Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä yh ja varakas/pihi miesystävä

Vierailija
07.05.2015 |

Huh, miten voikin tympiä ja v....aa. Miksi mulle löytyi tällainen miesystävä :( siis olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja tällä hetkellä työtön. Rahaa tosi vähän mihinkään ylimääräiseen. Nähdään silloin tällöin tämän miesystäväni kanssa ja yleensä aina minun kotona. Kun hän tulee käymään luonani, niin on täällä yleensä muutaman päivän ja "siipeilee" sen ajan minun kustannuksella. Ei juuri koskaan tuo tullessaan ruokaa ja jos tuo, niin itselleen jotain leikkeleitä tai keksejä, joita piilottelee kaappiini, etteivät lapseni niitä söisi. Pienet reissut tehdään aina minun autolla, ei koskaan osallistu polttoainekuluihin eikä retki eväiden ostoon. Muutaman kerran suutuspäissäni maininnut hänen "siipeilystään" ei mitään vaikutusta, tapojaan ei ole muuttanut. Hänellä ihan erinlainen taloudellinen tilanne kuin minulla joka joudun tällä hetkellä elämään kädestä suuhun. No tällä hetkellä olen rajoittanut tapaamisiamme, tulen pahalle tuulelle kun hän kerta toisensa jälkeen "tyhjin käsin" luokseni tulee. Kyllä taitaa tähän hänen piheyteen tämä suhde kohta tökätä :(

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:35"]

Jätä. Ja tee se siten, että teet sille urpolle selväksi, että sulla ei ole VARAA seurustella sen kanssa. Säästöt käytetty.

[/quote]

Just näin ;) Jää varmaan hölmistyneenä miettimään asiaa. Onnea sinulle aloittaja, tarvitset paremman miehen.

Vierailija
2/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:44"]Miksi? Oi, miksi, sinä olet tuollaisen miehen kanssa? Siis ihan oikeasti, kerro, kun en ymmärrä? Vastaavassa tilanteessa lähtisin toisen kerran jälkeen (ensimmäisenstä tulisi pitkä keskustelu). mies [/quote] miksioimiksimies? Whaaaaat?

[/quote]

Jotkut miehet lukevat muutakin kuin aku ankkaa ja oppivat ilmaisemaan itseään. Usein sellaiset miehet myös auttavat kumppaniaan ilman erillistä pyyntöä. Ihmeellistä, eikö vain?

mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiselta mieheltä et ikinä tule ikinä saamaan empatiaa, tukea tai mitään muutakaan vastavuoroista. Ja lapsesi vielä vähemmän! Jos on ihastunut tai rakastunut, haluaa hyvää toiselle, haluaa hemmotella pienin, konkreettisin teoin. Jos mies jo tuossa vaiheessa panttaa omia keksejään (voi hyvänen aika), niin ei hän ole valmis myöhemminkään jakamaan mitään todellista kanssasi. Kaikki menee hänen ehdoillaan ja hän miettii vain omaa hyötymistään. Ansaitset ja löydät aivan varmasti parempaa!

Vierailija
4/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää välillä kylään miehen luokse, jolloin hän joutuisi ostamaan ruuat. Jos alkaa rutisemaan, niin mainitse ne lukuisat kerrat, jolloin hän on luonasi ruokaillut. Toisaalta jatkuva kyttääminen (sinun menosi/kulusi vs. minun kuluni) on turhaa ja kuluttavaa eikä toimi pidemmän päälle. Ehkä ajattelee juntisti ja vanhanaikaisesti, ettei halua "ruokkia" jonkun toisen miehen lapsia. Jos näin on, niin en näkisi suhteellanne olevan mahdollisuuksia. Ja lisänä vielä tuo lokkeilu selkeästi kustannuksellasi. Oma neuvoni on, että jos vakava puhe ei vaikuta asiaan, niin ukko vaihtoon.

Vierailija
5/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, tuollainen pikkusieluisuus on niin ikävä juttu, että lopeta suhde. Itsekin olen hyväsydäminen ja jaan mielelläni vähästäni. Ja tosi tylsiä nuo kommentit, että ei se mies ole velvollinen elättämään. Se nyt vaan kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
6/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:44"]Miksi? Oi, miksi, sinä olet tuollaisen miehen kanssa? Siis ihan oikeasti, kerro, kun en ymmärrä? Vastaavassa tilanteessa lähtisin toisen kerran jälkeen (ensimmäisenstä tulisi pitkä keskustelu). mies [/quote] miksioimiksimies? Whaaaaat?

[/quote]

Jotkut miehet lukevat muutakin kuin aku ankkaa ja oppivat ilmaisemaan itseään. Usein sellaiset miehet myös auttavat kumppaniaan ilman erillistä pyyntöä. Ihmeellistä, eikö vain?

mies
[/quote] miksioimiksi kertoo kyllä muusta kuin sanavataston runsaudesta.

Vierailija
7/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys ja sen mahdollistaja. Mut kun oon yh ja saan munaa... mitä välii millään muulla.

Vierailija
8/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:44"]Miksi? Oi, miksi, sinä olet tuollaisen miehen kanssa? Siis ihan oikeasti, kerro, kun en ymmärrä? Vastaavassa tilanteessa lähtisin toisen kerran jälkeen (ensimmäisenstä tulisi pitkä keskustelu). mies [/quote] miksioimiksimies? Whaaaaat? [/quote] Jotkut miehet lukevat muutakin kuin aku ankkaa ja oppivat ilmaisemaan itseään. Usein sellaiset miehet myös auttavat kumppaniaan ilman erillistä pyyntöä. Ihmeellistä, eikö vain? mies [/quote] miksioimiksi kertoo kyllä muusta kuin sanavataston runsaudesta.

[/quote]

Sanavaraston runsaus ei ole mikä tae ilmaisukyvystä, korkeintaan siitä, että sanakirja on lähellä.

Vierailija
9/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:44"]Miksi? Oi, miksi, sinä olet tuollaisen miehen kanssa? Siis ihan oikeasti, kerro, kun en ymmärrä? Vastaavassa tilanteessa lähtisin toisen kerran jälkeen (ensimmäisenstä tulisi pitkä keskustelu). mies [/quote] miksioimiksimies? Whaaaaat? [/quote] Jotkut miehet lukevat muutakin kuin aku ankkaa ja oppivat ilmaisemaan itseään. Usein sellaiset miehet myös auttavat kumppaniaan ilman erillistä pyyntöä. Ihmeellistä, eikö vain? mies [/quote] miksioimiksi kertoo kyllä muusta kuin sanavataston runsaudesta.

[/quote]

Sanavaraston runsaus ei ole mikä tae ilmaisukyvystä, korkeintaan siitä, että sanakirja on lähellä.
[/quote] voihan se noinkin olla. Nuo fraasit vaan aina tökkii.

Vierailija
10/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:44"]Miksi? Oi, miksi, sinä olet tuollaisen miehen kanssa? Siis ihan oikeasti, kerro, kun en ymmärrä? Vastaavassa tilanteessa lähtisin toisen kerran jälkeen (ensimmäisenstä tulisi pitkä keskustelu). mies [/quote] miksioimiksimies? Whaaaaat? [/quote] Jotkut miehet lukevat muutakin kuin aku ankkaa ja oppivat ilmaisemaan itseään. Usein sellaiset miehet myös auttavat kumppaniaan ilman erillistä pyyntöä. Ihmeellistä, eikö vain? mies [/quote] miksioimiksi kertoo kyllä muusta kuin sanavataston runsaudesta. [/quote] Sanavaraston runsaus ei ole mikä tae ilmaisukyvystä, korkeintaan siitä, että sanakirja on lähellä. [/quote] voihan se noinkin olla. Nuo fraasit vaan aina tökkii.

[/quote]

Käytin fraasia, kun halusin herätellä ap:tä, sortumatta karkeaan kielenkäyttöön. Olisin voinut myös sanoa:

Vittu herää! Miksi vitussa sä tuhlaat sun aikaa TOISTUVASTI tollaseen luuseriin? Se, että se tekee noin yhden kerran on sen hölmöyttä. Kaikki ne muut kerrat jotka se tekee niin ja sä olet EDELLEEN siinä ottamassa sitä paskaa vastaan on SUN hölmöyttä!! Sen miehen pitää sitten muilta ominaisuuksiltaan olla Teräsmiehen ja Jeesuksen risteytys, että sä alistat itsesi ja lapsesi tuollaiselle kohtelulle. Ota nyt se selkäranka pois sieltä lattialta ja laita tollainen PASKAHOUSU kävelemään!!!

Mutta mielestäni se ei olisi ollut asiallista, go figure :-)

mies

Vierailija
11/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapseton mies. Ei se varmasti edes tiedä ja ymmärrä sun rahatilannetta. Jatkuvastihan mediassakin toitotetaan miten hyvin yksinhuoltajanaisilla menee.

Kerro miehelle suoraan ja syyttämättä tilanne.

Vierailija
12/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei mainita, onko miehellä omia lapsia vai ei. Kukapa sitä toisten lapsia haluaisi elättää? Ihan ymmärrettävää mieheltä ja peitto heiluu.

Vierailija
13/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:44"]Miksi? Oi, miksi, sinä olet tuollaisen miehen kanssa? Siis ihan oikeasti, kerro, kun en ymmärrä? Vastaavassa tilanteessa lähtisin toisen kerran jälkeen (ensimmäisenstä tulisi pitkä keskustelu). mies [/quote] miksioimiksimies? Whaaaaat? [/quote] Jotkut miehet lukevat muutakin kuin aku ankkaa ja oppivat ilmaisemaan itseään. Usein sellaiset miehet myös auttavat kumppaniaan ilman erillistä pyyntöä. Ihmeellistä, eikö vain? mies [/quote] miksioimiksi kertoo kyllä muusta kuin sanavataston runsaudesta. [/quote] Sanavaraston runsaus ei ole mikä tae ilmaisukyvystä, korkeintaan siitä, että sanakirja on lähellä. [/quote] voihan se noinkin olla. Nuo fraasit vaan aina tökkii.

[/quote]

Käytin fraasia, kun halusin herätellä ap:tä, sortumatta karkeaan kielenkäyttöön. Olisin voinut myös sanoa:

Vittu herää! Miksi vitussa sä tuhlaat sun aikaa TOISTUVASTI tollaseen luuseriin? Se, että se tekee noin yhden kerran on sen hölmöyttä. Kaikki ne muut kerrat jotka se tekee niin ja sä olet EDELLEEN siinä ottamassa sitä paskaa vastaan on SUN hölmöyttä!! Sen miehen pitää sitten muilta ominaisuuksiltaan olla Teräsmiehen ja Jeesuksen risteytys, että sä alistat itsesi ja lapsesi tuollaiselle kohtelulle. Ota nyt se selkäranka pois sieltä lattialta ja laita tollainen PASKAHOUSU kävelemään!!!

Mutta mielestäni se ei olisi ollut asiallista, go figure :-)

mies
[/quote] no jos nuo ovat vaihtoehtosi niin parempi naismainenkin silloin

Vierailija
14/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:49"]

Se on lapseton mies. Ei se varmasti edes tiedä ja ymmärrä sun rahatilannetta. Jatkuvastihan mediassakin toitotetaan miten hyvin yksinhuoltajanaisilla menee.

[/quote]

Seurue pysähtyy tauolle, mies ryntää ostamaan itselleen jäätelön ja antaa naisen ostaa jäätelön erikseen muille seurueen jäsenille. Lapsettomuuttaan se mies siinä osoittaa, eikä pihiyttä tai huonoa käytöstä, hyvin bongattu....tai sitten ei...

Vierailija
15/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:49"]

[/quote]

Seurue pysähtyy tauolle, mies ryntää ostamaan itselleen jäätelön ja antaa naisen ostaa jäätelön erikseen muille seurueen jäsenille. Lapsettomuuttaan se mies siinä osoittaa, eikä pihiyttä tai huonoa käytöstä, hyvin bongattu....tai sitten ei...

[/quote]

Pihi perheellinen mies toimii myös noin. Opetus: pysy kaukana piheistä.

Vierailija
16/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano,että jätä se...mutta ei ole mieheltä kovin normaalia käytöstä tai ainakin todella itsekästä. Minä ainakin sanoisin suoraan,että mulla ei ole varaa sua elättää ja jos ei meinaa tajuta niin käske kotia miettimään.

Itsekin olen "köyhä" yh. Köyhällä tarkoitan,että kävinpä töissä tai olen työttömänä kotona niin ei ole minun tulot kovin suuret. Mun mies (ei asuta yhdessä) auttaa mua kyllä ns. rahallisesti. Ja ei maksa minun lainoja,laskuja eikä lasten kuluja vaan yhdessä ollessamme maksaa pääsääntöisesti ruuat, ulkonasyömiset sekä jos ajellaan minun autolla niin laittaa bensaa jne. En ole tätä pyytänyt tekemään,mutta olisihan se hieman outoa,että olemme kuitenkin pariskunta niin minä näkisin nälkää ja mies ei =).

Vierailija
17/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:29"]

Hänellä ei ole velvollisuus ruokkia minua eikä lapsiani, en sitä odota! Itse vaan en koskaan ilkeäisi toimia noin,  jos roolit olisivat toisinpäin, niin pussillisen ruokaa veisin käydessäni. Olen itse hyväsydäminen ja antelias, aina otan muut huomioon. Tunnen niin myötähäpeää hänen piheydestään, että paha mieli tulee :/ Miettikää, ollaan reissussa porukalla minun autolla. Pysähdytään kauppaan jäätelön ostoon. No mitä tekee tämä mies, juoksee kiireesti kauppaan ostamaan vain itselleen jäätelön. Minä perässä tulen ja ostan itselleni ja lapsilleni jäätelöt. Ei minun auto "pyhällä hengellä" kulje. Kummasti mieltä olisi ilahduttanut edes ne jäätelöt kaikille, mutta ei. Ja näitä vastaavia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. AP

[/quote]

Jos mikään kello ei oikeasti soi, tämä on vain ajankuluksi tehty provo.

Ilmeisesti kertomuksesi mies on tottunut "kuppaamaan" muita. Kuinka varma olet hänen varakkuudestaan?

Tulee kaikki aueraavajutut mieleen. Mies pyytäisi varmaan rahaa, jos sinulla sitä olisi. Miksi tyyppi roikkuu sinussa?

Vierailija
18/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vain köyhdyt kun elätät tuota siipeilijää, sekin raha on lapsilta pois. Jätä se! Et kai ole noin epätoivoinen?

Vierailija
19/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä :) ajatuksella luin kaikki kommentit. Olemme tapailleet useamman vuoden jo ja alussa vietimme paljon aikaa yhdessä. Olin myös silloin työelämässä ja minulla oli rahaa käytettävissä ihan eri tavalla kuin nyt työttömänä ollessani (työttömyys ei ole oma valintani ja toivon työllistyväni pian) jotenkin sitä alkuhuumassa katsoin läpi sormien hänen piheyttä ja luulin asian muuttuvan ajan myötä. Mikään ei tule muuttumaan, sen kyllä nyt tajuan. Sen verran minulla kuitenkin järkeä päässä, etten koskaan hänen kanssaan yhteen muuta. Miksi seurustelen hänen kanssaan? Meillä paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, harrasteita ja hän tulee erinomaisen hyvin toimeen lasteni kanssa. Lapset ovat liiankin kiintyneitä häneen. Minä olen liian sinisilmäinen, kiltti, varmaan helppo hyväksikäyttää kaltaistani :/ mutta kyllä se raja tulee tai on jo tainnut tulla vastaan minullekin hölmölle.

Vierailija
20/88 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:56"]Tuollaiselta mieheltä et ikinä tule ikinä saamaan empatiaa, tukea tai mitään muutakaan vastavuoroista. Ja lapsesi vielä vähemmän! Jos on ihastunut tai rakastunut, haluaa hyvää toiselle, haluaa hemmotella pienin, konkreettisin teoin. Jos mies jo tuossa vaiheessa panttaa omia keksejään (voi hyvänen aika), niin ei hän ole valmis myöhemminkään jakamaan mitään todellista kanssasi. Kaikki menee hänen ehdoillaan ja hän miettii vain omaa hyötymistään. Ansaitset ja löydät aivan varmasti parempaa!
[/quote]

Juuri näin.

T: Kokemuksen syvä tissiääni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi