Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanadassa tulossa oma vero rokottamattomille

Vierailija
12.01.2022 |

Ihan oikein. Niiltä pitääkin ottaa kaikki pois. Suomessa ollaan liian lepsuja. Suurimmassa osassa Euroopan maita ei pääse edes töihin tai kauppaan rokottamattomana. Toivottavasti näin on pian myös täällä.

Kommentit (113)

Vierailija
102/113 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, nyt jo varoitellaan euroopan lääkeviranomaisten suulla kuinka tehosterokotteet heikentänee ihmisen immuunipuolustusta eikä varsinkaan jatkuva rokottaminen ole vaihtoehto. Ei ole sitä edes WHOn mielestä.

Ja toisekseen, fiksumpihan se olisi jakaa rokottamattomille esim ffp3-maskeja ilmaiseksi kun lätkäistä jokin lisävero.

Ihan nurinkurista.

Kun ei ne pidä niitä maskeja niin siksi vero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tehdä mielummin niin, että sairaalamaksu olisi korkeampi rokottamattomalle, jos joutuu koronan vuoksi sairaalaan. Tietysti varaton ei pysty korkeampaa maksua maksamaan kuten ei myöskään korkeampaa veroakaan. 

Tämä rokotusvouhotus saa aivan käsittämättömät mittasuhteet. Rokotettuja ei kuitenkaan syyllistetä siitä, että he levittävät tautia vallan tehokkaasti sekä myös osa heistä joutuu sairaalaan. 

Katselin tuossa noita HUS:n tilastoja. HUS alkoi julkaista sairaalaan joutuneiden rokotusstatuksen, mutta lopetti sen melkoo pian, kun ilmeisesti rokotetut nousivatkin suuremmaksi ryhmäksi.

Mielenkiintoista oli se, että yhden rokotuksen saaneita oli tosi vähän (samoin kolmannen, mutta sitä olikin silloin annettu vasta vähän), mutta  kaksi rokotusta saaneiden osuus oli välillä lähes tasoissa rokottamattomien kanssa, jo loppuvuodesta.

Ilmeisesti kovin moni kaksi rokotusta saaneista on kuvitellut itsensä suojatuksi, vaikka sitähän eivät rokotevalmistajat ole edes luvanneet. Sitten on alettu elää huoletonta elämää ja hankittu se tartunta ihan omalla käytöksellä. Nyt omikronin aikaan tartunnan välttäminen on jo vaikeaa, mutta deltan aikana se oli vielä helppoa, toki työn sisällöstä riippuen.

Miksi kaikilla on karannut mopo pahemman kerran tässä asiassa?

Naiivisti kuvittelin koronan olevan kansaa yhdistävä tekijä, mutta kaikkea muuta.

Mediakin on ruokkinut näitä jakolinjoja ja se se vasta onkin huono juttu. Ainoa, joka on perännyt maltillista  ja järkevää suhtautumista (myös rokottamattomiin) oli pressa. Yhtenäisyyden saavuttaminen on nyt sitten entistä vaikeampaa.

Olen äärettömän pettynytsekä kanssakansalaisiin, että mediaan.

Minä olen äärettömän pettynyt kaltaisiisi hörhöihin, varsinkin mediaa haukkuvia, vaihtoehtoisia totuuksia haluaviin sellaisiin.

Sinultakin mopo siis karannut. Missä kohtaa olen esitellyt "vaihtoehtoisia" totuuksia?

Missä kohtaa olen väittänyt itseni rokottamattomaksi? Tai rokotetuksi? Näistä asioista en kommentoinut mitään, vaan ainoastaan ihmisten järjen menetyksestä tämän asian suhteen.

Huomaatko, kuinka oma kiihtynyt mielesi esti järkevän ajattelun sekä toiminnan ja läksit kommentoimaan pelkkien mien oletustesi pohjalta?

Juuri tätä tarkoitin edellisellä kommentillani. Todistit juuri huoleni aiheelliseksi.

Jos kirjoitat "HUS alkoi julkaista sairaalaan joutuneiden rokotusstatuksen, mutta lopetti sen melkoo pian, kun ilmeisesti rokotetut nousivatkin suuremmaksi ryhmäksi.", niin mitä muuta tuo on kuin hörhöyttä?

Älä kiihdy, foliohattu kuumuu.

Heh. Selvästi et ole itse vaivautunut käymään HUS:n sivuilla.

Esitäpä itsellesi kysymys, miksi HUS alkoi julkaista moista tilastoa. Selvä, ett sillä tavoiteltiin rokottamaien hakeutumista rokotuksiin.

Yhtä selvää, että tilaston julkaiseminen lopetettiin, kun rokottetujen osuus alkoi kasvaa liian suureksi - ts. tilasto ei enää osoittanut rokotusten hyötyä, kuten aiemmin, joten tilaston julkaiseminen kannatti lopettaa, koska se ei palvellut alkuperistä tavoitetta enää,

Onko ajattelu sinusta jotenkin vanhanaikasta?

Hörhön tunnistaa siitä, että jos jotain tapahtuu ilman rautalangasta väännettyä selitystä, silloin hörhön oma mielikuvitus vääntää tilalle jonkin omaan ajatusmaailmaan sopivan mallin, ja tadaa: siitä tulee äkkiä hänen päässään totuus.

Veikkaan, että tällä hetkellä sairaaloissa on muutakin tekemistä kuin tehdä tilastoja.

" Veikkaan, että tällä hetkellä sairaaloissa on muutakin tekemistä kuin tehdä tilastoja. "

Oletko oikeasti noin simppeli vai esitätkö vain?

Vierailija
104/113 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, nyt jo varoitellaan euroopan lääkeviranomaisten suulla kuinka tehosterokotteet heikentänee ihmisen immuunipuolustusta eikä varsinkaan jatkuva rokottaminen ole vaihtoehto. Ei ole sitä edes WHOn mielestä.

Ja toisekseen, fiksumpihan se olisi jakaa rokottamattomille esim ffp3-maskeja ilmaiseksi kun lätkäistä jokin lisävero.

Ihan nurinkurista.

Älä yleistä. Muutamat rokottamattomat, ketkä tiedän, elävät hyvin eristäytyneesti, käyttävät tunnollisesti maskia, tapaavat läheisiään maskissa ulkoilun merkeissä ja ottavat ostokset tilaamalla. Lienee turha sanoa, että maski on vähintään ffp2 ja desit huolella käytössä.

He ovat saaneet kiellon ottaa enää rokotteita, tai eivät uskalla ottaa terveyshuoliensa takia, mutta yksikään ei ole silti mitenkään täälläkin huudeltua pilkkaa ansainnut. Saati mitään veroja tai pakkoja.

Tiedän myös muutaman rokotehaitan. Yksi tutkinnassa, yksi kuollut, yksi kävi teholla muutaman päivän ja muutama "lievä", eli "vain" halvausoireita jne.

Tiedän myös monta rokotettua, joilla ei ole rokotteesta oireita. Heistä kuitenkin muutama on ollut sairaalassa koronan takia, loput joko sairastaneet kotona tai selvinneet terveinä. Osa elää varoen, osa vetää takki auki ja tekee selväksi, miten rokotus suojaa ja nyt on lupa elää ja mennä.

Kuka sitten tarvitsee ne korkeammat verot? Niinpä. Ei ihan helppoa miettiä, kuka kuluttaa yhteiskunnan varoja eniten nyt tai tulevaisuudessa.

Vierailija
105/113 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tehdä mielummin niin, että sairaalamaksu olisi korkeampi rokottamattomalle, jos joutuu koronan vuoksi sairaalaan. Tietysti varaton ei pysty korkeampaa maksua maksamaan kuten ei myöskään korkeampaa veroakaan. 

Tämä rokotusvouhotus saa aivan käsittämättömät mittasuhteet. Rokotettuja ei kuitenkaan syyllistetä siitä, että he levittävät tautia vallan tehokkaasti sekä myös osa heistä joutuu sairaalaan. 

Katselin tuossa noita HUS:n tilastoja. HUS alkoi julkaista sairaalaan joutuneiden rokotusstatuksen, mutta lopetti sen melkoo pian, kun ilmeisesti rokotetut nousivatkin suuremmaksi ryhmäksi.

Mielenkiintoista oli se, että yhden rokotuksen saaneita oli tosi vähän (samoin kolmannen, mutta sitä olikin silloin annettu vasta vähän), mutta  kaksi rokotusta saaneiden osuus oli välillä lähes tasoissa rokottamattomien kanssa, jo loppuvuodesta.

Ilmeisesti kovin moni kaksi rokotusta saaneista on kuvitellut itsensä suojatuksi, vaikka sitähän eivät rokotevalmistajat ole edes luvanneet. Sitten on alettu elää huoletonta elämää ja hankittu se tartunta ihan omalla käytöksellä. Nyt omikronin aikaan tartunnan välttäminen on jo vaikeaa, mutta deltan aikana se oli vielä helppoa, toki työn sisällöstä riippuen.

Miksi kaikilla on karannut mopo pahemman kerran tässä asiassa?

Naiivisti kuvittelin koronan olevan kansaa yhdistävä tekijä, mutta kaikkea muuta.

Mediakin on ruokkinut näitä jakolinjoja ja se se vasta onkin huono juttu. Ainoa, joka on perännyt maltillista  ja järkevää suhtautumista (myös rokottamattomiin) oli pressa. Yhtenäisyyden saavuttaminen on nyt sitten entistä vaikeampaa.

Olen äärettömän pettynytsekä kanssakansalaisiin, että mediaan.

Minä olen äärettömän pettynyt kaltaisiisi hörhöihin, varsinkin mediaa haukkuvia, vaihtoehtoisia totuuksia haluaviin sellaisiin.

Sinultakin mopo siis karannut. Missä kohtaa olen esitellyt "vaihtoehtoisia" totuuksia?

Missä kohtaa olen väittänyt itseni rokottamattomaksi? Tai rokotetuksi? Näistä asioista en kommentoinut mitään, vaan ainoastaan ihmisten järjen menetyksestä tämän asian suhteen.

Huomaatko, kuinka oma kiihtynyt mielesi esti järkevän ajattelun sekä toiminnan ja läksit kommentoimaan pelkkien mien oletustesi pohjalta?

Juuri tätä tarkoitin edellisellä kommentillani. Todistit juuri huoleni aiheelliseksi.

Jos kirjoitat "HUS alkoi julkaista sairaalaan joutuneiden rokotusstatuksen, mutta lopetti sen melkoo pian, kun ilmeisesti rokotetut nousivatkin suuremmaksi ryhmäksi.", niin mitä muuta tuo on kuin hörhöyttä?

Älä kiihdy, foliohattu kuumuu.

Heh. Selvästi et ole itse vaivautunut käymään HUS:n sivuilla.

Esitäpä itsellesi kysymys, miksi HUS alkoi julkaista moista tilastoa. Selvä, ett sillä tavoiteltiin rokottamaien hakeutumista rokotuksiin.

Yhtä selvää, että tilaston julkaiseminen lopetettiin, kun rokottetujen osuus alkoi kasvaa liian suureksi - ts. tilasto ei enää osoittanut rokotusten hyötyä, kuten aiemmin, joten tilaston julkaiseminen kannatti lopettaa, koska se ei palvellut alkuperistä tavoitetta enää,

Onko ajattelu sinusta jotenkin vanhanaikasta?

Hörhön tunnistaa siitä, että jos jotain tapahtuu ilman rautalangasta väännettyä selitystä, silloin hörhön oma mielikuvitus vääntää tilalle jonkin omaan ajatusmaailmaan sopivan mallin, ja tadaa: siitä tulee äkkiä hänen päässään totuus.

Veikkaan, että tällä hetkellä sairaaloissa on muutakin tekemistä kuin tehdä tilastoja.

" Veikkaan, että tällä hetkellä sairaaloissa on muutakin tekemistä kuin tehdä tilastoja. "

Oletko oikeasti noin simppeli vai esitätkö vain?

Ulkopuolisen silmin, veikkaisin tuota ensimmäistä.

Vierailija
106/113 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trudeau on aivan yössä, silmät on kuin hullulla. Samassa tilassa kuin Ranskan Macron ja Australian Gunner. Noin käy kun viettää aikaa ns voiman pimeällä puolella. 

Minkähänlainen kiilto sinulla on silmissä ? Juu, tulkitsit kysymyksen ihan oikein ;)

Vierailija
107/113 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nurinkurista.

Itse tiedän, että maskia välttämättä vain rokotetut. Jopa valtion virastoissa työntekijät ovat toimistotyössä ilman maskia. Ei näitä paljon järki pakota.

Vierailija
108/113 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoista tämä rokotefanaatikkojen trollaus. Valehdellaan niin paljon kuin pystytään.

Huomaatko miten ulkona olet kontekstista ? Täällä on peräjälkeen rokotteita/rokotettuja parjaavia kommentteja, 99% valheita ja sinä ... naps ... vedät esiin rokotefanaatikot ;)

Taidat olla vielä enemmän sekaisin kuin arvasimmekaan 

Vierailija
109/113 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mulle jos saan itse jatkossa valita minkä puolesta ylipäätään maksan veroja, niin kuin olen tehnyt viimeiset 30 vuotta. Tänä aikana en ole juurikaan terveydenhoidon resursseja kuormittanut - yhtään yötä en ole viettänyt sairaalassa. Sen sijaan olen selkänahasta maksanut kaikenmaailman ma7ulois7ten ja narkk1en lääkärikulut ja uudet hampaat. Nyt sitten olisi reilua, että minä en saisi tarvitsemaani hoitoa, jos sellainen tilanne tulisi? Kyllä täällä on porukka todella sekaisin.

Vierailija
110/113 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotetta en ota enkä maksa penniäkään.

Vierailija
111/113 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parempi vaihtoehto olisi palkita niitä, jotka ovat riskienkin nojalla ottaneet rokotukset, yhteiseksi hyväksi. Heille esim. veron alennuksia. Tällöin ei kukaan tunne itseään syrjityksi.

Vierailija
112/113 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap paniikissa kun piikkihysteriaa ollaan joka taholta laittamassa pakettiin, ja ap-parka on nyt hakenut jo kolme. Varmaan päälle saanut vielä koronan, kun niin kismittää. Periaatteessa ymmärrän harmisi, ap. Taisit rokotehysterian vuoksi ekaa kertaa elämässäsi tuntea kuuluvasi johonkin joukkoon, tässä tapauksessa rokotettuihin. Hyvältä varmaan tuntui myös auktoriteettien kehut ja päähän taputtelut. Nyt sitten pelottaa kun asiat on palaamassa normaaliin ja ap:lle jäi käteen vain kolme piikkiä ja muistot joukkoon kuulumisen tunteesta :(

Näin on käynyt varmasti yhdelle työkaverillekin. Ennen pystyi sentään pistämään kaiken rokottamattomien syyksi. Vihdoin on ymmärtänyt että voi itsekin sairastua, ja enää jäljellä järjetön pelko siitä. On ollut muuten pitkät kaksi vuotta kuunnella rokotekampanjaa! Kunhan tämä loppuhysteria tästä vielä.

Vierailija
113/113 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eriarvoisuuspykälät roskiin ja isoa vaihdetta silmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi