Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kaikilla olla sama elintaso?

Vierailija
07.05.2015 |

Tuli mieleen tuosta vaatekeskustelusta, että pitääkö ihmisellä olla varaa kaikkeen mihin muillakin, riippumatta työstä, koulutuksesta ja perhetilanteesta?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:28"]

22: tarkista kuule itse! Olen todistanut aivan omin silmin ja korvin, useamman kerran. Alanko videokuvaamaan, että kaltaisesi "suvaitsevaiset" jossain vaiheessa alkavat ymmärtämään näitä "yksittäis"tapauksia?!

[/quote]

Siis jos joku mamu perhe elää hulppeasti, niin miksi oletat heidän olevan perusturvan varassa? Moni maahanmuuttaja tekee töitä kuten suomalaisetkin.

[/quote]

Kuinka monta tiliotetta pitää vuotaa lakia rikkoen nettiin ennen kuin uskotaan, ettei soskussa nallenamut mene aina tasan suomalaisen ja maahanmuuttajan kesken.

Vierailija
42/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä, ei se ole mahdollista.
Jos tasattaisiin kaikki nyt, alta aikayksikön oltaisiin tilanteessa, että toisilla olisi taas paljon, ja toisilla vähän tai ei mitään.
Vastaus kysymykseen: Ei kuulu. Omalla tekemisellä ja yrittämisellä on merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:51"]

Ei, mutta toimii se niinkin päin että kultalusikka suussa syntyneillä ei kuuluisi olla hyvää elintasoa; eivät ole sitä ansainneet, koska syntyminen ei sinänsä ole mikään meriitti.

[/quote]

Kyllä kuuluisi. Pitäisikö sinusta esim kaikki ihmisiltä jäävät perinnöt mennä suoraan valtiolle. Ja jälkeläisten kaikenlainen tukeminen ja rahallinen avustaminen pitäis kieltää???

Sitten kaikki vois alottaa tyhjästä reilun pelin hengessä???

[/quote]

Rauhoitu. Tiedät itsekin että perintörikkaat ovat nykyinen kastijärjestelmä. Se on sairas järjestelmä. Tietenkin siihen järjestelmään syntyneet vinkuvat näilläkin palstoilla olevansa niin ja niin hyviä ja erinomaisia, olihan heidän mammansa ja pappansakin. Mutta kun ei se niin mene että rikkaat ja koulutetut vanhemmat == jälkikasvukin on automaattisesti "parempia ihmisiä". Ei. Tämä on se pointti mitä kultalusikka suussa maailmaan putkahtaneet eivät halua tajuta. Eivät he ole ansainneet sitä hyvää.

Tämä eriarvoistava ja keinotekoinen järjestelmä pitäisi mitä pikimmiten purkaa, ennen kuin sattuu enempää vahinkoa.

[/quote]

Toisaalta se mikä motivoi ahkeria ja kyvykkäitä ihmisiä tsemppaamaan, on osittain se, että sillä he takaavat lapsilleen ja lapsenlapsilleen jne jälkipolvelle hyvän elintason. 

Mutta olet oikeassa siinä, etteivät nämä periliiset ole perintöään itse ANSAINNEET. 

Vierailija
44/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"]

Ei, mutta toimii se niinkin päin että kultalusikka suussa syntyneillä ei kuuluisi olla hyvää elintasoa; eivät ole sitä ansainneet, koska syntyminen ei sinänsä ole mikään meriitti.

[/quote]

Kyllä kuuluisi. Pitäisikö sinusta esim kaikki ihmisiltä jäävät perinnöt mennä suoraan valtiolle. Ja jälkeläisten kaikenlainen tukeminen ja rahallinen avustaminen pitäis kieltää???

[/quote]

Rauhoitu. Tiedät itsekin että perintörikkaat ovat nykyinen kastijärjestelmä. Se on sairas järjestelmä. Tietenkin siihen järjestelmään syntyneet vinkuvat näilläkin palstoilla olevansa niin ja niin hyviä ja erinomaisia, olihan heidän mammansa ja pappansakin. Mutta kun ei se niin mene että rikkaat ja koulutetut vanhemmat == jälkikasvukin on automaattisesti "parempia ihmisiä". Ei. Tämä on se pointti mitä kultalusikka suussa maailmaan putkahtaneet eivät halua tajuta. Eivät he ole ansainneet sitä hyvää.

Tämä eriarvoistava ja keinotekoinen järjestelmä pitäisi mitä pikimmiten purkaa, ennen kuin sattuu enempää vahinkoa.
[/quote]

Sanoo vasuri tai vihervasuri.

Vierailija
45/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:46"]

26: olet oikeasti tosi sinisilmäinen, ja yksinkertainen. Ja vaikka itse oletkin, niin älä oleta että muut ovat kaltaisiasi. Mulla katsos on toimivat kuulo- ja näköaistit, muistikin vielä jotenkin toimii. Ei ole mitään aihetta valehdella täällä eikä missään muualla. Kaltaisesi "suvaitsevaiset" vain eivät millään todisteillakaan koskaan suostu uskomaan kuin omaa "totuuttaan". Sitten kun hankin teille todisteet, niin olette ensimmäisenä käsikädessä viemässä ko. henkilöitä tekemään rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta. Ja sitten olette vain hiljaa, jotta totuus pääsisi unohtumaan. Kunnes voi aloittaa taas valehtelun alusta.

Oikeasti, mitä voitat tuolla hölynpölyn suoltamisella? Oletko saajapuolella maahanmuuttobisneksessä? Koska meiltä kaikilta rehellisiltä työntekijöiltä jälkeläisineen se kaikki on pois, mikä vastikkeetta - ja täysin TARPEETTOMASTI - noille jaetaan. Ja kyllä, yhden päivän aikana olen nähnyt mm. neljä aitoa uutena sosiaalituilla ostettua Michael Kors -merkkistä laukkua. Joissain piireissä sitä ehkä pidetään suht kalliina merkkilaukkuna. Itselleni ei tulisi ikinä mieleenkään ostaa sellaista, viimeistään siksi kun näin sen näillä nimenomaisilla tapauksilla. Toisekseen, koska minä en osta koskaan mitään kallista, vaan elän oman tulotasoni mukaisesti. Enkä ostaisi vaikka tienaisin enemmänkin. Jos jotain joskus säästöön jää, se menee lapsille.

[/quote]

Älä möyhötä vaan ala latoa niitä todisteita tiskiin.

Sama juttu kuin pikkulapsilla jotka kivenkovaan väittävät että heillä on sininen koira/kultainen hevonen/pääsiäispupu ja toinen muksu sanoo että näytä niin uskon, ja väittäjähän sanoo että "enkä näytä mutta on silti!!".

Vierailija
46/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olettaa, näen samaiset ihmiset päivittäin tekemässä ei mitään työtä. Oikeassa tosin olet siinä, että eivät ole perusturvan varassa. Heidän korkea elintasonsa kustannetaan sosiaaliturvan harkinnanvaraisesta osuudesta, jolla ei ole kattoa.

Kiitos 35.

Vierailija
47/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi suotavaa, sillä ehkäistäisiin rikollisuus, syrjäytyminen, epätasa-arvoisuus yms. ikävät lieveilmiöt.

Vierailija
48/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:19"]

[/quote]

Voi kulta pieni, minähän jätän omaisuuteni juurikin keille huvittaa. Ja minu nyt vaan satuu huvittamaan jättää se kokonaisuudessaan lapsilleni.

Katsos, minulla on OIKEUS päättää omista rahoistani. Sinulla ei ole saatana niin minkäänlaista oikeutta tulla siihen väliin, eikä valtiollakaan. Niistä rahoista on valtavat verot jo maksettu.

[/quote]

Voi kun jollakin meni tunteisiin :D

[/quote]

Ja tuota parempaan kommentointiin et sitten pysty?

Huoh...

Miten minusta tuntuu että sinua eivät perintöasiat sen kummemmin kosketa? *hih*

[/quote]

Minun kommenteissani eivät saatanat vilise. Ja hieman omia sanojasi lainatakseni "minu nyt vaan satuu huvittamaan" käyttää itse ansaitsemani rahat miten itse lystään, siihen ei perintöjä tarvita vanhemmilta eikä mitään tarvitse jättää lapsille kun en niitä ajatellut tehdä. Että *tirsk tirsk* vaan :)

[/quote]

Kyse on muuten ihan perustavanlaatuisesta asiasta: ihmisen oikeudesta päättää oman omaisuutensa kohtalosta eläessään ja kuoleman jälkeen.

Minua todellakin huvittaa päättää siitä ihan itse -ei tule kuuloonkaan että joku muu sen tekisi.

Mutta se kuulostaa hienolta että et aio lisääntyä! *tirsk*

[/quote]

Onneksi jälkeläisesi joutuvat maksamaan isot perintöverot niistä roposistasi. Heidänkin koulutuksensa ja päivähoitonsa ovat pois minun pussistani, mutta menköön tämän kerran. Ei ole onneksi niin pennin päälle.

[/quote]

Pankin asiantuntijoiden avulla tapahtuva verosuunnittelu on koko elämän kestävä projekti.

Niistä muutamasta miljoonasta/tenava maksetaan loppujen lopuksi paljon vähemmän kuin luuletkaan.

Kaikille lapsille avattiin aikoinaan omat tilit heti kun synnäriltä saatiin tietää henkilötunnus, siitä se lähti.

Vierailija
49/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki liiasta tukemisesta: Yh-äiti, 4 pientä lasta, kaikki tuet, kaupungin asunto. Osaa säästää ja tekee kaikki ruoat itse. Saa paljon rahaa säästöön.

Vierailija
50/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä varten rahan pitäisi olla meriitti jostain? Palkka on tai sen pitäisi olla työtehtävän vaativuudesta ja työn määrästä sekä henkilön osaamisesta ja tekemisen määrästä riippuvainen, samoin pääomatulojen pitää tai pitäisi olla sijoitetun pääoman määrästä riippuvaisia mutta rahaa tosiaan saa myös lahjaksi ja perintöinä eikä se tee ihmisestä yhtään huonompaa. Näinhän pitäisikin olla. Kehittyneessä ja vauraassa yhteiskunnassa, jossa asuu omillaan toimeentuleva kansa,  ei käytetä tulosiirtoja opintojen ja perhevapaiden tai vanhuuden kotiavun rahoittamiseen vaan vanhemmat rahoittavat lastensa opiskelut lainalla tai sijoitusten tuotoilla, perhevapaita varten työssäkäyvät ovat sitten jo ehtineet säästääkin. Sen lisäksi että se alentaa sote-kustannuksia se myös kerryttää kotimaisia pääomia elinekeinosektorille ja tuo lisää pääomaverotuloja, molemmat lisäten työllisyyttä.

Vierailija
51/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toisaalta se mikä motivoi ahkeria ja kyvykkäitä ihmisiä tsemppaamaan, on osittain se, että sillä he takaavat lapsilleen ja lapsenlapsilleen jne jälkipolvelle hyvän elintason. 

Mutta olet oikeassa siinä, etteivät nämä periliiset ole perintöään itse ANSAINNEET. 

[/quote]

Entä, jos ne perilliset pitävät huolen vanhemmistaan loppuun asti eivätkä vanhemmat tarvitse sen paremmin yhteiskunnan tarjoamaa kotipalvelua kuin laitoshoitoakaan? Jos perillinen jää vanhempansa omaishoitajaksi? Eikö silloinkaan ole ansainnut perintöä?

Vierailija
52/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla vanhemmillani on pari asuntoa, pari kesämökkiä, vähän perittyä metsää ja varmaan vähän jotain säästöjäkin ja sitten jotain irtainta omaisuutta, eli omaisuus ehkäluokkaa miljoona euroa.

Itse olen 44v, enkä ole vanhempien apua tarvinnut 20 vuoteen, enkä ole saanut heiltä taloudellista apua. Ovat hyväkuntoisia eläkeläisiä, vielä alle 70 vuotiaita. Elävät todennäköiseesti vielä noin 10 vuotta, toinen ehkä jopa 20 vuotta. Mitä helvettiä minä sillä perinnöllä teen 55-65 vuotiaana, kun en ole sitä tähänkään asti tarvinnut? Nyt olen jo siinä tilanteessa että talous alkaa kohentua, koska vanhimmat mukulat alkaa pärjätä omillaan, kaksi kolmesta ei asu enää meillä.

Todennäköisesti tulen skippaamaan tulevan perinnön ja siirrän sen suoraan omille lapsilleni.

Vierailija
53/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:47"]

Tuli mieleen tuosta vaatekeskustelusta, että pitääkö ihmisellä olla varaa kaikkeen mihin muillakin, riippumatta työstä, koulutuksesta ja perhetilanteesta?

[/quote]

Kaikkiin tavallisimpiin yhteiskunnan kulutushyödykkeisiin kuuluu kaikilla olla sama oikeus. Mielestäni jokaisella köyhälläkin pitäisi olla oikeus vuosittaiseen ulkomaanmatkaan. Voimme jakaa yhteistä hyvää verottamalla rankemmin.

Vierailija
54/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen: ei todellakaan kuulu! Kullakin elintaso ansioiden mukaan, ainakin täällä Suomessa, jossa joka yksilöllä on periaatteessa avoimet mahdollisuudet vaikka mihin. Täällä inistään perinnön kautta rikastuneista, mutta olettekos ajatelleet että mammonan lisäksi näille tulee lisäksi perintönä vanhemmlta opittu ahkeruus, yritteliäisyys ja talousjärki?? Kyllä huithapeli saa sen suurenkin perinnön äkkiä hukattua kun taas fiksu pistää poikimaan... Köyhät valittelee elämän epäreiluutta kun toisilla on varaa ties mihin mutta todellisuudessa ei itse olla valmiita panostamaan sen omaisuuden kartuttamiseen, se kun sattuu olemaan vaivalloista ja aikaavievää, huhhuh!

Vierailija
55/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:55"]Esimerkki liiasta tukemisesta: Yh-äiti, 4 pientä lasta, kaikki tuet, kaupungin asunto. Osaa säästää ja tekee kaikki ruoat itse. Saa paljon rahaa säästöön.
[/quote]
Tämä on yksi syy mamuäitien merkkilaukkuihin. Tietyssä ryhmässä äidit ovat yksinhuoltajia, ja lapsia on paljon. Jos tekee itse edullisista aineista ruoan, ja vaatteet saa lahjoituksina (tai harkinnanvaraisella sossutuella), niin pieni lapsi ei kuluta kovin paljon. Lisäksi ne harkinnanvaraiset tuet
-
Vika on yhteiskunnan, ei näiden pummien. Minäkin ottaisin, jos saisin...

Vierailija
56/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ketjusta täällä:

Tarveharkintaisista tuista.Tarveharkintaisena tukena vain lääkkeet ja lääkäri kulut.Syyrialaisen ystävättäreni mies ostaa 900e taulutelevision ja autossa täytyy olla aluvanteet,sit ku rahat ei riitä haetaan tarveharkintaista tukea esim lasten harrastuksiin.2000e/kk siit tarvii maksaa vain vuokran omavastuu 300e.Tarveharkintaisena tukena maksetaan myöskin sähkö,kotivakuutus,lääkkeet,lääkärikulut(hyppäävät lääkärissä lasten kanssa pienien flunssienkin takia ku ei tarvii ite maksaa)Tarhamaksuista on vapautettu.Ei mahu mun ajatusmailmaan ku ei monella työssä käyvälläkään oo varaa 900e taulutelevisioon.Mies on iteki sanonu ettei kandee mennä töihin ku sit joutuu ite kaiken maksamaan.

Samasta ketjusta tämäkin:

http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2009/20090014

Niin, ihan huuhaata nämäkin YKSITTÄIStapaukset...

Vierailija
57/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:03"]

Alkuperäiseen kysymykseen: ei todellakaan kuulu! Kullakin elintaso ansioiden mukaan, ainakin täällä Suomessa, jossa joka yksilöllä on periaatteessa avoimet mahdollisuudet vaikka mihin. Täällä inistään perinnön kautta rikastuneista, mutta olettekos ajatelleet että mammonan lisäksi näille tulee lisäksi perintönä vanhemmlta opittu ahkeruus, yritteliäisyys ja talousjärki?? Kyllä huithapeli saa sen suurenkin perinnön äkkiä hukattua kun taas fiksu pistää poikimaan... Köyhät valittelee elämän epäreiluutta kun toisilla on varaa ties mihin mutta todellisuudessa ei itse olla valmiita panostamaan sen omaisuuden kartuttamiseen, se kun sattuu olemaan vaivalloista ja aikaavievää, huhhuh!

[/quote]

Ja pyh. Tuntemani rikkaiden kakarat ovat pääsääntöiseesti täysiä hunsvotteja. Hyvin harvoin on menstyjien perheiden lapista tullut vanhempiaan paremmin menestyviä.

Vierailija
58/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Jos yhteiskunta tarjoaa verovaroin kustannetun koulutuksen, niin on ihan oma vika jos ei omaa elintasoaan pysty nostamaan (pl oikeasti työkyvyttömät). Selitykseksi ei riitä sekään että Suomessa on niin vähän töitä, kun kerran rajat on auki. Täältä on maailman sivu lähdetty muille maille leivän perään.

Vierailija
59/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:19"]

[/quote]

Voi kulta pieni, minähän jätän omaisuuteni juurikin keille huvittaa. Ja minu nyt vaan satuu huvittamaan jättää se kokonaisuudessaan lapsilleni.

Katsos, minulla on OIKEUS päättää omista rahoistani. Sinulla ei ole saatana niin minkäänlaista oikeutta tulla siihen väliin, eikä valtiollakaan. Niistä rahoista on valtavat verot jo maksettu.

[/quote]

Voi kun jollakin meni tunteisiin :D

[/quote]

Ja tuota parempaan kommentointiin et sitten pysty?

Huoh...

Miten minusta tuntuu että sinua eivät perintöasiat sen kummemmin kosketa? *hih*

[/quote]

Minun kommenteissani eivät saatanat vilise. Ja hieman omia sanojasi lainatakseni "minu nyt vaan satuu huvittamaan" käyttää itse ansaitsemani rahat miten itse lystään, siihen ei perintöjä tarvita vanhemmilta eikä mitään tarvitse jättää lapsille kun en niitä ajatellut tehdä. Että *tirsk tirsk* vaan :)

[/quote]

Kyse on muuten ihan perustavanlaatuisesta asiasta: ihmisen oikeudesta päättää oman omaisuutensa kohtalosta eläessään ja kuoleman jälkeen.

Minua todellakin huvittaa päättää siitä ihan itse -ei tule kuuloonkaan että joku muu sen tekisi.

Mutta se kuulostaa hienolta että et aio lisääntyä! *tirsk*

[/quote]

Onneksi jälkeläisesi joutuvat maksamaan isot perintöverot niistä roposistasi. Heidänkin koulutuksensa ja päivähoitonsa ovat pois minun pussistani, mutta menköön tämän kerran. Ei ole onneksi niin pennin päälle.

[/quote]

Pankin asiantuntijoiden avulla tapahtuva verosuunnittelu on koko elämän kestävä projekti.

Niistä muutamasta miljoonasta/tenava maksetaan loppujen lopuksi paljon vähemmän kuin luuletkaan.

Kaikille lapsille avattiin aikoinaan omat tilit heti kun synnäriltä saatiin tietää henkilötunnus, siitä se lähti.

[/quote]

Ihan varmasti niin :D 

Vierailija
60/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikilla edes pitäisi olla sama elintaso? Jos kaikilla olisi yhtä yltäkylläistä, romahtaisi maapallon resurssit sekä yhteiskunnan rakenteet alta aikayksikön ja sitten ei loppujen lopuksi kellään olisi mitään. Ja jos kaikilla olisi yhtä köyhää, ei ketään huvittaisi nähdä vaivaa, koska tietää ettei siitä olisi mitään hyötyä itselleen. Suostuisitteko vaikkapa itse elämään yhteiskunnassa, jossa jokaisella on samankokoinen asunto, jokainen saa valtiolta saman verran rahaa mutta töihin on mentävä ilmaiseksi. Et voi ostaa mitään, mikä voisi olla hienompaa kuin naapurilla, koska ei ole mitään mahdollisuutta saada lisää rahaa elintason tasavertaisuuden säilyttämiseksi. Ruokaa jaetaan juuri saman verran mitä muille. Jos vastaus on kyllä, niin tervemenoa katsomaan miten hyvin se toimii Pohjois-Koreassa. 

Perustarpeet tulee totta kai olla tasavertaiset kaikilla kuten ilmainen koulutus ja katto pään päällä, mutta ei missään todellisuudessa voida maksaa siivoojalle samaa palkkaa kuin ylilääkärille. Vaikka siivoojan työ on tärkeää, ei se vaadi samanlaista vastuuta, ammattitaitoa ja monimutkaista ajattelua kuten ylilääkärin työ. Puhumattakaan vuosien erikoistumisesta ja koulutuksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä