Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö teidän lapsi reikäisiä, rikkinäisiä vaatteita?

Vierailija
06.05.2015 |

Eli jos vaikka muuten siistiin puseroon tulee reikä niin mitä teette? Vaatteet siis aina puhtaita, mutta pikku reikiä löytyy. 

Minun lapsipuolellani on nimittäin vain ja ainoastaan reikäisiä ja epäsiistejä vaatteita. Lapsen äiti ei edes vaivaudu paikkaamaan muuten siistejä vaatteita, vaan laittaa lapsen kulkemaan reikäisissä. Minä paikkaan osan, mutta jos lapsen vaatekassi on täynnä reikäisiä trikoopuseroita niin enpä viitsi niitä alkaa paikkaamaan. Joutaisivat vaikka h&mn kierrätykseen. 

Kiinnostaisi siis että kulkevatko muidenkin lapset reikäisissä vaatteissa vai onko tämä ihan normaalia. Lapsella ikää 7v.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille(tyttö) olin ostanut 2 pakettia(5-6 kpl/pkt) hyviä sukkia, ja huomasin tällä jalassa sukat, joissa oli kantapään kokoinen reikä.  Meillä olis noita ehjiä sukkia niin paljon, että vois sukittaa vaikka koko tytön parikymmenpäisen luokan. Viikon verran. Ja meitä on kaksi tässä kämpässä.

itse tuo myös rei'ittää tahallaan housunsa, ja leikkaa t-paidoista hihat. Onhan tämä kulahtanut rikkonainen tyyli muotia. Mutta et sä tätä tarkoittanut, tiedän.

Mutta sen ollen huomannut, että jos jostain vaatteesta tulee lemppari, niin sitä käytetään vaikka olisi minkälaiseksi mennyt.

Mutta mulla on kokemusta useammasta yh-äipästä, että lähettää lapsen isälleen todella huonoissa vaatteissa. Tarkoituksellisesti. Yksi ihan kiusantekona(ex-mieheni toisen lapsen äiti), ja veljeni lapsen äiti sen takia, että saisi muut hankkimaan vaatteita lapselle, jotta itsellä säästyy rahaa. Ja tottakai mummi hankkii...

Vierailija
22/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmasti vähän OT, mutta toisssapäivänä seurasin bussissa (Hki) miten äiti oli lapsen kanssa matkustamassa. Tytöllä oli likaiset vaatteet. En ehkä muuten olisi kiinnittänyt huomiota, mutta n. vuosi täällä av:llä riittää kun alkaa ajattelemaan "superäitien" tavalla. 

Tämä äiti naputteli koko matkan ajan puhelintaan, Tyttö leikki muovihevosella itsekseen, oli iloinen ja lauleskeli. Yritti pari kertaa herättää äitinsä huomiota. Yhtäkkiä äiti havahtui ja huomasi ajaneensa pysäkin ohi, ja kukapa oli sitten syyllinen? No äidin mielestä tietenkin tämä n. 5-6v tyttö. Kun tyttö ei tarkkaillut matkaa ja mutsilla oli tärkeät hommat menossa puhelimessa. Ja tyttö oli istutettu rattaisiiin, eli ilmainen matka. Jäivät pois sitten, ja äidillä oli yhtä likaiset vaatteet kuin lapsella. Tuli vähän paha mieli. Kallis puhelin oli kuitenkin äidillä.

Olen itse lapseton sairauden takia.  Olen 42v.

Rikkinäiset vaatteet?? Aioin kommentoida että mitä väliä? Mutta hyvä pointti tuo, kulkisitko itse reikäisessä paidassa? Toisaalta nuo vaatimukset nykyään tuntuu kohtuuttomilta. Onnea vain teille pienituloisille jotka yrittätte vaatettaa lapsianne "ei-reikäisiin" kuteisiin. Ei käy kateeksi. 

Vielä sanon ( tiedän, minut lynkataan) että eikö ehkäisykin ole aika helppoa ja saa pillereitäkin jne? Onko pakko lisääntyä jos omakin elämä on ihan hukassa?? Tuntuu olevan ihan harrastuksena tuo lasten teko joillekin nuorille naisille. 

Olen paljon tekemisissä ystävien ja sisarusten lasten kanssa. En ole ihalla pihalla tästä aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, osaan paikata vaatteet.

Vierailija
24/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kelpaisi esim. Nepaliin ne reikäisetkin paidat. Vähän suhteellisuuden tajua toivoisin joskus. 

Vierailija
25/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v:n lempipaidassa saa olla nuppineulan kokoinen reikä. Paikkaan jos pystyy ja vaate ei ole jäämässä heti pieneksi. Nytkin on farkkujen takamuksessa hopeinen sydän :)

Reikäisissä ei kuljeta kuin vahingossa. Harmittaa serkkulikan puolesta, ekalla kerralla kuvittelin että paidan ammottava reikä oli samana päivänä tullut....pari viikkoa myöhemmin tytöllä oli sama reikä päällään syntymäpäiväjuhlissaan....

Vierailija
26/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten vaatteissa ei ole juurikaan reikiä ollut. Hyvistä vaatteista parsin reiät, mutta muutenkin kuluneet heitän pois. Ulkovaatteet olen korjannut sellaisella liimattavalla vedenkestävällä paikalla.

Vierailija
27/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee Uuno Turhapuro mieleen.

Vierailija
28/33 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole reikäisiä vaatteita meidän lapsilla, ellei tule päivän aikana. Korjaan, ja halvat, kohta pieneksijäävät ja loppuunkäytetyt vien juurikin H&M:n kierrätykseen. Mullakin kuitenkin 3 lasta, (12,8ja6v) ja tiedän että polvet ovat ne jotka ekana kuluvat. Varsinkin nuorimmille niihin kannattaa laittaa söpöt paikat jo vaikka heti uutena, niin kestävät pitempään. Olen myöskin lapsilleni opettanut että vaatteet eivät ole ilmaisia, ja niistäkin on pidettävä huolta siinä missä leluistakin. 

Joku oli kysyi että onko sillä väliä onko vaatteet ehjiä? 

No on sillä. Tässä meidän maailmassa lapset(ja aikuiset) kiinnittävät huomiota toisten pukeutumiseen. Meidänkin tyttö haluaisi lahjoittaa serkkutytölleen vaatteitaan, koska serkun vaatteet ovat aina "ihan rikki" (ovat siis juurikin muutoin siistejä ja puhtaita, mutta täynnä pikkureikiä). Lahjoittaisinkin, vaan ei oteta vastaan. 

Te, joiden lasten trikoovaatteet reikiintyvät: käytättekö huuhteluainetta? Meillä väheni tuo reikiintyminen kun vaihdoin huuhteluaineen etikkaan. Ihan H&M:n vaatteita pääasiassa käytössä kun pienituloisia ollaan. 

Haluaisin myös huomauttaa että lasten pukeminen sievästi ja edullisesti ei ole mikään mahdoton tehtävä. 

Vierailija
29/33 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niillä kotona turkiskuoriaisia, jotka syö reiät kaikkiin vaatteisiin?

Vierailija
30/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän nämä resupekat, ja minun tuntemani ovat niitä rikkinäisten perheiden "vanhoja" lapsia. :/ Uusilla lapsilla sitten parempi elintaso, jonka etävanhempi kustantaa.

Vierailija
31/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 23:51"]Eli jos vaikka muuten siistiin puseroon tulee reikä niin mitä teette? Vaatteet siis aina puhtaita, mutta pikku reikiä löytyy. 

Minun lapsipuolellani on nimittäin vain ja ainoastaan reikäisiä ja epäsiistejä vaatteita. Lapsen äiti ei edes vaivaudu paikkaamaan muuten siistejä vaatteita, vaan laittaa lapsen kulkemaan reikäisissä. Minä paikkaan osan, mutta jos lapsen vaatekassi on täynnä reikäisiä trikoopuseroita niin enpä viitsi niitä alkaa paikkaamaan. Joutaisivat vaikka h&mn kierrätykseen. 

Kiinnostaisi siis että kulkevatko muidenkin lapset reikäisissä vaatteissa vai onko tämä ihan normaalia. Lapsella ikää 7v.
[/quote]ei kulje mutta isi kulkee ryhdikkäästi

Vierailija
32/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:07"]

Heitän heti pois. En todellakaan ikinä anna lasteni käyttää vaatteita joissa reikiä. Oli sitten miten puhtaat vaan mutta jos vaatteissa reikä tai reikiä niin antaa erittäin epäsiistin kuvan. Ihan joku rekahunttelo Niko Petteri. Hyi kamala!

[/quote]

Rekahunttelo??

Vierailija
33/33 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:52"]

Mutta mulla on kokemusta useammasta yh-äipästä, että lähettää lapsen isälleen todella huonoissa vaatteissa. Tarkoituksellisesti. Yksi ihan kiusantekona(ex-mieheni toisen lapsen äiti), ja veljeni lapsen äiti sen takia, että saisi muut hankkimaan vaatteita lapselle, jotta itsellä säästyy rahaa. Ja tottakai mummi hankkii...

[/quote]

Miten kehtaavat? Eikö elareita makseta juuri siksi että lähivanhempi hoitaa hankinnat ja etä voi halutessaan hemmotella ylimääräistä? Jos itse olisin vastaavassa kuviossa mukana, tekisin varmaan lasun sillä jos kaikki vaatteet ovat rei'illä niin kuulostaa että äidillä ei ole varaa ylläpitää lasta, tai kenties rahat menevät muuhun!T

Minullakin kaksi lapsipuolta, kummallakin aina puhtaat, siistit ja ennen kaikkea ehjät vaatteet päällä. Lasten iät 10 ja 7v. Aina on ollut ehjät vaatteet, mökkivaatteina vähän huonompaa. Tiedän kyllä nämä lapset joilla on aina kuluneet vaatteet jotka ovat täynnä pikkureikää. Säälittää!