Juhannustaiat ja juhannus väärässä paikassa?
Eli toimiiko ne nyt tässä väärässä paikassa? Pitäiskö tehdä uudelleen oikeana ajankohtana? Vaadin juhannusta takaisin Johanneksen nimipäivän kohdalle!
Kommentit (20)
Haluan myös oikealle paikalle sen. Älytöntä siirrellä pyhiä väärille paikoille.
.
Vanhemmillani on hääpäivä juhannuspäivänä ja joutuvat viettämään vääränä päivämääränä.
Komppaan ja minä ainakin juhlin jussit ja teen taiat oikeana päivänä. Toimii:)
Sama täällä. Taikojen tekeminen oikeana juhannuksena eli tavallisena arkipäivänä on tylsää.
Tämä on taas työnantajien ahneutta. Ovat poistaneet arkipyhän, jotta saisivat kääriä siltäkin päivältä maksimaalisen voiton.
Juhannuksen tosiaankin pitäisi olla sillä paikalla, millä päivä on pisin. Ei se tänään ole.
.
Miettikää, jos ne siirtäisivät uudenvuodenpäivänkin viikonloppuun tai itsenäisyyspäivän.
Juhannus on siirretty nykyiselle paikalleen eli viikonloppuun jo vuonna 1955. Joten kovin moni av-mamma ei ole koskaan viettänyt juhannusta sen "oikella" paikalla.
Juu, en ole viettönyt sitten oikealla paikallaan, mutta haluaisin viettää. Ei ihme, etteivät juhannustaikani ole toimineet.
Vanha kansa ei varmaan olisi uskonut nykymeiningin olevan totta. Että Juhannusta vietetään vääränä päivänä! Keskikesän juhla sentään.
Juu, haluan minttumaarin oikealle paikalleen!
Kannatan Jussin siirtoa oikealle paikalleen.
Mä en ymmärrä. Miten sitä on siirretty? Oliko eilen juhannus vai tänään? Olen aivan pihalla. Heräsin juuri. Missä olen?
Jussi eli Minttu-Maari?
Mutta tosissaan, haluaisin minäkin sen oikealle paikalleen. Miksi joulu on aina 25.12, jos juhannustakin voi siirrellä?
Juhannus on Johannes kastajan päivä. 25. päivä. Juhani, johannes jne kalenterissa sillä kohdalla.
Idea on juhlia kesän pisintä valoisaa ajankohtaa.
Juhannus on Johannes kastajan päivä. 25. päivä. Juhani, johannes jne kalenterissa sillä kohdalla.
Idea on juhlia kesän pisintä valoisaa ajankohtaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:13"]
Siis juhannus on minttumaari
[/quote]
Ei, vaan mittumaari.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:17"]
Onko tosiaan mittumaari?
[/quote]
On
Haluan myös oikealle paikalle sen. Älytöntä siirrellä pyhiä väärille paikoille.
.
Vanhemmillani on hääpäivä juhannuspäivänä ja joutuvat viettämään vääränä päivämääränä.