rahoja. Ja en edusta mitään uskontoja tai aatteita, ihan perusjuttuja.

Ei ole, täällä vain jankkaa muutama sovinistinen vuosisadan alkuun jumiutunut hullu.

No huhhuh. En ole vuosiin tällä palstalla käynyt ja näitä lukiessa mietin että mitä hittoa on tapahtunut ihmisille.

Ihmisille niinkään. Palstalle tapahtui insselimiesten invaasio.

Vierailija
786/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein.  Tämä voi tulla niille vähemmän tienaaville yllätyksenä mutta kyllä se korkeampi palkka tulee yleensä syystä ja kyllähän sitä nyt omat rahat saa itse pistää minne haluaa.   Paremman tasa-arvon puolesta.

Että akka ja lapset syököön kynsiään,minä syön sisäfilettä???? Hyi helvetti, älä koskaan mene parisuhteeseen & tee lapsia.

Köyhän ihmisen ininää. Olisit pelannut korttisi paremmin, turha siitä on menestyviä syyttää, loinen.

Sitä minä kyllä ihmettelen, että miksi nämä rikkaat väen väkisin haluavat kumppanikseen köyhän ihmisen. Saadakseen alistaa ja kyykyttää, ilmeisesti? Vai eikö ne kelpaa muille, ja sitten kostetaan sille joka saadaan?

Vierailija
787/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. En ole vuosiin tällä palstalla käynyt ja näitä lukiessa mietin että mitä hittoa on tapahtunut ihmisille.

Voi myös olla naisia, jotka hakevat hupia elämään provoamalla. Jos ovat oikeasti miehiä, niin ihmettelen mistä tuon tason katkeruus naisia kohtaan kumpuaa. Ovatko niitä köyhiä, yhteiskunnan rattaista tipahtaneita miehiä, joilla on hyvin pienet mahdollisuudet saada vaimo ja perhettä, ja täällä purkavat katkeruuttaan. Tai ovat miehiä, jotka haavelevat elämänsä kaunottaresta, mutta heitä eivät saavuta puutteellisten sosiaalisten taitojen vuoksi, ja oma ulkonäkö ei kiinnosta naisia. Ovat siis kiinnostuneita naisista, joita taas nämä miehet eivät kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
788/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kasvoin tuollaisessa perheessä ja menin ihan sekaisin. Parisuhteeseen en kykene. Näen sen turvattomana tilana jossa ei huolehdita perheestä, vaan vain itsestään.

Peukku suuhun ja sikiöasentoon. Kohta helpottaa.

Vierailija
789/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tässä on oneglma, ja miksi tästä pitää vääntää vielä sukupuolikysymys.

Olen mies joka tienaa n. 2000€/kk vähemmän kuin vaimo. Meillä on yhteinen talotili johon kumpikin laittaa kuukausittain saman summan. Tililtä maksetaan sähköt, vedet, vakuutukset, remppahankinnat jne. Ruokaostokset tehdään niin, että jaetaan yhteiset tai maksetaan vuorotellen. Hyvin toimii.

Kummallakin on sitten omat rahat joilla tekee mitä haluaa. En koe että minuun kohdistuisi mitään väärinkäyttöä tms. Itse olen koulutukseni ja urani valinnut, en tiedä miksi pitäisi olla kateellinen vaimolle?

Parasta silti perustaa oma säästötili vaikka kuinka rakastaa.

Meillä on myös säästötilit yhteisiä. Puolison tuloilla eletään, ja kaikki omaisuus on molempien nimissä. Rakastettu on jo 35 vuotta.

Sopiminen kummankin omista rahoista ei tarkoita ettei rakastaisi.  Onneksi olkoon Teille.

Vierailija
790/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät uskalla kirjoittaa puoltavia kommentteja tähän asiaan, eli että elättävät pääosin perheensä. Saavat vielä munattoman ja alistetun miehen maineen, että akka vie ja ukko vikisee. Minun puolisoni elättää, ja hoitaa perheen raha-asiat varsin mallikkaasti ja niin, että hyödyttää kaikkia. Ei ole mistää ollut puutetta. Itsekin täytyy olla koko ajan tietoinen talousasioista, ja yhteisesellä päätöksellä sovitaan säästämisestä ja kuluttamisesta.

Vierailija
791/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden eri elintason parisuhde ei ole hyvä lasten kannalta, veikkaan että siinä suhteessa on muutakin kitkaa kuin sinun rahat ja minun rahat. Lasten eteen pitäisi tehdä kaikki mahdollinen laskematta eurojen perään, että heistä tulisi tasapainoisia ja hyviä veron maksajija.

En tiedä olenko tehnyt väärin mutta olen lapselle kertonut että työn määrä ja ansaitut eurot ovat valintakysymys. Minä olen valinnut olla kotona, tehdä enemmän kotitöitä ja laittaa ihan tavallista ruokaa kotona. Vaatteet on ostettu kirpparilta niin kauan kun se oli mahdollista ja lomamatkat on tehty pienellä budjetilla. En halua uutta omakotitaloa ja autoa omaan käyttöön. Mies on valinnut tehdä kk-palkkaista asiantuntijatyötä ja hän voi syödä ravintolassa joka päivä jos haluaa. Voi myös harrastaa pienimuotoista sijoitustoimintaa, ei ole minulta pois. Minä kerään pulloja ja laitan lapsilisät talteen opiskelua yms. varten. Pidän sen elintason mihin minulla olisi kaksin lapsen kanssa varaa. Toki mies välillä tarjoaa kahvit tai hakee esim. tuoretta kalaa jota en muuten ostaisi, huolehtii auton kustannuksista ja ostaa viikonlopuksi viinipullon, mutta saa sitten asua siistissä kodissa ja pyykit pestynä. Juu, on 50-lukua, mutta entä sitten? Elämä on tässä ja nyt :)

No ei ole 50-lukua jos olet yksinhuoltaja ettekä asu miehesi kanssa yhdessä.

Olen yh mutta asun miehen kanssa yhdessä :)

Vierailija
792/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä suomalainen tapa omista rahapusseista on aikamoinen anomalia maailmassa. Useimmiten perhettä ajatellaan yksikkönä ja on aivan itsestään selvää, että perheessä on kaikilla sama elintaso, piste. 

Suosittelen naisille ulkomaisia, perhekeskeisiä miehiä :). 

Useimmissa maissa nainen ei eroa kun lapset on tehty. Tajuatko syy-seuraussuhteen?

Useimmiten ei eroa Suomessakaan, ei varsinkaan niissä perheissä joissa mieskin osallistuu perhe-elämään sekä ajallisesti että rahallisesti. Ero tulee, jos toinen osoittautuu itsekkääksi m*lkeroksi. Joten ei, en nyt ihan nää pointtiasi.

Minulla on ulkomaalainen mies, jonka kanssa lapsi. Ei pienintäkään aikomusta erota. Tietenkään kyse ei ole miehen kulttuurista, joka jotenkin taianomaisesti estäisi eron. Sen sijaan mies on erittäin perhekeskeinen. Tuo kaikki rahansa yhteiseen kotiin, maksaa auliisti menoja oli kyse sitten lapsen vaatteista tai yhteisestä lomamatkasta. Osallistuu kotitöihin vaivojaan laskematta ja hoitaa lapsen menot ja leikittelyt ihan yhtä lailla. Suomalaiset naiset ovat alkaneet erota suomalaisista miehistä enenevässä määrin siitä lähtien, kun miehet alkoivat ajatella, että koko palkkakukkaroa ei tuoda kotiin ja kotitöihin osallistuminen on jotenkin riippuvaista rahasta. Vanhemmissa ikäluokissa ei miehillä omia rahoja ollut eivätkä vaimot heistä eronneet. Omalla isälläni ei ole ollut edes omaa pankkitiliä ikinä. 

Eli naiset eroavat kun eivät saa käyttöönsä miehen hankkimaa varallisuutta. Miksi naiset vaativat miehen rahoja, miksi ei hommaa omia? Ollaan olevinaan niin tasa-arvoisia mutta miehen pitää maksaa ja luovuttaa omaisuutensa naiselle kun nainen ei halua opiskella parempaa ammattia tai tehdä enempää töitä koska haluavat päästä helpolla.

Tässä keskustelussa naiset sanovat enemmän tienaavana että kaikki on yhteistä mutta todella useassa muussa keskustelussa sanovat että "minun rahat on vain minun rahoja ja mies hommaa omansa, ei ole minun tehtävä nostaa miehen elintasoa"

Oletko oikeasti sitä mieltä, että esimerkiksi sairaanhoitajat tai lastensuojelun työntekijät pääsevät helpolla?

Mikä naisen pakotti sairaanhoitajaksi tai työskentelemään lastensuojelussa tai miksi työskentelee yleensä julkisella alalla? Miksi ei opiskellut jotain tekniikanalaa kun kaikki tietävät että siellä tietää enemmän?

Jonkun nuokin työt on tehtävä.

Vierailija
793/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuisuus ongelma. Parempi palkkainen mies maksaa talon, autot ja ulkomaan matkat, ja päälle kerjätään silikonejakin ja kiltisti maksellaan kun vedotaan vaan siihen että vaimo ostelee kyllä omat kosmetiikkansa.

Nainen elelee toisen rahoilla, ja toinen ei oo moksiskaan, kun ei vaan asiaa halua itselleen myöntää. Kunhan saa rakoa, se riittää ja siitä maksetaan?

Miksi maksat? Ei ole mikään pakko asua talossa, olla kahta autoa tai käydä ulkomailla. Varsinkaan niitä silareita ei tarvitse.

Vierailija
794/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut vihata rahaa. Se on ainoa asia, mitä ihmiset haluavat. Kaikilla pitää olla omat rahat, muuten ollaan toisten elättejä.

Rahaa ei käytetä mihinkään, tärkeintä on haalia sitä vaan helvetisti lisää koko ajan. 

Kaikki miehet ovat hirveitä materialisteja. 

Olen oikeasti alkanut harkita jotain luostaria, jossa saisi asua köyhänä kuin kirkonrotta. Omistaisi vain käytetyn  nunnankaavun ja kahdet pikkuhousut. Ei tarvitsisi seurata silmä kovana pörssikursseja ja miettiä, että elääköhän kumppani nyt minun rahoillani vai ei. Kun ne ovat MINUN rahojani. Minun rahoillani ei saa elää kukaan muu kuin minä itse. Niin kauan kuin minulla on omat rahat olen vapaa ja onnellinen. Tai en onnellinen, mutta vapaa. Aina kun pörssi laskee, olen onneton. Enkä ole vapaakaan, raha on orjuuttanut minut. 

Vierailija
795/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja mies ja teen kaikki kotihommat tässä huushollissa. V-ttu ne kotityöt niin raskaita ole. Lopettakaa äm mät se mäkätys.

Eivät ne olekaan raskaita. Ne ovat vaan tylsiä, ärsyttäviä ja puuduttavia. Moni ihminen inhoaa niitä. Myös moni mies.

Ja ne vie aikaa. Aikaa, jonka mieluummin käyttäisi johonkin mielekkääseen tekemiseen.

Vierailija
796/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös olla naisia, jotka hakevat hupia elämään provoamalla. Jos ovat oikeasti miehiä, niin ihmettelen mistä tuon tason katkeruus naisia kohtaan kumpuaa. Ovatko niitä köyhiä, yhteiskunnan rattaista tipahtaneita miehiä, joilla on hyvin pienet mahdollisuudet saada vaimo ja perhettä, ja täällä purkavat katkeruuttaan. Tai ovat miehiä, jotka haavelevat elämänsä kaunottaresta, mutta heitä eivät saavuta puutteellisten sosiaalisten taitojen vuoksi, ja oma ulkonäkö ei kiinnosta naisia. Ovat siis kiinnostuneita naisista, joita taas nämä miehet eivät kiinnosta tippaakaan.

Käypä huviksesi millä tahansa anonyymillä keskustelupalstalla tai lehtien kommenttibokseissa (vieläköhän niitä missään lehdessä voi pitää auki…) Nää samat hörhöt täyttää joka paikan mosogynistisellä pskallaan.

Vierailija
797/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät uskalla kirjoittaa puoltavia kommentteja tähän asiaan, eli että elättävät pääosin perheensä. Saavat vielä munattoman ja alistetun miehen maineen, että akka vie ja ukko vikisee. Minun puolisoni elättää, ja hoitaa perheen raha-asiat varsin mallikkaasti ja niin, että hyödyttää kaikkia. Ei ole mistää ollut puutetta. Itsekin täytyy olla koko ajan tietoinen talousasioista, ja yhteisesellä päätöksellä sovitaan säästämisestä ja kuluttamisesta.

Etkö ole töissä? Koskaan ollut?

Vierailija
798/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehenä pitäisi elää jotain lähiökennostoelämää kun ei naisen tulot riitä muuhun, kun yksinään voisi elää sellaisessa omakotitalossa jossa viihtyy? Perseaukisten naisten kanssa eläminen on samanlaista kuin laivaston eteneminen, edetään sen hitaimman purtilon tahdissa.

No miksi naisenkaan pitäisi? Opettele valitsemaan sopiva pari niin ei tarvi vinkua.

No nimenomaan. Alat päästä asian ytimeen. Kun muutkin naiset ymmärtäisivät, että parisuhteet eivät ole persaukisille. Tehkää ensin rahaa ja kirjautukaa sitten tinderiin tms.

Paitsi, että kaikki ei ole kuin sinä. Osa ihmisistä on joustavampia, myös rahojen suhteen.

Vierailija
799/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä suomalainen tapa omista rahapusseista on aikamoinen anomalia maailmassa. Useimmiten perhettä ajatellaan yksikkönä ja on aivan itsestään selvää, että perheessä on kaikilla sama elintaso, piste. 

Suosittelen naisille ulkomaisia, perhekeskeisiä miehiä :). 

Useimmissa maissa nainen ei eroa kun lapset on tehty. Tajuatko syy-seuraussuhteen?

Useimmiten ei eroa Suomessakaan, ei varsinkaan niissä perheissä joissa mieskin osallistuu perhe-elämään sekä ajallisesti että rahallisesti. Ero tulee, jos toinen osoittautuu itsekkääksi m*lkeroksi. Joten ei, en nyt ihan nää pointtiasi.

Minulla on ulkomaalainen mies, jonka kanssa lapsi. Ei pienintäkään aikomusta erota. Tietenkään kyse ei ole miehen kulttuurista, joka jotenkin taianomaisesti estäisi eron. Sen sijaan mies on erittäin perhekeskeinen. Tuo kaikki rahansa yhteiseen kotiin, maksaa auliisti menoja oli kyse sitten lapsen vaatteista tai yhteisestä lomamatkasta. Osallistuu kotitöihin vaivojaan laskematta ja hoitaa lapsen menot ja leikittelyt ihan yhtä lailla. Suomalaiset naiset ovat alkaneet erota suomalaisista miehistä enenevässä määrin siitä lähtien, kun miehet alkoivat ajatella, että koko palkkakukkaroa ei tuoda kotiin ja kotitöihin osallistuminen on jotenkin riippuvaista rahasta. Vanhemmissa ikäluokissa ei miehillä omia rahoja ollut eivätkä vaimot heistä eronneet. Omalla isälläni ei ole ollut edes omaa pankkitiliä ikinä. 

Eli naiset eroavat kun eivät saa käyttöönsä miehen hankkimaa varallisuutta. Miksi naiset vaativat miehen rahoja, miksi ei hommaa omia? Ollaan olevinaan niin tasa-arvoisia mutta miehen pitää maksaa ja luovuttaa omaisuutensa naiselle kun nainen ei halua opiskella parempaa ammattia tai tehdä enempää töitä koska haluavat päästä helpolla.

Tässä keskustelussa naiset sanovat enemmän tienaavana että kaikki on yhteistä mutta todella useassa muussa keskustelussa sanovat että "minun rahat on vain minun rahoja ja mies hommaa omansa, ei ole minun tehtävä nostaa miehen elintasoa"

Oletko oikeasti sitä mieltä, että esimerkiksi sairaanhoitajat tai lastensuojelun työntekijät pääsevät helpolla?

Mikä naisen pakotti sairaanhoitajaksi tai työskentelemään lastensuojelussa tai miksi työskentelee yleensä julkisella alalla? Miksi ei opiskellut jotain tekniikanalaa kun kaikki tietävät että siellä tietää enemmän?

Jonkun nuokin työt on tehtävä.

Naiset eivät enää niin into pinkeenä näihin mene nälkäpalkalla haukuttaviksi, ja kas: nyt on suuri hätä kun ei ole hoitajia ja sossuja tarpeeksi. Kohta varmaan pakkolailla pakotetaan eläkkeeltäkin töihin, että saadaan rikkaille miehille hoito kuntoon ja heidän ulosmitatut lapsoset jonnekin säilöön.

Vierailija
800/1925 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vautsi. Tuossahan on verojen jälkeen ainakin pari sataa euroa sulla enemmän tuloja etkä silti ole vaatinut että pidetään tiukasti erillään. Olet todistanut että naisetkin osaavat elättää miehensä.

Niin, siis tilille tuli tuon verran. Niinhän minä kirjoitinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme