Mihin erikoisiin mielipiteisiin olet törmännyt vauvapalstalla?
Minä sanoin kerran, että syömme kerran viikossa lohta. Joku vastasi, että millä rahalla? Hänestä lohi oli kauhean kallista, vaikka kympillä saa lohen Lidlistä.
Muita erikoisia mielipiteitä palstalla?
Kommentit (24)
Ei se lohi ole kallista. Pakastatteko te lohta? Siis valmistettua lohta. Tätä olen miettinyt pitkään ja hartaasti.
Niitä on vaikka kuinka paljon. Kaikki yleistykset ovat erikoisia. Miehet "aina". Naiset "aina". Uusperheet "aina".
Ainakin sellaisiin, että sitä ja tätä ja tuota ei saisi tehdä, tai se tämä ja tuo pitäisi tehdä juuri tietyllä tavalla. Usein nämä liittyvät lapsiin ja kasvatukseen tai sitten erilaisiin kodin askareisiin. Joillakin ihmisillä tuntuu olevan aivan kamalan rajoittunut käsitys siitä, miten pitäisi elää, ja hirvittävä ahdistus siitä, että maailma suunnilleen romahtaa, jos joku juttu ei menekään täsmälleen samalla tavalla kuin omassa lapsuudenkodissa (tai mistä se malli sitten onkaan opittu). Usein näihin asenteisiin yhdistyy myös pelko kaikkea uutta (tai "uutta") kohtaan, kuten älypuhelimia, lasten internetin käyttöä ja pelaamista, sosiaalista mediaa, tms. kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika yleinen",hei otetaan aavikon miehiä tänne loisimaan kulttuurin nimissä". Mikä loistava ajatuksen juoksu!
Sanooko joku muu kuin te Suomensisulaiset oikeasti ikinä noin? Itse en ole kertaakaan kuullut.
AV-palstan naiset eivät ymmärrä , että myös parisuhteessa olevat miehet ovat sinkkuja
Siihen että transasioita tulee "joka tuutista" . Kumma kyllä nämä transjutut ei ole mun tutkassa juuri lainkaan paitsi kun avaan vauva.fi-sivuston jolloin en muusta saa lukeakaan.
Niin ja yhteiskunta on ilmeisesti liekeissä ja sirkkoja sataa taivaalta ja maailmanlopun neljä ratsastajaa kolkuttelee ulko-ovella. Tätäkään en ole kauppa- ja virastoreissujen keskellä huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on vaikka kuinka paljon. Kaikki yleistykset ovat erikoisia. Miehet "aina". Naiset "aina". Uusperheet "aina".
99 % kerroista ihmiset eivät käytä sanaa "aina". Se sana tulee omien korviesi välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99 % kerroista ihmiset eivät käytä sanaa "aina". Se sana tulee omien korviesi välistä.
Eivät käytä, mutta ilmaisevat ajatuksensa toisin
”Miehet ovat loisia”, ”naisille riittäö paksu lompakko”, ”uusperheet pitäis lailla kieltää”.
Ei noihin aina-sanaa tarvita.
On muka ihan normaalia pyyhkiä perse seisaaltaan.
Persut on rehellisiä ja suomalaisten puolella.
”Kaikki” käyttää heijastinvaljaita 🤣
En todellakaan käytä mitään lasten turvavälineitä.
Jotkut naiset eivät ikinä pese pilluaan. Oli kyllä todella outoa kuulla tuo, mitta se myös selittää paljon asioita. Siis hajuja.
Jos kerrostalon asukasta vituttaa naapurin haukkuva koira niin tämän ärsyyntyneen asukkaan pitäisi tarjoutua pitämään seuraa tälle louskuttajalle 🙄
Mun mielestä erikoinen mielipide joka on monessa ketjussa on, että parisuhteessa kaikki työt pitää jakaa tasatarkkaan puoliksi. Suunnilleen sitä myöten kuinka monta pikkulusikkaa kumpikin tiskaa. Yhtään ei oteta huomioon ihmisten ja liittojen yksilöllisyyttä. Esim meillä minä tykkään tiskata, pyykätä ja silittää. Mies kokata, imuroida ja hoitaa puutarhaa. Nämä esimerkkinä kodinhoidon puolelta. Rakastin olla lastemme kanssa kotona kun he olivat pieniä. Mies olisi mieluummin heittäytynyt rekan alle kuin hoitanut pientä vauvaa kokoaikaisesti. Miksi pariskunta ei saisi järjestää elämäänsä omien mieltymystensä mukaan?
Mua ihmetyttää se, että joku luulee täällä palstalla olevan "ahdistushullu". Luultavasti monia vaan ahdistaa ja moni haluaa purkaa sen tänne, että olo helpottuisi
Tämän olen sanonut palstalla jo monta kertaa, mutta se, että jotkut ennustavat vakavissaan vauvan sukupuolta vauvamahan muodosta.
Ihmisten tuomitsevuus ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää se, että joku luulee täällä palstalla olevan "ahdistushullu". Luultavasti monia vaan ahdistaa ja moni haluaa purkaa sen tänne, että olo helpottuisi
Hep, minuakin on sanottu ahdistushulluksi! En muista, mikä minua mahtoi ahdistaa.
Ylipäätään se, että oma mielipide on totuus. Siis ihan käsittämättömistä asioista. Hyvin tavanomainen esimerkki on se, että joku erehtyy mainitsemaan sivulauseessa, että 1v taapero on päiväkodissa. Kauhea hyeenalauma kimppuun miten 1v EI KUULU OLLA päiväkodissa.
Erikoiset mielipiteet johtuvat yleensä tyhmyydestä. Joskus koko ketju on sellainen, ettei kannata kommentoida mitään.