Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kaikilla olla sama elintaso?

Vierailija
07.05.2015 |

Tuli mieleen tuosta vaatekeskustelusta, että pitääkö ihmisellä olla varaa kaikkeen mihin muillakin, riippumatta työstä, koulutuksesta ja perhetilanteesta?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani rikkaat siirtäkööt rauhassa perintönsä eteenpäin. Suurimmilla osalla vanhemmilla on valtava rakkaus lapsiansa kohtaan ja he tekevät kaikkensa lastensa elämän helpottamiseksi - oli se sitten aikaa, rahaa tai vaikka filosofisia elämänneuvoja. Jos joku motivoitunut uraäiti painaa 12 tunnin työpäiviä turvatakseen lapsilleen edes vähän varmemman tulevaisuuden ja vaikkapa mahdollisuuden harrastaa, ei se minusta ole väärin. 

Se taas on väärin, että lapsia ja vanhempia rankaistaan ahkeruudesta korkeilla perintöveroilla. Se ei aiheuta kuin katkeruutta ja huonoa motivaatiota työskennellä ja kouluttaa itseään. Valtavan monella tavallisella, keskitason työntekijällä on motivaatiota työskennellä turvatakseen lapsiensa tulevaisuuden. Oma äitini säästi minulle aikoinaan rahaa, jotta voisin muuttaa kaupunkiin opiskelemaan. Minä taas painan ylitöitä, jotta poikani voi joku päivä toteuttaa omia unelmiaan. Uskon, että poikani tekee tulevaisuudessa saman omien lastensa eteen.

Vierailija
22/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:51"]

Ei, mutta toimii se niinkin päin että kultalusikka suussa syntyneillä ei kuuluisi olla hyvää elintasoa; eivät ole sitä ansainneet, koska syntyminen ei sinänsä ole mikään meriitti.

[/quote]

Voi kulta pieni, minähän jätän omaisuuteni juurikin keille huvittaa. Ja minu nyt vaan satuu huvittamaan jättää se kokonaisuudessaan lapsilleni.

Katsos, minulla on OIKEUS päättää omista rahoistani. Sinulla ei ole saatana niin minkäänlaista oikeutta tulla siihen väliin, eikä valtiollakaan. Niistä rahoista on valtavat verot jo maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa kyllä itse vaikuttaa aika paljon siihe millasen elintason itselleen haluaa, joten ei. Itsestä se aika paljon kiinni on ja se alkaa jo siä peruskoulussa joten opettakaa ne muksut pienestä pitäen siihen, ettei raha kasva puussa vaan pitää kouluttautua hyvin jotta voi saada hyvän ammatin.

Vierailija
24/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään

Vierailija
25/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ihmisillä on nousukautena päässyt unohtumaan että jos ei itse kustanna elantoaan, tulee tyytyä siihen mitä saa. Eniten v*tuttaa ulkomaalaiset, jotka jo useamman sukupolven voimin elelevät täällä täysin ilmaiseksi saaden kaiken minkä muutkin, ilman että kukaan suvusta on koskaan tehnyt päivääkään työtä tai maksanut senttiäkään veroja. Sitten kuljetaan "omalla" autolla tai taksilla 200 metrin päähän ruokakauppaan, shoppailemaan ja tietty viisi kertaa päivässä rukoushuoneelle, huvitellaan koko suvun voimin vaikka Linnanmäellä, kaikilla luonnollisesti rannekkeet käsissä ja välillä jutellaan siihen uusimpaan älypuhelimeen, joka kaivetaan yli 200 €:n merkkilaukusta. Tottakai mekin kun muutkin!

Samaan aikaan koko ikänsä raskasta työtä puurtaneet eläkeläiset joutuvat jättämään elintärkeitä lääkkeitä ostamatta, kun ei ole varaa. Ja iloitsevat siitä että jos tänään on varaa syödä perunaa, niin vaikkei huomenna ole, niin silloin voi syödä ne kuoret.

Vierailija
26/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:19"]

Ei, mutta toimii se niinkin päin että kultalusikka suussa syntyneillä ei kuuluisi olla hyvää elintasoa; eivät ole sitä ansainneet, koska syntyminen ei sinänsä ole mikään meriitti.

[/quote]

Voi kulta pieni, minähän jätän omaisuuteni juurikin keille huvittaa. Ja minu nyt vaan satuu huvittamaan jättää se kokonaisuudessaan lapsilleni.

Katsos, minulla on OIKEUS päättää omista rahoistani. Sinulla ei ole saatana niin minkäänlaista oikeutta tulla siihen väliin, eikä valtiollakaan. Niistä rahoista on valtavat verot jo maksettu.

[/quote]

Voi kun jollakin meni tunteisiin :D

Vierailija
27/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:51"]

[/quote]

[/quote]T. Rahaton teiniäiti Kontulasta. Tiesitkös että vain wt-väki puhuu tuolla tavalla? Saatanaa ja vittua joka väliin. Kiinni jäit!

Vierailija
28/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja tuota parempaan kommentointiin et sitten pysty?

Huoh...

Miten minusta tuntuu että sinua eivät perintöasiat sen kummemmin kosketa? *hih*

Vierailija
29/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: tarkista kuule itse! Olen todistanut aivan omin silmin ja korvin, useamman kerran. Alanko videokuvaamaan, että kaltaisesi "suvaitsevaiset" jossain vaiheessa alkavat ymmärtämään näitä "yksittäis"tapauksia?!

Vierailija
30/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Huoh...

[/quote]

Minun kommenteissani eivät saatanat vilise. Ja hieman omia sanojasi lainatakseni "minu nyt vaan satuu huvittamaan" käyttää itse ansaitsemani rahat miten itse lystään, siihen ei perintöjä tarvita vanhemmilta eikä mitään tarvitse jättää lapsille kun en niitä ajatellut tehdä. Että *tirsk tirsk* vaan :)

Vierailija
31/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:26"]

Ei, mutta ihmisillä on nousukautena päässyt unohtumaan että jos ei itse kustanna elantoaan, tulee tyytyä siihen mitä saa. Eniten v*tuttaa ulkomaalaiset, jotka jo useamman sukupolven voimin elelevät täällä täysin ilmaiseksi saaden kaiken minkä muutkin, ilman että kukaan suvusta on koskaan tehnyt päivääkään työtä tai maksanut senttiäkään veroja. Sitten kuljetaan "omalla" autolla tai taksilla 200 metrin päähän ruokakauppaan, shoppailemaan ja tietty viisi kertaa päivässä rukoushuoneelle, huvitellaan koko suvun voimin vaikka Linnanmäellä, kaikilla luonnollisesti rannekkeet käsissä ja välillä jutellaan siihen uusimpaan älypuhelimeen, joka kaivetaan yli 200 €:n merkkilaukusta. Tottakai mekin kun muutkin!

Samaan aikaan koko ikänsä raskasta työtä puurtaneet eläkeläiset joutuvat jättämään elintärkeitä lääkkeitä ostamatta, kun ei ole varaa. Ja iloitsevat siitä että jos tänään on varaa syödä perunaa, niin vaikkei huomenna ole, niin silloin voi syödä ne kuoret.

[/quote]

Tarkistapa se lääkitys, ei yksikään sosiaalituilla ostele merkkilaukkuja tai ajele taksilla kauppaan ellei ole vammautunut. Paitsi sinun märissä unissasi tietenkin.

[/quote]

Kylläpä vaan ostelee. Ei tosin uutena.

Vierailija
32/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:28"]

22: tarkista kuule itse! Olen todistanut aivan omin silmin ja korvin, useamman kerran. Alanko videokuvaamaan, että kaltaisesi "suvaitsevaiset" jossain vaiheessa alkavat ymmärtämään näitä "yksittäis"tapauksia?!

[/quote]

Ihan varmasti juu.. Helppohan se on netissä jauhaa huuhaata ilman mitään pitäviä perusteluja ;)

Vierailija
33/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Huoh...

[/quote]

Minun kommenteissani eivät saatanat vilise. Ja hieman omia sanojasi lainatakseni "minu nyt vaan satuu huvittamaan" käyttää itse ansaitsemani rahat miten itse lystään, siihen ei perintöjä tarvita vanhemmilta eikä mitään tarvitse jättää lapsille kun en niitä ajatellut tehdä. Että *tirsk tirsk* vaan :)

[/quote]

Kyse on muuten ihan perustavanlaatuisesta asiasta: ihmisen oikeudesta päättää oman omaisuutensa kohtalosta eläessään ja kuoleman jälkeen.

Minua todellakin huvittaa päättää siitä ihan itse -ei tule kuuloonkaan että joku muu sen tekisi.

Mutta se kuulostaa hienolta että et aio lisääntyä! *tirsk*

Vierailija
34/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on asiat liian hyvin, kun pitää tällaista miettiä. Rahaa saa menemällä töihin. Ei minun palkkani sinulta ole pois, mutta sinun sosiaalitukesi ovat pois minulta.

Vierailija
35/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Kyllä kuuluisi. Pitäisikö sinusta esim kaikki ihmisiltä jäävät perinnöt mennä suoraan valtiolle. Ja jälkeläisten kaikenlainen tukeminen ja rahallinen avustaminen pitäis kieltää???

Sitten kaikki vois alottaa tyhjästä reilun pelin hengessä???

[/quote]

Kyllä. Printövero voisi olla 100%.

Vierailija
36/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi.Ei tietenkään.

Oma omaisuus menee yrittäville lapsille, ei kellekään muulle.

Vierailija
37/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:51"] Ei, mutta toimii se niinkin päin että kultalusikka suussa syntyneillä ei kuuluisi olla hyvää elintasoa; eivät ole sitä ansainneet, koska syntyminen ei sinänsä ole mikään meriitti. [/quote] Voi kulta pieni, minähän jätän omaisuuteni juurikin keille huvittaa. Ja minu nyt vaan satuu huvittamaan jättää se kokonaisuudessaan lapsilleni. Katsos, minulla on OIKEUS päättää omista rahoistani. Sinulla ei ole saatana niin minkäänlaista oikeutta tulla siihen väliin, eikä valtiollakaan. Niistä rahoista on valtavat verot jo maksettu. [/quote]T. Rahaton teiniäiti Kontulasta. Tiesitkös että vain wt-väki puhuu tuolla tavalla? Saatanaa ja vittua joka väliin. Kiinni jäit!

[/quote]

Kuinka suuri pitää pankkitilin saldon olla, että kiroilu loppuu ja käytöstavat opitaan sormia napsauttamalla rajan ylityttyä?

Vierailija
38/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:28"]

[/quote]

Siis jos joku mamu perhe elää hulppeasti, niin miksi oletat heidän olevan perusturvan varassa? Moni maahanmuuttaja tekee töitä kuten suomalaisetkin.

Vierailija
39/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Huoh...

[/quote]

[/quote]

Kyse on muuten ihan perustavanlaatuisesta asiasta: ihmisen oikeudesta päättää oman omaisuutensa kohtalosta eläessään ja kuoleman jälkeen.

Minua todellakin huvittaa päättää siitä ihan itse -ei tule kuuloonkaan että joku muu sen tekisi.

Mutta se kuulostaa hienolta että et aio lisääntyä! *tirsk*

[/quote]

Onneksi jälkeläisesi joutuvat maksamaan isot perintöverot niistä roposistasi. Heidänkin koulutuksensa ja päivähoitonsa ovat pois minun pussistani, mutta menköön tämän kerran. Ei ole onneksi niin pennin päälle.

Vierailija
40/101 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: olet oikeasti tosi sinisilmäinen, ja yksinkertainen. Ja vaikka itse oletkin, niin älä oleta että muut ovat kaltaisiasi. Mulla katsos on toimivat kuulo- ja näköaistit, muistikin vielä jotenkin toimii. Ei ole mitään aihetta valehdella täällä eikä missään muualla. Kaltaisesi "suvaitsevaiset" vain eivät millään todisteillakaan koskaan suostu uskomaan kuin omaa "totuuttaan". Sitten kun hankin teille todisteet, niin olette ensimmäisenä käsikädessä viemässä ko. henkilöitä tekemään rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta. Ja sitten olette vain hiljaa, jotta totuus pääsisi unohtumaan. Kunnes voi aloittaa taas valehtelun alusta.

Oikeasti, mitä voitat tuolla hölynpölyn suoltamisella? Oletko saajapuolella maahanmuuttobisneksessä? Koska meiltä kaikilta rehellisiltä työntekijöiltä jälkeläisineen se kaikki on pois, mikä vastikkeetta - ja täysin TARPEETTOMASTI - noille jaetaan. Ja kyllä, yhden päivän aikana olen nähnyt mm. neljä aitoa uutena sosiaalituilla ostettua Michael Kors -merkkistä laukkua. Joissain piireissä sitä ehkä pidetään suht kalliina merkkilaukkuna. Itselleni ei tulisi ikinä mieleenkään ostaa sellaista, viimeistään siksi kun näin sen näillä nimenomaisilla tapauksilla. Toisekseen, koska minä en osta koskaan mitään kallista, vaan elän oman tulotasoni mukaisesti. Enkä ostaisi vaikka tienaisin enemmänkin. Jos jotain joskus säästöön jää, se menee lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi