Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minulla skitsofrenia tms.?

Vierailija
07.05.2015 |

Heräsin noin puoli tuntia siihen, että sydämessäni oli taas kerran rytmihäiriö. Yritin kakoa ja saada sitä rytmiä normalisoitumaan. Korvani sekä käsivarteni ja pikkusormeni olivat puuduksissa ja ovat sitä osittain edelleen. Kaulalla oli punainen painautuma. Huulen sisäpinta oli ihan punertava, niinkuin se on ollut sellaisina aamuina, kun oon herännyt taas outoihin oireisiin. Mun vasen käteni tuntuu jäykältä ja kihelmöivältä tässä kirjoittaessa ja mua pelottaa aivan sairaasti. Näin jotain outoa unta ennen kuin heräsin (mun mies oli ruumisarkulla sulkemassa kantta, kun kuollut yhtäkkiä heräsikin - säikähdin itse ja samassa heräsin itsekin). Siis outoa oli se, että se yksi pikkupeittonen oli siististi viiikattuna tuolin reunalle. Voin vaikka vannoa, että se ei ollut sillä tavalla mun jäljiltä ja olin siis laittanut esteet ovien eteen, jotta olisin herännyt siihen, jos mies ois tullut huoneeseen. Tosin tajusin äsken, että ne esteet voisi silti varovasti siirtää ilman, että herään.

Pari päivää sitten (joo, mun muisti oikeasti pätkii ja pahasti) näin myös sellaista unta, jossa mun mies oli ja oli myöskin joku kuolemaan liittyvä uni ja sen päätteeksi myös heräsin hirveään paniikkipulssiin kesken unien. Tuolloin olin illalla oudosti "simahtanut" sänkyni päälle ilman, että ovissa oli mitään lukituksia. Kun heräsin, niin mies oli samasta huoneesta vienyt tavaroita ja ihmettelin sitä ääneen, että mitä oli tapahtunut, kun olin tuolloin nukkunut monta tuntia niin sikeästi kesken illan (?). Mies sanoi, että ei ollut käynyt huoneessani.

Olen käynyt näistä sydänoireista pari kertaa lääkärillä ja mun ois pitänyt mennä labraan, mutta mies ei jaksa/ehdi/halua viedä mua sinne, joten se labralähete on jo varmaan vanhentunut. Mulla on ollut näitä ongelmia jo jonkin aikaa ja mieheni pitää minua mielisairaana. Hän on myös kertonut näistä äidilleen ja hänen äitinsäkin pitää minua hulluna. En siis uskalla oikeastaan kertoa noista muista ajatuksistani ollenkaan, sillä saisin varmaan ns. hullun paperit ja ehkä joutuisin pakkohoitoon tms. Avioliittomme on erittäin onneton ja olen jo pidempään pohtinut eroa. Mieheni inhoaa minua ja pitää minua kelvottomana vaimona. Riitelemme melkein päivittäin; tosin ihan viime päivät on ollut rauhallisempaa. Mikä mua vaivaa? Tämä pelottaa jo. :( Hitto, kun ei uskalla kertoa kenellekään mun muista peloistani ja sydäntä kuunnellessa ei ole tuolloin näkynyt rytmihäiriötä. En myöskään haluaisi uskoa, että mies tekisi minulle mitään pahaa, mutta toisaalta mieheni on joissain asioissa todella erikoinen ja täysin tunteeton. Silti en haluaisi uskoa joitain pelkojani todeksi ja vielä vähemmän uskallan puhua niistä kenellekään.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:09"]

Siis.. Miksi kaikki leimaa ap:n hulluksi?? Toi mies on selvästi se ongelma!! Kuullostaa todella häiriintyneeltä ja vaaralliselta. Jos esim. kiusaa untasi tietämättäsi ei oo ihme että sydän tykyttelee ja on vainoharhainen olo, nyt HETI karkuun!!! Ap mm. Kertoi että mies on yrittänyt yöllä tukehduttaa hänet, ei ole tervettä! Eikä myöskään itsemurhaan painostus. Heti. Jonnekkin. Vaikka sit hotelliin

[/quote]??? Miehelläkin on varmasti isoja ongelmia, mutta niin on kirjoittajallakin. Ymmärrystä ei löydy kummallekaan jos apua ei viitsitä hakea.

Vierailija
22/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:19"]

Sinun pitäisi lähteä nyy aamusta terveyskeskukseen. Jos sieltä et saa apua, menet turvakotiin. Kukaan ei joudu "pakkohoitoon" vastentahtoisesti ellei ole radikaalisti vaaraksi itselleen tai muille. Sinä et tekstien perusteella sitä ole. Miehesi käytös on vaarallista. Sosiaalitoimisto yhdessä terveyskeskuksen ja turvakodin kanssa auttavat sinua kaikissa asunto- ja muissa asioissa. Lisäksi siellä autetaan sinua myös luultavasti erottamaan, mitkä asiat ovat oikeita ja mitkä eivät, jos sitä epäilet.

[/quote]

Mietin tässä juuri, että miten mun kannattaisi siellä esittää asia. Sanonko, että läheiseni epäilevät mielenterveyteni puolesta vai että itse epäilen olevani sekoamassa? Entä mitä jos pelkoni ovatkin sittenkin totta? Minulla on myös ihan oikeasti niitä sydänoireita ja lisäksi ajoittain erittäin korkea verenpaine, vaikka muuten olen hoikahko/normaalipainoinen, joten jäisivätkö ne fyysiset oireet tutkimatta, jos epäiltäisiin mielenterveyden ongelmia? Pitäisikö minun sitten samaan syssyyn tunnustaa, mitä ihan fyysistä pahaa hän on tehnyt ollessani hereillä vai menisikö sekin sitten mun omien hourailuitteni piikkiin? Mun mieheni on siis itse ehkäpä vielä minuakin oudompi, mutta hän ei myönnä mitään ja on omasta mielestään lähes täydellinen tapaus. Tämä on kiperä tilanne, mutta menen nyt sitten sinne lääkärille, kun taidan kuulostaa hieman huolestuttavalta tapaukselta. :/

Miehelläni on jotain outoja pakkomielteitä ollut ihan siitä lähtien, kun ensi kerran tapasimme (mm. hänen rintakehäänsä ei saa edes kevyesti koskea sydämen kohdalta, sillä mies pelkää, että sydän pysähtyisi -- olin moisesta itse todella ihmeissäni). Lisäksi hän puhui jotain "ilmanottoaukoista", kun tarkoitti nenää ja suuta ja sanoi ihan yllättävässä yhteydessä jotain, että "niitä ei saa tukkia", mikä myöskin kuulosti todella, todella oudolta. Lisäksi mulla ei ole ikinä ollut outoja oireita silloin, kun oon nukkunut yksikseni kotona -- sekin voi olla sattumaa tai sitten ei. Kaikki terveysongelmani alkoivat suunnilleen samoihin aikoihin, kun muutin miehen luokse asumaan. T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^No sitten on oletettavaa että nee loppuvat, kun muutat miehesi luota pois.

Rautalangasta: L Ä H D E .

ensi kerran haluan kuulla sinusta kun olet käynyt lääkärissä ja ottanut eron kyseisestä miehestä.

Vierailija
24/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:09"]

Siis.. Miksi kaikki leimaa ap:n hulluksi?? Toi mies on selvästi se ongelma!! Kuullostaa todella häiriintyneeltä ja vaaralliselta. Jos esim. kiusaa untasi tietämättäsi ei oo ihme että sydän tykyttelee ja on vainoharhainen olo, nyt HETI karkuun!!! Ap mm. Kertoi että mies on yrittänyt yöllä tukehduttaa hänet, ei ole tervettä! Eikä myöskään itsemurhaan painostus. Heti. Jonnekkin. Vaikka sit hotelliin

[/quote]??? Miehelläkin on varmasti isoja ongelmia, mutta niin on kirjoittajallakin. Ymmärrystä ei löydy kummallekaan jos apua ei viitsitä hakea.

[/quote]

Omasta rehellisestä ja vilpittömästä näkökulmastani minulla ei olisi mitään ongelmia, jos mieheni ei olisi tuolloin kerran yrittänyt tukehduttaa minua nukkuessani (=traumatisoiduin) ja jos hän ei olisi pahoinpidellyt minua lievästi silloin tällöin sekä lisäksi hajottanut tavaroita ja ollut muutenkin aggressiivinen (=ko. käytöksestä on jäänyt pelkotiloja ja vahva epäluottamus miestäni kohtaan).

Jos saisin elää ilman moista henkilöä, niin itselläni ei olisi mitään välitöntä ongelmaa (tämä on oma näkemykseni). Mutta siis miehen ja anopin sekä lukuisan ketjuun kommentoivan perusteella menen siis lääkärille ja kerron asiani. Ehkä sitten joudun pakkohoitoon. Pelottaa.

T. ap

Vierailija
25/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin sieltä.

Vierailija
26/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:33"]Jos saisin elää ilman moista henkilöä, niin itselläni ei olisi mitään välitöntä ongelmaa (tämä on oma näkemykseni). Mutta siis miehen ja anopin sekä lukuisan ketjuun kommentoivan perusteella menen siis lääkärille ja kerron asiani. Ehkä sitten joudun pakkohoitoon. Pelottaa.

T. ap

[/quote]

Juu sua ei kukaan PAKOTA elämään miehen kanssa.

Vierailija
27/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:33"]Jos saisin elää ilman moista henkilöä, niin itselläni ei olisi mitään välitöntä ongelmaa (tämä on oma näkemykseni). Mutta siis miehen ja anopin sekä lukuisan ketjuun kommentoivan perusteella menen siis lääkärille ja kerron asiani. Ehkä sitten joudun pakkohoitoon. Pelottaa.

T. ap

[/quote]

[/quote]

Ei toki pakota, mutta ero on ns. sosiaalinen itsemurha. En haluaisi pahoittaa mummojen ja muiden iäkkäiden sukulaisten mieltä. Tiedän, että he pettyvät erosta ja että he olivat onnellisia, kun viimeinkin pääsin silloin naimisiin. Olisi se itsellekin kova pala myöntää, että epäonnistuin niin pahasti jossain tärkeässä asiassa. Lisäksi tällä iällä (olen yli kolmekymppinen) ei enää välttämättä löydä enää rakkautta elämäänsä. En käy baareissa ja olen vähän hissukka, joten mun ainoa mahikseni siis tuli ja meni. Sekin tuntuu ikävältä. T. ap

Vierailija
28/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne turvakotiin. Ei se automaattisesti tarkoita eroa. Kerro siellä tuo kaikki.

Vierailija
29/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies ei halunnutkaan erota". Ei siltä mieheltä kysytä haluaako se eron vai ei. Kasvata nyt herran tähden joku selkäranka itsellesi.

Vierailija
30/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva pelkotila voi varmasti aiheuttaa jos jonkinlaista psyykkistä oiretta. Et voi hyvin parisuhteessasi ja pelkäät miestäsi. Muakin ahdistaisi kovasti asua tuollaisen miehen kanssa. Hae apua ja erotkaa, välttämättä kyse ei edes ole skitsofreniasta.

Vierailija
31/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:39"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:36"]

T. ap

[/quote]

[/quote]

Ei toki pakota, mutta ero on ns. sosiaalinen itsemurha. En haluaisi pahoittaa mummojen ja muiden iäkkäiden sukulaisten mieltä. Tiedän, että he pettyvät erosta ja että he olivat onnellisia, kun viimeinkin pääsin silloin naimisiin. Olisi se itsellekin kova pala myöntää, että epäonnistuin niin pahasti jossain tärkeässä asiassa. Lisäksi tällä iällä (olen yli kolmekymppinen) ei enää välttämättä löydä enää rakkautta elämäänsä. En käy baareissa ja olen vähän hissukka, joten mun ainoa mahikseni siis tuli ja meni. Sekin tuntuu ikävältä. T. ap
[/quote]

Kuka sulle tällaista sontaa on syöttänyt? Menehän nyt terveyskeskuksen kautta joko turvakotiin tai sosiaalitoimistoon. Siellä auttavat eteenpäin.

Vierailija
32/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:19"]Sinun pitäisi lähteä nyy aamusta terveyskeskukseen. Jos sieltä et saa apua, menet turvakotiin. Kukaan ei joudu "pakkohoitoon" vastentahtoisesti ellei ole radikaalisti vaaraksi itselleen tai muille. Sinä et tekstien perusteella sitä ole.

Miehesi käytös on vaarallista. Sosiaalitoimisto yhdessä terveyskeskuksen ja turvakodin kanssa auttavat sinua kaikissa asunto- ja muissa asioissa. Lisäksi siellä autetaan sinua myös luultavasti erottamaan, mitkä asiat ovat oikeita ja mitkä eivät, jos sitä epäilet.
[/quote]
Olet väärässä.

Vierailija
33/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanot, että et ehkä enää löydä rakkautta jos eroat. Eihän sulla nytkään ole rakkautta ja parempi sun olisi yksin olla. Joko etsit sen numeron lääkärille?

Vierailija
34/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:09"]Siis.. Miksi kaikki leimaa ap:n hulluksi?? Toi mies on selvästi se ongelma!! Kuullostaa todella häiriintyneeltä ja vaaralliselta. Jos esim. kiusaa untasi tietämättäsi ei oo ihme että sydän tykyttelee ja on vainoharhainen olo, nyt HETI karkuun!!! Ap mm. Kertoi että mies on yrittänyt yöllä tukehduttaa hänet, ei ole tervettä! Eikä myöskään itsemurhaan painostus. Heti. Jonnekkin. Vaikka sit hotelliin
[/quote]

Ei ole mies terve mutta ei ole ap.kaan.
Sanoisin että tässä on nyt kaksi ihmistä jotka sairastuttavat toisensa.
Mutta ap.lle: Soitat mahd. pian tk.hon. Sulla on oikeasti vakavia ongelmia! Emme me pysty sanomaan onko se skitsofrenia tai että joudutko pakkohoitoon.
Mutta älä siitä pakkohoidosta huoli. Jos se on tarpeen sinun parantamiseksi, niin silloinhan se on perusteltua.
Eipä tuo nyt kuulosta että sinulla nytkään olisi olotilassa ja elämänlaadussa hurraamista.

Vierailija
35/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitten elät epätoivoisessa helvetissäsi, tietäen että voisit kyllä milloin vain siitä poistua. Yksikään mummo tai anoppi tai mies ei sinua pakota yhtään mihinkään ja olet oikeutettu apuun, itse itseäsi tällä hetkellä siellä vankilassasi  pidät. Tuosta skitsosta en osaa sanoa, voi hyvinkin olla kun olet noin vainoharhainen ja pelkäät jopa apua hakea mutta voi olla myös olematta, kyllä ne lääkärit sinut osaa diagnosoida.

Vierailija
36/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuolisit vaikka mieluummin kuin joutuisit mummojen säälittelyn ja pettymyksen kohteeksi? Ne eivät elä sun elämääsi, vaan sinä elät. Ainakin siis vielä, tuolla menolla ei nimittäin tiedä, milloin sinullekin se noutaja tulee. Jos mies on todella tuollainen, niin ei taideta puhua naimisiin pääsemisestä, vaan lähinnä joutumisesta...
.
Eivätköhän ne mummelitkin tajua, että mieluummin ero kuin nuorallatanssi omasta hengestä yöllisen kuristajamiehen kanssa. Tee elämästäsi mukavampaa ja huoletonta, vain sinä voit sen muuttaa. Muuta nyt ainakin pois sieltä hetkeksi, jos pelkäät henkesi edestä!
.
Mene lääkäriin ja ota tauko miehestä. Hommaa se kämppä ja kokeile, helpottavatko oireet. Ja miksi ihmeessä et ottaisi erossa ositusta? Miehen moka, kun ei ole vaatinut avioehtoa, jos omaisuutta hänellä kerran on huomattavasti enemmän. Voisitko ajatella "kipurahoina"? Auttaisi selviytymistäsi ja uuden elämän aloittamista.

Vierailija
37/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että ap:lla on ollut sydäninfarkti ja lääkäriin olis päästävä pikinmiten.

Vierailija
38/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä samanlaisia aloituksia alkaa olla jo sen verran pitkältä ajalta, että herää epäilys, että niiden takana on joku kuristusfantasioiva äijä (vrt. palstan kusi-, paska- ja anaalialoituksia tehtailevat pervot).

Vierailija
39/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:19"]Sinun pitäisi lähteä nyy aamusta terveyskeskukseen. Jos sieltä et saa apua, menet turvakotiin. Kukaan ei joudu "pakkohoitoon" vastentahtoisesti ellei ole radikaalisti vaaraksi itselleen tai muille. Sinä et tekstien perusteella sitä ole.

Miehesi käytös on vaarallista. Sosiaalitoimisto yhdessä terveyskeskuksen ja turvakodin kanssa auttavat sinua kaikissa asunto- ja muissa asioissa. Lisäksi siellä autetaan sinua myös luultavasti erottamaan, mitkä asiat ovat oikeita ja mitkä eivät, jos sitä epäilet.
[/quote]
Olet väärässä.
[/quote]

Millähän lailla?

Vierailija
40/52 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olet vaan todella todella ahdistunut. Näetkö valveunia?