Työsuhteen purku koeajalla
Kuinka yleistä tämä on?
Onko tullut omalla työpaikallasi vastaan? Mikä oli syynä?
Kommentit (10)
Samoin toisin päin. Olen lähtenyt koeajan loppupuolella kun työpaikka ei ollut ihan mun juttu
Yksi tuttu irtisanottiin koeajalla. Oli asiakaspalvelussa, puhelintyössä. Ei vaan oppinut käyttämään niitä järjestelmiä ja on niin ujo ja jotenkin epävarma, ettei siitä asiakaspalvelusta tullut oikein mitään. Sopii paremmin johonkin yksinkertaiseen käytännön työhön, mun mielestä nykyään hyllyttää jossain varastolla tms
On tapahtunut omalla työpaikalla, syytä ei esimies muille kertonut.
Kaksi tyyppiä on joutunut lähtemään eka päivänä. Ensimmäinen lähtijä jäi törönsä korjaamaan vielä työpäivän jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva saikuttaminen.
Toi laiton purun syy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä tapahtuu jonkin verran kun, todetaan että esim. ei sovellu ko. työhön
Se ei ole esim. ei sovellu työhön. Soveltumattomuus työhön on AINOA hyväksyttävä syy koeaikapurulle.
Kyllä näitä tapahtuu molemmin päin. Itsekin olen kerran lähtenyt koeajalla menemään kun työpaikka oli niin kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva saikuttaminen.
Toi laiton purun syy.
Ei välttämättä. Lyhytaikainen saikku ei ole pätevä peruste, mutta pitkäaikainen saikku voi olla. Tarvitsee hyvän selvityksen.
Kyllä sitä tapahtuu jonkin verran kun, todetaan että esim. ei sovellu ko. työhön