Kateellinen kaveri?
Onkohan kaveri kateellinen vai onko tämä yleisempikin mielipide? Eli me ollaan lapseton kolmekymppinen pariskunta, molemmat töissä eli taloudellinen tilanne ihan hyvä. Asutaan tällä hetkellä rivarissa jossa surkea äänieristys, näin vuorotyöläisenä suorastaan vituttaa joskus kun haluaisi nukkua mutta ei pysty, samoin varmaan naapureita vituttaa joskus meidän myöhäiset suihkut jne.
No, nyt ollaan katseltu omakotitaloja ja löydettiinkin yksi kiva. Mainitsin tästä parhaalle (entiselle??) ystävälleni ja hän sanoi ainoastaan ettei lapsettomat tarvitse omakotitaloa!? What!? Mun mielestä me nimenomaan tarvitaan. Eletään niin erilaisessa rytmissä naapurin lapsiperheiden kanssa että väkisinkin joskus tulee ristiriitoja. Tykätään myös kutsua reilummin kavereita grillailemaan ja iltaa istumaan, joskus ihan bilettääkin. Omakotitalossa tämäkään ei häiritsisi naapureita.
Mitäs mieltä asiasta on av:n porukka?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:32"]Outo kommentti, mutta en mä tosta loukkaantuisi ja välejä katkoisi
[/quote]
En mä ole katkaisemassa välejä, kaveri itse taitaa olla :/ -ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:33"]Taisit itse harrastaa vähän humble braggingiä :D
[/quote]
Saa kai sitä ystävälle kertoa jos ostaa talon? Salassako ap:n ois se pitänyt pitää. heti otetaan lesoiluna
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:35"]Outoja mielipiteitä jollain. Oman kaverin ainoa kommentti uudesta kodistani oli "Miksi tällaiset kamalat mummokaakelit?"
[/quote]
Voi ei :D
Kannattaa hankkia reilumpia ja kivempia kavereita. Kaverisi on kateellinen, tyhmä ja/tai ilkeä.
Asutko ap Itä-Suomessa? Siellä ihmiset ovat kuulemma huippukateellisia kakkapäitä. :/
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:38"]Asutko ap Itä-Suomessa? Siellä ihmiset ovat kuulemma huippukateellisia kakkapäitä. :/
[/quote]
Keski-Suomessa, enemmän lännessä kuin idässä :) -ap
Voi olla kateellinen tai sitten ei. Tunnen pari ihmistä, joiden mielestä palkankorotukset pitäisi antaa ensisijaisesti perheellisille, samoin ylennykset. Vuosilomat pitäisi jakaa lapsiperheiden ehdoilla. Yt-neuvotteluissa lapsettomien pitäisi saada kenkää ensin ja vasta sitten perheellisten. Asumisen kanssa sama juttu. Asun isommassa asunnossa yksin kuin kumpikaan näistä perheellisestä ja se on heidän mielestään epäoikeudenmukaista, koska en heidän mielestään tarvitse näin isoa asuntoa. Kerran tarjouduin myymään asuntoni toiselle näistä ihan keskimääräiseen markkinahintaan, mutta heillä ei kuulemma ole varaa. Eivät he ole varsinaisesti kateellisia vaan heidän mielestään lapsiperheet vaan tarvitsisivat enemmän etuoikeuksia kuin lapsettomat.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:52"]
Voi olla kateellinen tai sitten ei. Tunnen pari ihmistä, joiden mielestä palkankorotukset pitäisi antaa ensisijaisesti perheellisille, samoin ylennykset. Vuosilomat pitäisi jakaa lapsiperheiden ehdoilla. Yt-neuvotteluissa lapsettomien pitäisi saada kenkää ensin ja vasta sitten perheellisten. Asumisen kanssa sama juttu. Asun isommassa asunnossa yksin kuin kumpikaan näistä perheellisestä ja se on heidän mielestään epäoikeudenmukaista, koska en heidän mielestään tarvitse näin isoa asuntoa. Kerran tarjouduin myymään asuntoni toiselle näistä ihan keskimääräiseen markkinahintaan, mutta heillä ei kuulemma ole varaa. Eivät he ole varsinaisesti kateellisia vaan heidän mielestään lapsiperheet vaan tarvitsisivat enemmän etuoikeuksia kuin lapsettomat.
[/quote]
Niinpä... elämä on valintoja täynnä ;)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:52"]Voi olla kateellinen tai sitten ei. Tunnen pari ihmistä, joiden mielestä palkankorotukset pitäisi antaa ensisijaisesti perheellisille, samoin ylennykset. Vuosilomat pitäisi jakaa lapsiperheiden ehdoilla. Yt-neuvotteluissa lapsettomien pitäisi saada kenkää ensin ja vasta sitten perheellisten. Asumisen kanssa sama juttu. Asun isommassa asunnossa yksin kuin kumpikaan näistä perheellisestä ja se on heidän mielestään epäoikeudenmukaista, koska en heidän mielestään tarvitse näin isoa asuntoa. Kerran tarjouduin myymään asuntoni toiselle näistä ihan keskimääräiseen markkinahintaan, mutta heillä ei kuulemma ole varaa. Eivät he ole varsinaisesti kateellisia vaan heidän mielestään lapsiperheet vaan tarvitsisivat enemmän etuoikeuksia kuin lapsettomat.
[/quote]
Voi ei. Mä en ole ennen ainakaan tietoisesti törmännyt ihmisiin jotka ajattelis noin. Toki mahdollista että olen, mutta eivät ole tuoneet sitä esille. Ja kyllähän mielipiteitä saa olla, ei muakaan haittaisi tuo jos kaveri sen olisi vaan mielipiteenään sanonut, mutta lakkasi samalla pitämästä yhteyttä eli taisi oikeasti nyt ottaa itseensä.
Tyhmä kaveri, yksinasuvakin voi ostaa jätti omakotitalon jos sattuu olemaan rahaa. Tottakai kaksi työssäkäyvää voi omilla rahoillaan hankkia omakotitalon?? Hullu kaveri. Ymmärtäisin vain jos olisitte molemmat sossupummeja ja saisitte ilmaiseksi talon :D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:18"]Tyhmä kaveri, yksinasuvakin voi ostaa jätti omakotitalon jos sattuu olemaan rahaa. Tottakai kaksi työssäkäyvää voi omilla rahoillaan hankkia omakotitalon?? Hullu kaveri. Ymmärtäisin vain jos olisitte molemmat sossupummeja ja saisitte ilmaiseksi talon :D
[/quote]
No tuossa tapauksessa minäkin ymmärtäisin oikein hyvin :D Ja nyt ei ole kyse edes mistään kartanosta, neliöitä alle 90, kaks makkaria. -ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:18"]Tyhmä kaveri, yksinasuvakin voi ostaa jätti omakotitalon jos sattuu olemaan rahaa. Tottakai kaksi työssäkäyvää voi omilla rahoillaan hankkia omakotitalon?? Hullu kaveri. Ymmärtäisin vain jos olisitte molemmat sossupummeja ja saisitte ilmaiseksi talon :D [/quote] No tuossa tapauksessa minäkin ymmärtäisin oikein hyvin :D Ja nyt ei ole kyse edes mistään kartanosta, neliöitä alle 90, kaks makkaria. -ap
[/quote]
No ei tosiaan mikään kartano. Itse asun yksin uudessa yli 100m2 rivarissa. Ei ole kukaan tullut urputtamaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:18"]Tyhmä kaveri, yksinasuvakin voi ostaa jätti omakotitalon jos sattuu olemaan rahaa. Tottakai kaksi työssäkäyvää voi omilla rahoillaan hankkia omakotitalon?? Hullu kaveri. Ymmärtäisin vain jos olisitte molemmat sossupummeja ja saisitte ilmaiseksi talon :D [/quote] No tuossa tapauksessa minäkin ymmärtäisin oikein hyvin :D Ja nyt ei ole kyse edes mistään kartanosta, neliöitä alle 90, kaks makkaria. -ap
[/quote]
No ei tosiaan mikään kartano. Itse asun yksin uudessa yli 100m2 rivarissa. Ei ole kukaan tullut urputtamaan.
[/quote]
No en minäkään olis uskonut että tuon pitäis tollasta reaktiota aiheuttaa.. Ei ymmärrä. -ap
Lapsettomille ollaan kateellisia, koska meillä on varaa sellaiseen, mihin lapsiperheillä ei ole. Olen oppinut pitämään suuni kiinni työpaikan kanalauman joukossa, koska sen tietää, miten tällaisiin asioihin siellä suhtaudutaan.
Ei kukaan lapsiakaan tarvitse. Silti monet niitä hankkivat, vaikka samalla hinnalla saisi velattoman omakotitalon.
Toi on niin ärsyttävää. Mun "kaveri" otti ensi töikseen kertoa mitkä asiat meidän talossa kaipaavat remonttia, miten ne pitää remontoida ja mihin huonekalut sopisi paremmin. Eikä sekään riittänyt. Seuraavan kerran käydessään alkoi moittia sisustusta ja kertoi mitkä värit hän laittaisi verhoihin.
Ja taas yksi lapsellinen ihminen leimaa koko porukan. Ei me kaikki lapselliset ihmiset olla kateellisia. Totta hitossa lapsettomilla työssäkäyvillä ihmisillä on enemmän varaa kuin lapsellisilla. Mulla on itelläni liuta lapsia ja asutaan kerrostalossa vuokralla. Olen oikein tyytyväinen. Elämä on valintoja täynnä. Tuskin ketään Suomessa pakotetaan lapsia hankkimaan.
Kaveria harmittaa, uskon, että on kateellinen. Se on ihan luonnollista. Kummastuttaa se, miksi ette vaan puhu asiaa selväksi. Ap, se on sinun paras ystäväsi! Näin pieni asia, ja mietit, onko se nyt tässä. Ystävyys siis. Kai pystyt avoimesti juttelemaan hänen kanssaan. Asioista voi olla eri mieltäkin, ja silti ystäviä!!!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:04"]
Ja taas yksi lapsellinen ihminen leimaa koko porukan. Ei me kaikki lapselliset ihmiset olla kateellisia. Totta hitossa lapsettomilla työssäkäyvillä ihmisillä on enemmän varaa kuin lapsellisilla. Mulla on itelläni liuta lapsia ja asutaan kerrostalossa vuokralla. Olen oikein tyytyväinen. Elämä on valintoja täynnä. Tuskin ketään Suomessa pakotetaan lapsia hankkimaan.
[/quote]
Taidat yliarvioida ihmisten kyvyt hallita elämäänsä. Täällähän on koko ajan kommentteja siitä, miten lapset eivät aiheuta juuri mitään kustannuksia, ja ihan samaan malliin eletään kuin ennen lapsiakin...
Outoja mielipiteitä jollain. Oman kaverin ainoa kommentti uudesta kodistani oli "Miksi tällaiset kamalat mummokaakelit?"