Kannustakaa mua!lopetin 5h sitten tupakoinnin
eikä viel tee onneks iha hirveesti mieli mut tiedän että huomenna ja viel myöhemminki tulee kovat tuskat ku tekis miel polttaa. Oon polttanu jo kohta 10 vuotta ja nyt tuli mitta täytee että pakko lopettaa jo. Mun selkä on luudutettu muutama kk sitten,ensinnäkin luutumisen kannalta ois tärkein nyt olla polttamatta,lisäksi isä makaa sairaalassa veritulppa jalassa ja sitä on paljon suvussakin; onhan nuita paljonkin syitä miksi lopettaa. Vieläkö muistais nämä syyt kun niksat iskee...
Kommentit (16)
Lue netistä vieroituksen eri vaiheista ja siitä milloin pitäisi alkaa helpottamaan. Käy suihkussa rentoutumassa. Tee käsitöitä. Esim virkkaa.
Oikein tehty. Sitten kun oikein alkaa tekemään mieli niin tunget vaan suuhusi jotain muuta, kuten hyvää ruokaa, ja kohtuudella alkoholia vaikka joskus.
helppoo ku heinän teko, se o kerrasta poikki. t. 11 vuotta tupakoinu ja lopettanu
Onneksi olkoon päätöksestäsi. Ofta vaikka nikotiinipurkkaa jos Tintin ettet selviä. Kopiering itse 5 kk sitten:) alussa vaan raivosin mutta sitten mutanten viikkojen päästä rupes helpottamaan
Etkä missään nimessä esim kahdeksan kuukauden onnistuneen polttamatta olemisen jälkeen ajattele että olet ansainnut (syystä mistä tahansa) ja aivan hyvin voit polttaa yhden ainoan tupakan - monilla on siitä alkanut uudestaan..
Pysy lujana ja ole ylpeä itsestäsi, mieti mitä saat kun et enää polta!
Ihokin kirkastuu, hampaiden väri muuttuu jne terveyshyötyjen lisäksi. Ja rahaa säästyy! Tuoksutkin paremmalta ;)
Hieno homma. Ota asenne et tupakointi ei ole edes vaihtoehto, muista katsoo kuvia niistä tervakeuhkoista ja mieti haluutko samaa. Sit kans muistaakseni puhelimeen löytyy appeja tupakoinnin lopettamisen helpottamiseks, tyyliin laskurit ja muut mis näkyy kauan oot ollu nyt polttamatta ja mitä hyvää oot sillä saavuttanu. Varmasti löytyy ku kirjottelet hakuun vaan quit smoking tms :) ehkä siit olis apua heikolla hetkellä. Äläkä epäröi käyttää niitä nikotiinilaastareita yms.
Onnea ja tsemppiä hirmusti! Itekin oon onnistunu tässä ja ei oo paluuta näillä näkymin takas :)
Itselläni helpointa oli juuri ne ensimmäiset päivät. Koko ajan ajatteli, että "nyt tupakalle" ja sitten muisti että ainiin ei sinne enää mennäkkään. Motivaatio oli todella korkea ja siksi oli ihanaa haastaa itsensä. Ostin nikotiinipurkkaa ja laitoin aina sellaisen suuhun kun "olisi pitänyt" lähteä tupakalle. Olo oli noin viisipäivää ihan sumea, mutta motivaatio kasvoi. Jumalauta se oli hieno tunne kun oli ollut polttamatta JO kolme päivää! Haha...
Motivaatio kuitenkin laski laskemistaa, mutta muut ihmiset kannustivat. En ratkennut polttamaan. Nyt 2 vuoden jälkeen käytän edelleen nikotiinipurkkaa, mutta hyvin vähän. Olen ratkennut muutamia kertoja, mutta mielestäni se on vain hyvä! Tupakka ei ole koskaan maistunut pahalta, mutta se paha olo mikä siitä tuli pysäytti joka kerta kierteen. Uskomaton pahoinvointi ja tunkkaisuus muutaman savukkeen jälkeen hyi... Mielestäni siis pahin on tupakan kokeileminen lopettamisen jälkeen. Jotkut luovuttavat uudelleen ja jäävät jälleen sille tielle. Täytyy löytää se sama motivaatio uudelleen ja uudelleen. Mitkä ovat syysi lopettamiseen? Ilmeisesti terveysvaikutteiset? Muistuta itseäsi sisäisistä motivaatioista jatkuvasti. Mielestäni ei kannata painottaa esimerkiksi keltaisia hampaita tai tunkkaisia keuhkoja jos niitä ei sisäistä. Itse esimerkiksi ajattelin tupakan tukkivan sydäntäni ja näyttäväni paremmalta uudessa työssä kun saan olla ei tupakoitsijoiden kanssa. Myös tunkkaiset röökikopit baarissa olivat motivaationi. Siis ihan laidasta laitaan "typeriä" syitä, mutta mielestäni ne toimivat paremmin kuin "järkisyiden" takominen päähän. Harjoittele mielikuvilla kehon puhdistumisesta tai uudesta elämästä, esimerkiksi kuinka hienoa on tulevaisuudessa lentää pitkiä matkoja ilman tuskaisia ajatuksia tupakalle pääsystä ja kellon tuijottelusta.
Itse poltan melko vähän, ja sen vähänkin voisin hyvin heivata, MUTTA, sitten kun lähden viihteelle sitä röökiä on vaan pakko käryyttää sidukan ohessa!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:03"]
Onneksi olkoon päätöksestäsi. Ofta vaikka nikotiinipurkkaa jos Tintin ettet selviä. Kopiering itse 5 kk sitten:) alussa vaan raivosin mutta sitten mutanten viikkojen päästä rupes helpottamaan
[/quote] autocorrect? :D
Tsemppiä! Itse en ole koskaan polttanut, mutta alkoholia käyttävänä voin kyllä kuvitella. Sitten, on ihmisiä, jotka eivät ollenkaan kestä tupakansavua. Tunnen ihmisen, joka saa pahoinvointikohtauksen, kun ohi kävelee joku joka haisee tupakalle (tai myös esim. nuotion savulle). Tupakoimattomana voit olla varma, ettet ainakaan tästä syystä ole yököttävä (sori mutta totta) kenellekään. Oikein hyvää jatkoa!
Nikotiinin vieroitusoireet alkavat heti kun savukkeen poltto loppuu ja nikotiini poistuu 1-2h, ja silloin juuri tekee tmieli. Mieliteko kestää yleensä max 5min. AinakiPidä mielessä että se röökin polttaminen sitte vituttaa jos ollu vaikka viikon ilman.
Vaikeeta se silti on, itsekin poltan ja yritän aina aika ajoin lopetttaa. Saatanan vaikeeta.... TSEMPPIIII JA VOIMIA.
Lopetin polttamisen 10v sitten kun odotin esikoista. Se oli helppoa enkä ole edes miettinyt tupakkaa kuin vasta nyt! Näen unia tupakasta ja ajattelen välillä pitäskö aloittaa uudelleen niin saisin elämään jotain nautintoja...
keksi tekemistä, älä seiso tyhjän panttina. ekat viikko-kaks viikkoa ihan perseestä, sit helpottaa :)
vedä pari hatsia, helpottaa kummasti